Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

opinie - newsy i ciekawostki

Assetto Corsa Evo ma zadatki na stanie się potęgą. Po starcie wczesnego dostępu dostaje jednak żółtą kartkę za komunikację z graczami
Assetto Corsa Evo ma zadatki na stanie się potęgą. Po starcie wczesnego dostępu dostaje jednak żółtą kartkę za komunikację z graczami

Krzysztof Mysiak, 20 stycznia 2025, 17:20

Assetto Corsie Evo jest pisana wielkość – jako kontynuacji sławnej Assetto Corsy i jako trzeciej potędze wśród marek gier wyścigowych. Lecz droga do niej będzie długa; we wczesnym dostępie rażą nie tylko niedoróbki, ale też kontrowersyjne decyzje twórców.

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to gra mojego dzieciństwa. To wyjątkowy RTS, ale trochę innego rodzaju
Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to gra mojego dzieciństwa. To wyjątkowy RTS, ale trochę innego rodzaju

Maciej Bogusz, 18 stycznia 2025, 20:00

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim sprawia mi radość nawet po 20 latach – i ciągle może stanowić wyzwanie. Niestety ten oryginalny RTS nie znalazł naśladowców.

Gry komfortowe, czyli czemu między Świętami a Nowym Rokiem wcale nie nadrabiałem growych zaległości
Gry komfortowe, czyli czemu między Świętami a Nowym Rokiem wcale nie nadrabiałem growych zaległości

Hubert Sosnowski, 18 stycznia 2025, 12:00

Teoretycznie dłuższy czas wolny, jak urlop czy okres między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem to czas, w którym możemy nadrabiać zaległości. W praktyce najczęściej sięgamy po gry klasyczne, które znamy. Izometryczne RPG, stare GTA, a może RTS sprzed wieków?

„Przecież to wygląda jak Steam Deck!” Nasze opinie po prezentacji Nintendo Switch 2 są podzielone
„Przecież to wygląda jak Steam Deck!” Nasze opinie po prezentacji Nintendo Switch 2 są podzielone

Mateusz Zelek, 16 stycznia 2025, 15:40

Wszyscy wiedzieliśmy, że to nastąpi, pytanie brzmiało „kiedy”. Oficjalna prezentacja Nintendo Switch 2 nastąpiła niespodziewanie i wywołała w redakcji sporo dyskusji. Główny temat? Sensowność zakupu Switcha 2.

Grałem 20 godzin w Civilization 7 i jestem mocno zaniepokojony
Grałem 20 godzin w Civilization 7 i jestem mocno zaniepokojony

Adam Zechenter, 16 stycznia 2025, 15:00

Nie tak miało być. Miałam teraz tworzyć pochwalny tekst o nowej Cywilizacji. Miałem zachwycać się rewolucyjnymi zmianami. Miałem pisać o syndromie kolejnej tury. Niestety, na razie Civilization VII może i jest najładniejszą odsłoną, ale... nie wygląda dobrze.

Realistyczna strzelanka, która podbiła konsole i zaczyna przyciągać fanów Battlefielda. Sukces gry Arma Reforger nie jest dziełem przypadku
Realistyczna strzelanka, która podbiła konsole i zaczyna przyciągać fanów Battlefielda. Sukces gry Arma Reforger nie jest dziełem przypadku

Adam Kusiak, 15 stycznia 2025, 16:39

Arma Reforger bije ostatnio rekordy popularności i przyciąga zupełnie nowe grono graczy – posiadaczy PS5. Skąd ta zmiana w przypadku gry, której w momencie wydania nadano przydomek „Refunder”?

The Blood of Dawnwalker wkracza na scenę z przytupem - to ambitne RPG wygląda mi na dopełnienie Wiedźmina 4
The Blood of Dawnwalker wkracza na scenę z przytupem - to ambitne RPG wygląda mi na dopełnienie Wiedźmina 4

Hubert Sosnowski, 14 stycznia 2025, 16:45

To zawsze ciekawe, kiedy nowy gracz wkracza na arenę RPG z przytupem, jak The Blood of Dawnwalker. Nowy projekt Rebel Wolves budzi skojarzenie z przebojowością Wiedźmina 3 oraz głębią Kingdom Come Deliverance.

