Kroniki Myrtany: Crafting
Ta strona poradnika do Kronik Myrtany zawiera porady do craftingu i podpowiada skąd brać surowce.
Aktualizacja:
Crafting w Kronikach Myrtany znacznie się rozrósł w porównaniu do pierwowzoru, a istniejące już w oryginale mechaniki zostały pogłębione. Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany opowiemy jak zdobywać surowce i czego będziecie potrzebowali, aby stać się samowystarczalni.
W pierwszej kolejności należy posiadać przepis. Trzeba jednak pamiętać, że jeżeli NPC daje Wam schemat, oznacza to jedynie, że pojawi się on w postaci kartki w ekwipunku. Dopiero po przeczytaniu będziecie mogli z niego korzystać.
Do stworzenia przedmiotów potrzebujecie narzędzi i stołów rzemieślniczych. Oczywiście nie można zapomnieć o surowcach oraz odpowiednich umiejętnościach.
Surowce
Aby wykonywać przedmioty potrzebne są materiały. Zdobywa się je kupując (jest to oczywiście najmniej opłacalna opcja) lub samodzielnie je zbierając.
UWAGA
Przed rozpoczęciem wydobycia czegokolwiek zwiększcie umiejętność pozyskiwanie zasobów, gdyż bez tego zmarnujecie jedynie kilka cennych źródeł surowców, zanim zaczniecie pozyskiwać przydatne materiały. Więcej o tym na osobnej stronie: Porady na start.
Najprościej jest pozyskać składniki alchemiczne. Należy je jedynie podnieść z ziemi, a umiejętności bohatera nie mają wpływu na to ile ziół zbierzemy. Oczywiście najrzadsze roślinki są najlepiej ukryte.
Żelazo i złoto można pozyskać z wyczerpywanych złóż, znajdujących się na skalnych ścianach. Będziecie do tego potrzebować kilofa.


Natomiast kawałki drewna możecie zdobyć z powalonych drzew w środku lasu. Do ich wydobycia niezbędny jest topór drwala.

Żaden kucharz nie obejdzie się bez mięsa, które jest potrzebne w wielu przepisach. Pozyskamy je oczywiście z ciał zwierząt. Dodatkowo w specjalnych miejscach możemy łowić ryby. Rozpoznamy je po kółeczku pęcherzyków na wodzie. Potrzebna jest do tego wędka.

Jedzenie
Aby gotować jedzenie nie musicie posiadać specjalnych umiejętności. Potrzebujecie jedynie odpowiednich składników oraz przepisu.
Potrawy są dobrym sposobem na odnowienie punktów many i zdrowia. Niektóre specjalne dania mogą nawet na stałe zwiększyć punkty trafień.
UWAGA
Jeżeli prowadzicie "zbalansowaną dietę", próbując różnych kulinarnych dzieł, to dostaniecie na stałe bonusowe punkty zdrowia.
Do gotowania będą potrzebne różne mięsa, ryby, warzywa lub zioła. Ponadto Kroniki Myrtany wprowadziły surowce wielokrotnego użytku - przykładowo ocet lub pieprz. Są to niezbędne rzeczy, które jednak nie wyczerpują się po ugotowaniu jednego posiłku, a można z nich korzystać wiele razy.
Do przygotowania potrawy lub usmażenia mięsa potrzebujecie również warsztatu. Są ich 3 rodzaje. Kuchnie możecie znaleźć w domach i karczmach.

Natomiast patelnie lub rożna są rozsiane w różnych miejscach.


