Wiedźmin 3 Dziki Gon: Zamurze Novigradu - mapa ważnych miejsc Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021
1,2,3... - Główne lokacje na mapie
1 – Dziennik Julii Kenyon
W domku w mieście znajdziesz leżący na biurku dziennik rozpoczynający zadanie poszukiwania "Rynsztunek szkoły kota".
2 – Ukryty Skarb
Zniszczony statek "Latający Jeleń", gdzie znajdziesz skrzynię ze skarbem powiązaną z zadaniem poszukiwania "Rynsztunek szkoły kota". Znajdziesz tam schemat oraz notatki maga.
3 – Ukryty skarb
Skarb jest pilnowany przez sporą grupę nekkerów (poziom 6). Przeszukaj ciało leżące na ziemi, znajdziesz przy nim klucz. Otwiera on małą skrzynkę między pomiędzy zniszczoną konstrukcją drewnianą a stosem ciał.
4 – Ukryty skarb
Skarb znajduje się w czterech skrzyniach - na zachodniej wyspie, południowej i pod wodą. W wodzie pływają utopce (poziom 10), a na brzegu znajdziesz bagienniki (poziom 15). Skarb jest powiązany z zadaniem poszukiwania "Wybrzeże wraków", nie musisz walczyć z przeciwnikami.
5 – Miasteczko portowe
Mała aglomeracja, w której znajdziesz tablicę ogłoszeń oraz Helmę - kontakt w sprawie jednego z zadań. W jednym z domków znajdziesz również dziennik, który rozpoczyna zadanie poszukiwania.
6 – Karczma Gęsia Pipa
Z właścicielem karczmy możesz zagrać w gwinta, znajdziesz tu również osobę od zlecenia wiedźmińskiego, która przekaże ci nagrodę. Przed karczmą siedzi zielarz.
7 – Związany mężczyzna - ciąg dalszy
Jeśli uratowałeś Johna Verdun przed utopcami (M7,2) spotkasz go w tym miejscu. Będzie chciał dać ci w nagrodę skradzione pieniądze (50 koron). Możesz przyjąć je lub walczyć z nim i jego pomocnikami, lecz nie będzie to tak opłacalne jak nagroda.
8 – Siedlisko potworów
Siedliska pilnuje grupa nekkerów (poziom 18). Znajdziesz tam również Wściekłego Trolla Jaskiniowego (poziom 16). Lecz co najważniejsze - leży tam diagram na miecz z zestawu poszukiwania skarbów "Rynsztunek Szkoły Kota"
9 – Zamek Drahim
W zamku do odnalezienia jest schemat stalowego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły kota.
Silni przeciwnicy
Kernun – Do pojedynku z leszym dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w zleceniu wiedźmińskim "Opiekun lasu".
Troll Jaskiniowy – Wściekły Troll Jaskiniowy broni ukrytego w jaskini skarbu (poziom 16).
Nekkery – Nekkery na poziomie 12, pojawiają się na nowo co pewien czas.
Bazyliszek – Bazyliszek na poziomie 14.
Wiwerna – Wiwerna na poziomie 18.
Biała Dama – Do pojedynku ze skrzekaczem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w zleceniu wiedźmińskim "Zlecenie: Biała Dama".
Ważne postacie niezależne na mapie
Helma – Twój kontakt w zadaniu wiedźmińskim "Zlecenie" Biała Dama".
Sprzedawca – Handlarz sprzedaje podstawowe składniki wytwórcze. Jego lokalizacja sprawia, że jest najbliższym rynkiem zbytu w tym rejonie. Znajdziesz przy nim również kamień do ostrzenia.
Elficki Handlarz – Elficki handlarz, posiada asortyment każdego typu.
Zielarz – Siedzi przed budynkiem, nie zawsze da się z nim porozmawiać.
Legenda Wiedźmin 3 M5 - Zamurze Novigradu - Atlas
1,2,3... - Główne lokacje na mapie
Ciekawe miejsca na mapie
Drogowskazy
Silni przeciwnicy
Ważne postacie niezależne na mapie
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się mapa lokacji Zamurze Novigradu, czyli terenów na południe od miasta Novigrad. Na mapie atlasu świata zaznaczyliśmy m.in. ważne obszary z Zamurza Novigradu, a także wszystkie drogowskazy odnajdywane na terenie zamurza.
