Wiedźmin 3 Dziki Gon: Sprawy rodzinne (Family Matters) - solucja, opis przejścia Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia głównego questu Sprawy rodzinne - Family Matters. Nasza solucja objaśnia m.in. jak przeprowadzić śledztwo w kasztelu, jak uporać się z wieśniakami przed chatą guślarza, jak przejść przez płonącą stodołę, jak pokonać barona w walce na pięści, jak zachować się w sprawie porońca (ważny wybór) i kiedy można wyruszyć na poszukiwania Tamary.
- Śledztwo w Kasztelu Wrońce - odnalezienie talizmanu
- Spotkanie się z Guślarzem
- Powrót do kasztelu i uratowanie Oswina z płonącej stodoły
- Pojedynek na pięści z baronem i ważny wybór w sprawie porońca
- Wariant A - Zaatakowanie porońca z zamiarem jego zabicia
- Wariant B - Dokonanie próby transformacji porońca w kłobuka
- Kontynuacja głównego questu
- Odnalezienie Tamary w mieście Oxenfurt
Śledztwo w Kasztelu Wrońce - odnalezienie talizmanu
Zadanie to otrzymasz automatycznie po odbyciu spotkania z baronem Filipem Strengerem w Kasztelu Wrońce (Crow's Perch) (M3,3). Ma to miejsce w ramach głównego questu Krwawy Baron (Bloody Baron).
Wyrusz za baronem na wyższe piętro. Do zbadania są tu dwa pomieszczenia i możesz rozpocząć na przykład od tego znajdującego się bliżej schodów. Zajrzyj do szafy i zabierz z niej zardzewiały klucz (Rusty Key) oraz kadzidło (Incense). Przjedź następnie do sypialni i obejrzyj lalkę (Doll) leżącą przy łóżku.
Musisz teraz uaktywnić wiedźmińskie zmysły i podążać za oznaczonymi czerwonym kolorem zapachami. Zaprowadzą Cię one do piwnicy budynku. Dotrzyj do pomieszczenia na lewo od przysypiającego wartownika. Odnajdziesz tu zamknięte drzwi i do ich otwarcia potrzebny jest zdobyty wcześniej klucz. Podejdź do ołtarza, z którego zabierz kartkę z modlitwą (A Prayer). Oprócz tego obejrzyj dużą misę.
Powróć na najwyższy poziom i wejdź do pomieszczenia, przy którym siedzi baron. Załącz tu na nowo wiedźmińskie zmysły i zacznij badać kolejne interaktywne obiekty - uszkodzony drewniany świecznik, wazon ze świeżymi kwiatami, puste miejsce na ścianie oraz zawieszony na sąsiedniej ścianie obraz. Obejrzenie obrazu doprowadzi do odkrycia dziury. Sprawdź znajdujący się obok drewniany mebel. Po wysłuchaniu komentarza Geralta powróć do świecznika i przyjrzyj się śladom rozlanego wina. Tak samo jak wcześniej musisz teraz zacząć podążać za czerwonymi zapachami, które staną się widoczne po uaktywnieniu wiedźmińskich zmysłów.
Dotrzyj do klatki schodowej, zejdź na półpiętro i przyjrzyj się jednej z drewnianych desek, dzięki czemu będziesz mógł zabrać talizman (Talisman).
Udaj się na ponownie spotkanie z baronem. Porozmawiaj z nim na temat lalki z sypialni, śladów walki z pomieszczenia ze świecznikiem oraz odnalezionego talizmanu. Strenger wyśle głównego bohatera na spotkanie z guślarzem (Pellar).
Spotkanie się z Guślarzem
Chatka guślarza znajduje się w lesie na zachód od Kasztelu Wrońce (M3,7) i po dotarciu na miejsce odkryjesz grupę ludzi barona dobijających się do jej drzwi. Możesz się zachować w tym miejscu na trzy zasadnicze sposoby.
- Pierwszy wariant to zaatakowanie bandytów. Znajdują się oni na 6 poziomie doświadczenia i po rozpoczęciu walk powinieneś jak najszybciej pozbyć się osób z kuszami (możesz po ich zabiciu zbadać ich ciała i pozyskać rzadkie odmiany bełtów).
- Drugi wariant to zapytanie się ludzi barona o powody wizyty u guślarza. Możesz następnie zaoferować pomoc w uleczeniu ich kolegi w zamian za zostawienie guślarza w spokoju.
- Ostatni trzeci wariant jest dostępny tylko jeśli dysponujesz rozwiniętym znakiem Axii. Możesz mianowicie użyć tego znaku w rozmowie żeby zawładnąć tymczasowo umysłami bandytów i nakłonić ich do odejścia.
Niezależnie jak się zachowałeś na sam koniec zapukaj do chatki guślarza i porusz w trakcie rozmowy temat żony i córki barona. Mężczyzna nie będzie chciał pomóc Geraltowi dopóki ten nie odzyska jego kozy i jej odszukaniem zajmiesz się w ramach głównego zadania Na ratunek Księżniczce (A Princess in Distress) - jego opis przejścia jest na osobnej stronie naszej solucji.
Powrót do kasztelu i uratowanie Oswina z płonącej stodoły
Po odnalezieniu kozy ponownie porozmawiaj z guślarzem, dowiadując się o istnieniu porońca. Wyrusz z powrotem w stronę Kasztelu Wrońce. Po drodze zauważysz, że w zamku płonie aktualnie stodoła. Dotrzyj na główny dziedziniec kasztelu, a załączy się scenka ze spotkania z jednym z ludzi barona. Poprosi on o uratowanie Oswina, który przebywa w stodole - możesz zgodzić się na to lub odmówić i udać się od razu na spotkanie z baronem (jest to decyzja dokonywana pod presją czasu).
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie