Etap 4 - Abbey Library (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow poradnik Castlevania: Lords of Shadow
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Etap 4 - Abbey Library
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Animated Armor Gremlin |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten składa się przede wszystkim z trzyczęściowej zagadki zakładającej manipulowanie obiektami z otoczenia w celu nakierowywania w odpowiednie miejsca promieni światła. Walk jest za to mało, aczkolwiek przywrócone do życia zbroje, które będziesz musiał pokonać, są dosyć wytrzymałe na ciosy. |
DOTARCIE DO BIBLIOTEKI
Podążaj jedyną możliwą ścieżką. Po dotarciu do rozwidlenia wybierz górny korytarz #1. Zbadaj ciało leżące przy zawalonym przejściu #2, dzięki czemu pozyskasz Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
Powróć do rozwidlenia i tym razem wybierz lewe przejście #1, dzięki czemu znajdziesz się w bibliotece. Gra wyświetli tu dłuższą scenkę przerywnikową #2, która zakończy się zamknięciem Zobeka w swego rodzaju klatce i koniecznością stoczenia bitwy z dwoma ożywionymi zbrojami.
WALKA Z OŻYWIONYMI ZBROJAMI
W trakcie walk ze zbrojami polegaj oczywiście na tym, że są one bardzo powolne, tak więc uciekanie przed ich ewentualnymi atakami #1 nie powinno Ci sprawiać dużych problemów. Uważaj natomiast na ich ataki polegające na uderzaniu w ziemię #2, gdyż będą one wytwarzały fale obejmujące swym zasięgiem praktycznie całe to pomieszczenie. Rezultat tego jest taki, iż widząc taki atak musisz szybko podskakiwać.
Podobnie jak w przypadku walk z innymi wytrzymałymi przeciwnikami, warto wybrać sobie jedną z dwóch ożywionych zbroi i atakować ją do skutku #1. Konkretnie rzecz biorąc musisz wyprowadzać ataki do momentu gdy tarcza danego przeciwnika zostanie podświetlona #2. Podbiegnij wtedy szybko do ożywionej zbroi i skorzystaj z haka.
W celu wyrwania tarczy będziesz musiał rytmicznie wciskać wskazany przez grę przycisk #1. Na szczęście w międzyczasie druga ożywiona zbroja nie powinna Cię atakować. Przystąp teraz do atakowania zbroi, która pozbawiona została tarczy #2. Pomimo utraty podstawowego elementu obronnego konieczne będzie wyprowadzenie kilkunastu celnych ciosów.
Atakuj daną zbroję tak długo aż cały przeciwnik zacznie się "świecić" #1. Podbiegnij do takiej ożywionej zbroi ponownie użyj haka. Wyjątkowo będziesz musiał wykonać aż dwie akcje, a mianowicie zaliczyć scenkę QTE i następnie rytmicznie wciskać wyznaczony przez grę przycisk #2.
W analogiczny sposób pozbądź się drugiej ożywionej zbroi #1. Na szczęście tym razem powinno już być znacznie prościej, gdyż nie będziesz musiał jednocześnie śledzić ruchów dwóch przeciwników. Po zniszczeniu obu zbroi wyświetlona zostanie nowa cut-scenka #2, w wyniku której przedostaniesz się do zupełnie nowego pomieszczenia biblioteki.
ROZWIĄZANIE PIERWSZEJ ZAGADKI
Przez dalszą część poziomu będziesz zajmował się rozwiązywaniem zagadek polegających na nakierowywaniu promieni światła, a więc czymś, co poznałeś już w poprzednich rozdziałach gry. Na początek zbadaj ciało rycerza #1, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Korzystając z okazji zregeneruj paski obu szkół magii dzięki pobliskiej fontannie #2.
Skieruj się w stronę dolnej części ekranu i ustaw się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1. Przytrzymaj teraz jednocześnie lewy trigger oraz X w celu naładowania mrocznej rękawicy #2. Puść oba przyciski, a statua zostanie przemieszczona w nowe miejsce.
Podejdź do statuy i tym razem wciśnij prawy trigger żeby przystąpić do jej obracania #1. Musisz nią obrócić w taki sposób żeby promienie padły na pobliskie drzwi #2. Skieruj się do nowo odblokowanego przejścia.
ROZWIĄZANIE DRUGIEJ ZAGADKI
Po chwili powinieneś dotrzeć do pomieszczenia z nową statuą. Na początek zbadaj okolice lewej ściany, odnajdując martwego rycerza oraz Scroll (Zwój) #1. Skieruj się teraz w prawo, wybierając pokazane na drugim screenie wąskie przejście #2.
Kieruj się tu w stronę dolnej części ekranu, a następnie skręć w stronę lewej części ekranu. Odszukaj nowego pokonanego rycerza, tym razem zdobywając Light Magic Gem (Klejnot magii światła) #1. Skieruj się teraz w prawo #2.
Wkrótce powinieneś dotrzeć do statuy schowanej między rzędami książek #1. Musisz użyć na niej mrocznej rękawicy, a wiec przytrzymać lewy trigger oraz X. Popchnięta przez Ciebie statua powinna zatrzymać się niedaleko końcowej części tego wąskiego przejścia #2.
Powróć teraz do pomieszczenia z poprzednią statuą, której jeszcze nie ruszałeś #1. Ustaw się w pokazanym na drugim screenie miejscu i skorzystaj z mrocznej rękawicy #2 żeby popchnąć statuę.
Pozostało Ci już tylko wejść w interakcję z popchniętą właśnie statuą i obrócić ją. Założeniem tej zagadki jest to żeby promienie odbiły się od przepchnięte nieco wcześniej statuy i następnie trafiły w drzwi #1. Możesz już skierować się do kolejnego, znacznie większego obszaru biblioteki #2.