Kroniki Myrtany: Złoty Interes / Kopalnia Araxos - solucja, opis przejścia Kroniki Myrtany poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany możecie znaleźć opis zadania Złoty interes. Otrzymacie je automatycznie po wejściu do Kopalni złota Araxos – lokalizacje broni, lagi, mech.
Ostatnia aktualizacja: 3 sierpnia 2022
Na tej stronie poradnika do moda Kroniki Myrtany dowiecie się jak dostać się do Kopalni Araxos oraz wykonać z powodzeniem zadanie Złoty Interes, które uaktywni się po wejściu do niej. Misja ta jest powiązana z późniejszym zleceniem od szefa gildii Araxos Lorenzo - Kto jest kim.
Nagroda: W zależności od czynności dodatkowych jakie wykonacie.
W każdej chwil możecie się udać do kopalni złota Araxos. Najszybciej dostaniecie się tam za pomocą szybkiej podróży. Kopalnia na mapie jest zaznaczona cyfrą 5.
- Wejście do kopalni Araxos
- Porady
- Złoty interes
- Piwo dla strażników (Roel)
- Pilnowanie samorodka złota (Nikott, Tollek)
- Loafs
- Murk
- Bloodwyn
- Heisner
- Kopacz potrzebujący złota
- Kopacz chcący jabłko
- Naars
- Astol
- Koniec
Wejście do kopalni Araxos
Zanim się tam wybierzecie, warto poczynić pewne przygotowania. Po pierwsze musicie podszkolić się w wydobywaniu surowców. Więcej o tym na stronie Porady na start. Po drugie warto mieć przy sobie kilka kilofów - w kopalni szybko się łamią i trzeba kupować je następnie za urobek. Ponadto jeżeli planujecie dołączyć do gildii Araxos, wybierzcie się do kopalni po przyjęciu - oszczędzi Wam to 100 sztuk złota wpisowego.
Jak już znajdziecie się w lokacji, to poszukajcie Fynna. Znajduje się w jaskini obok wejścia do podziemnej części kopalni. Podda Was próbie - sprawdzi umiejętności wydobywcze. Jeżeli nie posiadacie niesamowitych górniczych zdolności, to możecie pokazać mu więcej bryłek (dodając nieco ze swoich zapasów). Jest to jednak nieopłacalne. Do kopalni nie ma sensu wchodzić, jeżeli nie macie na celu wydobywać złota (chyba, że w ramach zadania Kto jest kim, ale nawet wtedy lepiej postarać się coś wykopać).
Warto przeczytać księgę znajdującą się koło Fynna, gdyż zdobędziecie dzięki temu 100 exp oraz 3 punkty wydobywania.
Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, to Fynn zaproponuje Wam umowę - połowa urobku oraz 100 sztuk złota za wejście do kopalni (opłatę można ominąć będąc członkiem gildii).
Uwaga
- Do kopalni wchodzicie bez swojego ekwipunku.
- Zostawcie bryłki złota, które posiadacie w skrzyni przed kopalnią. W przeciwnym razie one również zaliczą się w poczet tych, z których będzie musieli się rozliczyć.
Jeżeli w późniejszym czasie chcecie wykonać w pokojowy sposób zadanie Kto jest kim, to powinniście zawsze pomagać górnikom.
Porady
Kopalnia Araxos rządzi się nieco odmiennymi zasadami niż reszta gry. Dlatego warto pamiętać o kilku specyficznych regułach tu panujących.
- Główną walutą są samorodki złota, dlatego warto mieć zawsze kilka przy sobie.
- Posiadane przez Was bryłki złota należy zostawić w skrzyni znajdującej się przed kopalnią, inaczej zostaną one zaliczone w poczet urobku i będziecie musieli część oddać.
- Kopiąc złoto niszczą się kilofy, dlatego warto przynieść ich kilka do kopalni (jest to element ekwipunku, który nie zostanie Wam odebrany). W razie potrzeby możecie zakupić sprzęt na miejscu, jednak będzie Was to kosztować część urobku (kilof kosztuje 4 bryłki złota).
- Kopanie sprawia, że się męczycie i tracicie zdrowie. Dlatego też pamiętajcie o odpoczynku. Spanie w zwykłych posłaniach nie odnawia Wam jednak życia. To możecie zrobić jedynie za pomocą jedzenia lub spania w wygodnych łóżkach pilnowanych przez strażników (kosztuje to jednak 7 bryłek złota). "Hotel" znajduje się na końcu jaskini w głównym szybie.
- Życie można odzyskać również dzięki beczkom z wodą. Można z nich jednak skorzystać jedynie raz dziennie.
Złoty interes
Po wejściu do kopalni aktywuje się zadanie Złoty interes. Ukończycie je po wyjściu z lokacji, a od Waszych czynów zależy ile doświadczenia zdobędziecie.
