Pillars of Eternity II: Hasongo - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021 7373 Następna Wyspa Hasongo Odległe światło Poprzednia Wyspa Neketaka Zadania Pozostałe zadania poboczne Ważne obszary na mapieMiejsce startu. Rozpoczynasz tu eksplorację Hasongo. Możesz też powrócić na statek jeśli chcesz opuścić miasteczko portowe. W okolicy spotkasz pierwszych wrogów - wojowników koralowych naga. Składowisko w wieży. Skrywają się tu ocaleli mieszkańcy Hasongo - możesz porozmawiać z Zuhirą i dowiedzieć się o latarni morskiej (15) oraz o działającym dziale (04). Mur z działami. Nad drzwiami rozstawieni są łucznicy naga. Zaatakuj ich na odległość, przekradnij się lub poniszcz beczki żeby do nich dotrzeć. Wewnątrz murów do odnalezienia jest dużo broni, elementów pancerza oraz podręcznik artylerzysty pomocny w (04). Uwaga na wybuchowe beczki. Jedna ze skrzyń ma ponadto pułapkę. Dusza naga jest w osobnym obszarze - możesz tam dotrzeć zalanym korytarzem od strony kuchni (07) - porozmawiaj z nią zanim dotrzesz do latarni. Bombarda. Sprawdzenie działającej bombardy aktywuje scenę paragrafową. Możesz obrócić i naładować bombardę żeby ostrzelać koralowych naga, którzy przygotowali zasadzkę (05). Do obrócenia bombardy potrzeba dużo punktów Mocy - wybierz najsilniejszą postać do testu. Alternatywnie możesz użyć tłuszczu kulinarnego z kuchni (07) i nasmarować bombardę żeby obrócić ją bez zaliczania testu Mocy. Do wycelowania bombardy potrzebne jest zaliczenie testu Mechaniki. Możesz pomóc sobie w celowaniu podręcznikiem artylerzysty z (03). Do naładowania bombardy potrzebny jest wybuchowy pocisk - pogadaj z Zuhirą (02), odbierz od niej klucz i dotrzyj do warsztatu inżynieryjnego (12). Zasadzka koralowych naga. Przebywa tu duża grupa wojowników i łuczników. Możesz ostrzelać ich ze wschodniej bombardy (04), zaatakować ich w tradycyjny sposób lub ominąć przechodząc przez północną część mapy. Słup. Możesz tu użyć linki z kotwiczką (zalicz test z Atletyki) i rozwiesić linę żeby dotrzeć na przeciwległy dach. Kuchnia. Jest tu tłuszcz kulinarny do nasmarowania bombardy (04). Możesz wejść po drabinie na dach lub skorzystać z zalanego korytarza. Lewy zalany korytarz prowadzi do muru z działami (03) gdzie przebywa dusza naga - musisz użyć łomu lub zaliczyć test Mocy. Prawy zalany korytarz prowadzi do jadalni (10) - członkowie drużyny muszą zaliczyć testy Atletyki żeby uniknąć kontuzji. Doki. Przebywa tu grupa szabrowników. Po walkach możesz rozejrzeć się za lootem (m.in. kit złodziejski i linka z kotwiczką). Przejście przez wodę. Przebywają tu koralowi naga dowodzeni przez szamana - może on przyzywać dodatkowe istoty i wygranie bitwy jest trudniejsze. Jadalnia. Możesz tu dotrzeć zalanym korytarzem od strony Kuchni (07). Jest tu dużo pojemników z jedzeniem i żywności. Na dachu jadalni znajdziesz miecz, tarczę i tajną skrytkę z granatami. Miejsce do wspinaczki. Możesz zaryzykować wspinaczki w oparciu o Atletykę lub użyć linki z kotwiczką (hałas doprowadzi do pojawienia się koralowych naga). Dotrzesz na dach i północna ścieżka pozwala łatwo dotrzeć do latarni morskiej. Warsztat inżynieryjny. Schody obok warsztatu pozwalają dotrzeć do ścieżki prowadzącej do Biura kapitana floty (14). Wewnątrz budynku pokonaj 2 wojowników koralowych naga. Drzwi warsztatu są zamknięte - użyj klucza od Zuhiry (02). Porozmawiaj z Aimuro i odszukaj pojemnik z wybuchowym pociskiem do bombardy (04). Południowy mur. Uważaj na koralowych naga, którzy pojawiają się po zbliżeniu się do totemu. Możesz tu odnaleźć