Wiedźmin 3 Dziki Gon: Gwint - strategie i wskazówki Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajdują się strategie i podpowiedzi jak wygrywać partie gwinta. Przygotowaliśmy różnorakie wskazówki dotyczące m.in. rekomendowanych zachowań w kolejnych rozdaniach, kolejności używania kart czy poprawnego reagowania na zachowania drugiego gracza. Dzięki skorzystaniu z tych porad łatwiej wygramy wszystkie partie i zdobędziemy trofeum za zebranie wszystkich dostępnych kart.
Poniższa lista zawiera bardziej zaawansowane porady i strategie podczas gry w Gwinta. Najważniejsze zasady mini-gry Gwint opisaliśmy na osobnej stronie Podstawy rozgrywki.
1. Podstawa sukcesu to początek rozgrywki. W pierwszej rundzie używaj słabych kart, staraj się utrzymywać ciągle tą samą ilość punktów co przeciwnik lub o 1-3 większą. Jeśli posiadasz, to w pierwszej kolejności używaj kart szpiegów, które przenoszone są na stronę przeciwnika dodając punkty do jego układu kart, a ty dostajesz wtedy dwie karty z twojej talii.
2. Pierwsza runda nie musi być za wszelką cenę wygrana - komputer gra tu ostrożnie, starając się stracić jak najmniej punktów w kartach wygrywając. Jeśli twoja przewaga jest zbyt wysoka, przeciwnik od razu pasuje. Jeśli musiałbyś pozbyć się kluczowych dla ciebie kart, z których masz zamiar wyciągnąć dużo punktów - również pasuj. Wtedy najczęściej w drugiej rundzie przeciwnik rzuca tylko jedną kartę, lub pasuje od razu, zmuszając cię do zmarnowania karty.
3. Każdą rundę rozpoczynaj słabymi kartami. Powodem tego jest możliwość zniszczenia twoich kart przez przeciwnika, dlatego nie warto tracić kart najlepszych. Jeśli jesteś w ostatniej już rundzie rzucaj na początek kartami unikalnymi (z gwiazdką) - przeciwnik nic nie może z nimi zrobić. Z wszelkimi "buffami", czyli kartami specjalnymi zwiększającymi potencjał konkretnych kart lub całego rzędu czekaj najlepiej na sam koniec.
Rzucając na początku karty staraj się równocześnie nie dawać kilku o tej samej wartości - jeśli przeciwnik użyje karty pożoga zniszczone zostaną wszystkie karty o tej samej (najwyższej) wartości na planszy. Ewentualnie staraj się tak wybierać karty, by być o krok za przeciwnikiem.
4. By zabezpieczyć się przed kartami specjalnymi pogodowymi powinieneś zawsze posiadać przynajmniej jedną kartę resetującą te negatywne efekty. Wykorzystuj je na końcu, chyba, że sam posiadasz karty pogodowe - wtedy upewnij się, że chcąc wyczyścić swój negatywny modyfikator i mając zamiar nałożyć inny na przeciwnika nie pozbędziesz się obu modyfikatorów jednocześnie.
5. Karta Manekin do ćwiczeń jest jedną z lepszych kart - wartą ją szczególnie używać w dwóch sytuacjach: gdy chcesz ponownie wykorzystać kartę specjalną (która np. pozwala przywrócić karty "odrzucone") lub gdy chcesz przywrócić z planszy mocną kartę, którą będziesz chciał użyć w kolejnej rundzie (np. w przypadku, gdy przeciwnik już poddał rundę, a masz sporą przewagę punktową).
6. Na każdą z frakcji można znaleźć słaby punkt:
- Przeciw potworom najlepiej posiadać kartę pogody zamrażającą - posiadają oni zawsze dużo jednostek walczących wręcz przez posiadanie specjalnych kart, które wyciągają sporo kart z talii.
- Podobnie sprawa wygląda ze Scoia'tael - tu jednak pilnuj również łuczników, a za to nie musisz przejmować się jednostkami dystansowymi.
- Walcząc przeciw Cesarstwu Nilfgarskiemu przygotuj się na wiele kart słabych, ale łączonych z innymi kartami tego samego typu (co prowadzi do zdublowania punktów), dlatego również warto być przygotowanym na walkę z jednostkami walczącymi wręcz. Posiadają również wielu szpiegów, dlatego zaczekaj z kartami Manekinów, aż przeciwnik je wykorzysta, abyś mógł je przechwycić.
- Królestwo Północy specjalizuje się szczególnie w jednostkach oblężniczych - do walki z tą frakcją szczególnie zaleca się posiadanie karty pogody - deszcz.