Kroniki Myrtany: Wyruszamy do miasta - solucja, opis przejścia Kroniki Myrtany poradnik, solucja
Niniejsza strona zawiera opis przejścia zadania Wyruszamy do miasta z moda Kroniki Myrtany.
Ostatnia aktualizacja: 3 sierpnia 2022
Poniżej znajdziecie opis przejścia zadania Wyruszamy do miasta z Kronik Myrtany. Jest to tak naprawdę zbiór kilku zadań, gdyż do Archolos można się dostać na różne sposoby. W niniejszej solucji przedstawimy je wszystkie oraz poradzimy, jak zdobyć maksymalnie dużo doświadczenia.
- Nagroda i początek zadania
- Pomoc dla powodzian
- Raz na wozie...
- Przekupstwo strażnika
- Kanały
- Jak uzyskać najwięcej doświadczenia z wejścia do miasta
Nagroda i początek zadania
Nagroda: 1000 exp + nawet 2600 exp w zależności od Waszych decyzji
Próbując dostać się do stolicy wyspy, okazuje się, że strażnicy nie chcą Was wpuścić. Wróćcie do Silbach. W wiosce przed chatą zarządcy czeka już na Was Kurt.
Za rozmowę z wujem otrzymacie 50 exp. Kolej na pogawędkę z Albynem. Dostaniecie od niego zadanie Pomoc dla powodzian. Więcej informacji o tym zadaniu przeczytacie na osobnej stronie solucji.
Przed Karczmą czeka na Was Petra. Zaoferuje Wam informacje na temat różnych sposobów wejścia do miasta, o ile pomożecie jej w sprzedaży towarów.
Aktywuje to zadanie Ostatnia partia towaru. Więcej o nim na osobnej stronie poradnika.
Aby dostać się do Archolos możecie wykonać jedno z zadań, które opisujemy poniżej.
Pomoc dla powodzian
Nagroda: 1000 exp, 150 sztuk złota
Szczegóły przejścia tego zadania możecie poznać tutaj: Pomoc dla powodzian.
Zarządca Albyn da Wam glejt, o ile pomożecie Silbach stanąć na nogi po powodzi. Warto wykonać jego zadanie, gdyż łączy się to ze sporą nagrodą w punktach doświadczenia oraz kilkoma sztukami złota. Ponadto referencje od zarządcy przydadzą Wam się, jak będziecie chcieli zostać obywatelami Archolos.
Do wykonania tego zadania niezbędne jest ukończenie misji Spłata długu.
Mając papiery od zarządcy, możecie udać się do miasta.
Raz na wozie...
Nagroda: 600 exp, 40 sztuk złota
Niedaleko Archolos możecie spotkać kupca Salzera. Potrzebuje koła. Rozmowa z nim rozpocznie zadanie Raz na wozie... Szczegółowy opis przejścia tej misji znajdziecie na osobnej stronie poradnika.
W okolicy jest kilka kół. Jedno można było znaleźć przy zniszczonym wozie, który powinniście mijać, idąc od strony Silbach. Po spełnieniu przysługi dla kupca, ten przewiezie Was do Archolos w beczce po winie.
Przekupstwo strażnika
Nagroda: Brak
Przekupstwo strażnika to najmniej opłacalny sposób dostania się do miasta, dlatego też warto go unikać. Ta droga jest jednak zdecydowanie najprostsza.
Wystarczy udać się do południowo-zachodniej bramy miasta. Docierając do skrzyżowania z myśliwym, należy skręcić w lewo i podążać drogą, aby następnie odbić w prawo, w kierunku Archolos.
Po chwili dotrzecie do bramy.
Należy porozmawiać ze strażnikiem miejskim, stojącym po prawej stronie - zagadnijcie do niego trzy razy i zaoferujcie mu 75 sztuk złota - nie mniej, nie więcej - dokładnie tyle.
Informacje o tym jak postępować z tym wartownikiem mogliście poznać podczas zadania Porządki. Jego ukończenie lub wybranie odpowiedniej nagrody nie jest jednak wymagane, aby skorzystać z tej metody.
Kanały
Nagroda: 1000 exp
Kanały są zdecydowanie najtrudniejszą ścieżką prowadzącą do miasta, jaką może wybrać gracz. Czeka Was na niej kilku ciężkich przeciwników.
UWAGA
Zdecydowanie zalecamy zabrać ze sobą źródło światła oraz coś, czym będziecie mogli walczyć z dystansu (magia, łuk lub kusza). Należy również nauczyć się wcześniej umiejętności skradanie. Można ją zdobyć u myśliwego Markusa
Gdy dojdziecie do skrzyżowania, przy którym stoi myśliwy, pójdźcie w prawo.