Taktyczna strzelanka dla każdego. Conflict: Desert Storm przypominał Ghost Recona, ale próg wejścia był tu wyjątkowo niski
Taktyczna strzelanka dla każdego. Conflict: Desert Storm przypominał Ghost Recona, ale próg wejścia był tu wyjątkowo niski

Krystian Pieniążek, 11 stycznia 2025, 20:00

Strzelanki o taktycznym zacięciu przyzwyczaiły nas do tego, że ze względu na swoją symulacyjną specyfikę często są kierowane do specyficznego typu gracza. Conflict: Desert Storm próbował przełamać ten schemat, oferując rozgrywkę dla każdego.

Pierwsze wrażenia z Kingdom Come 2 - mniej błędów, więcej detali, tyle samo swojskości. 30 godzin to dopiero rozgrzewka!
Pierwsze wrażenia z Kingdom Come 2 - mniej błędów, więcej detali, tyle samo swojskości. 30 godzin to dopiero rozgrzewka!

Dariusz Matusiak, 10 stycznia 2025, 17:00

Wśród pochodu sztampowych historii o ratowaniu świata czy poszukiwaniu magicznych artefaktów Henryk ze Skalicy powraca z odświeżającą normalnością codziennych spraw średniowiecznego społeczeństwa. Kingdom Come Deliverance 2 po 30 godzinach nie zawodzi!

Na tę grę czekałem 15 lat - i chyba jeszcze trochę sobie poczekam. Six Days in Fallujah wciąż nie spełniło obietnic składanych jeszcze w 2009 roku
Na tę grę czekałem 15 lat - i chyba jeszcze trochę sobie poczekam. Six Days in Fallujah wciąż nie spełniło obietnic składanych jeszcze w 2009 roku

Dariusz Matusiak, 9 stycznia 2025, 15:33

Six Days in Fallujah to gra, która miała przepaść na zawsze, ale jednak się ukazała, mimo ogromnej krytyki samych planów jej wydania. Miała być kontrowersyjna, tymczasem póki co jest „tylko” klimatyczna. Czego zabrakło w misjach fabularnych?

40-letni gamingowy artefakt pokazał mi, jak współczesne AI stara się gonić to, co w latach 80. załatwiała wyobraźnia
40-letni gamingowy artefakt pokazał mi, jak współczesne AI stara się gonić to, co w latach 80. załatwiała wyobraźnia

Dariusz Matusiak, 2 stycznia 2025, 17:11

Zawartość kreowana przez sztuczną inteligencję to niewątpliwie przyszłość wielu gatunków gier. Już teraz pojawiają się pierwsze próby zaprzęgnięcia jej do generowania różnych życiowych scenariuszy, na razie z mizernym skutkiem. 40 lat temu metody były zupełnie inne.

Trudna miłość i czara goryczy - STALKER 2 zmienił moje spojrzenie na gry wideo
Trudna miłość i czara goryczy - STALKER 2 zmienił moje spojrzenie na gry wideo

Krystian Pieniążek, 31 grudnia 2024, 13:45

Drugi STALKER to gra rozbudowana, niebywale klimatyczna i piękna, ale też pełna błędów. Dla mnie projekt GSC Game World okazał się pozycją, po której moje spojrzenie na gry wideo, a zwłaszcza ich niedoróbki, oraz dawany twórcom kredyt zaufania już nigdy nie będą takie jak wcześniej.

Ten tytuł zdominował moje święta, spychając inne na boczny tor. Infinity Nikki to gra, na którą nikt nie czekał, a każdy potrzebował
Ten tytuł zdominował moje święta, spychając inne na boczny tor. Infinity Nikki to gra, na którą nikt nie czekał, a każdy potrzebował

Aleksandra Wolna, 30 grudnia 2024, 16:19

Infinity Nikki to gra, o którą nikt nie prosił, nikt nie czuł, że taka produkcja jest mu niezbędna do szczęścia. Co okazało się po jej debiucie? Że odpowiedziała na potrzeby dużego grona graczy, którzy w Nikki odnaleźli wszystko to, czego w większości gier próżno szukać. W dodatku przy zachowaniu naprawdę solidnej jakości.

Po czołgach czas na mechy. Grałem w nową grę twórców World of Tanks
Po czołgach czas na mechy. Grałem w nową grę twórców World of Tanks

Adam Zechenter, 23 grudnia 2024, 10:00

Steel Hunters to inna gra niż World of Tanks, ale od razu czuć, że stoi za nią ta sama firma – i nie tylko dlatego, że znowu zasiadamy za sterami stalowych bestii.

