Kroniki Myrtany: Zielona latarnia i skarb - solucja, opis przejścia Kroniki Myrtany poradnik, solucja
Bagienne ziele to popularna używka w świecie Gothica. Niektórzy są w stanie wiele zrobić, aby dostać je w swoje ręce. Na tej stronie poradnika do Kronik Myrtany znajdziecie solucję zadania Zielona latarnia. Przy okazji znajdziecie skarb.
Ostatnia aktualizacja: 13 lipca 2022
Ta strona poradnika do moda Kroniki Myrtany zawiera solucję do misji Zielona latarnia z 3 rozdziału gry. Rybak Nevil bardzo chce kupić nieco bagiennego ziela. Trzeba mu pomóc. Będąc w okolicach latarni warto również poszukać ukrytego skarbu.
Nagroda i początek zadania
Nagroda: maksymalna 900 exp + 250 exp od szefa gildii, 60 sztuk złota, przepis kociołek rybaka
Nevila możecie znaleźć przed karczmą Helgi w porcie. Mężczyzna opowie Wam, że chce kupić nieco bagiennego ziela od Marco. Przemytnik ukrywa się w latarni.
Straż miejska
Możecie wydać rybaka władzom. Wystarczy pójść do strażnika Oktavo (siedziba straży) i powiedzieć mu, że chciałoby się odebrać nagrodę za przestępcę. Dokładnie tak samo, jak w przypadku listów gończych. Dostaniecie za to 700 exp oraz 100 sztuk złota. Nie ma znaczenia czy zgłosicie sprawę przed lub po zabiciu Marco. Zmieni to tylko nieco dialog, jednak nagroda pozostanie taka sama.
Paczka ziela
Jeżeli chcecie pomóc Nevilowi, to udajcie się do Bursztynowego Wybrzeża (na mapie numer 4). Tam wskoczcie do wody i popłyńcie do zaznaczonej powyżej latarni morskiej. Ewentualnie możecie poprosić rybaka w Bursztynowym Wybrzeżu (Duncana), aby Was tam zawiózł.
Przy latarni czeka dwóch ludzi. Nie są jednak skorzy do rozmowy i od razu Was zaatakują. Zabicie ich nie powinno być zbyt trudne. Nie są dobrze uzbrojeni, nie mogą się też pochwalić solidną zbroją. Zabierzcie paczkę ziela z ciała Marco.
Skarb
Będąc na wyspie z latarnią morską warto jest również poszukać skarbu. Nie ma to związku z zadaniem, ale jest to ciekawostka. Podczas rozgrywki możecie natknąć się na niewielki szkic z iksem (np. w Kopalni Królewskiej oraz w kufrze Lorenzo).
Aby dostać się do miejsca zaznaczonego na mapie musicie wskoczyć do wody. Wejście do jaskini, w której znajdują się kosztowności, jest w dużej mierze zalane wodą, więc łatwo je przeoczyć. Najlepiej nurkować.
Zakończenie zadania
Wróćcie teraz do miasta i udajcie się do szefa Waszej gildii. Poinformujcie go o sytuacji, a dostaniecie dodatkowo 250 exp (możecie to zrobić również po ukończeniu zadania).
Wróćcie teraz do zleceniodawcy. Macie wybór - przyznać się, że zabiliście przemytników lub powiedzieć, że sprzedali Wam towar.
W przypadku powiedzenia prawdy otrzymacie jedynie 500 exp oraz 40 sztuk złota. Opłacalniejszą opcją jest okłamanie rybaka. Dostaniecie wtedy 900 exp, 60 sztuk złota oraz przepis na kociołek rybaka.