Pillars of Eternity 2: Ruiny Poko Kohary - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021 7373 Następna Wyspa Poko Kohara Engwitańska przystań Poprzednia Wyspa Tikawara Zadania poboczne na wyspie Tikawara Wyjścia z lokacjiM30 – Wejście do: Engwitańska przystań. Ważne obszary na mapieMiejsce startu. Rozpoczynasz tu eksplorację mapy. W pobliżu jest obelisk, który możesz zbadać. Ruchome piaski. Spowolnią one drużynę. Spodziewaj się tu ataku ze strony czerwi piaskowych. Obóz Vailiańskiej Kompanii Handlowej. Warto zbadać obozowisko w ramach zaliczania zadania "Burze Poko Kohary". Załączy się tu wizja po zbadaniu ogniska. W jednej ze skrzyń jest linka z kotwiczką. W pobliżu jest studnia i sprawdzenie jej aktywuje scenę paragrafową - możesz zjechać po linie, rozbujać się żeby dosięgnąć sakiewki (test Atletyki) oraz zebrać wysypujące się klejnoty (test Zręczności - uzależnia on ile zdobędziesz klejnotów). Schody. Po dotarciu w to miejsce załączy się nowa wizja. Próba zbliżenia się do drzwi doprowadzi do uaktywnienia się potężnego potwora (bossa) - Engwitańskiego tytana. Musisz go pokonać. Drzwi wejściowe do Engwitańskiej przystani. Prowadzą one do lochu z questu "Burze Poko Kohary". Musisz mieć klucz od Ranga Ruanu (M27,8), użyć łomu (2 są w obozie xauripów w 06) lub przejść test Mocy (wymaga bardzo silnego bohatera, ryzyko kontuzji). Obozowisko xauripów. Do pokonania jest tu dość liczna grupa xauripów (m.in. czempioni i najwyżsi kapłani). Możesz wysadzać wybuchowe beczki. Jedna ze skrzyń w obozie ma pułapkę - skrywa m.in. 2 łomy i unikalny Pistolet Grzmotów. Oaza. W lokacji tej spotkasz sporo potworów - pustynne żmije i delemgany oazy. W gnieździe odnajdziesz małego stworka - to pupil Młode pustynnego żmija (+5 do wszystkich rodzajów obrony przed naziemnymi atakami). Boczne wyjście z lochu. Początkowo nie ma tu przejścia. Znajdziesz się tu po skorzystaniu z przejścia na trzecim poziomie Engwitańskiej przystani. W pobliżu jest tajna skrytka. Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M29 - Ruiny Poko Kohary Ważne obszary na mapie Wyjścia z lokacji Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.) Nowi potencjalni członkowie drużyny Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.) Powyższa mapa prezentuje Ruiny Poko Kohary (Poko Kohara Ruins) w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Mowa tu konkretnie o obszarze na powierzchni, gdyż dodatkowo jest tu do zwiedzenia rozległy loch (opisaliśmy go na stronie z mapą M30). W tej pustynnej lokacji do odwiedzenia jest kilka obszarów, przy czym najistotniejsze jest wejście do lochu gdzie drużyna zostanie zatrzymana przez ogromnego tytana. Do pojedynku tego należy przygotować się, gdyż tytan jest bossem i oznacza to, że jest bardzo wytrzymały i wyprowadza silne ataki. Ważne miejsca w Ruinach Poko KoharyQuesty kontynowane w Ruinach Poko KoharyRodzaje przeciwników i potworów w Ruinach Poko KoharyEksploracja pozostałej części wyspyInne informacje związane z Ruinami Poko Kohary Ważne miejsca w Ruinach Poko Kohary3. Obóz Vailiańskiej Kompanii Handlowej. Warto zbadać obozowisko w ramach zaliczania zadania Burze Poko Kohary. Załączy się tu wizja po zbadaniu ogniska. W jednej ze skrzyń jest linka z kotwiczką. W pobliżu jest studnia i sprawdzenie jej aktywuje scenę paragrafową - możesz zjechać po linie, rozbujać się żeby dosięgnąć sakiewki (test Atletyki) oraz zebrać wysypujące się klejnoty (test Zręczności - uzależnia on ile zdobędziesz klejnotów). 4. Schody. Po dotarciu w to miejsce załączy się nowa wizja. Próba zbliżenia się do drzwi doprowadzi do uaktywnienia się potężnego potwora (bossa) - Engwitańskiego tytana. Musisz go pokonać by móc skorzystać z wejścia do lochu. 5. Drzwi wejściowe do Engwitańskiej przystani. Prowadzą one do lochu z questu Burze Poko Kohary. Musisz mieć klucz od Ranga Ruanu (M27,8), użyć łomu (2 są w obozie xauripów w (M29,6)) lub przejść test Mocy (wymaga bardzo silnego bohatera, ryzyko kontuzji w przypadku zawalenia próby). 