Kroniki Myrtany: Bronie Kroniki Myrtany poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Kronik Myrtany opisuje rodzaje broni i odpowiada na pytanie jak je skalować.
Ostatnia aktualizacja: 26 stycznia 2022
W Kronikach Myrtany jest wiele broni, za pomocą których rozprawicie się z przeciwnikami. Ich użycie zależy od Waszych statystyk, więc warto się dość wcześnie zainteresować, jaki styl walki odpowiada Wam najlepiej. Na tej stronie poradnika opisujemy rodzaje dostępnych broni oraz ich cechy.
Skalowanie broni
Kroniki Myrtany wykorzystują system skalowania broni ten sam, jaki był w grze Gothic 2. Zadawane przez Was obrażenia nie bazują jedynie na statystykach broni, ale również na Waszych atrybutach. Jeżeli chcecie zadawać większe obrażenia orężem do walki w zwarciu, to chcecie mieć jak najwięcej siły. Natomiast w przypadku, jeżeli marzy Wam się postać, która porazi wrogów z oddali bełtami/strzałami, to wtedy należy zainwestować w zręczność.
- Walka wręcz
- Walka na dystans
- Walka a umiejętności
Obrażenie w walce wręcz oblicza się na podstawie sumy statystyk broni oraz siły. Są za to pomniejszane o wartość pancerza przeciwnika oraz 1. To wszystko jest dzielone przez 10. W ten sposób otrzymujecie wartość zwykłego ataku.
Ataki krytyczne pomijają element odejmowania 1 oraz dzielenia przez 10. Oznacza to, że taki cios bazuje na sumie siły i parametrów broni, pomniejszonej o wartość pancerza przeciwnika.
Obrażenia w walce na dystans liczy się na podstawie sumy parametrów broni oraz zręczności, a są pomniejszane o wartość pancerza.
Podczas rozgrywki można zwiększać umiejętności walki różnym orężem. Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na potyczki.
Szkolenie się w jedno- lub dwuręcznym orężu pozwoli Wam na częstsze zadawanie obrażeń krytycznych.
Natomiast jeżeli chcecie zostać mistrzami walki na dystans, to będziecie mogli trafiać w cel z dalszych odległości.
Rodzaje broni
- Bronie jednoręczne - jest to oręż szybki, który pozwoli zalać wroga serią błyskawicznych ciosów. W zależności od typu, do władania nim będzie potrzebna siła lub zręczność.
UWAGA
W Kronikach Myrtany jest wiele egzemplarzy potężnej broni jednoręcznej, które wymagają zręczności do ich założenia - nie były one częste w podstawowej wersji gry.
- Bronie dwuręczne - wolne, aczkolwiek zabójcze, typy oręża. Bazują przeważnie na sile mięśni.
- Broń dystansowa - wyróżniamy tutaj dwa typy. Bazujące na zręczności łuki oraz kusze, które do założenia wymagają siły. Te pierwsze zadają mniejsze obrażenia, ale są o wiele szybsze, jeżeli jednak szukacie czegoś, co uderzy mocniej, ale rzadziej, to należy wybrać te drugie.
- Magiczne kostury - są to bojowe kije dwuręczne, idealne dla osób chcących skupić się na magii, gdyż do użycia wymagają many.
Należy podkreślić, że przy obrażeniach wręcz otrzymacie bonusy do broni z siły, nawet jeżeli wymaga ona do wyekwipowania zręczności. Podobnie jest z orężem dystansowym - w przypadku, gdy założenie go wymaga siły, to obrażenia wciąż liczone są z bonusem do zręczności.
Nie należy jednak automatycznie odrzucać broni nie współgrającej z główną statystyką. Najczęściej mają obrażenia i bonusy, które mogą w dużej mierze zrekompensować ich braki. Jest to szczególnie przydatne dla osób chcących posługiwać się zarówno bronią do walki wręcz jak i na dystans.