Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

Kroniki Myrtany - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów Kroniki Myrtany poradnik, solucja

Czy zastanawialiście się kiedyś, czy stworzenie, które przed Wami stoi Was rozszarpie? A może zachodziliście w głowę, jak je najskuteczniej zabić? Ta strona poradnika do moda Kroniki Myrtany odpowie Wam na te pytania, gdyż umieściliśmy tu Bestiariusz

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2022

Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany znajdziecie Bestiariusz. Omówimy tu wybrane istoty, które możecie spotkać podczas swoich przygód. Opowiemy czym są oraz jak można je najłatwiej pokonać.

Na wyspie Archolos spotkacie wiele groźnych istot. Niektóre są łatwiejsze do pokonania, inne już nie. Wiele zwierząt posiada kilka odmian, które różnią się od siebie siłą. Potrafi być to przytłaczające. Poniżej przedstawiamy wybrane stworzenia oraz najważniejsze informacje o nich.

Wielkie nietoperze

1 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: pociski oraz zaklęcia wiatru;
  2. Odporność: obrażenia sieczne oraz obuchowe;
  3. Rodzaj obrażeń: obrażenia sieczne;
  4. Występowanie: rozległe ciemne jaskinie oraz kanały;
  5. Informacje: najczęściej spotkacie je zwisające głową w dół; możecie wtedy skorzystać z okazji i przemknąć się koło nich niezauważenie, lub zaatakować jako pierwsi; są to istoty latające, więc broń dystansowa jest wskazana.

Niedźwiedzie (zwyky i czarny)

2 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia sieczne;
  2. Odporność: zaklęcia wiatru oraz pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: obuchowe;
  4. Występowanie: głównie lasy;
  5. Informacje: niedźwiedzie zadają ogromne obrażenia, więc lepiej unikać ich ataków; dodatkowo mają sporo życia, choć da się je zabić; największy problem stanowi czarna odmiana, która pochłania sporą ilość ciosów, przez co niedoświadczony podróżnik powinien ich lepiej omijać; niedźwiedzie nie są jednak przeważnie zbyt agresywne i trzeba do nich podejść dość blisko, aby się Wami zainteresowały.

Kraby

3 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia obuchowe, magia;
  2. Odporność: obrażenia sieczne oraz pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: obuchowe;
  4. Występowanie: głównie plaże;
  5. Informacje: jest to prawdopodobnie jeden z pierwszych potężnych przeciwników jakich napotkacie na swojej drodze; atakując większość zwierząt jest szansa, że skontruje się ich cios, jednak to nie działa na kraby; pomimo tego, że są to teoretycznie stworzenia morskie, posiadają częstą u stworzeń w serii Gothic przypadłość - źle radzą sobie w wodzie, co można wykorzystać do ich pokonania.

Żaboludzie

4 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia sieczne;
  2. Odporność: pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: obuchowe oraz pociski;
  4. Występowanie: głównie okolice rzek, choć kilka sztuk kryje się również w jaskiniach oraz miejskich kanałach;
  5. Informacje: żaboludzi można najczęściej spotkać w niewielkich grupkach (2-3 osobniki); przeważnie w takich "oddziałach" są wojownicy z kolczastymi maczugami i procarze; walczy się z nimi podobnie jak z ludźmi lub orkami - jeżeli dochodzi do walki w zwarciu, to ważne jest parowanie.

Golemy (kamienny i bagienny)

5 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia obuchowe;
  2. Odporność: obrażenia sieczne, pociski oraz magia;
  3. Rodzaj obrażeń: upadek;
  4. Występowanie: w zależności od rodzaju: kamienne - góry, bagienne - mokradła;
  5. Informacje: są to żywe czołgi, obrażenia praktycznie się od nich odbijają; walka z nimi jest zarezerwowana dla doświadczonych wojowników; w przeciwieństwie do większości stworzeń, woda ich nie unieszkodliwia, więc taktyka pokonania pływającego zwierzaka Wam się nie uda; najskuteczniej atakuje się je obuchem, najbezpieczniej jednak jest znaleźć niedostępne miejsce i szyć do nich z daleka, żeby się to jednak udało musicie być wyszkoleni w walce na odległość, ponadto spora liczba strzał/bełtów jest koniecznością.

