Kroniki Myrtany: Zamykamy interes Kroniki Myrtany poradnik, solucja
Szykuje się szturm na przemytników. Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany przedstawiamy solucję zadania Zamykamy interes. Zdobądźcie osiągnięcie Towar spod lady.
Ostatnia aktualizacja: 22 maja 2023
Zamykamy interes to zadanie w modzie Kroniki Myrtany, które możecie zdobyć w rozdziale 5. Na tej stronie poradnika znajdziecie opis przejścia tej misji. Lorenzo jest gotów ostatecznie rozprawić się z przemytnikami. Nie może Was tam zabraknąć. Przy okazji możecie zdobyć Osiągnięcie Towar spod lady.
Początek zadania i nagrody
To zadanie jest zwieńczeniem historii, którą mogliście poznać w zadaniach Straż nocna, Nieuczciwa konkurencja oraz Kto jest kim. Otrzymacie je w rozdziale 5. Po przybyciu do miasta dostaniecie informację od jednego z najemników, że Lorenzo Was szuka. Udajcie się do niego.
Mężczyzna przekaże Wam wytyczne w sprawie szturmu na kryjówkę przemytników (będziecie je mieć w formie notatki w ekwipunku). Jeżeli w misji Nieuczciwa konkurencja oszczędziliście Pablo, to dodatkowo dostaniecie 300 exp. Przed atakiem musicie wykonać 4 pomniejsze zadania (i 1 opcjonalne):
- Uporać się z łodzią do transportu towarów;
- Poznać tożsamość kupca współpracującego z przemytnikami;
- Pozbyć się skrzyń z żywnością;
- Dokonać przesłuchania;
- Jeżeli Pablo żyje, to możecie z nim porozmawiać, on będzie miał dla Was jeszcze jedno zadania związane ze składowiskiem przemytników.
Maksymalnie za zadanie Zamykamy Interes możecie otrzymać 5000 exp oraz 1000 sztuk złota. Na wysokość nagrody ma wpływ to jak poradzicie sobie ze wszystkimi mniejszymi zadaniami. Zlecenie od Pabla nie ma wpływu na ostateczną zapłatę.
Jeżeli wykonacie nieprawidłowo czynności powiązane z łodzią oraz skrzyniami żywności, to od Waszej nagrody zostanie odjęte złoto (po 150 sztuk) i Lorenzo będzie zdenerwowany.
W przypadku nieprawidłowego ukończenia przesłuchania i misji z kupcem, wtedy stracicie doświadczenie - po 200 exp za każde (szef gildii nie skomentuje jednak tego).
Pablo
Ta część zadania jest możliwa do zrobienia tylko w przypadku oszczędzenia Pabla w zadaniu Nieuczciwa konkurencja, jeżeli tego nie zrobiliście, to możecie przejść do kolejnej sekcji poradnika.
Po rozmowie z Lorenzo udajcie się na plac przed gildią. Przy wejściu do koszar najemników powinien stać Pablo. Jeżeli do niego podejdziecie, to mężczyzna Was zaczepi. Da on Wam mapę z zaznaczonymi przybliżonymi miejscami wykonywania zadań. Dodatkowo zaoferuje współpracę. Macie się z nim spotkać przy wejściu do kanałów.
Spotkajcie się z mężczyzną w dzielnicy rzemieślniczej koło ślusarza. Pablo będzie czekał przy wejściu do kanałów. Porozmawiajcie z nim. Nawet po konwersacji mężczyzna się nie ruszy. Sami musicie otworzyć drzwi do kanałów i zejść na dół. Misja rozpocznie się ponownie dopiero wtedy.
Podążajcie za Pablem. Pamiętajcie wziąć ze sobą jakieś źródło światła, bo miejscami w kanałach jest bardzo ciemno. Będziecie musieli stoczyć walkę z 3 przemytnikami. Po niej ponownie porozmawiajcie z mężczyzną. Waszą nagrodą są skrzynie ze składu.
Jeżeli wykonacie dla niego to zlecenie, to po ukończeniu zadania mężczyzna otworzy sklep przed gildią. Rozmowa z nim da Wam dodatkowo 500 exp.
