Wiedźmin 3 Dziki Gon: Krzywuchowe Moczary - mapa ważnych miejsc Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021
1,2,3... - Główne lokacje na mapie
1 – Wieś Zalipie
Mała wioska z dwoma handlarzami i kowalem. Pobierzesz tu dwa zadania oraz kontrakty wiedźmińskie z tablicy ogłoszeń.
2 – Napad
W tej małej wiosce zostaniesz napadnięty przez siedmiu bandytów (poziomy 4-6). Za pokonanie ich otrzymasz 10 punktów doświadczenia.
3 – Ukryty skarb
Trzech bandytów (poziom 7 i 9) pilnuje skarbu. Jest nim list trzymany przez dowódcę grupy.
4 – Ukryty skarb
Klucz i notatka z jego lokalizacją bronione są przez gule (poziom 9) i bandytę. Znajduje się w piwnicy, wejście do niej jest od południowo-zachodniej strony od znacznika. Zadanie "Z deszczu pod rynnę".
5 – Ukryty skarb
Skarb ukryty jest na południu wyspy. Musisz wcześniej znaleźć klucz, by ją otworzyć. Podążaj za śladami, klucz znajdziesz przy martwym ciele.
6 – Jaskinia
Wejście do jaskini, w której możesz rozpocząć kontrakt "Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu". Oprócz tego w jaskini do odnalezienia jest ulepszony schemat butów z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły kota.
7 – Wieś Benek
W wiosce znajdziesz zlecenie na wiwernę królewską od uchodźcy (Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu), oraz Starego Mędrca - mistrza gry w gwinta i zleceniodawcę zadania: "Mędrzec prawdę ci powie".
8 – Wieś Sztygary
W wiosce nie znajdziesz wiele interesujących rzeczy - jedno zlecenie wiedźmińskie "Zlecenie: Potwór z bagien" oraz handlarza.
9 – Wejście do jaskini
W jaskini znajdziesz ducha, proszącego o uwolnienie (zadanie: "Szepczące wzgórza").
10 – Ruiny wieży
W skrzyni znajdziesz schemat ulepszonego stalowego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły niedźwiedzia.
11 – Bandyci
Grupa pięciu bandytów (poziom 3) napadnie cię, gdy będziesz pokonywał drogę.
12 – Wejście do jaskini
Grób wiedźmina. Warto zwrócić na nią uwagę, gdyż wewnątrz znajdziesz sporo run, składników alchemicznych - i co najważniejsze - kilka elementów z zestawu "Poszukiwania skarbów: Rynsztunek Szkoły Gryfa".
13 – Jaskinia
Wewnątrz tej jaskini do odnalezienia jest schemat ulepszonego stalowego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły kota.
14 – Schematy
W miejscu tym odnajdziesz ulepszone schematy zbroi wiedźmińskiego rynsztunku szkoły kota.
15 – Jaskinia
Jest tutaj jaskinia, którą odwiedza się w trakcie zaliczania zadania "Potwór z bagien". Oprócz tego rozejrzyj się po jaskini za schematem ulepszonego srebrnego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły niedźwiedzia.
Ważne postacie niezależne na mapie
Dolores – Zleceniodawczyni zadania "Zagłada domu Reardonów".
Grabarz – Kontakt w zleceniu wiedźmińskim "Zlecenie: Wiedźmin jak malowany".
Lesław – Kontakt w zleceniu wiedźmińskim "Zlecenie: Potwór z bagien".
Stary mędrzec – "Wróżbita prawdę ci powie" - zleceniodawca zadania dodatkowego i mistrz gry w gwinta.
Uchodźca – "Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu" - od uchodźcy dostaniesz zadanie odnalezienia kolegów i zabicia Wiwerny Królewskiej.
Legenda Wiedźmin 3 M9 - Krzywuchowe Moczary - Atlas
1,2,3... - Główne lokacje na mapie
Ciekawe miejsca na mapie
Drogowskazy
Silni przeciwnicy
Ważne postacie niezależne na mapie
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się mapa lokacji Krzywuchowe Moczary, w której oprócz spotykania licznych potworów zalicza się ważne questy. Na mapie atlasu świata zaznaczyliśmy m.in. ważne obszary z Krzywuchowych Moczar, a także wszystkie drogowskazy odnajdywane na bagnach i wokół nich.
