Wiedźmin 3 Dziki Gon: Kasztel Wrońce - mapa ważnych miejsc Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2021 12631K+ Następna Velen Kasztel Wrońce Mapa przeciwników Poprzednia Velen Karczma na Rozstajach Poszukiwania skarbów 1,2,3... - Główne lokacje na mapie1 – Wieś WrzosowaMiejsce to odwiedza się przede wszystkim w ramach zaliczania głównego zadania "Nilfgaardzki łącznik". 2 – Kasztel WrońceJest to siedziba lokalnego barona, z którym Geralt spotyka się podczas zaliczania głównego zadania "Krwawy Baron". W miejscu tym odnajdziesz m.in. kilku handlarzy i graczy w Gwint, rzemieślnika oraz stanowiska do czasowego ulepszania broni i pancerzy. Niektóre z tych atrakcji mogą stać się dostępne dopiero po zaliczeniu spotkania z baronem. 3 – Rozstaje drógSpotkasz tu Ronvida (9 poziom), który wyzwie Geralta na honorowy pojedynek. Po pokonaniu mężczyzny możesz pozwolić mu odejść lub zagrozić, że następnym razem go zabijesz (25 punktów doświadczenia). 4 – Wieś KonaryWe wsi odnajdziesz przede wszystkim dwóch sprzedawców oraz kowala. W miejscu tym zalicza się także kilka pobocznych zadań. 5 – Chatka guślarzaGuślarza odwiedza się w ramach głównego zadania "Sprawy rodzinne". Po ukończeniu głównego questu "Na ratunek Księżniczce" będziesz mógł z nim handlować. 6 – Ukryty skarbZamek na skale - znajdziesz tu część ekwipunku "Rynsztunku Szkoły Gryfa" w skrzyni. Zamku pilnuje wywerna (poziom 14). By dostać się do środka użyj podwodnego tunelu poniżej Miejsca mocy obok. W jaskini wespnij się po lewej ściance. 7 – Bandyci przy mościeBandyci zażądają od Geralta opłaty za przeprawę. Możesz pokazać im wiedźmiński medalion i od razu skorzystać z przejścia lub pokonać ich w walce. 8 – PogorzeliskoZbadaj dokładnie zniszczone ruiny, a natrafisz na skrzynię ze schematem z ulepszeniem spodni z wiedźmińskiego zestawu gryfa. 9 – Jaskinia niedźwiedziaPo rozprawieniu się z niedźwiedziem zbadaj jego legowisko. Do odnalezienia jest tu schemat ulepszonego stalowego miecza z wiedźmińskiego rynsztunku szkoły niedźwiedzia. Ważne postacie niezależne na mapieAnselm – Handlarz Anselm - oferuje zniżki i pojawi się, gdy uratujesz jego konwój (mapa M2 punkt 16 "Konwój") Baron Filip Strenger – Jest on powiązany z głównym wątkiem fabularnym gry i możesz też z nim zagrać w karty (Gwint). Fergus Graem – Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.).. Oprócz tego gra w karty (Gwint) i jest powiązany z questem przygotowania pancerza dla Geralta. Fergus ma w swojej ofercie szereg różnych przedmiotów, m.in. zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze, księgi i elementy pancerza. Guślarz – Możesz z nim handlować od momentu zaliczenia głównego zadania "Na ratunek Księżniczce". Guślarz sprzedaje różnorakie składniki alchemiczne, jak również glify, przepisy i strony manuskryptu. Kowal – Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i sprzedaje m.in. mapę skarbu, zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze oraz miecze. Kwatermistrz – Sprzedaje on m.in. mapę skarbu, glify, karty do gry, składniki alchemiczne, alkhole, żywność oraz unikalną kuszę. Sprzedawca – Możesz z nim zagrać w karty (Gwint) oraz pohandlować - sprzedaje m.in. karty do gry, juki (Saddlebags - zwiększenie limitu udźwigu) oraz żywność. Sprzedawcy – Pierwszy ze sprzedawców oferuje m.in. mapę skarbu i składniki alchemiczne. Możesz też z nim zagrać w karty (Gwint).Drugi ze sprzedawców oferuje m.in. skóry zwierząt i materiały rzemieślnicze. Silni przeciwnicyPoroniec – Do pojedynku z porońcem dochodzi tylko jeśli zaatakujesz go podczas zaliczania głównego zadania "Sprawy rodzinne". Skrzekacz – Do pojedynku ze skrzekaczem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w zleceniu wiedźmińskim "Zlecenie: Skrzekacz". Wilkołak – Do pojedynku ze skrzekaczem dochodzi dopiero po dostatecznym awansowaniu w pobocznym zadaniu "Dzikość serca". Legenda Wiedźmin 3 M3 - Kasztel Wrońce - Atlas 1,2,3... - Główne lokacje na mapie Ciekawe miejsca na mapie Drogowskazy Silni przeciwnicy Ważne postacie niezależne na mapie Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znajduje się mapa lokacji Kasztel Wrońce, czyli największego fortu z krainy Velen. Na mapie atlasu świata zaznaczyliśmy m.in. ważne lokacje i postacie z Kasztelu Wrońce i jego okolic, a także wszystkie drogowskazy odnajdywane w najbliższym otoczeniu kasztelu. Kasztel Wrońce: Opis lokacjiKasztel Wrońce: Najważniejsze miejscaKasztel Wrońce: Najważniejsze postacie niezależneKasztel Wrońce: Rodzaje przeciwnikówKasztel Wrońce: Ważne informacje o lokacji Kasztel Wrońce: Opis lokacjiPowyższa mapa prezentuje obszar w pobliżu tytułowego Kasztelu Wrońce, czyli