Idźcie wzdłuż rzeki, aż zobaczycie jaskinię nad wodą.
Pilnuje jej topielec morski. Jeżeli nie macie wystarczająco sił, aby pokonać bestię w walce, zwabcie ją do wody. Następnie podpłyńcie do brzegu i ustawcie się tak, żeby potwór nie dotykał dna i nie mógł atakować.
Po pokonaniu go, przejdźcie przez jaskinię. Jak już z niej wyjdziecie, to idźcie w lewo, aż dotrzecie do ziemnych schodków. Zatrzymajcie się na nich. U dołu jest kolejny mocny przeciwnik - stary topielec.
Skalne półki są bardzo dobrym miejscem, aby pokonać go z dystansu. Po rozprawieniu się z przeciwnikiem, wejdźcie do jaskini. Rozglądajcie się za nią uważnie, bo zlewa się z tłem.
Po wejściu zobaczycie dziurę w ziemi. Musicie tam skoczyć.
UWAGA
Przed skokiem zapiszcie grę, skały po lewej lubią glitchować postać!
Po zeskoczeniu czeka na Was kolejna niemiła niespodzianka - aligator.
Jest to kolejne potężne zwierzę. Najlepiej pokonać je z dystansu, strzelając do niego ze skał.
Gdy już pokonacie bestię, warto przeszukać znajdującego się przy kracie trupa - posiada mapę kanałów.
Idźcie przed siebie - czas zanurzyć się w ciemności.
Po wejściu do podziemi opadnie Was zmrok, należy oświetlić sobie drogę za pomocą pochodni lub czarów. Idźcie prosto, przez drzwi. Za nimi czeka Was walka ze ściekowymi trutniami.
Warto walczyć z nimi z dystansu, gdyż są bardzo podatne na strzały, a do tego rozsiewają trującą mgłę. Jeżeli Was zranią, odpocznijcie na znajdujących się w pobliżu posłaniach.
Idźcie prosto, aż po prawej stronie zobaczycie wejście do pomieszczenia.
Niestety w pokoju czeka na Was kolejny aligator. Z powodu ciasnej przestrzeni walka na dystans raczej nie wchodzi w grę. Zwierzę zadaje potężne obrażenia, dlatego nawet gracze wyspecjalizowani w walce wręcz mogą mieć problemy z pokonaniem go w zbroi, którą aktualnie będą posiadać.
Na szczęście potwór nie lubi się z drzwiami i można go w nich nieco zablokować, aby był podatny na ataki, a nie robił Wam krzywdy.
Po pokonaniu przeciwnika wejdźcie do Sali. Znajduje się tam winda, użyjcie jej za pomocą dźwigni.
Zjedziecie na dół, tam czeka Was kolejna walka ze ściekowymi trutniami. Idźcie prosto, aż dojdziecie do skrzyżowania, na nim skręćcie w prawo.
Nie biegnijcie jednak! Zacznijcie się skradać przy lewej ścianie. Pod sufitem wiszą wielkie nietoperze. Potwory, które prawdopodobnie w mgnieniu oka rozszarpią Was na kawałki. Nie chcecie ich obudzić.
Poruszajcie się cicho, aż dojdziecie do "ronda".
Idźcie korytarzem na wprost. Po lewej stronie zobaczycie ludzi - koniec drogi jest blisko.
Wejdźcie do pomieszczenia i przyzwijcie windę dźwignią, Pozostaje już tylko droga w górę.
Witamy w Archolos.
Jak uzyskać najwięcej doświadczenia z wejścia do miasta
Nieważne którą z powyższych ścieżek wybierzecie, każdą dotrzecie do miasta Archolos. Jeżeli jednak zastanawiacie się, jak zdobyć jak najwięcej doświadczenia z tej misji, to śpieszymy z odpowiedzią.
W pierwszej kolejności wykonajcie misję dla Albyna - Pomoc dla powodzian. Zdobędziecie glejt, ale nie używajcie go na wejście do miasta.
Następnie pomóżcie Salzerowi w zadaniu Raz na wozie..., jednak nie jedźcie z nim - zażądajcie złota, lub jeżeli macie dobry dzień, to nic od niego nie bierzcie.
Ostatnim etapem natomiast jest podróż przez kanały. To tędy ostatecznie chcecie się dostać do miasta, zbierając przy okazji doświadczenie za wszystkie inne metody (przekupstwo strażnika nie oferuje dodatkowego exp).