Nie jestem przekonany, czy hit miesiąca, Marvel Rivals, to coś więcej niż kolejny klon Overwatcha
Nie jestem przekonany, czy hit miesiąca, Marvel Rivals, to coś więcej niż kolejny klon Overwatcha

Patryk Manelski, 21 grudnia 2024, 11:00

Marvel Rivals nie ukrywa, że wzorowało się na Overwatchu. Niemniej dołożyło kilka własnych pomysłów – jednak czy to wystarczy, aby rywalizować z dziełem Blizzarda? Dotychczasowe wyniki robią wrażenie, ale pogadamy za miesiąc!

Grałem jako ghul w Fallout 76 - to o wiele więcej niż kosmetyczna zmiana
Grałem jako ghul w Fallout 76 - to o wiele więcej niż kosmetyczna zmiana

Szymon Rusnarczyk, 19 grudnia 2024, 16:06

Co nam da bycie ghulem, czy Bethesdzie udało się ogarnąć Fallouta 76, a także jakie inne zmiany twórcy wprowadzili? Miałem okazję pojechać do studia Bethesdy w Londynie i sprawdzić zawartość grudniowej aktualizacji oraz porozmawiać z twórcami gry.

Niedawny pokaz Monster Hunter: Wilds uspokoił mnie, że największa wada bety - grafika - jest naprawiana, a Capcom bierze sobie do serca uwagi graczy
Niedawny pokaz Monster Hunter: Wilds uspokoił mnie, że największa wada bety - grafika - jest naprawiana, a Capcom bierze sobie do serca uwagi graczy

Mateusz Sawka, 18 grudnia 2024, 14:15

Uczestnicy niedawnej bety gry Monster Hunter Wilds zauważyli, iż gra nie wyglądała najlepiej. Grudniowy zamknięty pokaz jednak mnie uspokoił, ponieważ widać, że Capcom ciągle pracuje nad jakością grafiki i poważnie traktuje uwagi graczy.

Wróciłbym do Mass Effect Andromeda - ale nie mam po co. Ta gra już na zawsze pozostanie niedokończona
Wróciłbym do Mass Effect Andromeda - ale nie mam po co. Ta gra już na zawsze pozostanie niedokończona

Zbigniew Woźnicki, 16 grudnia 2024, 12:03

Mass Effect: Andromeda padł ofiarą bezlitosnej polityki EA, które wolało zamykać projekty, zamiast je ratować. Szkoda, bo nowa seria miała potencjał, który można było wykorzystać, żeby przykryć kiepski start.

Nieuchwytny Geralt, Próba Traw i serbski potwór - wyciągamy smaczki ze zwiastuna Wiedźmina 4
Nieuchwytny Geralt, Próba Traw i serbski potwór - wyciągamy smaczki ze zwiastuna Wiedźmina 4

Krzysztof Mysiak, 13 grudnia 2024, 17:00

Sześciominutowy zwiastun to wszystko, czym na razie dysponujemy w temacie Wiedźmina 4. Mało? Zdziwicie się, ile szczegółów można z niego wyłowić, rzucając odrobinę światła na fabułę i gameplay w nowym tytule CDP RED. Baczcie jeno na spojlery!

„Wszyscy będziemy musieli wymieniać karty graficzne”. Komentujemy pierwszy konkretny materiał z Wiedźmina 4
„Wszyscy będziemy musieli wymieniać karty graficzne”. Komentujemy pierwszy konkretny materiał z Wiedźmina 4

Anna Garas, 13 grudnia 2024, 10:26

CDP RED postanowiło zakończyć rok z przytupem, dzieląc się pierwszym konkretnym materiałem z Wiedźmina 4. W świetle niedawnej premiery Rozdroża kruków Sapkowskiego aż chce się powiedzieć, że do fanów wiedźmina Święty Mikołaj przyszedł w tym roku już dwa razy, i to jeszcze przed Świętami.

Rozczarowanie grą Dragon Age The Veilguard ma jedną zaletę - pozwoliło mi docenić, jak ciekawą produkcją był Dragon Age 2
Rozczarowanie grą Dragon Age The Veilguard ma jedną zaletę - pozwoliło mi docenić, jak ciekawą produkcją był Dragon Age 2

Hubert Sosnowski, 11 grudnia 2024, 15:02

Czas robi zabawne rzeczy z percepcją. Niegdyś wielu patrzyło na Dragon Age’a 2 jak na najgorsze RPG z serii, ale minęły lata, emocje opadły i można przyznać, że przy wszystkich problemach, jakie ta gra ma – na paru polach bije resztę serii na głowę.

