Wiedźmin 3 Dziki Gon: Teraz albo nigdy (Now or Never) - solucja Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia pobocznego questu Teraz albo nigdy - Now or Never. To ważniejsze poboczne zadanie, które rozgrywamy w Novigradzie i które dotyczy postaci Triss Merigold. Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak karane jest zignorowanie opisywanego questu, jak uratować Anisse i Bertholda, jak bezpiecznie przejść przez kanały, jak pokonać wampira i jak skorzystać z okazji do rozpoczęcia stałego romansu z Triss.
Rozpoczęcie lub zignorowanie questu - ważny wybór
Jest to jedno z zadań, które mają wpływ na zakończenie gry. O tym, co stanie się z magami w Novigradzie decydujesz poprzez podjęcie się lub zignorowanie tego zadania. Niestety, niezależnie od podjętej decyzji w tym przypadku oba rozwiązania są niekorzystne.
- Wariant 1 - zaliczenie zadania (ucieczka magów) - magowie przeżyją, lecz kosztem nasilenia się wrogości wobec nieludzi,
- Wariant 2 - zignorowanie zadania - magowie zostaną schwytani i zabici podczas pogromów w Novigradzie.
Quest rozpoczyna się po zakończeniu wątku głównego Dorwać Juniora (Get Junior), gdy po rozmowie z królem Radowidem zaczepi cię mieszczanin i wręczy list od Triss. Po jego przeczytaniu udaj się do domu czarodziejki. Podczas rozmowy możesz zadecydować, czy Triss ma oddać naszyjnik właścicielom mieszkania - stając po jej stronie pozwól na to. Po krótkiej rozmowie wyjdziecie z budynku, gdzie napadną was Łowcy czarownic - trzy sztuki.
Uratowanie Anisse i Bertholda
Triss powie ci o dwójce osób, która nie dotarła na umówione miejsce spotkania. Twoim wyborem jest, czy chcesz ich uratować. Jeśli tak, udaj się wtedy za czarodziejką do wskazanego domu.
U celu musisz działać błyskawicznie, gdyż w przeciwnym razie Łowcy, którzy są już na miejscu mogą zabić ratowaną parę. Najlepiej miej przygotowany znak Aard, by obezwładnić przeciwników, gdy tylko wyjdziesz na piętro. Schodząc możesz zagadać do właścicieli budynku, choć nie zrobi to żadnej różnicy. Podążaj teraz za Triss do karczmy. Jeśli zdecydowałeś się ratować tych dwoje ludzi właściciel karczmy zginie, a ty będziesz musiał pozbyć się jeszcze trzech Łowców w karczmie.
Oczyszczanie kanałów
Twoim zadaniem jest oczyszczenie kanałów. Pilnuj, aby Triss poszła za tobą, gdyż bez niej nie otworzysz zamkniętych drzwi. Nałóż na miecz olej na trupojady, w kanałach twoim głównym przeciwnikiem są Bagniaki (poziom 14-15). Po zejściu ze schodów dojdź do najbliższego skrętu w lewo - po prawej stronie możesz zniszczyć ścianę i zabrać ze skrzyni miecz "Disglair".
Zniszcz następnie ścianę z powyższego obrazka, by utorować sobie przejście - trafisz do biblioteki, możesz pozbierać kilka książek. Zniszcz kolejną ścianę i idź dalej kanałami, aż trafisz do wyjścia.
Tuż przed wyjściem zostaniesz jeszcze zaatakowany przez Katakana - wampira na poziomie 14. Gdy wyjdziesz do portu czeka cię ostatnia już walka, jednak krótka, gdyż będziesz miał sporą pomoc - oczywiście walka z Łowcami czarownic.
Po walce nastąpi istotny moment: jest to ostatnia szansa, by wyznać miłość Triss i rozpocząć z nią stały romans (wpływ na zakończenie gry). Będziesz miał ograniczony czas na decyzję, wahanie się (środkowa opcja dialogowa) będzie uznawane za odmowę.
Więcej informacji na temat romansu z Triss oraz innych dostepnych romansów zamieściliśmy w osobnym rozdziale Romanse i sceny miłosne w naszym przewodniku po grze.
Na zakończenie otrzymasz od Dijkstry propozycję i jednocześnie zadanie opcjonalne Spisek (A Deadly Plot), polegające na zabójstwie króla Radowida - także to zadanie ma wpływ na ustalenie jednego z zakończeń gry. Wspomniany quest opisaliśmy dokładnie na osobnej stronie o pobocznych questach miasta Novigrad.