średniej wielkości zamku odwiedzanego w celu spotkania się z zamieszkującym go Krwawym Baronem. Na mapie oprócz kasztelu zaznaczone zostały też inne ważne lokacje, jak również drogowskazy czy różnorakie opcjonalne miejsca, do których Geralt może zajrzeć. Podobnie jak w przypadku Karczmy na Rozstajach nie powinieneś zbyt wcześnie odwiedzać niektórych obszarów mapy, bo czekające tam wyzwania mogą przerosnąć głównego bohatera. Kasztel Wrońce: Najważniejsze miejsca2. Kasztel Wrońce Jest to siedziba lokalnego barona, z którym Geralt spotyka się podczas zaliczania głównego zadania Krwawy Baron. W miejscu tym odnajdziesz m.in. kilku handlarzy i graczy w Gwint, rzemieślnika oraz stanowiska do czasowego ulepszania broni i pancerzy. Niektóre z tych atrakcji mogą stać się dostępne dopiero po zaliczeniu spotkania z baronem. 4. Wieś Konary We wsi odnajdziesz przede wszystkim dwóch sprzedawców oraz kowala. W miejscu tym zalicza się także kilka pobocznych zadań. 5. Chata Guślarza Guślarza odwiedza się w ramach głównego zadania Sprawy rodzinne. Po ukończeniu głównego questu Na ratunek Księżniczce będziesz mógł z nim handlować. 6. Lornruk W miejscu tym jest zamek na skale, nad którym nieustannie lata silna wywerna (14 poziom doświadczenia) - możesz spróbować pokonać tego potwora lub starać się unikać z nim kontaktu podczas eksploracji zamku. Do zamku nie możesz początkowo wejść, bo dostępu do niego broni podniesiony most zwodzony. Musisz wskoczyć do wody, zanurkować w pobliżu zamku i odszukać podwodny tunel prowadzący do pomieszczenia z drabinką. W zamku do odnalezienia jest przede wszystkim schemat związany z zadaniem Rynsztunek Szkoły Gryfa. Oprócz tego na skale przy wodzie obok zamku jest Miejsce Mocy. Kasztel Wrońce: Najważniejsze postacie niezależneBaron Filip Strenger (M3,2) - Jest on powiązany z głównym wątkiem fabularnym gry i możesz też z nim zagrać w karty (Gwint). Fergus Graem (M3,2) - Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i jest powiązany z questem przygotowania pancerza dla Geralta. Fergus ma w swojej ofercie szereg różnych przedmiotów, m.in. zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze, księgi i elementy pancerza. Kwatermistrz (M3,2) - Sprzedaje on m.in. mapę skarbu, glify, karty do gry, składniki alchemiczne, alkohole, żywność oraz unikalną kuszę. Kowal (M3,4) - Jest on przede wszystkim rzemieślnikiem (wytwarzanie nowych przedmiotów, naprawa ich itp.). Oprócz tego gra w karty (Gwint) i sprzedaje m.in. mapę skarbu, zestawy naprawcze, schematy, materiały rzemieślnicze oraz miecze. Guślarz (M3,5) - Możesz z nim handlować od momentu zaliczenia głównego zadania Na ratunek Księżniczce. Guślarz sprzedaje różnorakie składniki alchemiczne, jak również glify, przepisy i strony manuskryptu. Kasztel Wrońce: Rodzaje przeciwnikówBaba wodna (Water Hag)Bandyta (Bandit)Bazyliszek (Basilisk)Dezerter (Deserter)Dziki pies (Wild Dog)Ghul (Ghoul)Harpia (Harpy)Niedźwiedź (Bear)Upiór (Wraith)Utopiec (Drowner)Wieśniak (Peasant)Widłogon (Forktail) - Walki z tymi potworami zaliczają się do dość wymagających, albowiem mogą one zadawać spore obrażenia i wykorzystują w ten celu przede wszystkim swój ostry ogon. Dobrym pomysłem jest ogłuszanie widłogonów znakiem Aard, zadawanie im serii szybkich ciosów i odskakiwanie do tyłu. Oprócz tego możesz pomagać sobie m.in. bombami o nazwie kartacz i olejem przeciw drakonidom.Wilk (Wolf)Wściekły pies (Rabid Dog) - Nie wyróżniają się one niczym szczególnym na tle dzikich psów, poza tym, że znajdują się zazwyczaj na nieco wyższych poziomach doświadczenia.Wywerna (Wyvern)Zgnilak (Rotfiend) Kasztel Wrońce: Ważne informacje o lokacjiDobrze jest jak najwcześniej odwiedzić najważniejszą lokację tej części mapy świata, czyli tytułowy Kasztel Wrońce. Odblokuje ci to bowiem dostęp między innymi do rzemieślnika, nowych handlarzy czy postaci grających w karty. Oprócz tego dzięki wykonywaniu zleceń dla barona możesz w łatwy sposób zdobyć cenne w początkowej fazie rozgrywki doświadczenie. Nie zapuszczaj się początkowo do północnej części tego obszaru, bo przebywają tam w głównej mierze silne potwory, które mogą w łatwy sposób pozbawić głównego bohatera życia. Jeżeli w wyniku decyzji podjętych w trakcie zaliczania głównych questów barona przyczynisz się pośrednio do jego śmierci to kontrolę nad kasztelem przejmą jego ludzie. W trakcie jednej z kolejnych wizyt w zamku możesz być świadkiem znęcania się przez kilku z nich nad bezbronnymi wieśniakami - możesz zignorować to zdarzenie lub stanąć w obronie cywilów (walka do rozegrania). Następna Velen Kasztel Wrońce Mapa przeciwników Poprzednia Velen Karczma na Rozstajach Poszukiwania skarbów