Harpie (zwykłe i czarne)

6 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: pociski, wiatr;
  2. Odporność: ogień;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: opuszczone wieże i półki skalne;
  5. Informacje: broń strzelająca oraz czary stanowią świetny środek zaradczy przeciwko harpiom; silne podmuchy wiatru potrafią uszkodzić ich skrzydła; czarne harpie są o wiele silniejsze, niż ich szare siostry.

Pełzacze (zwykłe, polne, wojownicy)

7 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia sieczne;
  2. Odporność: obrażenia obuchowe i pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: w większości duże kompleksy jaskiń, okolice kopalń, tereny górskie; polne lubią żyć na polanach;
  5. Informacje: są to szybie istoty, które jednak kompletnie nie radzą sobie z wodą, dlatego unikają jej za wszelką cenę; jeżeli jednak uda Wam się je podstępnie do niej zwabić, wtedy istoty te są praktycznie bezbronne; pełzacze oraz polne pełzacze nie powinny stanowić zagrożenia dla doświadczonego podróżnika; pełzacze wojownicy natomiast są trudnymi przeciwnikami, do tego praktycznie nigdy nie występują samodzielnie, jeżeli je zobaczycie, możecie być pewni, że w okolicy jest więcej tych istot.

Szkielety (wojownicy, łucznicy, kusznicy)

8 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia obuchowe i wiatr;
  2. Odporność: obrażenia sieczne i pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: różne;
  4. Występowanie: opuszczone cmentarze i ruiny;
  5. Informacje: jest wiele odmian szkieletów, ze względu na to, że posługują się różnymi rodzajami broni; walczy się z nimi podobnie, jak z ludźmi - w potyczce parowanie jest kluczowe; często można je spotkać w grupach, dlatego dobrym pomysłem jest oddzielenie jednego od towarzyszy, o ile jest to możliwe.

Zębacze, brzytwiaki, smocze zębacze

9 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: wiatr;
  2. Odporność: zębacze, brzytwiaki - brak; smocze zębacze - obrażenia sieczne oraz obuchowe;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: głównie tereny górskie;
  5. Informacje: zębacze i brzytwiaki przeważnie polują w niewielkich grupach; warto wywabiać je jeden po drugim, o ile to możliwe; smocze zębacze często występują pojedynczo, choć czasami można je spotkać niedaleko występowania zwykłych przedstawicieli tego gatunku; samotniczość nadrabiają jednak tym, że są śmiertelnie niebezpieczne; jeżeli musicie zmierzyć się z nimi oko w oko, to unikajcie ich szarży i atakujcie, gdy się obracają.

Zombie

10 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia sieczne;
  2. Odporność: pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: obuchowe;
  4. Występowanie: opuszczone cmentarze, bagna (szczególnie Mgliste moczary);
  5. Informacje: istoty te często leżą, co sprawia, że mogą być niewidoczne, przeczesując opuszczone cmentarze oraz Mgliste moczary warto mieć wyciągnięty łuk lub kuszę (ewentualnie czar), aby wykryć je wcześniej; są odporne na obrażenia, jednak mają wielką słabość - poruszają się bardzo wolno.

Gobliny (zwykłe, szkielety, wojownicy, czarne)

11 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia (z wyjątkiem szkieletu, który jest wrażliwy na obuch i na domenę wiatru).
  2. Odporność: pociski (szkielet dodatkowo jest odporny na magię).
  3. Rodzaj obrażeń: obuchowe.
  4. Występowanie: pozostałości ludzkich ognisk, niewielkie jaskinie, przesmyki (szkielety: ciemne lasy, cmentarze, bagna).
  5. Informacje: pojedynczy goblin jest słaby, jednak żyją one przeważnie w grupach i tu tkwi ich siła; są szybkie, ich taktyka polega na okrążeniu przeciwnika i zadawaniu mu ciosów z wielu stron; może to doprowadzić do szybkiej śmierci nieuważnego podróżnika; warto starać się je wywabiać pojedynczo lub używać ataków dystansowych, aby zmniejszyć ich liczbę jeszcze zanim do Was podbiegną.