Broń:
Większość jaskini jest stosunkowo bezpieczna, jednak prędzej czy później przyjdzie Wam stoczyć walkę z pełzaczami (w ramach pomocy dla Murka). Przed nią należy się dozbroić. Możecie znaleźć uzbrojenie zwiedzając szyby kopalniane lub kupić je u kupca Heisnera. Jeżeli chcecie oszczędzić, to poniżej przedstawiliśmy lokacje broni.
- Łuk
Skierujcie się do tunelu koło kupca. Po minięciu kopacza chcącego złoto, pójdźcie dalej prosto. Na końcu korytarza znajdziecie lekki łuk brzozowy. Jest on za drewnianym filarem.
Strzały do niego możecie znaleźć w miejscu, gdzie leży druga laga z opisu zadania od Murka.
Oraz z okolic miejsca trzeciej lagi - pomiędzy wózkami kopalnianymi.
- Kusza
Kuszę można znaleźć w zamkniętych jaskiniach (musicie się tam udać w ramach wykonywania misji dla Murka). Są one po prawej stronie od szybu głównego.
Po opłaceniu strażnika pójdźcie lewym tunelem. Znajdziecie tam kuszę oraz kołczan bełtów. Są one jeszcze przed zejściem w dół!
Inny kołaczan bełtów możecie odnaleźć za budynkami strażników. Jest koło schodów na skrzyniach.
- Pałka z kolcami
Co prawda w jaskini jest kilka broni do jednoręcznej walki wręcz, ale dzierżąc lagę i nóż nie możecie liczyć na wyrównaną walkę z przeciwnikiem. Potrzebujecie nieco silniejszego oręża.
Pałkę z kolcami można znaleźć w zamkniętych jaskiniach (musicie się tam udać w ramach wykonywania misji dla Murka). Są one po prawej stronie od szybu głównego.
Po opłaceniu strażnika udajcie się prawym tunelem. Pod jedną z drewnianych krokwi znajduje się broń, której szukacie.
- Kij bojowy
Miłośnicy walki bronią dwuręczną mogą znaleźć kij bojowy pod ławką w jaskini, w której zaczepi Was Naars. Jest to lokacja po prawej stronie od głównego szybu (stojąc plecami do wejścia).
Piwo dla strażników (Roel)
Po wejściu do kopalni zaczepi Was Roel i poda Wam cenną informację - strażnicy lubią piwo. Nie jest to może odkrywcze, ale w kopalni można znaleźć piwo, a częstując nim strażników otrzymacie dodatkowe punkty doświadczenia.
Dwie butelki tego szlachetnego trunku możecie znaleźć koło ogniska, w pierwszej jaskini po prawej stronie (tej w której znajduje się Loafs). Butelka stoi również na stole w "hotelu" strażników.
Warto pójść z jednym piwem do Bloodwyna (więcej o nim w dalszej części strony). Jeżeli zaoferujecie mu alkohol, to otrzymacie 100 exp. Za poczęstowanie innych strażników możecie liczyć jedynie na 25 exp.
Pilnowanie samorodka złota (Nikott, Tollek)
Jeżeli od wejścia do kopalni skręcicie lekko w prawo, to zaczepi Was Nikott. Mężczyzna chce nieco odpocząć, ale boi się zostawić swojej żyły złota. Poprosi Was o zaopiekowanie się nią. Zgódźcie się.
Teraz zacznijcie wydobywać rudę złota, przy której stał mężczyzna.
Po skończeniu kopania podbiegnie do Was Tollek. Zaproponuje, że nauczy Was czegoś o wydobywaniu za 6 bryłek złota. Nie zgadzając się na tę propozycję, możecie zbić cenę do 3 samorodków. Jeżeli na to przystaniecie, to otrzymacie bonus do umiejętności + 3. Nie jest to jednak w żadnym razie opłacalne rozwiązanie. Mężczyzna nie oferuje okazyjnej ceny (nawet jeżeli maksymalnie ją obniży). Ponadto wykorzysta okazję, aby zająć złoże, którego mieliście pilnować (co oczywiście nie spodoba się Nikottowi).
Jeżeli chcecie w przyszłości wykonać w pokojowy sposób zadanie Kto jest kim, to najlepiej odmówić mężczyźnie i powiedzieć o wszystkim Nikottowi (który podbiegnie do Was po zajściu).
Loafs
W pierwszej jaskini po prawej stronie znajduje się Loafs. Jest to ważna postać dla zadania Kto jest kim, jednak przy pierwszej wizycie w kopalni może Was jedynie nauczyć umiejętności wydobywanie aż do maksymalnego poziomu: 1 bryłka złota = 1 punkt.
