Wiedźmin 3 Dziki Gon: Najbrzydszy człowiek na świecie (Ugly Baby) - solucja Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 21 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon zamieściliśmy opis przejścia głównego questu Najbrzydszy człowiek na świecie - Ugly Baby. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. kiedy możemy powrócić do Kaer Morhen, jak pokonać trolle i dotrzeć do ołtarza, oraz jak zwabić widłogona.
- Ostrzeżenie - skompletowanie drużyny
- Powrót do Kaer Morhen
- Zakłócenia (Disturbance)
- Ostatnia próba (The Final Trial)
- Ażeby widłogona zwabić (To Bait a Forktail...)
Ostrzeżenie - skompletowanie drużyny
Przed odebraniem Umy z Kasztelu Wrońce (szczegóły w kolejnym podpunkcie) upewnij się, że jesteś gotowy na dalszą wyprawę. Zajrzyj na stronę Skompletowanie drużyny w Kaer Morhen w naszym poradniku, gdyż po przybyciu do twierdzy będziesz mógł ją opuścić dopiero podczas kompletowania drużyny, a nie będziesz już mógł pozyskać nowych potencjalnych członków.
Pominięcie lub przegapienie kroku związanego z rekrutacją któregoś z potencjalnych towarzyszy nie oznacza zawalenia kampanii, aczkolwiek nie zdobędziemy w ten sposób jednego z trofeów gry.
Powrót do Kaer Morhen
Po zakończeniu zadań głównych w Velen, Novigradzie i na Skellige, otrzymasz polecenie zabrania z Kasztelu Wrońce stwora, którego zwą Uma.
Zależnie od tego, czy wykonałeś w pełni zadanie Sprawy rodzinne (Family Matters) odnajdując żonę Krwawego Barona (Panie Lasu (Ladies of The Wood)) w Velen, będziesz rozmawiaj w kasztelu z Baronem lub z Sierżantem, który go zastępuje. Poza tą dyskretną różnicą przebieg zadania jest taki sam - w obu przypadkach dostaniesz pozwolenie na zabranie Umy, w tym celu porozmawiaj ze stajennym.
Po drodze nastąpi cutscenka, podczas której zostaniesz zabrany do Wyzimy na spotkanie z cesarzem Emhyrem. Opcje dialogowe nie mają znaczenia, po chwili nastąpi kontynuowanie podróży i rozgrywkę rozpoczniesz będąc już w Kaer Morhen. Na spotkanie wyjdzie ci Vesemir i przez niego dowiesz się o nowych zadaniach:
- Zakłócenia (Disturbance)
- Ostatnia próba (The Final Trial)
- Ażeby widłogona zwabić (To Bait a Forktail...)
Nowe drobne zadania opisaliśmy poniżej. Możesz je wykonać w dowolnej kolejności, choć zalecana jest taka, jak na powyższej liście. Dopiero wtedy, gdy wykonasz wszystkie z nich będziesz mógł odczarować Umę.
Zakłócenia (Disturbance)
Pierwsze zadanie częściowe. Udaj się na piętro do Yennefer. Otrzymasz od niej specjalne urządzenie, które wydaje dźwięk wyszukując zakłócenia, gdy je aktywujesz.
Zejdź na parter koło drzwi wejściowych. Po ich lewej stronie znajdziesz źródło zakłóceń - skrzynie zabrudzone białym proszkiem. Po ich zbadaniu wróć do czarodziejki. Po obejrzeniu cutscenki zakończysz ten etap.
Ostatnia próba (The Final Trial)
Kolejne zadanie podrzędne wykonasz wspólnie z Lambertem. Podążaj za nim, po drodze napotkasz harpie (poziom 19). Dotrzesz do chatki rybackiej, gdzie powinna być łódź - idź jej poszukać na zachód od chaty. Tam czekają na ciebie utopce (poziom 17-18) oraz po ich pokonaniu baba wodna (poziom 20). Wspólnie wsiądźcie do łódki - ty siedzisz na dziobie.
Dopłyniecie na drugi brzeg jeziora, gdzie usłyszysz głos dziecka. Jest to podstęp - jeśli tam pójdziesz zaatakują cię trzy mglaki, dlatego lepiej zignorować to wołanie i wejść od razu do jaskini. Natkniesz się tam na śpiącego cyklopa - możesz go ominąć lub podjąć się walki wraz z Lambertem.
Po wyjściu z jaskini zaczerpnij z Miejsca Mocy, by zdobyć punkt umiejętności. Kawałek dalej spotkasz trolle - uciekaj do jaskini przed rzucanymi przez nie kamieniami. Po drugiej stronie jaskini również się na nie natkniesz - trzy sztuki. Możesz od razu z nimi walczyć lub wynegocjować oddanie tymczasowo mieczy w zamian za drogę do Kręgu. Tak czy inaczej po chwili znajdziesz się na miejscu.
Zgodnie z zaleceniami Lamberta - połóż filakterium na ołtarzu i zapal cztery pochodnie wokoło. Teraz zaczekaj na jego załadowanie umilając sobie czas rozmową z towarzyszem. Gdy skończycie podnieś artefakt, ewentualnie wróć po miecze jeśli pominąłeś walkę z potworami i możecie od razu wracać do twierdzy.
Ażeby widłogona zwabić (To Bait a Forktail...)
Przy wyjściu z twierdzy poszukaj Eskela. Znajdziesz ślady podków, podążaj za nimi. Dotrzesz do obozu, który rozbił wiedźmin, znajdziesz tam Ulepszony olej przeciw drakonoidom oraz ślady stóp, twój olejny trop.
Po chwili trop się urywa. Zbadaj drzewo przy dróżce i kieruj się zapachem idąc w górę. Po chwili zobaczysz już Eskela. Niebawem rozpoczniecie walkę z widłogonem (poziom 18). Gdy zadacie jej połowę obrażeń ucieknie do swojego leża w jaskini nieopodal - podążaj za śladami krwi. W jaskini znajdziesz ja taką jaką zostawiłeś - nie zregeneruje się.
Po zabiciu potwora i pobraniu płynu wyjdź z jaskini. Eskel zaproponuje wyścig - nic nie stracisz jeśli przegrasz, lecz za wygraną otrzymasz schemat na Jad Wisielca oraz dobre buty.