UWAGA
Rożna nie podświetlają się i nie mają nazwy, ale można na nich przygotowywać jedzenie.
Po wejściu w interakcję ze stanowiskiem do gotowania pojawią się trzy opcje - przygotuj posiłek, usmaż mięso oraz preferencje gotowania. Pierwsze dwie pozwalają przyrządzać jedzenie, trzecia natomiast wspomoże Was w zarządzaniu ekwipunkiem.
Niektóre przepisy w Kronikach Myrtany wymagają konkretnego rodzaju mięsa/warzywa, inne natomiast nie. Dzięki opcji preferencje gotowania możecie ustalić, jakie składniki mają być zużywane do przepisów, które nie precyzują ich rodzaju.
Kowalstwo
Kowalstwa należy się nauczyć. Okazja ku temu jest już w Silbach, lokalny kowal z radością podzieli się z Wami swoimi umiejętnościami za pokaźny mieszek. Dzięki temu zyskacie możliwość tworzenia własnej broni.
Nie od razu jednak zaczniecie tworzyć oręż z magicznej rudy. Umiejętność ta ma poziomy. Będąc nowicjuszem niestety nie uda Wam się zrobić zaawansowanego miecza.

Przedmioty wykuwa się na kowadle, potrzebujecie do tego młota kowalskiego, materiałów oraz odpowiedniego schematu.
UWAGA
Z kowadła możecie skorzystać bez umiejętności kowalstwo (jednak wciąż potrzebujecie młota), aby stworzyć wytrychy - nie potrzebujecie do tego schematu.
Łuczarstwo
Po wyspie Archolos rozsiane są warsztaty. Możecie dzięki nim stworzyć swoje własne łuki i kusze.

Łuczarstwo działa w ten sam sposób co kowalstwo. Aby z skorzystać z tej umiejętności potrzebujecie stanowiska pracy, schematu oraz prostego noża. Należy pamiętać, że są różne poziomy zaawansowania zdolności. Tworzenia broni dystansowych mogą Was nauczyć myśliwi.
UWAGA
Jeżeli posiadacie prosty nóż, to możecie przy warsztacie z lag zrobić bełty lub strzały, a nawet zamieniać jedne w drugie, w stosunku 2:1. Nie potrzebujecie do tego specjalnej umiejętności, a jedynie prosty nóż.
Alchemia
Podstawy tej trudnej sztuki możecie poznać już w Silbach, w trakcie zadania Trzy prace alchemika, gdyż za jego wykonanie otrzymacie księgę, mogącą jej Was nauczyć. Więcej o tym na osobnej stronie poradnika.
To kolejna umiejętność, która ma stopnie zaawansowania. Niestety nauka kolejnych poziomów staje się coraz bardziej kosztowna.

Alchemia działa podobnie jak inne umiejętności. Potrzebujecie stanowiska pracy, w tym wypadku jest to stół alchemiczny, należy znać odpowiedni przepis oraz posiadać składniki na jego wykonanie.
Zawsze pamiętajcie o zapasie menzurek!
Inne
Ponadto u płatnerza w mieście Archolos, jego sklep znajduje się za koszarami straży, możecie ulepszać swoje pancerze, o ile posiadacie odpowiednie materiały i złoto.