Murk
Nagroda: 200 exp
Idąc dalej głównym szybem, na jego dnie, koło ogniska spotkacie Murka.
Poskarży się Wam, że został ranny podczas pracy i poprosi o pomoc. Będzie chciał, abyście przynieśli mu 3 lagi oraz mech.
Lagi
Lagi są rozrzucone po kopalni.
Jedna znajduje się tuż nad miejscem pobytu Murka. Na beczkach.
Kolejną lagę możecie znaleźć obok miejsca, w którym spotykacie Murka. Są tam skrzynie, a na nich leży kij.
Trzecia laga jest oparta o skrzynie, koło wózków górniczych, naprzeciwko siedziby strażników.
Nie są to jedyne lagi, jednak one wystarczą, aby zadanie zostało wykonane.
Mech
Mech znajduje się w jaskiniach po prawej stronie od głównego szybu (stojąc plecami do wejścia).
Spotkacie tam strażnika, który Was zaczepi i ostrzeże, że nie ma przejścia. Zaoferujcie mu w ramach łapówki 5 bryłek złota. To otworzy Wam drogę do dalszej części jaskiń.
Na tym etapie powinniście mieć przy sobie broń! Jak ją zdobyć dowiecie się z sekcji Broń, znajdującej się na tej stronie.
Udajcie się lewym tunelem. Zaprowadzi on Was w dół. Na dnie szybu znajdują się dwa młode pełzacze. Najlepiej jest zabić je z dystansu, gdyż nie macie porządnego pancerza (jedynie strój kopacza).
Mech znajduje się na kamieniu. Możecie teraz wrócić do Murka
Bloodwyn
Koło siedziby strażników zaczepi Was Bloodwyn. Możecie pamiętać tę postać z gry Gothic. Mężczyzna będzie chciał wyłudzić od Was 10 bryłek złota za ochronę, nie dajcie się jednak oszukać. Nic na tym nie zyskacie. Najlepiej go póki co zignorować. Dajcie mu również piwo.
Heisner
Przed siedzibą strażników znajduje się kupiec Heisner. U niego nabędziecie potrzebne zapasy. Możecie tu dostać nawet broń.
Kopacz potrzebujący złota
Koło kupca Heisnera znajduje się szyb. Jeżeli do niego wejdziecie, zaczepi Was górnik prosząc o cztery bryłki złota. Dajcie mu je, jeżeli chcecie wykonać zadanie Kto jest kim w pokojowy sposób.
Kopacz chcący jabłko
Jeżeli udacie się do szybu znajdującego się koło Murka, to zaczepi Was kopacz. Chce od Was jabłko. Jeżeli mu je dacie, to w nagrodę otrzymacie 2 punkty wydobywania.
Owoc możecie zdobyć u kupca Heisnera kupując zestaw przekąsek.
Naars
Naars to jeden ze strażników, który znajduje się w tunelu po prawej stronie od głównego szybu (stojąc plecami do wejścia).
Przy pierwszej wizycie w kopalni nie odgrywa on większej roli, jednak zażąda od Was 2 bryłek złota. Jeżeli nie chcecie z nim walczyć, to mu je dajcie (bez Waszej broni ta potyczka będzie bardzo ciężka).
Astol
Astol jest najemnikiem prowadzącym "hotel" dla kopaczy. Przybytek znajduje się w kwaterach strażników na końcu głównego szybu. Możecie w nim przespać się za 7 bryłek złota. Usunie to Wasze zmęczenie oraz odnowi w pełni życie.
Jeżeli posiadacie umiejętność kradzieży kieszonkowej (możecie ją nabyć w zadaniu Porządki), to okradnijcie Astola. Ma on w swojej kieszeni wytrych. Dzięki temu dostaniecie się do jego skrzyni.
Wystarczy poczekać, aż mężczyzna zrobi sobie przerwę na skręta i będziecie mogli go spokojnie pozbawić dóbr.
Koniec
Jeżeli wykonaliście wszystkie powyższe aktywności, to możecie wrócić się do strażnika przy bramie. Weźmie on od Was część urobku i poinstruuje, że najlepszy kurs na ich sprzedaż otrzymacie u lokalnego kowala. Znajdziecie go w tej samej jaskini, w której urzęduje Fynn. Za każdą bryłkę zaoferuje Wam 14 sztuk złota.
Nie zapomnijcie po wyjściu z jaskini wypakować swoich rzeczy z worka w ekwipunku. Pamiętajcie również zabrać bryłki złota, o ile jakieś zostawiliście w skrzyni przed jaskinią.
Jeżeli pracujecie dla gildii Araxos, to warto odwiedzać czasami jej przywódcę, gdyż zleci on Wam "kontynuację" tego zadania - Kto jest kim.