Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra w Neketace - jak wejść? Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 marca 2021
Posiadłość Arkemyra (Arkemyr's Manor) to jedna z większych i bardziej rozbudowanych lokacji możliwych do odwiedzenia w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Budynek ten znajduje się konkretnie w dzielnicy Taras Periki w mieście Neketaka (M15,3). Posiadłość jest domyślnie zamknięta, ale problem ten możesz rozwiązać na różne sposoby, które opisaliśmy poniżej.
Uwaga - Przed wkroczeniem do posiadłości warto awansować członków drużyny na co najmniej 11-12 poziom. Pozwoli ci to uchronić ich przed śmiercią na wypadek wykrycia przez chochliki lub konstrukty.
- Wariant 1 - Główne drzwi wejściowe
- Wariant 2 - Tajne przejście w łaźni
- Wariant 3 - Rozwieszenie liny i wspięcie się na dach
Wariant 1 - Główne drzwi wejściowe
Pierwsza metoda jest najbardziej oczywista i zakłada otwarcie głównych drzwi posiadłości (M15,3). To dobre rozwiązanie jeśli zależy ci na jak najszybszym przedostaniu się do środka.
Główne drzwi możesz otworzyć na dwa sposoby. Pierwszy z nich to użycie Mechaniki 10 (lub minimalnie niższej Mechaniki w połączeniu z wytrychami) do złamania zabezpieczeń zamka. Drugi sposób to zaliczenie pobocznego zadania Aksamitne rękawiczki, mosiężne pięści na prośbę Fassiny (M15,4) - jego opis przejścia jest na stronie Pozostałe poboczne zadania na wyspie Neketaka w naszym poradniku. Bardzo ważne jest w tym przypadku to żeby w trakcie pierwszej rozmowy z Fassiną poruszyć temat posiadłości arcymaga i poprosić o klucz do niej w zamian za wyświadczenie jej przysługi. Dostaniesz go wtedy na koniec questu. Jeśli nie upomnisz się o klucz to Fassina podaruje ci jakąś inną nagrodę.
Wariant 2 - Tajne przejście w łaźni
Druga metoda zakłada skorzystanie z tajnego przejścia w Lśniącej Łaźni (M15,8). To niezbyt ciekawa propozycja. Pomimo tego że od razu przeniesiesz się do laboratoriów w piwnicy posiadłości to pojawi się ryzyko wszczęcia alarmu jeśli w niewłaściwy sposób uporasz się z kamienną ścianą (M32,14).
Po wejściu do Lśniącej Łaźni skorzystaj ze schodów prowadzących do pomieszczenia z bojlerem (M24,5). Tajne przejście jest w miejscu z powyższego obrazka. Do zaliczenia jest prościutka scena paragrafowa.
Wariant 3 - Rozwieszenie liny i wspięcie się na dach
Ostatnia trzecia metoda jest najlepiej ukryta i dotyczy ona rozwieszenia liny na piętrze Posępnego Kredensu (M15,4). To rekomendowany wariant jeśli dążysz do okradzenia posiadłości bez wdawania się w jakiekolwiek potyczki.
Musisz po wejściu do Posępnego Kredensu skorzystać z zakręcanych schodów prowadzących na piętro. Zbadaj tu zaznaczoną na obrazku okiennicę. Załączy się scena paragrafowa, w trakcie której musisz użyć linki z kotwiczką do rozwieszenia liny i następnie zaliczyć test z Atletyki (ma on na szczęście niskie wymagania). Po udanej akcji drużyna znajdzie się na dachu posiadłości Arkemyra (M15,9). Możesz od razu wejść do budynku albo (lepszy pomysł) odwiedzić najpierw sypialnię (M32,8) i zabrać z niej stare szaty Arkemyra (Arkemyr's Old Clothes), które pozwalają w unikaniu wykrycia przez chochliki i konstrukty (oprócz tego zabierz też z sypialni notatkę z hasłem (Arkemy'r Notes) i przeczytaj ją w inwentarzu!).