Wiedźmin 3 Dziki Gon: Złoto głupców - solucja, opis przejścia Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Fool's Gold - solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia pobocznego questu Złoto głupców - Fool's Gold. To jeden z questów darmowych DLC gry i nasza solucja wyjaśnia m.in. jak zachować się w sprawie wieśniaka Jontka, jak zbadać jaskinię, jak zebrać świnie z wioski i jaki ważny wybór dotyczy dalszych losów Jontka.
Ten dodatkowy quest rozpoczniesz w wiosce Sworoń (Lurth) (M9,20) w Velen. Znajdziesz tam ucztujących bandytów, porozmawiaj z nimi. Możesz stawić się po stronie wieśniaka Jontka lub nie mieszać się do tego - jeśli zostaniesz neutralny zadanie nie rozpocznie się i przepadnie.
Pozbądź się oprawców (Bandyci poziom 4) i pogadaj w chłopem. Idź do wskazanego domu i zbadaj dowolną świnię, po czym wróć do dalszej rozmowy. Otrzymasz klucz, z którym musisz udać się do jaskini oddalonej nie wiele na wschód. Przed wejściem znajdziesz kolejnych trzech bandytów. Jeszcze kilku znajdziesz wewnątrz jaskini. Użyj klucza na przejściu na końcu korytarza, gdzie za portalem dostaniesz się do kolejnego korytarza.
Na ziemi ujrzysz ślady, a po chwili świnię - przemienionego zielarza z wioski. Porozmawiaj z nim, a potem podejdź do ołtarza przy ścianie i zbadaj go, potem znów porozmawiaj ze świnią. Po powrocie do wioski znajdziesz tam 3 wilki, gdy się ich pozbędziesz pogadaj z Jontkiem.
Musisz zebrać wszystkie świnie we wsi (9 sztuk), na szczęście wystarczy wejść do każdej z trzech chat i użyć Axii na dowolnej świni, by wszystkie poszły stadnie. Przy młynie zaczekaj na Jontka i razem idźcie wzdłuż drogi. Napadnie na was jedynie małe stadko nekkerów, po walce zaraz przeniesiecie się do jaskini, gdzie klątwa zostanie odczyniona.
Możesz teraz zadecydować o losie Jontka - nastrasz wieśniaków lub pozwól im zrobić z chłopem co zechcą. Jeśli nie będziesz się wtrącał otrzymasz 100 koron, w przeciwnym razie - nic.