Wiedźmin 3 Dziki Gon: Dorwać Juniora (Get Junior) - solucja Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia głównego questu Dorwać Juniora - Get Junior. Poniższa solucja podpowiada m.in. jak zachować się podczas spotkania z Sigi Reuvenem, jak dokonać infiltracji kryjówki Juniora, gdzie spotkać się z Vernonem Rochem, jak znaleźć Juniora i jaki ważny wybór dotyczy Juniora.
- Wizyta w łaźni u Reuvena
- Zbieranie informacji - wybór wariantu zachowania
- Wariant A: infiltracja
- Wariant B: agresywny
- Spotkanie z Vernonem Rochem
- Odnalezienie Juniora
- Konfrontacja z Juniorem - ważny wybór
- Zakończenie questu
Wizyta w łaźni u Reuvena
Po ustaleniu kolejnego kontaktu w głównym zadaniu Spis cudzołożnic (Broken Flowers) udaj się do łaźni (M6,21), by spotkać się z Sigi Reuvenem.
Podczas rozmowy zostaniecie napadnięci przez kilku zabójców - pamiętaj jedynie, że nie masz swojego miecza, a jedynie broń obuchową, oraz jesteś pozbawiony zbroi - lecz wraz z kolegami szybko rozprawicie się z najeźdźcą.
Gdy wypytasz już Sigiego o miejsce szukania Juniora, możesz wyjść z łaźni, lecz gdy dopytywać się będziesz o Jaskra - rozpoczniesz główne zadanie Skarb Hrabiego Reuvena (Count Reuven Treasure). Możesz również zagrać w Gwint z Sigimusem - jest on jednym z głównych przeciwników zadania Gwint: Rozgrywki w Novigradzie (Gwent: Big City Players) (seria opcjonalnych questów powiązanych z tą mini-grą).
Po zakończeniu tego etapu zadania otrzymasz również zadanie poboczne Gangi Novigradu (The Gangs of Novigrad) - opisaliśmy je na osobnej stronie o pobocznych questach miasta Novigrad. Zajęcie się nim nie jest obowiązkowe.
Zbieranie informacji - wybór wariantu zachowania
W drugim etapie opisywanego zadania musisz zdecydować, na jaki sposób chcesz je wykonać. Masz dwie opcje: "na szpiega" - zbierając informacje i wykonując kolejne kroki zadania lub "agresywnie" - w tym przypadku działasz mieczem. W tym drugim przypadku po prostu wejdź na siłę do placówek (zabijając strażników) i zbierz potrzebne rzeczy/informacje. Oba warianty zachowania omówiliśmy w kolejnych podpunktach opisu przejścia tego questu.
Możesz przy okazji odwiedzić Tasaka (poboczne zadanie Gangi Novigradu (The Gands of Novigrad)), zaraz po wyjściu z łaźni. Zapewni ci on wsparcie krasnoludów, gdy tylko zacznie robić się gorąco - możesz z nimi wejść na siłę do lokacji lub bezpiecznie zbierać informacje, lecz jeśli zostaniesz wykryty to i tak krasnoludy przyjdą ci z pomocą.
Na arenie oraz w kasynie znajdziesz dowody, które możesz od razu zanieść do Dijkstry i udać się na spotkanie z Vernonem Rochem - wystarczy przeszukać jedną z tych lokacji, nie wliczając kryjówki Juniora.
Wariant A: infiltracja
Z tym wariantem zaliczenia questu powiązane są trzy różne lokacje - są to arena, kasyno i kryjówka Juniora.