Przesłuchanie
Powinniście się teraz udać na przesłuchanie, ważne jest, abyście to zrobili jeszcze przed spotkaniem z tajemniczym kupcem w porcie. Udajcie się do Ustronia Żeglarza. Możecie tam dotrzeć szybko dzięki teleportowi lub łódką z przewoźnikiem. Jest to lokacja oznaczona 1 na mapie. Miejsce, w którym macie się spotkać z Adelardem jest przed jaskinią, koło łodzi rybackich.
Podejrzany nie chce nic powiedzieć. Sprawę możecie zakończyć na kilka sposobów:
- Nie dowiedzieć się niczego, wtedy mężczyzna zginie niezależnie od Waszych intencji.
- Otrzymać potwierdzenie gdzie przebywają wszyscy przemytnicy (możecie wtedy go ocalić lub zostawić na śmierć).
- Dowiedzieć się gdzie są przemytnicy oraz poznać imię jego współpracownika (wtedy również możecie zdecydować o jego losie).
Pełnię punktów doświadczenia za to zadanie otrzymacie w przypadku jeżeli wydobędziecie informacje o kryjówce bandytów (nie musicie dowiedzieć się kto z nimi współpracował, jest to jednak przydatne do kolejnego etapu misji). Na nagrodę również nie ma wpływu los nieszczęśnika.
Porozmawiajcie z podejrzanym i wybierajcie te odpowiedzi (aby uzyskać 3 wariant):
- Czyli jednak z nimi rozmawiałeś.
- Powiedz wszystko co wiesz, to może wyjdziesz z tego cało.
- Gdzie są teraz wszyscy przemytnicy?
- Ktoś z naszych jeszcze z nimi współpracował?
- To może być twoja jedyna szansa by ocalić skórę.
Następnie czeka Was decyzja czy podejrzany ma żyć. Jeżeli podczas rozmowy z nim powiecie, że zasługuje na śmierć, to jego los zostanie przesądzony, jeżeli obiecacie się za nim wstawić, to podczas konwersacji z Adelardem możecie mu powiedzieć, żeby nie zabijał nieszczęśnika. Decyzja należy do Was.
Jeżeli pozwolicie żyć mężczyźnie, to będziecie go mogli spotkać w winnicy Rity (na mapie numer 12). Siedzi pod jednym z budynków. Rozmowa z nim da Wam dodatkowe 700 exp.
Łódź
Udajcie się teraz do stoczni w Archolos. Tam pod dachem grupa robotników pracuje nad łodzią. Porozmawiajcie z ich przywódcą. Mężczyzna zgodzi się przerwać prace nad łodzią za 500 sztuk złota (otrzymacie też wtedy dodatkowo 500 exp). W przypadku jeżeli nie zdecydujecie się zapłacić, to stracicie 150 sztuk złota z końcowej nagrody i Lorenzo będzie niezadowolony.
Alternatywą jest zniszczyć skrzynie, które znajdują się po prawej stronie od robotników. Za każdą z nich dostaniecie 50 exp. Oczywiście robotnicy nie będą zadowoleni i zaatakują Was po uszkodzeniu pierwszej paczki. Pokonanie ich nie powinno być trudne.
Skrzynie z żywnością
Do skrzyń z żywnością musicie udać się po zmroku. Znajdują się one w porcie na końcu podestu. Macie wybór:
- podpalić je - wyciągnijcie pochodnię i wejdźcie w interakcję ze skrzyniami po lewej;
- zatruć je - musicie mieć truciznę na szczury i wejść w interakcję z prawymi skrzyniami. Przepis na miksturę mogliście zdobyć w trakcie zadania Zniszczone plony. Przy stole alchemicznym wybierzcie opcję Inne, tam będzie możliwość stworzenia mikstury. Potrzebujecie: menzurki, rdestu polnego, smażonego mięsa szczura, ciemnego grzyba oraz wody.
