Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Staczanie walk - zestaw porad Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 17 grudnia 2021

Ta strona poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon ma do zaoferowania zestaw przydatnych porad powiązanych ze staczaniam walk. Wyjaśniamy podstawowe założenia systemu walki oraz podpowiadamy jak zachowywać się żeby skuteczniej osłabiać przeciwników i rzadziej odnosić poważne obrażenia.

Niektóre potwory mogą zatruwać czy w inny sposób osłabiać Geralta - staraj się unikać większości ich ataków - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Staczanie walk - zestaw porad - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Niektóre potwory mogą zatruwać czy w inny sposób osłabiać Geralta - staraj się unikać większości ich ataków

System walki w grze Wiedźmin 3 jest dość rozbudowany, aczkolwiek jego podstawy są zbliżone do poprzednich odsłon cyklu. Ważną wiadomością jest to, że podczas rozgrywania prologu w Kaer Morhen możesz poznać wszystkie najważniejsze jego elementy składowe, tak więc zadbaj o to żeby zgodzić się na przejście pełnego treningu. Poniżej znajdziesz przypomnienie kilku najważniejszych rzeczy, o których dobrze jest pamiętać przed każdą walką, oraz wyjaśnienie pewnych bardziej złożonych zależności, które nie są dostatecznie dobrze wyjaśnione w początkowej fazie gry:

  1. Każdą walkę rozpocznij od wybrania właściwego miecza. Dla przypomnienia, stalowy miecz używany jest do zabijania ludzi i zwierząt, a srebrny do eliminowania potworów. Jeśli mimo wszystko masz wątpliwości z rozpoznaniem przeciwnika to zerknij na jego pasek zdrowia - będzie on czerwony (stalowy miecz) lub srebrny.
  2. Obowiązkowym elementem niemal każdej walki są poprawne uniki. W zdecydowanej większości sytuacji możesz polegać na zwykłym, szybkim uniku. Pozwoli ci on na bezproblemowe uniknięcie ciosu przeciwnika i da ci możliwość zaatakowania go od flanki. Jedynie w poważniejszych sytuacjach (np. gdy potężny potwór wykonuje szarżę wymierzoną w Geralta) decyduj się na unik połączony z wykonaniem przewrotu.
  3. Parowanie ciosów jest dobrą techniką walki, ale tylko wtedy gdy walczysz z równorzędnym lub słabszym przeciwnikiem. Próba przerwania ataku silniejszego wroga może zakończyć się niepowodzeniem i dodatkowo ogłuszyć Geralta na krótki czas.
  4. Wybór pomiędzy szybkimi i silnymi atakami powinien być początkowo uzależniony od rodzaju napotykanych przeciwników (np. szybkie ataki w walkach ze zwinnymi ghulami i silne w walkach z powolnymi niedźwiedzami). W dalszej części gry wybór ten powinieneś już jednak w większym stopniu (choć nie całkowicie) uzależniać od obranej strategii rozwoju postaci. Przykładowo, jeśli postawiłeś na umiejętności zwiększające siłę słabszych ataków i poprawiające parametry lekkiego pancerza, to z szybkich ataków korzystaj także podczas niektórych walk z mało ruchliwymi potworami.
  5. Obowiązkowym elementem każdej walki powinny być znaki wiedźmińskie. Stosuj przede wszystkim te znaki, na które dany przeciwnik jest mało odporny. W przypadku najsłabszych wrogów (np. bandytów) dysponujesz większą swobodą. Nasza rekomendacja dla tego typu sytuacji to znak Igni, który zadaje obszarowe obrażenia i może podpalić wrogów na kilka sekund lub doprowadzić do dodatkowych eksplozji w okolicy.
  6. Oprócz mieczy do walki wręcz polegaj też na instrumentach do walki na dystans. Kusza jest niestety stosunkowo słabym narzędziem, choć w dalszej części gry możesz ją ulepszyć i pozyskać także rzadkie bełty. Dobrze ona sprawdza się w ściąganiu na ziemię latających bestii i w zabijaniu potworów pod wodą. O wiele bardziej przydatne są petardy (bomby) i warto zawsze dysponować ich zapasem. Staraj się dokładnie ustalać miejsce wylądowania bomby, bo większość z nich nie ma dużego pola rażenia i łatwo zmarnować ładunek.
  7. Staraj się regularnie zażywać uniwersalne eliksiry podnoszące zdolności bojowe Geralta, czyli takie, które mogą być stosowane niezależnie od rodzaju napotkanych przeciwników. Jednym z przykładowych tego typu "startowych" eliksirów jest Grom, który na krótki czas zwiększa siłę wszystkich ataków głównego bohatera.
  8. Niektórzy przeciwnicy dysponują unikalnymi atakami, które mogą poważnie zagrozić Geraltowi. Mowa tu na przykład o takich negatywnych efektach jak ogłuszenie bohatera na kilka sekund, zatrucie go czy wywołanie u niego krwawienia. W trakcie tego typu potyczek jeszcze większą uwagę przywiązuj do poprawnych uników, dzięki czemu nie będziesz musiał poświęcać mnóstwo czasu na utrzymaniu bohatera przy życiu zamiast na planowaniu kolejnych ataków.