Wampiry z Soul Reavera i Legacy of Kain dziś by nie przeszły w grach AAA - a szkoda
Wampiry z Soul Reavera i Legacy of Kain dziś by nie przeszły w grach AAA - a szkoda

Hubert Sosnowski, 9 grudnia 2024, 18:23

Legacy of Kain wybija się nie tylko szekspirowską narracją, ale też odważną oprawą artystyczną. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że baśniowo-gotyckie, spotworniałe wampiry, takie jak Kain i Raziel, w obecnym środowisku AAA zwyczajnie by nie przeszły.

Witchfire to jeden z przykładów, jak trudno czasem określić gatunek gry - i chwała mu za to
Witchfire to jeden z przykładów, jak trudno czasem określić gatunek gry - i chwała mu za to

Hubert Sosnowski, 8 grudnia 2024, 10:00

Witchfire całkiem zasłużenie stał się „cichym hitem” Steama, kiedy trafił pod skrzydła Valve w Early Accessie. To całkiem zręczny miszmasz gatunków, w którym pobrzmiewają echa Dooma, Dark Souls, ale też Hadesa czy Deathloop.

Przez tę książkę o CRPG mam w co grać do końca życia
Przez tę książkę o CRPG mam w co grać do końca życia

Adam Zechenter, 7 grudnia 2024, 12:00

„Wehikuł czasu to byłby cud” – śpiewał polski zespół Dżem, no i dla wielu miłośników gier CRPG takim cudem może być... książka. Księga CRPG, wreszcie wydana w Polsce, zabiera nas bowiem w sentymentalną podróż w czasie. Podróż, w którą warto się udać.

PoE 2 to więcej niż kontynuacja; po tygodniu z wczesnym dostępem jestem spokojny o przyszłość tej gry
PoE 2 to więcej niż kontynuacja; po tygodniu z wczesnym dostępem jestem spokojny o przyszłość tej gry

Patryk Manelski, 6 grudnia 2024, 20:00

To dopiero wczesny dostęp do Path of Exile 2, a gra już budzi wiele emocji. I nic dziwnego, ponieważ jej zawartość zwyczajnie robi wrażenie. Tak samo jak liczba zmian oraz usprawnień – z ich powodu nie wszyscy przesiądą się na kontynuację.

Rok 2024 dobitnie pokazał mi, że małe jest wielkie. Trzy grosze w temacie problemów gier AAA
Rok 2024 dobitnie pokazał mi, że małe jest wielkie. Trzy grosze w temacie problemów gier AAA

Filip Grabski, 2 grudnia 2024, 16:52

Im większa gra, tym większe ryzyko. Sukces kosztuje, ale porażka bywa jeszcze kosztowniejsza. Dlaczego Selaco to dużo lepsza gra niż Concord i jak to się ma do tegorocznych nominacji do TGA.

Forza Motorsport miała być wielką grą, ale „wczesny dostęp” strasznie się dłuży. Mimo to poświęciłem jej 400 godzin i jestem gotów na więcej
Forza Motorsport miała być wielką grą, ale „wczesny dostęp” strasznie się dłuży. Mimo to poświęciłem jej 400 godzin i jestem gotów na więcej

Krzysztof Mysiak, 30 listopada 2024, 10:00

Od debiutu Forzy Motorsport minął już ponad rok. Nie odniosła sukcesu, na jaki liczyliśmy, ale ciągle się rozwija i powoli dąży ku przepowiadanej jej wielkości. Twórcy – zwłaszcza w ostatnim czasie – podjęli kroki, które mają szansę w końcu odwrócić losy gry.

Wiedźmin nieopierzony. Recenzja książki Rozdroże kruków Andrzeja Sapkowskiego
Wiedźmin nieopierzony. Recenzja książki Rozdroże kruków Andrzeja Sapkowskiego

Anna Garas, 29 listopada 2024, 17:15

Wiedźmin powrócił - a że w Rozdrożu kruków nawet niewykorzystujący pełni swojej mocy Sapkowski wciąż oferuje świat i postacie o kilka długości lepsze od tego, co wyprawiają scenarzyści Netflixa, to miłośnicy Geralta z Rivii powinni być zadowoleni.