- Krzywuchowe Moczary: Opis lokacji
- Krzywuchowe Moczary: Najważniejsze miejsca
- Krzywuchowe Moczary: Najważniejsze postacie niezależne
- Krzywuchowe Moczary: Rodzaje przeciwników
- Krzywuchowe Moczary: Ważne informacje o lokacji
Krzywuchowe Moczary: Opis lokacji
Na mapie zamieszczonej powyżej zaprezentowane zostały Krzywuchowe Moczary (Crookback Bog). Spora lokacja, zawiera dużo skarbów, mocnych potworów - także i tych rzadko spotykanych.
Kilka zadań i zleceń wiedźmińskich umili czas - szczególnie graczom z niskim poziomem - większość zadań nie jest bardzo wymagająca. Znajduje się tu też zadanie (opcjonalne) wątku głównego Panie Lasu, dlatego jest to lokacja, którą z pewnością odwiedzisz.
Krzywuchowe Moczary: Najważniejsze miejsca
1. Wieś Zalipie
Mała wioska z dwoma handlarzami i kowalem. Pobierzesz tu dwa zadania oraz kontrakty wiedźmińskie z tablicy ogłoszeń. Główna baza postojowa podczas wypadów po okolicy.
7. Wieś Benek
W wiosce znajdziesz zlecenie na wiwernę królewską od uchodźcy (Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu), oraz Starego Mędrca - mistrza gry w gwinta i zleceniodawcę zadania Mędrzec prawdę ci powie. Poza tym nawet nie warto chodzić po budynkach w poszukiwaniu czegoś cennego.
8. Wieś Sztygary
W wiosce nie znajdziesz wiele interesujących rzeczy - jedno zlecenie wiedźmińskie Zlecenie: Potwór z bagien oraz handlarza. Później znajdziesz tu także Sołtysa - kontakt w zadaniu głównym Panie Lasu.
12. Wejście do jaskini
Grób wiedźmina. Warto zwrócić na nią uwagę, gdyż wewnątrz znajdziesz sporo run, składników alchemicznych - i co najważniejsze - kilka elementów z zestawu Poszukiwania skarbów: Rynsztunek Szkoły Gryfa. Elementy ze schematów to bardzo dobre obiekty, które dodatkowo będziesz mógł ulepszyć wykorzystując stary zestaw, gdy awansujesz na wyższy poziom i zbierzesz schematy ulepszeń.
Krzywuchowe Moczary: Najważniejsze postacie niezależne
Stary mędrzec (M9,7) - Zleceniodawca jednego z zadań pobocznych Wróżbita prawdę ci powie oraz jeden z mistrzów gry w gwinta w Velen.
Krzywuchowe Moczary: Rodzaje przeciwników
- Utopiec (Drowner)
- Bandyta (Bandit)
- Nekker
- Upiór (Wraith)
- Wywerna (Wyvern)
- Endraga
- Pies (Guard Dogs)
- Niedźwiedź (Bear)
- Leszy (Leshen)
- Baba wodna (Water Hag)
- Baba cmentarna (Grave Hag)
- Mglak (Folget)
- Ignis Fatuus - unikalny potwór z zadania wiedźmińskiego Potwór z bagien (Swamp Thing). Jest to silniejsza odmiana Mglaka (Folget)
- Wilk (Wolf)
- Aghul
- Bagniak (Muckixer)
- Harpia (Harp)
- Ghul
- Ekimma (Ekimmer)
Krzywuchowe Moczary: Ważne informacje o lokacji
Krzywuchowe Moczary odwiedzić warto zaraz po lokacji Kasztel Wrońce - ze względu na powiązanie głównego zadania Sprawy Rodzinne (Family Matter). Poza zleceniem wiedźmińskim Zlecenie: Zmora kupieckiego traktu (Contract: Phantom of the Trade Route) wszystkie zadania są do wykonania na właściwie dowolnym poziomie trudności. Znajdziesz tu także sporo zadań pobocznych oraz po trzy zlecenia wiedźmińskie i zadania poszukiwania skarbów.
Jeśli jesteś na wyższym poziomie postaci możesz pokusić się o rywalizację z rzadko spotykanymi monstrami - dzięki temu pozyskasz cenne składniki alchemiczne do wykonania specjalnych dekoktów.
W pierwszej kolejności warto odwiedzić Miejsca mocy. W tej lokacji znajdziesz dwa - a pamiętaj, że każde z nich zapewni ci dodatkowy punkt umiejętności do rozdzielenia.
Drugą priorytetową rzeczą do zrobienia jest odnalezienie jaskini związanej z poszukiwaniem skarbów Rynsztunek Szkoły Gryfa (Griffin School Gear). Te schematy specjalnego wiedźmińskiego ekwipunku z pewnością sprostają twoim początkowym wymaganiom dla tej lokacji.