Pillars of Eternity 2: Zwierzak (pet) - jak zdobyć? Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 marca 2021
Zwierzęta w Pillars of Eternity 2 Deadfire można podzielić na dwie kategorie: zwierzęcych towarzyszy oraz pupili (pety). Zwierzęcy towarzysz jest dostępny tylko dla jednej klasy postaci - łowcy. Łowca może posiadać jednego zwierzęcego towarzysza (do wyboru jest jeleń, wilk, niedźwiedź, lew, dzik oraz antylopa), który ma własne zdolności i statystyki - poza tym możesz nim sterować jak zwykłem członkiem drużyny, więc posiadanie zwierzęcego towarzysza powiększa grupę. Zwierzęcego towarzysza wybierasz podczas tworzenia postaci i tego wyboru nie da się potem cofnąć.
Z kolei zwierzaki (czy inaczej pupile) możesz odnaleźć podczas eksploracji świata gry. Są one rozsiane w różnorodnych miejscach, więc jeśli nie chcesz ich przegapić musisz być bardzo uważny (warto używać przycisku "Tab", który włącza napisy z nazwami pobliskich przedmiotów, NPC, zwierzaków itp.) Pupile nie uczestniczą w walce, ale oferują premię do statystyk (premie są różne, w zależności od zwierzaka). Znalezionego zwierzaka "zbierasz" do ekwipunku tak jak zwykłe przedmioty - jeśli chcesz go użyć musisz przenieść go na odpowiedni slot (tak samo jak broń czy pancerz). Pupil pojawi się u nogi twojej postaci i będzie podążać za drużyną - jest nieśmiertelny, ale też nie zadaje żadnych obrażeń. W jednym momencie możesz "używać" tylko jednego pupila, ale pozostałe mogą pozostać w ekwipunku - poza tym, zwierzaka może posiadać tylko twoja główna postać.
Pierwszego pupila odnajdziesz już na pierwszej wyspie (Wyspa Port Maje) dokładnie w Engwitańskich wykopaliskach - dotrzesz tam w ramach zadań Los rozbitka oraz Ścigając boga. Kotek o imieniu Gosha znajduje się niedaleko górnego wejścia do Pradawnej sali treningowej (spójrz na powyższą mapę). Gosha zapewnia +1 do percepcji twojej głównej postaci oraz sprawia, że wrogie ataki bronią mają mniejsze szanse na zadanie twojej drużynie obrażeń krytycznych.
Kolejnych trzech pupili możesz bardzo łatwo zdobyć w Neketace, a dokładnie w Królewskiej Przystani (M11). Na powyższej mapie ujrzysz zaznaczone trzy wejścia do budynków:
- [1] Siedziba Vailiańskiej Kompani Handlowej - skieruj się na taras (wejście znajduje się na pierwszym piętrze). Tam odnajdziesz pupila Toby - zapewnia on +1 do percepcji głównemu bohaterowi oraz premię do zdrowia dla całej drużyny.
- [2] Dom - w małym pomieszczeniu znajdziesz pupila Xopn'aua. Zapewnia on +2 do Wnikliwości oraz +2 do Metafizyki głównemu bohaterowi oraz premie do Woli dla całej drużyny.
- [3] Lśniący młyn - na dużym balkonie odnajdziesz pupila Abrahama. Zmniejsza on kare do czasu odzyskiwania gotowości przez pancerz oraz sprawia, że członkowie drużyny odzyskują część zdrowia, gdy zabiją przeciwnika.
Zestawienie pozostałych pupili w grze odnajdziesz na stronie Lista pupilów (petów) w naszym poradniku.