Kultowy Metal Slug połączony z turowym Into the Breach? Tak, to działa!
Kultowy Metal Slug połączony z turowym Into the Breach? Tak, to działa!

Patryk Manelski, 24 listopada 2024, 10:30

Słynna dwuwymiarowa strzelanka została przerobiona na grę turową. Metal Slug Tactics umiejętnie łączy klimat oraz dynamikę serii z taktycznym zacięciem. Takie połączenie naprawdę działa, ale pozostawia z pewnym niedosytem – chciałoby się więcej!

Prawie 30 lat i ma się świetnie - społeczność gier Pokemon jest wiecznie żywa
Prawie 30 lat i ma się świetnie - społeczność gier Pokemon jest wiecznie żywa

Gabriela Kobos, 23 listopada 2024, 14:34

Już 28 lat temu w Japonii premierę miały pierwsze gry w uniwersum Pokemon – Pokemon Red i Pokemon Green. 37 tytułów później czekamy na kolejną premierę Pokemon Legends: Z-A, a społeczność fanów nie maleje.

Zremasterowane Warcrafty to dziś bardziej pamiątki z czasów niewinności niż gry - i powód do rozmyślań nad monetyzowaniem nostalgii
Zremasterowane Warcrafty to dziś bardziej pamiątki z czasów niewinności niż gry - i powód do rozmyślań nad monetyzowaniem nostalgii

Hubert Sosnowski, 23 listopada 2024, 12:00

Warcraft i Warcraft 2 wróciły, i to w nie najgorszym stylu. Po latach można zauważyć, gdzie jest granica między grywalnym prototypem a w pełni rozwiniętą ideą. Nie mogłem też oprzeć się wrażeniu, że Blizzard próbuje wrócić do czasów niewinności.

Avowed już kupiło mnie historią i dialogami, a to dopiero 4 godziny gry. Obsidian szykuje świetnego RPG-a
Avowed już kupiło mnie historią i dialogami, a to dopiero 4 godziny gry. Obsidian szykuje świetnego RPG-a

Przemysław Dygas, 21 listopada 2024, 15:00

Wygląda na to, że Obsidian jest na dobrej drodze, by dostarczyć naprawdę solidne RPG. Krótkie zapoznanie z Avowed sprawiło, że już nie mogę się doczekać premiery.

Sprawdziłem ponad 20 gier na PS5 Pro. Wyniki mnie nie zadowalają
Sprawdziłem ponad 20 gier na PS5 Pro. Wyniki mnie nie zadowalają

Mikołaj Łaszkiewicz, 19 listopada 2024, 16:23

PS5 Pro miało skończyć z dylematem „jakość czy wydajność” i zaoferować po prostu płynne 60 klatek w dobrej rozdzielczości. Po tygodniu od zakupu konsoli wiem już, że PS5 Pro zdecydowanie nie jest sprzętem dla każdego, choć ma dużo zalet.

Moralność Dzikiego Zachodu - ogranie Red Dead Redemption na PC pokazało mi, że ta gra nadal może być wzorem dla open worldów
Moralność Dzikiego Zachodu - ogranie Red Dead Redemption na PC pokazało mi, że ta gra nadal może być wzorem dla open worldów

Krzysztof Lewandowski, 14 listopada 2024, 15:33

Świat Red Dead Redemption próbuje być jak najbliżej naszego w swojej moralnej niejednoznaczności. To dlatego ta gra wraz z charakternym Johnem Marstonem wciąż może być przykładem dla innych open worldów.

25 lat czekałem na taką grę wojenną. Sea Power to nieoszlifowany diament dla miłośników militariów
25 lat czekałem na taką grę wojenną. Sea Power to nieoszlifowany diament dla miłośników militariów

Adam Kusiak, 12 listopada 2024, 14:39

Sea Power to gra, którą pokochają miłośnicy strategii morskich. Miłość będzie im jednak potrzebna, ponieważ wczesny dostęp znowu przetestuje naszą tolerancję na błędy.

Mroczne Stardew Valley nie wybacza błędów. Mirthwood oczami fana cozy symulatorów farmy
Mroczne Stardew Valley nie wybacza błędów. Mirthwood oczami fana cozy symulatorów farmy

Damian Gacek, 8 listopada 2024, 13:15

Miałem okazję pograć kilka długich godzin w Mirthwood i mogę stwierdzić z przekonaniem, że to gra, która zaskoczy fanów gatunku.

