Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Wiedźmin 3 M8 - Oxenfurt - Atlas
Wiedźmin 3 M8 - Oxenfurt - Atlas
Brama
Brama jest zamknięta, aby przejść musisz ukończyć zadanie "Przejścia nie ma". Jest ono opisane na mapie lokacji Karczma na rozdrożach (M2).
Kryjówka Vernona Roche'a
Gdy zbliżysz się do jaskini uruchomi się krótka scenka. Znajdziesz tutaj Vernona Roche'a, Ves oraz spory oddział partyzantów.
Ruiny
Znajdziesz tutaj Schemat na ulepszoną zbroję wiedźmińskiego cechu Kota.
Uliczka
Gdy będziesz tędy przechodził odezwie się do ciebie dwóch strażników i zażądają zapłaty 50 sztuk złota. Nawet jak im ich nie dasz to nic się nie stanie, bo właśnie nadejdzie ich dowódca.
Karczma
Znajdziesz tutaj Stjepana, od którego możesz kupić jedzenie, a także zagrać z nim w gwinta. Miejsce to odwiedzisz także w ramach kilku zadań.
Est Tayiar
Miejsce to odwiedza się m.in. w ramach pobocznego zadania "Wróg publiczny". Jest tu też jednak do odnalezienia schemat srebrnego miecza z wiedźmińskiej szkoły kota.
Kanały
W kanałach pod miastem możesz odnaleźć ulepszony schemat spodni z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły kota.
Możesz zamówić sobie u niego nową fryzurę.
Sprzedaje karty do gwinta oraz sporą ilość jedzenia. Możesz także z nim zagrać.
Możesz od niego kupić kilka rupieci oraz farbę.
Kupisz od niego sporo różnych materiałów rzemieślniczych, podstawowe uzbrojenie oraz pierwszą mapę Imrahima Saviego. Może wytworzyć przedmioty na poziomie Journeyman.
Możesz kupić od niego bardzo dużo różnych materiałów rzemieślniczych, dosyć dobrą broń oraz wiele różnych bełtów do kuszy. Może wytworzyć przedmioty na poziomie Journeyman.
Pojawi się dopiero gdy uwolnisz go z klatki, która znajduje się na północ od tego miejsca. Przy pierwszym spotkaniu da ci dodatkowo 50 monet. Możesz kupić od niego kilka składników alchemicznych i skór.
Możesz od niego kupić bardzo dużo różnych przepisów oraz sporo składników alchemicznych.
Obóz bandytów
Pokonaj 5 dezerterów poziomie 9-10. Zabierz wszystkie przedmioty z dwóch skrzyń.
Osoba w potrzebie
Pokonaj 4 dezerterów na 10 poziomie. Z ciała ich przywódcy zabierz klucz, którym otworzyć klatkę. Uratowaną osobą będzie scoia'tael, który uda się do swojego obozu nieco na południe.
Strzeżony skarb
Pokonaj Leszego na poziomie 20. Gdy będzie miał około 1/5 życia przyzwie 5-6 wilków na poziomie 22.
Powiększ mapę

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Oxenfurt - mapa ważnych miejsc Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021

1,2,3... - Główne lokacje na mapie

1Brama
Brama jest zamknięta, aby przejść musisz ukończyć zadanie "Przejścia nie ma". Jest ono opisane na mapie lokacji Karczma na rozdrożach (M2).

2Kryjówka Vernona Roche'a
Gdy zbliżysz się do jaskini uruchomi się krótka scenka. Znajdziesz tutaj Vernona Roche'a, Ves oraz spory oddział partyzantów.

3Ruiny
Znajdziesz tutaj Schemat na ulepszoną zbroję wiedźmińskiego cechu Kota.

4Uliczka
Gdy będziesz tędy przechodził odezwie się do ciebie dwóch strażników i zażądają zapłaty 50 sztuk złota. Nawet jak im ich nie dasz to nic się nie stanie, bo właśnie nadejdzie ich dowódca.

5Karczma
Znajdziesz tutaj Stjepana, od którego możesz kupić jedzenie, a także zagrać z nim w gwinta. Miejsce to odwiedzisz także w ramach kilku zadań.

6Est Tayiar
Miejsce to odwiedza się m.in. w ramach pobocznego zadania "Wróg publiczny". Jest tu też jednak do odnalezienia schemat srebrnego miecza z wiedźmińskiej szkoły kota.

7Kanały
W kanałach pod miastem możesz odnaleźć ulepszony schemat spodni z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły kota.

Ważne postacie niezależne na mapie

Fryzjer – Możesz zamówić sobie u niego nową fryzurę.

Stjepan – Sprzedaje karty do gwinta oraz sporą ilość jedzenia. Możesz także z nim zagrać.

Kupiec – Możesz od niego kupić kilka rupieci oraz farbę.

Płatnerz – Kupisz od niego sporo różnych materiałów rzemieślniczych, podstawowe uzbrojenie oraz pierwszą mapę Imrahima Saviego. Może wytworzyć przedmioty na poziomie Journeyman.

Kowal – Możesz kupić od niego bardzo dużo różnych materiałów rzemieślniczych, dosyć dobrą broń oraz wiele różnych bełtów do kuszy. Może wytworzyć przedmioty na poziomie Journeyman.

Kupiec (2) – Pojawi się dopiero gdy uwolnisz go z klatki, która znajduje się na północ od tego miejsca. Przy pierwszym spotkaniu da ci dodatkowo 50 monet. Możesz kupić od niego kilka składników alchemicznych i skór.