Arena
Aby wejść na arenę musisz przekupić strażników (100 koron) lub użyć znaku Aksji - jeśli ich zaatakujesz również cała reszta ludzi Juniora będzie do ciebie wrogo nastawiona. Porozmawiaj z Igorem. Nie wspominaj o Juniorze, ponieważ może to doprowadzić do zidentyfikowania ciebie już na początku. Po rozmowie trafisz na arenę. Musisz tu pokonać kilku przeciwników i potwory:
- Gustaw Roene - jeśli go oszczędzisz po pokonaniu pomoże ci on walczyć z kolejnymi przeciwnikami,
- Dzikie psy (jeśli uratowałeś Roene)
- Bracia ze Skellige
- Wiwerna (poziom 11)
- Endragi (poziom 10 i 12)
- Borys - niedźwiedź (poziom 11)
Finalnie i tak zostaniesz zaatakowany przez ludzi Juniora, a ludzie Tasaka zaatakują lokum, niezależnie od tego, czy podjąłeś się pobocznego zadania Gangi Novigradu (The Gangs of Novigrad).
Przed opuszczeniem miejsca poszukaj ciała Igora - znajdziesz przy nim klucz do szkatułki leżącej na jego biurku - tam znajduje się list, z którego dowiesz się o ukrytym pomieszczeniu Na dolnym poziomie, na wschód od areny znajdują się ukryte w ścianie drzwi - otworzysz je za używając pochodni, która jest przełącznikiem. Tam znajdziesz tajne dokumenty dla Dijkstry.
Kasyno
Do kasyna dostaniesz się w podobny sposób - przekup (200 koron) lub użyj Aksji na dwóch strażnikach. W rozmowach z gośćmi kasyna nie rozmawiaj absolutnie o Juniorze - rozpocznie to natychmiastowo walkę.
W sumie, jedyne co możesz zyskać wchodząc pokojowo do kasyna, to możliwość rozgrywki w Gwint z dwojgiem z trojga gości na piętrze (dwóch w rogach pomieszczenia oferuje rozgrywkę za 100 koron, a ten po środku - za 50). Po wygraniu dwóch partii i tak zostaniesz zaprowadzony do pokoju przesłuchań i będziesz musiał walczyć.
W pokoju na najwyższym piętrze znajdziesz Rico - dostarczy ci informacji dla Dijkstry. Po jego uwolnieniu otrzymasz zadanie poboczne Honor złodzieja (Honor Among Thieves) - jego opis przejścia jest na stronie o pobocznych questach miasta Novigrad.
Kryjówka Juniora
Gdy dotrzesz na miejsce okaże się, że krasnoludy od Tasaka już tu były. Zbadaj książkę na parterze, na piętrze stertę prania i wieszak na ścianie - nie znajdziesz tu nic ciekawego. Zależnie od kolejności, w jakiej wykonywałeś kolejne punkty zadania - udaj się do kolejnego celu misji.
Wariant B: agresywny
Chcąc wykonać opisywany quest w "agresywny" sposób udaj się najpierw do Tasaka (Cleaver) i porozmawiaj z nim o tym. Zgódź się pomóc jego ludziom w ataku na miejscówki Juniora.
Udaj się najpierw pod kasyno aby spotkać się ludźmi Tasaka. Porozmawiaj z ich przywódcą. Powiedz, gdy będziesz gotowy. Załatw dwóch ludzi przed wejściem (12 poziom). W środku, na trzech piętrach znajdziesz jeszcze około 10 przeciwników na podobnym poziomie. Staraj się eliminować ich po kolei, krasnoludy będą ci w małym stopniu też pomagały.
Musisz teraz przeszukać całe kasyno. Udaj się do pomieszczenia na drugim piętrze gdzie znajdziesz Rico. Porozmawiaj z nim. Dowiesz się o tym, że Junior dogadał się z Redańczykami. Będziesz też musiał zdecydować czy uwolnić Rico czy pozostawić tam gdzie jest. Jeśli zdecydujesz się go uwolnić udaj się kiedyś do Bedlama po nagrodę (poboczny quest Honor złodzieja (Honor Among Thieves)).
Udaj się teraz w pobliże areny. Krasnoludy Tasaka powinny na ciebie już tam czekać. Przy wejściu musisz pokonać dwóch przeciwników na 12 poziomie doświadczenia. Wejdź do podziemi. Natkniesz się na dwie 4-osobe grupki ludzi Juniora. W następnym dużym pomieszczeniu spotkasz jeszcze jedną, tym razem dużą, około 12-osobową grupę przeciwników.