Kingdom Come 2 nie boi się Assassin’s Creed i innych premier lutego - rozmawiałem z twórcami KCD 2
Kingdom Come 2 nie boi się Assassin’s Creed i innych premier lutego - rozmawiałem z twórcami KCD 2

Dariusz Matusiak, 7 listopada 2024, 15:04

Czy Kingdom Come: Deliverance 2 boi się Civilisation 7 i Assassin’s Creed Shadows? Jakie są szanse na 60 FPS-ów na PS5 Pro i co ma wspólnego Red Dead Redemption 2 z filmem Pitbull oraz Polską? Takie tematy pojawiły się w naszej rozmowie z twórcami KCD2 na targach PGA.

Nowe DLC do Alana Wake'a 2 otwiera drzwi do growego uniwersum Remedy - i sprawia, że nie mogę się doczekać Control 2
Nowe DLC do Alana Wake'a 2 otwiera drzwi do growego uniwersum Remedy - i sprawia, że nie mogę się doczekać Control 2

Filip Grabski, 6 listopada 2024, 16:31

Remedy buduje swoje growe uniwersum, a po premierze Alan Wake 2: The Lake House czekam na kolejne jego odsłony w pierwszym rzędzie!

Recenzja PS5 Pro okiem gracza. Szkoda czasu na stare PlayStation 5, jeśli jesteś fanatykiem grafiki
Recenzja PS5 Pro okiem gracza. Szkoda czasu na stare PlayStation 5, jeśli jesteś fanatykiem grafiki

Mateusz Zelek, 6 listopada 2024, 12:00

Pod kątem technologicznym czy marketingowym można o PlayStation 5 Pro debatować godzinami. Jak jednak wygląda najważniejszy aspekt, czyli granie na tej konsoli? Bardzo zacnie, zważywszy na nowe możliwości, jakie obiecał producent.

Firmowana przez Jacka Bartosiaka strategia Play of Battle zmieni tytuł. Na pokazie w Warszawie dowiedziałem się, nad czym pracuje studio Noobz from Poland
Firmowana przez Jacka Bartosiaka strategia Play of Battle zmieni tytuł. Na pokazie w Warszawie dowiedziałem się, nad czym pracuje studio Noobz from Poland

Adam Kusiak, 5 listopada 2024, 14:48

Play of Battle jeszcze niedawno pojawiło się na Kanale Zero opatrzone głośnym tytułem „Najbardziej realistyczna gra strategiczna w historii?”. Pokaz, który odbył się w Warszawie, pozwolił mi nieco się zorientować, z czym naprawdę mamy do czynienia.

Śmierć to dopiero początek - pograłam w The Sims 4: Życie i śmierć i już nie mogę doczekać się tego, jak zmieni życie moich simów
Śmierć to dopiero początek - pograłam w The Sims 4: Życie i śmierć i już nie mogę doczekać się tego, jak zmieni życie moich simów

Sonia Selerska, 29 października 2024, 16:34

Miałam szansę przetestować najnowsze rozszerzenie do Simsów pt. Life & Death, a także porozmawiać z dwiema osobami odpowiedzialnymi za jego powstanie – producentką Morgan Henry oraz dyrektorem produkcji Dave’em Miotke.

Zagrałem w Indianę Jonesa i Wielki Krąg - to baza dla tego, czego oczekiwałbym po kolejnej odsłonie przygód Indiany
Zagrałem w Indianę Jonesa i Wielki Krąg - to baza dla tego, czego oczekiwałbym po kolejnej odsłonie przygód Indiany

Szymon Rusnarczyk, 29 października 2024, 15:00

Grałem w nowego Indianę Jonesa 4 godziny i walczą we mnie sprzeczne emocje. Z jednej strony jaram się jak dziecko na premierę nowego filmu z Harrisonem Fordem, z drugiej mam ogromne obawy o stan techniczny.

Ci muzycy z gier mogliby przyciągnąć tłumy na prawdziwych koncertach - muzyczny cykl Adama
Ci muzycy z gier mogliby przyciągnąć tłumy na prawdziwych koncertach - muzyczny cykl Adama

Adam Adamczyk, 24 października 2024, 16:49

Być może na myśl przychodzi Wam teraz Johnny Silverhand, ale to nie jedyny taki przykład - oto sylwetki kilku najlepszych moim zdaniem muzyków z gier, na których koncert z pewnością kupiłbym bilet w prawdziwym życiu.

