Wiedźmin 3 Dziki Gon: Jak kot z wilkiem - solucja, opis przejścia Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Where the Cat and Wolf Play... - solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia pobocznego questu Jak kot z wilkiem - Where the Cat and Wolf Play. To jeden z questów darmowych DLC gry i nasza solucja objaśnia m.in. jak wygrać starcia z aghulami, gdzie dochodzi do spotkania z wiedźminem Gaetanem i jakie może mieć ono przebieg.
Zadanie rozpoczyna się jako nowy Kontrakt : Tajemnica wsi Stegny (Contract: The Beast of Honorton). Otrzymasz go w Kasztelu Wrońce (Crow's Perch), wiszący jako ogłoszenie na tablicy informacyjnej (M3,9).
Udaj się następnie do małego osiedla domków na południe od Kasztelu. Między domami grasują trzy aghule (poziom 24). Tam okaże się, że twój zleceniodawca jest martwy i gdy zbadasz ciało leżące przed domkiem kontrakt zamieni się w tytułowe zadanie. Możesz przeszukać domy, nie znajdziesz tam nic ciekawego - twój cel to stodoła, gdzie znajdziesz trupa, przy którym aktywuje się cutscena. W budynku znajdziesz także aghula (poziom 25), mogą również nadbiec dodatkowe dwa.
Po przerywniku wyjdź ze stajni i podnieś lalkę, którą znajdziesz przed wejściem za pomocą wiedźmińskich zmysłów. Następnie podążaj za śladami małej dziewczynki. Gdy ją odnajdziesz możesz ją uspokoić znakiem Axii lub wręczyć jej lalkę, następnie udaj się do miejsca, które wskazała.
Znajdziesz tam ślady, które zaprowadzą cię po chwili do wiedźmina Gaetana. Możesz go od razu zaatakować lub posłuchać jego wersji wydarzeń i wtedy dokonać wyboru. Jeśli zdecydujesz się na walkę, uważaj: poprosi cię o możliwość wypicia eliksiru, a wtedy oślepi cię na minutę granatem. Walka jest dość trudna, najlepiej używać parowania ciosów oraz ulubionych znaków (działają wszystkie). Gorzej, jeśli chcesz wykonać kombinacje ciosów - wiedźmin używa wtedy magicznej tarczy, przez co możesz łatwo zostać zraniony - w tym przypadku dobrze użyć granatu dimetrium. Gdy go zabijesz możesz podnieść jego miecz (mało warty, niskiej jakości).
Jeśli jednak puścisz go wolno poza tym, że unikniesz walki, otrzymasz nowe poboczne zadanie: Bierz co chcesz (Take What You Want). Gaetan powie ci, że jest to lokacja jego skrytki, z której możesz zabrać co chcesz. Niezależnie od decyzji w sprawie wiedźmina, wróć do dziewczynki w wiosce. Zaprowadzisz ją w przerywniku do ciotki, której możesz z dobroci serca wręczyć 40 koron (brak czegokolwiek w zamian). Po tym zakończysz zadanie otrzymując jedynie punkty doświadczenia.