Niezależnie do Waszego wyboru dostaniecie 200 exp za tą czynność. Jeżeli podpalicie skrzynie, to na końcu misji Lorenzo będzie niezadowolony i potrąci Wam z wypłaty 150 sztuk złota.
Kupiec
Po zmroku udajcie się do portu. Pójdźcie jego krawędzią w lewo. Wejdźcie po schodach za wieżę. Tam w towarzystwie 2 ochroniarzy ukrywa się kupiec. Musicie teraz zadecydować co z nim zrobić:
- zabić go - spowoduje to walkę z nim oraz ochroną; otrzymacie wtedy 200 exp mniej przy nagrodzie końcowej.
- przekonać go do powrotu do gildii - jeżeli wcześniej przesłuchaliście Otmara, to możecie o tym powiedzieć Armarowi. Mężczyzna zgodzi się wtedy pozostać w organizacji, w przeciwnym razie musicie mu zapłacić 300 sztuk złota.
Szturm - rekonesans
Po wykonaniu wszystkich pomniejszych zadań udajcie się do Bursztynowego Wybrzeża. Możecie się tam dostać łodzią z przewoźnikiem, a na mapie jest to numer 4. Przy obozowisku rybaków znajdziecie najemników przebranych w zwykłe ciuchy. Porozmawiajcie z Adelardem a potem z Sunderem.
Mężczyzna zaprowadzi Was przed dziurę w skałach, da czar przemiany w chrząszcza i poleci przeszukać kryjówkę przemytników. Aby użyć zaklęcia musicie wybrać go w ekwipunku i nacisnąć przypisany mu klawisz numeryczny. Do ludzkiej postaci wraca się za pomocą przycisku Enter.
UWAGA! Jest to bardzo zabugowany fragment moda. Podczas naszych prób kilkukrotnie zapadliśmy się pod tekstury lub zablokowaliśmy się na przedmiotach. Gra nie radzi sobie najlepiej z tym etapem gry. Koniecznie zapiszcie postęp przed użyciem czaru i starajcie się omijać przeszkody.
Nie próbujcie przybierać ludzkiej postaci w kryjówce przemytników, są oni na moment wykonywania tego zadania nieśmiertelni.
Gdy traficie do pierwszej jaskini udajcie się w prawo i przejdźcie pod kratami. Po chwili traficie na skrzyżowanie. Jeżeli pójdziecie na wprost to dojdziecie do ślepego zaułka. Da Wam to wpis oraz nową opcję dialogową przy zdawaniu meldunku, jednak nie wpłynie to na przebieg zadania. Skręćcie w lewo.
Po przeciwnej stronie jaskini jest dziura w ścianie. To Wasz cel. Gdy znajdziecie się w kolejnej jaskini pójdźcie prawym korytarzem (lewy to ślepa uliczka). W sypialni przejdźcie przez lukę koło łóżek. Zeskoczcie, przemieńcie się w człowieka i porozmawiajcie z czekającymi na Was towarzyszami.
Szturm
Rozpocznie się szturm. Gdy uporacie się z przeciwnikami w pierwszej Sali, przeszukajcie przemytnika przy zamkniętych drzwiach. Ma przy sobie klucz. Otwórzcie wrota. W sali za nimi jest 3 przeciwników, a za nią w sypialni jest kolejnych 2.
Waszym zadaniem jest pociągnąć za dźwignię pomiędzy skrzyniami. Nie podświetla się, ale jest interaktywna. Wróćcie do sali, w której zaczynaliście. Najemnicy już ruszyli dalej. Pójdźcie nowo otwartym przejściem w górę. Dojdziecie do skrzyżowania. Wasza droga prowadzi prosto, ale możecie skręcić w lewo, aby zabić pozostałych przy życiu 3 przemytników.
Gdy dojdziecie na górę rozpocznie się scenka. Możecie teraz wrócić do Lorenza i zdać mu raport. Jego komentarz i nagroda będą zależały od tego, jak wykonaliście pomniejsze zadania. Jeżeli chcecie się dowiedzieć więcej, to cofnijcie się do sekcji Początek zadania i nagrody.