Kroniki Myrtany: Pojawia się i znika - solucja, opis przejścia Kroniki Myrtany poradnik, solucja
Poszukiwania Jorna trwają. Ponoć więcej o tej sprawie może wiedzieć niejaki Willem. Ta strona poradnika do moda Kroniki Myrtany przeprowadzi Was przez zadanie Pojawia się i znika.
Ostatnia aktualizacja: 11 lipca 2022
Poniższa strona poradnika do moda Kroniki Myrtany przeprowadzi Was przez zadanie Pojawia się i znika. Poszukiwania Jorna wciąż trwają, a informacje o nim ma ponoć Willem. Musicie znaleźć go na farmie Bermara.
UWAGA
Wykonanie tego zadania rozpocznie kolejny rozdział. Traficie również na inną część wyspy, do miejsca pełnego silnych przeciwników i potworów. Dlatego też przed ostatecznym wypłynięciem z Yannickiem (opisane w części zakończenie) warto wykonać dostępne misje oraz nieco "dopakować" postać.
- Nagroda za wykonanie zadania
- Hod
- Yannick (Ustronie żeglarza)
- Zakończenie, dotarcie do obozu piratów
- Radzenie sobie we mgle
Nagroda za wykonanie zadania
Nagroda: w sumie 3900 exp
Podczas zadania Nieuczciwa konkurencja Pablo zdradzi, że niejaki Willem może Wam udzielić wskazówek w sprawie brata. Mężczyzna znajduje się na farmie Bermara (na mapie numer 3). Możecie się tam dostać dzięki szybkiej podróży.
Hod
Willem nie przekaże Wam jednak informacji za darmo. Musicie dla niego odnaleźć Hoda. Mężczyzny należy szukać w lesie za farmą - kierujcie się na zachód. Idąc do zagajnika musicie być gotowi na spotkanie ze ścierwojadami, wilkami oraz czarnymi goblinami i szczurami.
Waszą pierwszą wskazówką są butelki alkoholu pozostawione na pniu. Podejście do nich spowoduje aktualizację dziennika.
Pójdźcie dalej. Zwłoki Hoda znajdują się po prawej stronie od ścieżki, na dole lasu, pod ścianą skalną. Pilnują ich ścierwojady. Wystarczy podejść do ciała, aby dziennik się zaktualizował.
Po znalezieniu zwłok Hoda możecie wrócić do Willema lub badać sprawę dalej. Jeżeli wybierzecie tą drugą opcję, to pójdźcie dalej w las, aż zobaczycie wieżę. Mińcie ją prawą stroną i trzymajcie się ściany skalnej, aż zobaczycie jaskinię (miejsce zaznaczone na screenie powyżej). Po drodze czeka Was walka z wargami.
Wkroczcie do pieczary. Znajdziecie tam orka zwiadowcę. Zabijcie go. W zależności od Waszego poziomu może to być ciężka walka. Przeciwnik często atakuje podwójnie, więc pamiętajcie o bloku. Po potyczce wróćcie do Willema.
Nieważne czy zabiliście orka, czy znaleźliście tylko ciało, Willem nie da Wam żadnej dodatkowej nagrody. Mężczyzna będzie nawet zły, jeżeli powiadomicie go o niebezpieczeństwie. W obu przypadkach powie Wam jednak, że musicie odnaleźć Yannicka, którego można spotkać w Ustroniu Żeglarza.
Yannick (Ustronie żeglarza)
Ustronie Żeglarza znajduje się nad morzem (numer 1 na mapie). Możecie się tu dostać z pomocą wodnej szybkiej podróży. Jeżeli jednak idziecie tam bezpośrednio z farmy Bermara, to najszybciej będzie pieszo. Udajcie się ścieżką na północ od spalonego młyna.
Możecie się wypytać mieszkańców o miejsce pobytu żeglarza. Jedyną osobą, która jest w stanie powiedzieć przybliżoną lokalizację Yannicka jest Zachary. Jest to jednak zbędne - od razu udajcie się pomiędzy drewnianą chatę (nie ma ich wiele w osadzie) i ścianę skalną. To tam znajduje się poszukiwana przez Was osoba. Przy okazji wysłuchajcie krótkiej rozmowy.
Zapytajcie się mężczyzny kogo chce się pozbyć. Następnie porozmawiajcie o przewożeniu ludzi i wybierzcie pierwszą opcję dialogową (zabierz mnie tam, gdzie wody płytkie, a ryby grube), wtedy otrzymacie dodatkowe 100 exp. Yannick poprosi Was o pozbycie się strażników miejskich, którzy przybyli do osady.
Strażnicy stoją na plaży pomiędzy osadą, a jaskinią. Porozmawiajcie z Randhalem. Mężczyzna zdradzi Wam, że szuka paczki bagiennego ziela (zrobi to jednak tylko, jeżeli będziecie mieć założony strój gildyjny). Sytuację możecie rozwiązać na trzy sposoby. Stoczcie walkę ze strażnikami, przynieście im zioło lub powiedzcie o orku.
