Wiedźmin 3 Dziki Gon: NPC - spotkania z postaciami niezależnymi Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znalazły się najważniejsze informacje o spotkaniach z postaciami niezależnymi. Wyjaśniamy m.in. na jakich zasadach przebiegają rozmowy z NPC-ami, czym są czasowo ograniczone ważne wybory, a także jak pomagać sobie wiedźmińskim znakiem Aksji w trakcie wymiany zdań.
Czasowo ograniczone wybory
Spotkania z postaciami niezależnymi w Wiedźminie 3 w większości przypadków przebiegają na zbliżonych zasadach do innych gier role-playing, ale w pewnych sytuacjach mają do zaoferowania unikalne rozwiązania. Poniżej znajduje się wyjaśnienie dwóch najważniejszych tego typu nietypowych cech gry.
W większości rozmów możesz na spokojnie wybierać pomiędzy oznaczonymi żółtym kolorem opcjami dialogowymi. Zdarzają się też jednak sytuacje, w których jesteś poganiany i musisz wybrać jeden z dostępnych wariantów pod presją czasu. W tego typu okolicznościach staraj się wybierać tę opcję zachowania, która ci odpowiada, zanim to gra dokona wyboru za Ciebie.
Dodatkowo przed spotkaniami, w których załączają się tego typu sekwencje (miejsca ta wymienione są w opisie przejścia w naszym odrębnym poradniku), warto jest zapisywać stan gry, czy to po to żeby zabezpieczyć się przed nie zdążeniem na czas z wyborem czy żeby móc przetestować różne konsekwencje podjętych decyzji.
Znak Aksji - zastosowanie w trakcie rozmów i konfrontacji
Drugim unikalnym mechanizmem jest opcja wykorzystywania wiedźmińskiego znaku Aksji (Axii) podczas niektórych rozmów. O tym, że możesz użyć tego znaku informuje jego ikona pojawiająca się przy danej opcji dialogowej. Znak Aksji funkcjonuje na podobnych zasadach do perswazji czy zastraszania z innych gier role-playing. Jedyną różnicą jest to, że rozmówcę do zmiany zdania może udać ci się przekonać nie siłą własnych słów, a tymczasowym przejęciem kontroli nad jego umysłem. Opcje dialogowe znaku Aksji pojawiające się w questach bardzo często odblokowują ich alternatywne rozwiązania, pozwalając na przykład na wydobycie od rozmówcy nowych ważnych informacji czy na uniknięcie trudnej walki. Są one też często nagradzane dodatkowymi punktami doświadczenia.
Mechanizm używania znaku Aksji nie jest niestety w pełni zautomatyzowany. O ile na samym początku gry możesz bez większych problemów go odpalać, to w dalszej fazie gry wymagane staje się już dysponowanie rozwiniętym znakiem Aksji. Zainteresuj się w tym celu umiejętnością Sugestia (Delusion) powiązaną z tymże znakiem. Na początek wystarczy zakupić jeden punkt tej umiejętności, ale w późniejszej fazie rozgrywki powinieneś odblokować dwa pozostałe poziomy.
Dodatkowe uwagi:
- Pamiętaj o tym, że Sugestia musi znajdować się w jednym z aktywnych slotów umiejętności żeby mogła poprawnie działać. Nie wystarczy jedynie odblokować jej kolejnych poziomów rozwoju.
- Gra informuje w trakcie spotkań z postaciami niezależnymi, że dana opcja dialogowa może stać się dostępna dopiero po rozwinięciu umiejętności Sugestia. Dobrze jest zapamiętywać sobie te miejsca i nie zagadywać danej postaci dopóki Geralt nie rozwinie swoich umiejętności. W przeciwnym wypadku może Cię ominąć okazja do sprawdzenia nowego (często lepszego) rozwiązania questa.