Na stoliku będzie stała szkatułka. Do jej otworzenia potrzebować będziesz jednak klucza. Znajdziesz go przy ciele jednego z pokonanych właśnie przeciwników - Igora. Z pojemnika zabierz list (Message from Igor) oraz pierścień.
Gdy już zbierzesz informacje z dwóch miejsc, udaj się ponownie do Tasaka. Podziękuje ci on za wykonaną robotę oraz da 300 koron. Zadanie zostanie zaliczone.
Spotkanie z Vernonem Rochem
Gdy dostarczysz Dijkstrze informacje o powiązaniach Juniora z Redańczykami, wskaże ci on nowy trop - spotkanie z Vernonem Rochem w jego kryjówce. Udaj się tam i po krótkiej rozmowie wspólnie udacie się do Oxenfurtu na spotkanie ze szpiegiem.
Okaże się, że zamiast szpiega zastaniesz na miejscu króla Radowida - po krótkiej rozmowie odbytej w sposób dowolny otrzymasz od Roche'a zadanie poboczne Oko za oko (An Eye for An Eye) (omówiliśmy je na stronie o pobocznych questach Novigradu) oraz poznasz miejsce, gdzie kryje się Junior. Udaj się kilka uliczek dalej do drzwi posiadłości celu.
Odnalezienie Juniora
W drzwiach zatrzyma cię na chwilę dwóch wartowników (poziom 11) - niezależnie od rozmowy musisz ich zabić i zabrać od jednego klucz do bramy. Przed wejściem do środka lepiej się przygotuj - mikstury, olej na stalowy miecz - ponieważ w środku czeka cię walka ze sporą ilością przybocznych ludzi Juniora (poziomy 11-12).
Gdy się z nimi uporasz wejdź do największego budynku po środku, pozbądź się trzech strażników i wejdź na piętro na pogawędkę z Juniorem.
W trakcie rozmowy uaktywni się wątek Ciri. Najpierw wejdź po drabinie na dach, wskocz na balkon i wejdź w interakcję z oknem. Po krótkiej scenie rozpocznie się pojedynek. Bohaterka otrzyma teraz nową zdolność pozwalającą na zadanie nielicznych obrażeń każdemu z przeciwników. Używaj umiejętności z rozwagą, gdyż po zakończeniu sekwencji ataków pojawiasz się w niepewnym miejscu i możesz nawet trafić na wychodzący od przeciwnika cios. Nie możesz używać kontrataków, dlatego najlepiej używaj dużego odskoku, by przeniknąć przez wroga, pojawić się za nim i zadawać silne obrażenia w plecy. Przed zejściem na niższe piętra zaczekaj na zregenerowanie się poziomu zdrowia.
Konfrontacja z Juniorem - ważny wybór
Na koniec możesz zadecydować o losie Juniora. Ma to wpływ za wersję zakończenia gry, w której ten wątek zostanie poruszony. Możesz wybrać jedną z dwóch opcji:
- zabij Juniora - jego miejsce zajmie dopler Dudu - pod jego dowództwem grupa przestępcza staje się nieszkodliwa,
- oszczędź Juniora - przeżyje, lecz zostaje zdegradowany i staje się nieszkodliwy.
Zakończenie questu
Po zadaniu automatycznie rozpoczniesz dwa kolejne: Niech żyje sztuka (The Play's the Thing) oraz wymuszoną kontynuację Przysługa dla Radowida (A Favour for Radovid) - samo zadanie sprowadza się do rozmowy z królem, gdzie otrzymasz zadanie Wróg publiczny (Redania's Most Wanted) polegające na odnalezieniu czarodziejki Filippy Eilhart. Jego opis przejścia jest na stronie o pobocznych questach miasta Novigrad.
Po opuszczeniu statku otrzymasz jeszcze wiadomość od przechodnia rozpoczynającą zadanie Teraz albo nigdy (Now of Never).