m.in. pojemnik z miksturami i linką z kotwiczką. Biuro kapitana floty. Łucznicy rozstawieni są na balkonie budynku. Przejdź przez budynek żeby zejść z górnej ścieżki na dolną. Wewnątrz budynku znajdziesz też list od Laetharn. Wejście do latarni morskiej. Możesz tu dotrzeć od strony północnego budynku (11) lub od strony biura kapitana floty (14). Wewnątrz latarni morskiej jest kolumna adry (główny quest "Odległe światło") oraz spotkasz Sugaana i innych koralowych naga. Może dojść do walki lub jej uniknąć (spotkaj się z Duszą naga w 03 zanim wejdziesz do latarni morskiej). Dach latarni morskiej. Schody są wewnątrz latarni. Znajdziesz tu kota - pupil Corlagon (+5% do obrażeń od ataków). Odcisk stopy Eothasa. Po zaliczeniu głównego questu "Odległe światło" (zbadanie kolumny adry w latarni morskiej - 15) pojawią się tu mieszkańcy. Bearn jest powiązany z osobistym questem Edera - "Oświecona droga". Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M26 - Hasongo Ważne obszary na mapie Wyjścia z lokacji Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.) Nowi potencjalni członkowie drużyny Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.) Powyższa mapa prezentuje Hasongo. Jest to jedna z ważniejszych lokacji odwiedzanych w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Zbadanie miasteczka portowego na tej wyspie jest częścią głównego wątku fabularnego gry. W trakcie pobytu na Hasongo czeka Cię przede wszystkim sporo eksploracji oraz walk, przy czym niektórych potyczek możesz uniknąć dzięki skorzystaniu z alternatywnych przejść czy umiejętnemu poprowadzeniu rozmów. Możesz też pozyskać sporo skarbów, czy to do natychmiastowego użycia (np. mikstury czy linki z kotwiczką pomocne przy badaniu mapy) czy z przeznaczeniem na sprzedaż. Ważne miejsca w Hasongo1. Miejsce startu. Rozpoczynasz tu eksplorację Hasongo. Możesz też powrócić na statek jeśli chcesz opuścić miasteczko portowe (po wyspie nie możesz swobodnie podróżować w celu badania innych lokacji). W okolicy spotkasz pierwszych wrogów - wojowników koralowych naga. 2. Składowisko w wieży. Skrywają się tu ocaleli mieszkańcy Hasongo - możesz porozmawiać z Zuhirą i dowiedzieć się o latarni morskiej (M26,15) (dotarcie do niej to najważniejszy punkt wizyty na wyspie) oraz o działającym dziale (M26,4). 3. Mur z działami. Nad drzwiami rozstawieni są łucznicy koralowych naga. Zaatakuj ich na odległość, przekradnij się lub poniszcz beczki żeby do nich dotrzeć swoimi wojownikami. Wewnątrz murów do odnalezienia jest dużo broni, elementów pancerza oraz podręcznik artylerzysty pomocny przy wycelowaniu bombardy (M26,4). Uwaga na wybuchowe beczki! Jedna ze skrzyń (na samym końcu korytarza) ma ponadto pułapkę. Dusza naga (Naga Soul) jest w osobnym obszarze - możesz tam dotrzeć zalanym korytarzem od strony kuchni (M26,7). Porozmawiaj z duszą zanim wyruszysz dalej - zagwarantuje ci to możliwość uniknięcia bitwy po dotarciu do latarni morskiej (M26,15). 4. Bombarda. Sprawdzenie działającej bombardy aktywuje scenę paragrafową. Możesz obrócić i naładować bombardę żeby ostrzelać koralowych naga, którzy przygotowali zasadzkę w środkowej części mapy (M26,5). Do obrócenia bombardy potrzeba dużo punktów Mocy - wybierz najsilniejszą postać do testu (postaraj się żeby miała 18 punktów lub więcej). Alternatywnie możesz użyć tłuszczu kulinarnego z kuchni (M26,7) i nasmarować bombardę żeby obrócić ją bez zaliczania testu Mocy. Do wycelowania bombardy potrzebne jest zaliczenie testu Mechaniki. Możesz pomóc sobie w celowaniu podręcznikiem artylerzysty z wnętrza murów z działami (M26,3). Do naładowania bombardy potrzebny jest wybuchowy pocisk - pogadaj w tej sprawie z Zuhirą (M26,2), odbierz od niej klucz i dotrzyj do warsztatu inżynieryjnego (M26,12). Pocisk jest w zamkniętym pomieszczeniu z Aimuro. 