Komentarze czytelników
https://www.gry-online.pl/poradniki/the-chronicles-of-myrtana-archolos/dom-nie-do-poznania/ze1cca6
Zadanie Dom nie do poznanie w kronikach jest zbugowane, zostal 1 dzień do licytacji i nie mogę o tym porozmawiać z nikim. Mam strój i pieniądze, ale Kazeem nie chce gadać.
Kiedy będzie do pobrania w pdf poradnik do tej gry?
Gdzie mogę znałeśc zwój telekinezy?
Edit:Dobra, nie ważne już mam...
W zadaniu "" W cichej mgle "" już pod jego koniec a ściślej mówiąc po koncercie Karin i Marvina - nie mogę w żaden sposób ruszyć postacią ..ekwipunek można włączyć ale nie mogę się poruszyć nawet po wpisaniu kodów i użyciu F8 ...zapisać gry też się nie da ....MENU też nie da się włączyć
Miałem to samo. Ponowne wczytanie gry mi pomogło, jeśli grasz z pluginami to nie przyspieszaj gry przy cutscence
Pomóżcie. Przy wykonywaniu zadania "nieuczciwą konkurencja" pojawił się problem. Nie mogę otworzyć drzwi do magazynu przemytników, gra się zawiesza i muszę wczytywać. Co mogę z tym zrobić?
jeżeli w zadaniu "spłata długu" najpierw pójdziecie do obozu drwali po sterte drewna. potem ukradniecie cale drewno z wieży sygnałowej. dostaniecie za wszystkie 4 stery 1200 expa i 240 szt złota
Feller nie stoi obok chaty Bodowina. Idź od chaty Bodowina w kierunku miasta i tak będzie.
Ludzie POmocy! Nie mam Fellera w misji BEZ Śladu powinien stać obok hatki Bodowina gdy wędrujemy pod górę. Wczytywanie save nic nie nadaje co teraz czy opłaca się grać dalej?
Z tego co pamiętam ziomek jest gdzieś winnicy valeri specjalnie nie ma go tam gdzie był wcześniej ziomeczku :D
W pobliżu klasztoru magów wody znajduje się zatopiony okręt w okolicy skarpy na której stoi klasztor ( po prostu opłyńcie ją dookoła). Można przy nim znaleźć nieco złotych/srebrnych naczyń oraz unikalny miecz jednoręczny Elisium. Miecz wymaga 105 siły i zadaje 110 obrażeń + 10 do penetracji pancerza. Możliwe, że coś jeszcze co ja przegapiłem.
Mam problem - po zadaniu "Im się należy" idę do Einara w Wilczym leżu i nie mam opcji dialogowej o grocie przez co nie mogę zacząć zadania "Po nitce do kłębka". Czy to błąd gry czy może coś pominąłem ?
Bryłka rudy od ezekiela jest do otrzymania tylko raz. Albo przy zadaniu "ukochana córka" albo "kupiec ezekiel". Jeżeli pójdziemy do ezekiela po kasę za miejsce na cmentarzu " ukochana córka" dostaniemy bryłkę rudy i wtedy przy opcji kupna kontaktów od veit przy zadaniu "kupiec ezekiel" ten powie, że nie ma pieniędzy i będzie musiał obejść się bez tego.
Cześć, utknąłem na zadaniu "pomoc dla powodzien". Mianowicie nie mam mostu,po prostu się nie renderuje i nie mogę naprawić palików. Proszę pomóżecie bo chciałbym przejść tą grę??
witam, są plany dodania ścieżki strażnika miejskiego?
Kolejna ciekawostka - Po dołączeniu do wodnego kręgu podejdźcie w Silbach do Lokvara a ten was powita i da wam klucz do wcześniej zamkniętego pomieszczenia w swoim domu skąd będziecie mogli zabrać trochę mikstur i wyposażenia.
Dodatkowo Patracjan w świątyni Adanosa do wam +5 do many jeśli pokażecie mu pierścień wodnego kręgu, oraz jeśli poprosicie o uzupełnienie swoich zapasów da wam możliwość kupna smoczego korzenia, eliksiru zręczności, szczawiu królewskiego, eliksiru magicznego i innych ziół i drobiazgów
Podczas końcówki zadania "Zamykamy interes" po tym jak Adelard zrzuci 2 przemytników nie wracajcie przez korytarze, zamiast tego użyjcie mikstury swobodnego spadania i skoczcie na dół aby ograbić 2 przemytników - Getoryk ma 100 szt, złota i trochę innych drobiazgów.
Wracając na dół korytarzami tych ciał już nie ma.
Dlaczego nie ma opisanych zadań dla Straży Miejskiej?
Lucy nie zrobi nam poduszki póki nie będziemy "przyjacielem rodziny" trzeba z Nelsonem zabić cieniostwora
Nowe spotkanie:
W 2 rozdziale, zaraz za tunelem między miastem Archolos a Kopalnią Araxos można spotkać 2 ludzi podających się za strażników miejskich, żądających myta. Po odmowie atakują.
Znalazłem film na YT przedstawiający spotkanie: [link]
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