- Walka
Sprowokowanie strażników doprowadzi do walki. Potyczki z kilkoma przeciwnikami nigdy nie są łatwe. Możecie jednak wykorzystać otwartą przestrzeń. Unikajcie ciosów, biegajcie po terenie i starajcie się punktować jednego przeciwnika, aby jak najszybciej wyeliminować go z gry. Za pokonanie obu wrogów otrzymacie w sumie 530 exp. Przegrana walka skończy się Waszą śmiercią.
Jeżeli pobijecie stróżów prawa, to musicie liczyć się z tym, że Randhal nie będzie zadowolony i obieca donieść na Was do Lorenzo i Rodericha, a strażnicy i tak zostaną na plaży. Towarzysz Randhala jednak zaproponuje Wam umowę - po 100 sztuk złota na głowę za zniknięcie. Nie ma wyjścia, musicie zapłacić.
- Przyniesienie paczki ziela
Pokojowym rozwiązaniem jest przyniesienie paczki ziela strażnikom. Jeżeli jesteście szperaczami, to możliwe, że już macie potrzebny Wam przedmiot, gdyż można go znaleźć na długo przed odblokowaniem tego zadania.
Paczka znajduje się w skrzynce ukrytej pomiędzy latarnią (nad plażą) oraz ścianą skalną. Dostępu do tego miejsca bronią harpie, więc najlepiej miejcie przygotowaną jakąś broń dystansową.
Kufer można otworzyć wytrychem, ale nie trzeba, gdyż jest do niego klucz. W celu jego zdobycia porozmawiajcie z Royem. Mężczyzna najpewniej stoi oparty o swoją chatę (w centrum wioski). Zaoferuje Wam zdradzenie informacji, gdzie ukrył skrzynię, za 50 sztuk złota. Nie zgadzajcie się (i tak znacie jej miejsce położenia).
Ta rozmowa jednak odblokuje możliwość zajrzenia do skrzynek z rybami, które są pod ścianą w chacie Roya. W jednej z nich jest lekka ryba. Po jej "otworzeniu" w Waszym ekwipunku znajdzie się klucz.
Za zioło strażnicy dadzą Wam woreczek z 25 sztukami złota i sobie pójdą.
- Ork
Jeżeli odkryliście orka podczas poszukiwania ciała Hoda, to będziecie mogli poruszyć ten temat ze strażnikami. Mężczyźni wtedy odejdą.
Zakończenie, dotarcie do obozu piratów
Niezależnie od tego jak pozbyliście się strażników, to idźcie teraz porozmawiać z Yannickiem. Za rozmowę otrzymacie 300 exp i mężczyzna zaoferuje przewiezienie Was łodzią. Jeżeli nie czujecie się na siłach, to możecie się chwilowo wycofać i pozwiedzać/wykonać misje. Yannick zabierze Was na inną część wyspy, pełną silnych przeciwników, a sfinalizowanie zadania rozpocznie nowy rozdział.
Wylądujecie na bagnach. Po krótkiej rozmowie z Yannickiem wyruszcie zgodnie z jego wskazówkami ścieżką. Pomimo, że obóz piratów, do którego zmierzacie, ma port, to popłynięcie do niego w tej chwili skończy się Waszą śmiercią (włączy się filmik, w którym jesteście zabijani przez kusznika). Jedyna droga prowadzi przez mokradła.
Podążajcie ścieżką. Zaraz za mostem i schodami skręćcie w prawo i idźcie dalej, aż dotrzecie do jaskini. Po drodze możecie napotkać na bagiennych krwiopijców. Ich pociski potrafią zabrać sporo życia, dlatego najlepiej do nich podbiec, aby atakowały żądłem. Przed samą jaskinią będzie bagienny jaszczur. Jego najlepiej atakować w momencie, kiedy naciera. Jeżeli nie chcecie walczyć, to jest spora szansa na ominięcie zwierzaków, biegnąc przed siebie (choć w przypadku jaszczura ugryzienie może być nieuniknione).
Po przejściu przez jaskinię zaczepią Was strażnicy. Powiedzcie im, że jesteście przemytnikiem i chcecie zaoferować Cortezowi stałe dostawy. Jeżeli nie oddaliście strażnikom bagiennego ziela, to możecie powołać się na Yannicka. Wystarczy poruszyć kwestię narkotyku podczas rozmowy. Za konwersację dostaniecie 3500 exp i rozpocznie się nowy rozdział. Pora na zamienienie kilku słów z szefem piratów.
Radzenie sobie we mgle
Szybko zrozumiecie co będzie jednym z Waszych największych zmartwień w tej części mapy - mgła. Niestety unoszące się bagienne opary znacząco ograniczają widoczność oraz utrudniają rozeznanie się w terenie. Eksplorując okolicę warto mieć pod ręką czar telekinezy, który pozwoli Wam znaleźć ukryte przedmioty. Dodatkowo w oparach czają się przeciwnicy, których nie zobaczycie, ale oni Was tak. Dlatego należy trzymać pod ręką bojowe zaklęcie lub broń dystansową, gdyż one będą w stanie wskazać Wam schowanych we mgle wrogów.