5. Zasadzka koralowych naga. Przebywa tu duża grupa wojowników i łuczników. Możesz ostrzelać ich ze wschodniej bombardy (M26,4), zaatakować ich w tradycyjny sposób lub ominąć przechodząc przez północną część mapy (M26,7 lub 9). 7. Kuchnia. Jest tu tłuszcz kulinarny do nasmarowania bombardy (M26,4). Możesz wejść po drabinie na dach lub skorzystać z zalanego korytarza. Lewy zalany korytarz prowadzi do muru z działami (M26,3) gdzie przebywa dusza naga - musisz użyć łomu lub zaliczyć test Mocy. Prawy zalany korytarz prowadzi do jadalni (M26,10) - jest to ryzykowne przejście, bo członkowie drużyny muszą zaliczyć testy Atletyki żeby uniknąć kontuzji. 9. Przejście przez wodę. Przebywają tu koralowi naga dowodzeni przez szamana - może on z pomocą totemu przyzywać na pole bitwy dodatkowe istoty (np. zguby) i wygranie bitwy jest przez to trudniejsze. Dodatkowo pamiętaj, że znalezienie się w wodzie spowolni ruchy członków drużyny. 11. Miejsce do wspinaczki. Możesz zaryzykować wspinaczki w oparciu o Atletykę (zawalenie próby to kontuzja) lub użyć linki z kotwiczką (hałas doprowadzi do pojawienia się kilku wojowników koralowych naga). Dotrzesz na dach i północna ścieżka pozwala łatwo dotrzeć do latarni morskiej (M26,15). 12. Warsztat inżynieryjny. Schody obok warsztatu pozwalają dotrzeć do ścieżki prowadzącej do Biura kapitana floty (M26,14). Wewnątrz budynku warsztatu pokonaj 2 wojowników koralowych naga. Drzwi warsztatu są zamknięte - użyj klucza od Zuhiry (M26,2). Porozmawiaj z Aimuro i odszukaj pojemnik z wybuchowym pociskiem do bombardy (M26,4). 14. Biuro kapitana floty. Łucznicy rozstawieni są na balkonie budynku. Przejdź przez budynek żeby zejść z górnej ścieżki na dolną (lub na odwrót). Wewnątrz budynku znajdziesz też list od Laetharn. 15. Wejście do latarni morskiej. Możesz tu dotrzeć od strony północnego budynku (M26,11) lub od strony biura kapitana floty (M26,14). Wewnątrz latarni morskiej jest kolumna adry (główny quest Odległe światło) oraz spotkasz Sugaana i innych koralowych naga. Może dojść do walki z nimi lub możesz uniknąć bitwy (spotkaj się z Duszą naga w (M26,3) zanim wejdziesz do latarni morskiej). 17. Odcisk stopy Eothasa. Po zaliczeniu głównego questu Odległe światło (zbadanie kolumny adry w latarni morskiej (M26,15)) pojawią się tu mieszkańcy. Bearn jest powiązany z osobistym questem Edera - Oświecona Droga. Questy do odblokowania w Hasongo[Polowanie na Eothasa] Oczekuje w ogniu (He Waits in Fire) - Automatycznie po zaliczeniu zadania Odległe światło w latarni morskiej (M26,15). [Misje] Spod gruzów (From the Wreckage) - Quest możesz otrzymać jeśli tuż po odpłynięciu z Hasongo po ukończonym zadaniu Odległe światło zostaniesz zatrzymany przez flotę Królewskiej Kompanii Martwego Ognia. Questy kontynowane w Hasongo[Polowanie na Eothasa] Odległe światło (Distant Light) (M25) - Musisz dotrzeć do kolumny adry w latarni morskiej (M26,15). [Misje] Oświecona Droga (The Lighted Path) - Jeśli podróżujesz z Ederem to drużyna może spotkać się z jego synem Bearnem (M26,17), ale dopiero po zbadaniu kolumny lśniącej adry w latarni. Ważne postacie niezależne w HasongoZuhira (M26,2) - Możesz od niej dowiedzieć się o sposobach dotarcia do latarni morskiej i otrzymać klucz do warsztatu. Bearn (M26,17) - To syn