- Zamurze Novigradu: Opis lokacji
- Zamurze Novigradu: Najważniejsze miejsca
- Zamurze Novigradu: Najważniejsze postacie niezależne
- Zamurze Novigradu: Rodzaje przeciwników
- Zamurze Novigradu: Ważne informacje o lokacji
Zamurze Novigradu: Opis lokacji
Na powyższej mapie przedstawiono lokację Zamurze Novigradu. Ten niewielkich rozmiarów obszar nie kryje wielu ciekawych elementów - ot, dwa lasy i pola oraz mała wioska. Pełni funkcję graniczną, oddzielając Novigrad od Velen rzeką Pontar.
Na mapie przedstawiono wszystkie ciekawe miejsca, które warto odwiedzić podczas wędrówki, drogowskazy szybkiej podróży i wszelkich mocniejszych przeciwników.
Zamurze Novigradu: Najważniejsze miejsca
1. Dziennik Julii Kenyon
W domku w mieście znajdziesz leżący na biurku dziennik rozpoczynający zadanie poszukiwania Rynsztunek szkoły kota.
5. Miasteczko portowe
Mała aglomeracja, w której znajdziesz tablicę ogłoszeń oraz Helmę - kontakt w sprawie jednego z zadań. W jednym z domków znajdziesz również dziennik, który rozpoczyna zadanie poszukiwania.
6. Karczma Gęsia Pipa
Z właścicielem karczmy możesz zagrać w gwinta, znajdziesz tu również osobę od zlecenia wiedźmińskiego, która przekaże ci nagrodę. Przed karczmą siedzi zielarz.
7. Związany mężczyzna - ciąg dalszy
Jeśli uratowałeś Johna Verdun przed utopcami (M2,7) spotkasz go w tym miejscu. Będzie chciał dać ci w nagrodę skradzione pieniądze (50 koron). Możesz przyjąć je lub walczyć z nim i jego pomocnikami, lecz nie będzie to tak opłacalne jak nagroda.
Zamurze Novigradu: Najważniejsze postacie niezależne
- Elficki handlarz (M5,5) - Elficki handlarz w gęstwinie lasu, posiada asortyment każdego typu.
- Helma (M5,5) - Twój kontakt w zadaniu wiedźmińskim Zlecenie: Biała Dama.
- Zielarz (M5,6) - Siedzi przed karczmą, nie zawsze da się z nim porozmawiać.
Zamurze Novigradu: Rodzaje przeciwników
- Utopiec (Drowner)
- Zgnilak (Rotfiend)
- Bandyta (Bandit)
- Nekker
- Bazyliszek (Basilisk)
- Upiór (Wraith)
- Wywerna (Wyvern)
- Endraga - to insektoidalne stworzenia atakujące jadem. Są bardzo szybkie, przyzwoicie odporne. Występują w odmianie pracownicy (worker), zdecydowanie mniejszej i można by rzec - niegroźnej. Druga odmiana wojowników (warrior) przypomina wielkie skorpiony - atakują jadowym ogonem i doskakują do swoich przeciwników.
- Leszy - są to potwory nieco unikalne. Przypominają kukłę z drewna i kości. Są wyjątkowo odporne, lecz łatwe do pokonania (jeśli walczysz z nim sam na sam) ponieważ są wolne i nie znają wielu specjalnych ataków. Bardzo skuteczny jest na nie wszelki ogień, tak znak Igni jak i granaty wszelkiej maści.
Zamurze Novigradu: Ważne informacje o lokacji
Zamurze Novigradu nie jest dobrą lokacją dla początkujących. Sugerowany poziom dla lokacji to 4-5, choć jeśli potrzebujesz jedynie dostać się do Novigradu, pędząc przez łąki nie powinieneś spotkać żadnych przeciwników poza bandytami. Jeśli zaś chciałbyś rozwiązać każdy znacznik w lokacji wymagany będzie poziom około 12. Nie znajdziesz tu wielu zadań i tylko 3 zlecenia wiedźmińskie.
Nie znajdziesz tu niestety żadnego kowala ani dobrego handlarza, dlatego najlepiej od razu przedostać się do Novigradu, by pohandlować. Przy jednej z karczm znajdziesz zielarza, jednak nie zawsze jest zainteresowany swoim klientem.