Graliśmy w Farming Simulator 25 - w Azji przywitała nas gęsta mgła i małe kózki
Graliśmy w Farming Simulator 25 - w Azji przywitała nas gęsta mgła i małe kózki

Dariusz Matusiak, 22 października 2024, 18:00

Ponad 400 maszyn, 25 rodzajów upraw, 3 nowe mapy i małe kózki - Farming Simulator 25 zapowiada się na GO(A)TY dla fanów tej serii. A reszta wirtualnych rolników, sporadycznie zaglądająca na swoje gospodarstwa, znajdzie tam relaksującą rozgrywkę.

LEGO Horizon Adventures przypomniał mi, że w grach nie ma nic przyjemniejszego niż złapanie wroga i ciśnięcie nim w przepaść
LEGO Horizon Adventures przypomniał mi, że w grach nie ma nic przyjemniejszego niż złapanie wroga i ciśnięcie nim w przepaść

Filip Melzacki, 21 października 2024, 17:51

Kiedyś zagrywałem się w gry z serii LEGO - szansa, by wypróbować LEGO Horizon Adventures było więc dla mnie propozycją nie do odrzucenia. Nowa część proponuje jednak nieco inny gameplay niż te, które zapamiętałem.

27 lat temu był szok, zachwyt i kontrowersje. Dziś Carmageddon to podupadła legenda
27 lat temu był szok, zachwyt i kontrowersje. Dziś Carmageddon to podupadła legenda

Filip Grabski, 18 października 2024, 15:11

Kontrowersje się sprzedają, ale podlegają pewnym trendom, jak wszystko. Dzisiaj zwykła przemoc za kółkiem to już nie to samo. Prawie 30 lat temu w kultową grę Carmageddon zagrywałem się u kolegi - ale czy dziś taka produkcja miałaby rację bytu?

Patrzę na The Crew Motorfest rok później. Raz po raz ośmiesza Forzę Horizon, ale w najważniejszej kwestii ciągle jest daleko w tyle
Patrzę na The Crew Motorfest rok później. Raz po raz ośmiesza Forzę Horizon, ale w najważniejszej kwestii ciągle jest daleko w tyle

Krzysztof Mysiak, 17 października 2024, 15:13

Śledzenie rozwoju gry The Crew: Motorfest to frapujące zajęcie. Ivory Tower wypuszcza jedną przełomową aktualizację za drugą i zadziwia kreatywnością, regularnie zawstydzając Forzę Horizon – ale nie potrafi (lub nie chce) nawiązać z nią równej walki...

Zagrałem znowu w STALKER 2: Heart of Chornobyl i teraz wiem, że przesunięcie premiery się opłaciło
Zagrałem znowu w STALKER 2: Heart of Chornobyl i teraz wiem, że przesunięcie premiery się opłaciło

Dariusz Matusiak, 16 października 2024, 15:00

STALKER 2: Heart of Chornobyl jest na ostatniej prostej przed premierą. Porównując rozgrywkę teraz do pierwszego dema rok temu, widzę niebotyczną różnicę! Gra stała się jeszcze piękniejsza i pozbyła się większości technicznych niedoróbek.

Pokochałem Gothica 3 na nowo. Wszystko dzięki modom
Pokochałem Gothica 3 na nowo. Wszystko dzięki modom

Rafał Sankowski, 13 października 2024, 12:00

Jestem Polakiem, więc gram w Gothica. Proste. Bezwarunkowo, choćby to była i część trzecia, nie ugnę kolana. Będę brnął w ciemność bugów, średniactwa i przykrej optymalizacji. Ale co to? Światło? O tak! To blask modów.

Twórcy STALKER-a 2 przypominają, że za grą stoją prawdziwi ludzie. Film War Game powinni zobaczyć wszyscy gracze
Twórcy STALKER-a 2 przypominają, że za grą stoją prawdziwi ludzie. Film War Game powinni zobaczyć wszyscy gracze

Dariusz Matusiak, 7 października 2024, 17:01

War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 to niezwykły dokument, który pokazuje ratowanie studia GSC Game World w sytuacji ogarniającej kraj wojny, by można było ukończyć produkcję gry. Pokazuje też, jak ważny jest S.T.A.L.K.E.R. 2 dla Ukrainy, jak stał się „bronią” i symbolem ruchu oporu.