Zielarz – Możesz od niego kupić bardzo dużo różnych przepisów oraz sporo składników alchemicznych.

Silni przeciwnicy

Gael

Opinikus

Leszy

Legenda Wiedźmin 3 M8 - Oxenfurt - Atlas

1,2,3... - Główne lokacje na mapie

Ciekawe miejsca na mapie

Drogowskazy

Silni przeciwnicy

Ważne postacie niezależne na mapie

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się mapa lokacji Oxenfurt oraz terenów zlokalizowanych na wschód od miasta. Na mapie atlasu świata zaznaczyliśmy m.in. ważne obszary z Oxenfurtu i okolic, a także wszystkie drogowskazy odnajdywane w mieście i na terenach pozamiejskich.

Oxenfurt: Opis lokacji

Oxenfurt jest drugim co do wielkości miastem w świecie gry i zlokalizowany jest na południowy wschód od Novigradu. Przedstawiona powyżej mapa przedstawia poza samym miastem także niewielki obszar na wschód od niego.

Znajdziesz tutaj nie tylko wszystkich potrzebnych kupców, ale także kilka zadań do wykonania oraz cennych przedmiotów do zdobycia. Możesz zacząć eksplorację tego terenu nawet na dosyć niskim (okolice 10 poziomu doświadczenia). Uważaj jednak na przeciwników związanych z zadaniami, które będą wymagać od ciebie nawet 35 poziomu doświadczenia.

Oxenfurt: Najważniejsze miejsca

1. Brama

W momencie próby wejścia do miasta zastaniesz główną bramę miejską zamkniętą. Aby dostać się do środka musisz przedstawić strażnikowi odpowiednią przepustkę - glejt. Jest to ten sam dokument, który pokazujesz przy każdym innym posterunku granicznym prowadzącym na północ. W momencie rozmowy rozpocznie się poboczne zadanie Przejścia nie ma (Thou Shall Not Pass). Jego opis możesz znaleźć na stronie o pobocznych questach lokacji Karczma na Rozstajach (M2).

Do miasta możesz się spokojnie dostać po prostu przepływając rzeką na drugą stronę i wchodząc do niego przez Bramę Novigradzką.

2. Kryjówka Vernona Roche'a

Położenie kryjówki nie zostanie odkryte w momencie zapoznania się z okoliczną tablicą ogłoszeń. Musisz osobiście udać się w pobliże jaskini stanowiącej wejście do kryjówki. Rozpocznie się krótka scenka, a następnie rozmowa z Rochem, który przedstawi ci swoją sytuację. Będzie znajdowała się tutaj także Ves, jednak nie będziesz mógł z nią od razu porozmawiać.

5. Gospoda

Jedno z ważniejszych miejsc w mieście. Znajdziesz tutaj karczmarza Stjepana, z którym możesz pograć w gwinta. Jest on jednym z najlepszych graczy w Velen. Wygrywając pojedynek zaliczyć zadanie Gwint: partyjki z karczmarzami (Gwent: playing innkeepers) za co otrzymasz unikalną kartę. Możesz z nim również pohandlować. Posiada on w swoim asortymencie zarówno jedzenie, picie jak i dodatkowe karty do twojej kolekcji.

Oxenfurt: Najważniejsze postacie niezależne

Stjepan (M8,5) - karczmarz, możesz od niego kupić jedzenie i karty do gry w gwinta. Wygrywają pojedynek zyskasz unikalną kartę.

Vernon Roche (M8,2) - Były dowódca Temerskich Sił Specjalnych, a obecnie partyzant ukrywający się zarówno przed jedną, jak i drugą stroną konfliktu.

Ves (M8,2) - Zastępca Vernona Roche'a. Stara znajoma Geralta.

Oxenfurt: Rodzaje przeciwników

  1. Warg
  2. Wilk (Wolf)
  3. Nekker (Nekker)
  4. Dezerter (Deserter)
  5. Utopiec (Drowner)
  6. Niedźwiedź (Bear)
  7. Leszy (Leshen)
  8. Gael - Wampir z rodzaju Katakanów. Bardzo silny, unikalny przeciwnik. Jego pokonanie związane jest z jednym ze zleceń wiedźmińskich w Oxenfurcie.
  9. Opinikus (Opinicus) - Unikalny stwór z gatunku archegryfów, którego musisz pokonać w ramach zadania Bestia z oxenfurckiej puszczy (The Creature from the Oxenfurt Forest).
  10. Kamienny ogr (Rock ogre)

Oxenfurt: Ważne informacje o lokacji

Do miasta, jak i okolic, możesz udać się na stosunkowo niskim poziomie doświadczenia, około 10. Nie spotkasz tutaj dużych grup silnych przeciwników. Uważaj jednak na potwory związane ze zleceniami wiedźmińskimi, które są z kolei niezwykle silne i wymagać będą od ciebie nawet 35 poziomu.

Jeśli nie posiadasz odpowiedniej przepustki (poboczny quest Przejścia nie ma) aby przejść przez bramę, przepłyń rzekę. Do miasta dostaniesz się bez problemów z drugiej strony. W rzece nie ma żadnych silnych przeciwników, którzy mogliby cię zabić lub nawet zranić.

Poszukując elementów wiedźmińskich zbroi warto udać się do Ruin w północno wschodniej części mapy (M8,3). Znajdziesz tam schemat na ulepszoną zbroję wiedźmińskiego cechu Kota (Diagram: Enhanced Feline Armor).