6. Obozowisko xauripów. Do pokonania jest tu dość liczna grupa xauripów (m.in. czempioni i najwyżsi kapłani). Możesz wysadzać wybuchowe beczki by ułatwić sobie ich pokonanie. Jedna ze skrzyń w obozie ma pułapkę - skrywa m.in. 2 łomy i unikalny Pistolet Grzmotów. 7. Oaza. W lokacji tej spotkasz sporo potworów - pustynne żmije i delemgany oazy. W gnieździe odnajdziesz małego stworka - to pupil Młode pustynnego żmija (+5 do wszystkich rodzajów obrony przed naziemnymi atakami). Questy kontynowane w Ruinach Poko Kohary[Misje] Burze Poko Kohary (The Storms of Poko Kohara) (quest można rozpocząć w kilku miejscach w Neketace) - Musisz dotrzeć w pobliże wejścia do Engwitańskiej przystani (M29,4), rozprawić się z potężnym tytanem i odblokować wejście do lochu (M29,5). Rodzaje przeciwników i potworów w Ruinach Poko Kohary Engwitański tytan (Engwithan Titan) (powyższy obrazek) - To najsilniejszy potwór (boss) z całej wyspy Poko Kohara. Do potyczki z nim przystąp dopiero po znacznym awansowaniu drużyny (najlepiej na conajmniej 10 poziom), wyposażeniu jej w dobry sprzęt i opcjonalnym zadbaniu o wcześniejszy solidny odpoczynek (np. w Tikawarze). Tytan powoli przemieszcza się, ale jego ataki są wyjątkowo silne. Kreatura ta dysponuje oczywiście wieloma unikalnymi umiejętnościami, m.in. Chwytem pozwalającym podnosić członków drużyny i rzucać nimi oraz Powaleniem, z którego sam zapewne korzystasz jeśli masz w drużynie wojowników. Koniecznie trzymaj słabszych członków drużyny z dala od tytana, gdyż silniejszy atak bossa może niemal błyskawicznie ich zabić. Warto dodatkowo wiedzieć, że tytan jest odporny na przypadłości mocy i zręczności oraz niewrażliwy na przypadłości stanowczości. Czerw piaskowy (Sand Grub) - Potwory te chowają się w piasku i na mapie spotkasz je w obszarze gdzie występują ruchome piaski. Licz się w rezultacie z tym, że spowolnionym wojownikom z drużyny trudniej będzie dotrzeć do tych potworów żeby walczyć z nimi w zwarciu. Zguba piasku (Sand Blight) - To słabe istoty, choć mogą oślepiać swoje ofiary i wywoływać halucynacje. Xaurip - Stworzenia te pojawiają się w kilku odmianach. Najbardziej uważaj na silniejszych czempionów oraz na władających magią najwyższych kapłanów. Pustynny żmij (Desert Wurm) Delemgana oazy (Oasis Delemgan) - To unikalna "odmiana" delemgan. Potwory te są niewrażliwe na przypadłości zręczności i korzystają z wielu nieprzyjemnych czarów, np. uroku, który może zwrócić jakiegoś towarzysza przeciwko reszcie drużyny. Delemgany nie są na szczęście bardzo wytrzymałe. Eksploracja pozostałej części wyspy Oprócz odwiedzenia Ruin Poko Kohary możesz też zbadać resztę wyspy. Ma to na celu docieranie do mniejszych lokacji, których eksploracja wiąże się z odnajdywaniem drobnych skarbów (często losowych) lub załączaniem się scen paragrafowych (np. spotkanie z potencjalnym wrogiem). Poniżej zestawiliśmy te miejscówki i zawarliśmy informacje jakie atrakcje lub zagrożenia czekają na drużynę w każdej z nich. 1. Wrak statku (Shipwreck) na południowym krańcu wyspy (musisz do niego dopłynąć statkiem) - Możesz kilka razy go przeszukać, odnajdziesz losowe skarby. 2. Sad na południe od ruin Poko Kohary - Odnajdziesz świeże owoce. 3. Kapliczka Kabara Reku (Kabaru Reku Shrine) na zachód od ruin Poko Kohary - Użyj Przetrwania i/lub Religii żeby lepiej zbadać tę lokację. Możesz rozstawić tu obozowisko, pomodlić się, użyć specjalnej opcji zachowania dla Mnicha / Enigmatyka / Druida lub zbeszcześcić kapliczkę. Inne informacje związane z Ruinami Poko KoharyKoniecznie zapisz swoje postępy zanim zbliżysz się do schodów prowadzących do lochu (M29,4). Gra bez żadnego ostrzeżenia rozpocznie pojedynek z engwitańskim tytanem. Jeśli okaże się, że Twoja drużyna nie ma żadnych szans żeby odnieść zwycięstwo (koniecznie awansowanie o kilka poziomów) to będziesz mógł łatwo wycofać się z mapy żeby powrócić tu w dalszej części gry. Zignoruj początkowo boczne wyjście z lochu (M29,8), bo staje się ono dostępne dopiero po skorzystaniu z przejścia w Engwitańskiej przystani po to żeby łatwiej opuścić loch. Dopiero od tego momentu będziesz mógł korzystać z obu przejść. Następna Wyspa Poko Kohara Engwitańska przystań Poprzednia Wyspa Tikawara Zadania poboczne na wyspie Tikawara