Pillars of Eternity 2: Zadania poboczne w Zęzie - solucja, opis przejścia Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Na stronie znajdują się opisy przejścia pobocznych zadań gry Pillars of Eternity 2: Deadfire, które możesz rozegrać podczas pobytu w Zęzie (Dunnage). Warto zająć się zaliczeniem wszystkich tych questów, bo możesz zdobyć dzięki temu sporo doświadczenia, różnorakie nagrody oraz poprawić swoje relacje z niektórymi frakcjami (w szczególności z frakcją Principi).
Zadania z grupy Nagroda za głowę (Bounty)
W trakcie pobytu w Zęzie możesz odbierać unikalne rodzaje zadań z kategorii Nagroda za głowę. Są to drobne poboczne misje, które cechują się koniecznością wyeliminowania pojedynczej osoby lub grupy osób. Za zamordowanie wskazanej postaci drużyna może zostać nagrodzona złotem lub w inny sposób.
Poniżej znajduje się zestawienie osób zlecających tego typu misje. Wszystkie zadania Nagroda za głowę pojawiają się w dzienniku bohatera i te zlecane przez członków frakcji mogą dodatkowo pomóc w poprawianiu relacji z nimi. Każda misja ma też znacznik informujący o jej poziomie trudności. Silniejszych przeciwników (zadania oznaczone czaszkami) zostawiaj sobie na później i wykonuj najpierw inne misje żeby dostatecznie rozwinąć drużynę.
- Udita przebywa w dzielnicy Azyl Szalbierza (M36,2)
- Dessiral przebywa w dzielnicy Świetlisty Dwór (M36,7) - wyjątkowo zleca ona od razu kilka zadań z tej kategorii i dotyczą one wytropienia i zamordowania członków załogi Podżegacza (Firebrand).
Symbole śmierci
Jak odblokować: Zadanie rozpocznie się automatycznie po otrzymaniu wiadomości od kapitana Furrante.
To krótkie i proste zadanie, który automatycznie pojawi się w Twoim dzienniku po tym jak dostatecznie awansujesz w grze. Powinno do tego konkretnie dojść niedługo po ukończeniu questu Porachunki z piratem w Forcie Martwego Światła (M34). Otrzymasz list (Letter of Fine Penmanship) od kapitana Furrante z prośbą o spotkanie (powyższy obrazek). W ramach otrzymanego questu musisz dotrzeć właśnie do Zęzy. Kapitan Furrante przebywa w lokacji Latarnia Stosu na wyspie (M36,10). Porozmawiaj z nim oraz z Selinią. Przy okazji odblokujesz nowy quest Chytra propozycja (A Shrewd Proposition).
Furrante pragnie pozyskać informacje na temat Lucii Rivan i jest to równoznaczne z koniecznością odwiedzenia Wiszących Grobowców (The Hanging Sepulchers) w dzielnicy Święty Stopień w Neketace (M31). Informacje o dostaniu się do grobowców i ich eksploracji są na stronie z mapą M31 oraz na stronie z opisem pobocznego questu Epitafium umarłego. Docelowo musisz dotrzeć do grobowca Yseyra (M31,8) i odbyć rozmowę z Yseyrem Berathianinem (nie musi ona zakończyć się walką - pokonanie tego silnego potwora jest w pełni opcjonalne).
Możesz już powrócić do Kapitana Furrante i podzielić się zdobytą wiedzą. Nagrodą za ten quest jest unikalny Pas prawego kapitana (Upright Captain's Belt).
Żelazny Bebech
Jak odblokować: Rozmowa z Pietrem w Królewskiej Trumnie (M36,4).
Pietro przebywa w gospodzie Królewska Trumna (The King's Coffin) (M36,4) i potrzebuje pomocy w wydaleniu z organizmu połkniętego klejnotu. Przenieś się do dzielnicy Świetlisty Dwór i pogadaj w tej sprawie z Rosanellą ze Świetlistego Baru (M36,7). Otrzymasz od niej listę składników potrzebnych do przygotowania mikstury Żółć Ondry (Ondra's Bile):
- Zgniła ośluza (Rotten Hagfish) - Składnik ten jest w jednej ze skrzyń w dzielnicy Azyl Szalbierza (M36,2).
- Niedojrzały palmień (Unripened Palm Stone) - Możesz za około 20 sztuk złota zakupić ten składnik u handlarki Birny (M36,6) lub wykraść go ze skrzyni znajdującej się obok handlarki.
- Ekstrakt z ognistych wodorostów (Fire Kelp Extract) - Musisz zapytać się o ten składnik oberżysty Jacoba Harkera z Królewskiej Trumny (M36,3). Jacob zażąda za niego 250 sztuk złota.
Po zdobyciu wszystkich składników od razu powróć z nimi do Pietra. W nagrodę za zaliczenie questu otrzymasz od niego wartościową czarną perłę.
Artysta potrzebny od zaraz
Jak odblokować: Rozmowa z Calandrą w Świetlistym Dworze (M36,6).
Calandrę odnajdziesz w lokacji Trupa Drewnianej Nogi (Pegleg Performers) w dzielnicy Świetlisty Dwór (M36,6) i dowiesz się od niej, że brakuje jej dwóch aktorów do zorganizowania przedstawienia. Możesz zaoferować pomoc w odnalezieniu i zrekrutowaniu aktorów:
- Barquami przebywa w dzielnicy Azyl Szalbierza (M36,2) i możesz go namówić do udziału w przedstawieniu bez jakichkolwiek komplikacji.
- Taerna występuje na scenie w Królewskiej Trumnie (M36,3). W trakcie rozmowy dowiesz się, że ma zaciągnięty dług u Jacoba Harkera. Możesz podarować jej 700 sztuk złota na jego uregulowanie. Alternatywnie możesz pogadać z samym Jacobem. Po tym jak podarujesz mu 700 złota Jacob zażąda kolejnych 700 sztuk. Możesz zgodzić się lub (lepszy pomysł) użyć Zastraszenia 8 / Dyplomacji 10 żeby przekonać go do zmiany zdania. Jeśli nie masz w inwentarzu 700/1400 złota to zgodnie z sugestią Taerny możesz okraść Jacoba. Udaj się do pomieszczenia Zakątek Przyjemności (M36,5). Skrytka z powyższego obrazka ma zamek 12 poziomu. Jeśli zdołasz ją otworzyć i uniknąć wykrycia przez Chłopca okrętowego (oddeleguj postać, która najlepiej się skrada) to w skrzyni znajdziesz ponad 1300 złota.
Przy próbie powrotu do Calandry drużyna zatrzymana zostanie przez grupę wrogo nastawionych piratów dowodzonych przez Eadmunda. Możesz powiedzieć prawdę lub skłamać, ale niezależnie od wybranych opcji dialogowych nie unikniesz starcia z nimi. Pokonanie piratów powinno być na szczęście dość łatwe (nie zostawiaj sobie na sam koniec przeciwnika z pistoletem).
Po dotarciu do Calandry pogadaj z nią i obejrzyj przedstawienie, które zakończy quest. Dodatkowo otrzymasz w nagrodę 1500 złota.