Wiedźmin 3 Dziki Gon: Bitwa w Kaer Morhen (The Battle of Kaer Morhen) - solucja Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 21 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon zamieściliśmy opis przejścia głównego questu Bitwa w Kaer Morhen - The Battle of Kaer Morhen. Poniższa solucja objaśnia m.in. jakie znaczenie ma narada w Kaer Morhen, jak przygotować się do bitwy, jak zamykać portale i jak zachowywać się podczas grania jako Ciri.
Narada w Kaer Morhen i przygotowania do bitwy
Gdy wszyscy planowani towarzysze zostaną zwerbowani wracaj do Kaer Morhen. Możesz porozmawiać z przybyłymi do twierdzy, jednak najważniejszymi postaciami będą Keira Metz oraz Zoltan - czarodziejka umożliwi ci handel, a krasnolud może wykonać dla ciebie przedmioty. To ostatnia okazja, by skorzystać z ich usług przed wejściem do zamku.
Udaj się na naradę. Wstępne opcje dialogowe nie robią znaczenia, dopiero kwestia laboratorium i warsztatu. Wykorzystać możesz laboratorium, aby Vesemir dokończył przygotowanie eliksirów - otrzymasz Wyśmienitą Jaskółkę oraz jeśli wykonałeś w Novigradzie poboczne zadanie Po nitce do kłębka (Following the Tread) - Wzmocniony Dekokt Rafarda, w innym razie - Błyskawicę. Jeśli jednak z laboratorium skorzysta Eskel - przygotuje on dodatkowe pułapki wiedźmińskie zmniejszając w ten sposób liczbę przeciwników.
Druga kwestia - warsztatu - pozwoli ci na odkopanie gruzów i zdobycie świetnego miecza srebrnego. Ewentualnie załataj dziurę w murze, co znacznie ograniczy ilość przeciwników. Na koniec możesz jeszcze dokonać zmian w swoim wyborze. Nim wyjdziesz z zamku nałóż oleje i przygotuj eliksiry, skorzystaj także z kowadła i osełki, by poprawić parametry broni, nie zapomnij jej również naprawić podręcznymi zestawami naprawczymi - gdy wyjdziesz za drzwi zamku od razu wpadasz w wir walki i nie będziesz mógł skorzystać z ulepszeń aplikowanych poza walką.
Wygranie bitwy w Kaer Morhen - zamykanie portali
W pierwszej fazie pierwszej wraz z Lambertem zamknijcie trzy portale. Każdy z nich jest broniony przez wojowników Dzikiego Gonu oraz ogary (które wykryją twoją niewidzialność). Poziomy przeciwników wahają się między 22-24.
Portale możesz zamknąć przy użyciu bomb dwimerytowych (przytrzymaj klawisz rzutu, aby wycelować) lub używając znaku Yrden. Każdy z wojowników posiada przy sobie miksturę Tir Na Lia, która w ostateczności może posłużyć za eliksir leczący.
Gdy zamkniesz trzy portale przełączony zostaniesz na Ciri. Biegnij po murze do Triss i pozbądź się wszystkich na wieży. Zdolność regeneracyjna Ciri funkcjonuje, otrzymasz także dodatkową umiejętność, oraz kamień, który przywołuje kulę ognia w miejsce, w którym stoisz (skuteczne jedynie przy grupie wrogów).
Następnie ponownie jako Geralt pozbądź się kilku przeciwników na dziedzińcu, wskocz na mur i biegnij do ściany, gdzie znajduje się przełącznik zamykający główną bramę. Teraz twojej pomocy potrzebuje Lambert walczący poniżej ciebie. Możesz postawić obok niego Yrden, by otrzymywał mniej obrażeń. Po walce przejdziecie za bramę.
Za bramą najpierw wykończ przeciwników we wskazanych obszarach. Mocno uważaj na używanie granatów i Igni - beczki przygotowane przez Zoltana są rozstawione i poprzesuwane w wielu miejscach, możesz zostać mocno zraniony od eksplozji.
Następny etap to walka Ciri u boku Eskela. Tu świetnie się zda kamień przywołujący kule ognia. Jeśli zostaniesz zraniony oddal się na chwilę od walki, aby Ciri mogła się zregenerować - wiedźmin jest nieśmiertelny. Po tej walce musisz jeszcze użyć kołowrotu.
Po przerywniku musisz zamknąć cztery portale jako Geralt, po dwa na stronę. Nie musisz skupiać się na walce z postronnymi, lecz na jak najszybszym wykonaniu celów misji.
Aktywowany zostanie przerywnik filmowy, po którym zadanie się kończy aktywują jednocześnie kolejny główny quest Krajobraz po bitwie (Blood on the Battlefield).