Dziki

12 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia;
  2. Odporność: obrażenia sieczne;
  3. Rodzaj obrażeń: obuchowe;
  4. Występowanie: lasy;
  5. Informacje: lepiej unikać ich szarż; są podatne na ogień; często występują w pojedynkę, choć zdarza się, że w okolicy można znaleźć jednego lub dwa inne osobniki (są one jednak od siebie oddalone).

Bestie (polne oraz leśne)

13 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia;
  2. Odporność: brak;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: polne - pola; leśne - lasy i okoliczne pola;
  5. Informacje: polne bestie to jeden z pierwszych napotkanych przeciwników; nie są one zbyt groźne, często występują w niewielkich skupiskach, ale łatwo je rozdzielić; leśne bestię są o wiele niebezpieczniejszymi wrogami; mogą okazać się zbyt trudne do pokonania dla początkujących graczy.

Trutnie (bagienne oraz ściekowe)

14 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: pociski, ogień;
  2. Odporność: obuchowe, wiatr;
  3. Rodzaj obrażeń: magia;
  4. Występowanie: bagna oraz kanały pod miastem Archolos;
  5. Informacje: trutnie plują jadem; nie należy się do nich zbliżać, gdyż po śmierci zostawiają obłok trującego dymu; najlepiej zabijać je z oddali.

Jaszczury (zwykłe, ogniste, bagienne), aligatory

15 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia (za wyjątkiem ognistych, które są podatne jedynie na obrażenia od wiatru i upadku);
  2. Odporność: bagienne i aligatory - pociski; zwykłe jaszczury - ogień, ogniste - ogień oraz pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne (poza ognistymi - ogień);
  4. Występowanie: okolice różnych cieków wodnych (ogniste jaszczury dodatkowo zamieszkują wypalone tereny);
  5. Informacje: jest wiele odmian jaszczurów i czują się bardzo dobrze praktycznie w każdym zakątku Archolos, gdyż na wyspie jest sporo cieków wodnych (które te stworzenia sobie upodobały); są szybkie, najlepiej unikać ich szarż; najsilniejsze z nich to jaszczury ogniste; potrafią w oka mgnieniu spopielić podróżnika, szczególnie niebezpieczne, gdyż rzadko występują same.

Węże

16 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia sieczne oraz magia
  2. Odporność: pociski, wiatr, ogień;
  3. Rodzaj obrażeń: obuchowe;
  4. Występowanie: plaże i bagna;
  5. Informacje: potężne stworzenia (szczególnie wersja morska); nie zwracają uwagi na zadawane im obrażenia; są jednak bardzo powolne, warto to wykorzystywać w walce z nimi.

Topielce (zwykłe i morskie)

17 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia;
  2. Odporność: brak;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: topielce morskie żyją wyłącznie na plażach, zwykłym wystarczy dowolny zbiornik wodny lub rzeka (poza bagnami);
  5. Informacje: mają spory zasięg zadawania obrażeń; często występują w grupkach po 2-3 osobniki, jednak można je łatwo rozdzielić; lubią okrążać ofiary; topielce morskie są o wiele silniejsze niż ich zwykli odpowiednicy.

Kretoszczury

18 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia;
  2. Odporność: brak;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: jaskinie, zacienione polany;
  5. Informacje: jeden z pierwszych przeciwników, na które się natkniecie; w pojedynkę kretoszczur nie powinien stanowić wyzwania dla podróżnika; często jednak występują w grupach; jeżeli zaatakuje Was kilka tych stworzeń, to sytuacja robi się już poważniejsza.

Szczury (olbrzymie, bagienne, czarne)

19 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia;
  2. Odporność: brak (za wyjątkiem czarnych, są one odporne na pociski);
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: olbrzymie - okolice osiedli ludzkich; bagienne - bagna; czarne - lasy wokół ludzkich siedlisk;
  5. Informacje: często występują w stadkach; olbrzymie szczury są najbardziej pospolite i najłatwiejsze do pokonania - poradzi sobie z nimi nawet początkujący łowca przygód; bagienne natomiast swoim zachowaniem przypominają bardziej kretoszczury; czarne szczury są w tym gronie najsilniejsze, umiejętność pokonania olbrzymich oraz bagiennych odmian gatunku nie oznacza wcale, że poradzicie sobie z czarnymi; wszystkie rodzaje tego zwierzęcia mają jednak pewną słabość - od walki wolą padlinę, więc mając pod nosem jakieś ciało, rzadko zdecydują się na atak.

