Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kaer Morhen, Prolog - solucja, opis przejścia Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 18 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się opis przejścia prologu gry rozgrywającego się w twierdzy Kaer Morhen. Niniejsza solucja podpowiada m.in. jakie czynności poprzedzają właściwe rozpoczęcie gry, jak przebiega spotkanie z Yennefer oraz jak poprawnie zaliczyć trening z Vesemirem i czy jest on obowiązkowy.
Wybór poziomu trudności i przeniesienie wyborów z Wiedźmina 2
Przed przystąpieniem do właściwej gry musimy wybrać poziom trudności i ustalić czy chcemy żeby wyświetlane były podpowiedzi. Normalny poziom trudności jest optymalnym wyborem do przechodzenia gry po raz pierwszy. Na szczęście gra pozwala zmieniać poziom trudności z poziomu menu opcji bez konieczności restartowania całej kampanii.
Oprócz tego trzeba podjąć decyzję odnośnie przeniesienia decyzji podjętych w drugiej części serii Wiedźmin. Jeśli grasz w wersję PC i dysponujesz zapisami to możesz je wgrać. Jeśli nie posiadasz sejwów lub jeśli grasz w wersję konsolową, to możesz zadecydować czy będziesz sam chciał ustalić najważniejsze wybory (dokonasz tego dopiero po dotarciu do pałacu w dalszej części gry - główny quest Audiencja) czy gra ma tego dokonać za Ciebie.
Wiedźmin 3 Dziki Gon nie posiada kreatora postaci, a to dlatego, że głównym bohaterem jest zawsze Geralt. Na szczęście w trakcie przechodzenia gry możemy do woli modyfikować wygląd wyposażenia i rynsztunku bohatera, jak również wybierać różne fryzury dla Geralta.
Prolog
Prolog gry Wiedźmin 3 w całości rozgrywa się w twierdzy Kaer Morhen i spełnia on rolę samouczka. Rozpoczynasz w sypialni Yennefer i warto użyć wiedźmińskich zmysłów do zlokalizowania klucza do drzwi sypialni - leży on na jednym ze stołów na otwartej księdze. Zejdź na niższy poziom twierdzy żeby spotkać się z Vesemirem i Ciri. Możesz zgodzić się na wyścig w stronę dolnego dziedzińca lub odmówić. Jeśli wybrałeś ten pierwszy wariant to poznasz podstawy mechaniki poruszania się - sprint, wspinanie, przeskakiwanie nad przeszkodami i zeskoki.
Na dolnym dziedzińcu Vesemir zaproponuje wzięcie udziału w sparingu. Możesz poprosić go o przypomnienie podstaw lub od razu przejść do wolnego treningu. Jeśli wybrałeś pierwszy wariant to po kolei poznasz najważniejsze techniki walki - wybór właściwego miecza, zaznaczanie celów, szybkie ataki, silne ataki, uniki, uskoki przed ciosem, parowanie ciosów, wykonywanie ripost, używanie znaków i podrzucanie bomb. Prolog zostanie wkrótce zakończony.