Edera związany z questem Oświecona Droga. Spotkasz go w tym miejscu dopiero po załatwieniu spraw w latarni morskiej. Rodzaje przeciwników i potworów w HasongoWojownik koralowych naga (Coral Naga Warrior) - Koralowi naga to wężopodobne kreatury, które są jednak rozumnymi istotami. Wojownicy potrafią doskonale walczyć w zwarciu i mogą dodatkowo zatruwać swoim jadem. Są też odporni na przypadłości zręczności. Uwaga - Koralowi naga potrafią ukrywać się pod wodą i oznacza to, że mogą nagle pojawiać się po tym jak zbliżysz się do jakiegoś zbiornika wodnego na mapie. Łucznik koralowych naga (Coral Naga Archer) - Niestety w Hasongo są oni rozstawieni w dość trudno dostępnych miejscach. Omijaj ich (najlepiej wspomagając się skradaniem) i docieraj następnie do nich od strony gdzie łatwo jest ich dopaść w walce wręcz. Szaman koralowych naga (Coral Naga Shaman) - Stanowi on największe wyzwanie, gdyż może władać magią. To na tym przeciwniku powinieneś skoncentrować swoje ataki. Totem - Same totemy nie atakują drużyny, ale mogą być używane do przyzywania zgub i innych niematerialnych istot. Jeśli tylko odnotujesz taki obiekt to zniszcz go już na samym początku bitwy. Szabrownik (Looter) - Szabrownicy pojawiają się tylko w dokach, których zbadanie jest opcjonalne. Są oni dosyć silni, tak więc pilnuj się podczas atakowania ich słabszą drużyną. Sugaan - To najważniejszy koralowy naga do napotkania w Hasongo. Jeśli doprowadziłeś do walki z nim to koncentruj na nim swoje ataki i trzymaj z dala od niego słabszych towarzyszy. Nie musisz jednak z nim walczyć, gdyż spotkanie wewnątrz latarni morskiej może zakończyć się pokojowo. Jak łatwo i szybko dotrzeć do latarni morskiej w Hasongo? Dotarcie do latarni morskiej (M26,15) to główny cel wizyty na wyspie Hasongo. Jeśli nie zależy ci na bardzo szczegółowym poznaniu mapy (jest to jednak bardzo wskazane) to wykonuj następujące kroki: Po rozpoczęciu w (M26,1) przemieść się na północny-zachód uważając na łuczników z (M26,3) (ucieknij im lub pomóż sobie skradaniem się).Rozpraw się z szamanem i z innymi koralowymi naga z (M26,9) lub wejdź do kuchni (M26,7), zbadaj zalany korytarz i wybierz prawą odnogę żeby dopłynąć do jadalni (M26,10) (musisz zaliczyć próbę Atletyki).Zbadaj ścianę do wspinaczki (M26,11) i użyj Atletyki lub linki z kotwiczką (w tym przypadku do stoczenia jest krótka dodatkowa bitwa).Po znalezieniu się na dachu wybierz północną ścieżkę, która prowadzi na zachód i następnie skręca na południowy-zachód.Inne informacje związane z HasongoMapa ta bardzo premiuje staranną eksplorację okolicy, gdyż możesz dzięki temu wejść w posiadanie wartościowych przedmiotów i uniknąć potencjalnie trudniejszych walk. W szczególności zainteresuj się bombardem (M26,4), z pomocą którego możesz wyeliminować liczną grupę przeciwników. Przygotowanie działa do oddania strzału wymaga niestety jego obrócenia (Moc lub tłuszcz kulinarny), wycelowania nim (Mechanika) oraz załadowania do niego pocisku (wybuchowy pocisk). Badaj też zwłoki pokonywanych koralowych naga. Większość z nich korzysta z broni o wysokiej jakości, które możesz w dalszej części gry sprzedać z dużym zyskiem. Zanim skierujesz się do latarni morskiej bardzo wskazane jest spotkanie się z duszą naga z (M26,3). Spotkanie to pozwoli ci uniknąć największej bitwy już po znalezieniu się wewnątrz latarni. Może ci to znacząco ułatwić zaliczenie głównego questu jeśli grasz niedostatecznie silną drużyną. Następna Wyspa Hasongo Odległe światło Poprzednia Wyspa Neketaka Zadania Pozostałe zadania poboczne