Ścierwojady (zwykłe i leśne)

20 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia, pociski;
  2. Odporność: brak;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: polany (leśne zamieszkują również lasy);
  5. Informacje: jeden z podstawowych przeciwników; dobrze znany fanom serii; o ile walka ze zwykłą odmianą tego stwora dość szybko przestanie sprawiać Wam problem, o tyle stadko leśnych ścierwojadów przez pewien czas będzie barierą nie do przejścia; występują w grupach dlatego trzeba je wywabiać pojedynczo; kluczem jest zaatakować stwora jako pierwszy, aby nie mógł rozpocząć serii dziobnięć.

Wilki, czarne wilki, wargi, orkowe psy

21 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: magia (wargi oraz orkowe psy są podatne jedynie na wiatr i upadek), pociski;
  2. Odporność: brak;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: wilki - praktycznie wszędzie (poza jaskiniami); czarne wilki - lasy; wargi - ciemne lasy; orkowe psy - w okolicach orków;
  5. Informacje: psowate lubią występować w grupach i ciężko jest oddzielić jednego od stada; jeżeli widzicie grupę tych zwierząt, to musicie być gotowi na to, że jeden nieostrożny krok szybko sprowadzi Wam na kark je wszystkie; najlepiej osłabić stado z daleka, zanim do Was podbiegnie; szczególne zagrożenie stanowią wargi oraz orkowe psy, gdyż są to potężni przeciwnicy; początkujący poszukiwacz przygód również ma raczej małe szanse w starciu z czarnym wilkiem.

Błotniaki

22 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: obrażenia obuchowe, magia;
  2. Odporność: brak;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: polany (leśne zamieszkują również lasy);
  5. Informacje: posiadają chroniące je skorupy, atakują ciągle pomimo ciosów, ale są wolne, co należy wykorzystać.

Cieniostwory (zwykłe i szkielety)

23 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: zwykłe - brak; szkielety - obuch, wiatr;
  2. Odporność: zwykłe - wszystko; szkielety - ogień, pociski;
  3. Rodzaj obrażeń: sieczne;
  4. Występowanie: jaskinie, ciemne lasy; szkielety - mroczne jaskinie;
  5. Informacje: to potężne stwory, które będą pędzić bez opamiętania na wroga i nic nie powstrzyma ich przed zadaniem ciosu; są szybkie; najskuteczniejszą metodą na zabicie tych zwierząt jest bicie mocniej niż one; warto atakować je już z oddali, aby osłabić je zanim do Was dotrą; przydatne mogą się okazać jakieś mocniejsze przywołane istoty, które dadzą Wam nieco czasu; warto atakować je, gdy śpią, co da Wam efekt zaskoczenia i dodatkowy cios, zanim popędzą ku Wam.

Trolle (zwykłe, bagienne, jaskiniowe)

24 - Kroniki Myrtany: Bestiariusz - lista wszystkich potworów - Kroniki Myrtany - poradnik do gry
  1. Podatność: brak;
  2. Odporność: pociski, wiatr;
  3. Rodzaj obrażeń: od upadku;
  4. Występowanie: zwykłe - kotliny, niedostępne półki skalne; bagienne - bagna; jaskiniowe - duże jaskinie w górzystym terenie;
  5. Informacje - trolle to potężne istoty; niewiele stworzeń mogłoby się zmierzyć z nimi, a jeszcze mniej ma jakiekolwiek szanse na zwycięstwo; trolle są powolne, więc to jest Wasza szansa; niestety potrafią cisnąć śmiałkiem, co jest dość bolesne i sprawia, że przez chwilę stracicie panowanie nad postacią; najskuteczniejszą metodą na ich pokonanie jest czar zmniejszenie potwora.