Pillars of Eternity 2: Zęza - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Ważne obszary na mapie
Miejsce startu. Rozpoczynasz tu eksplorację Zęzy.
Centralna część Azylu. Przy górnym budynku jest świnka - pupil Chauncey (+1 do Zręczności). Udita zleca zadania z grupy "Nagroda za głowę". Carlo Fortuni jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Zwinne dłonie i Dyplomacja. Kae Polzech jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Skradanie się i Metafizyka. Barquamiego możesz zaprosić do udziału w przedstawieniu (06).
Warownia. Jacob Harker jest właścicielem gospody - możesz zakupić zapasy, opłacić pokój (darmowy pobyt lub płatne z różnymi premiami do statystyk), a także wynająć podróżników i członków załogi statku. Elias Zelen jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Materiały wybuchowe i Mechanika. Możesz zaprosić Taernę do udziału w przedstawieniu (06).
Oficerska żerdź. Pietro ma problem i poprosi o pomoc - możesz mu jej udzielić w ramach pobocznego zadania "Żelazny Bebech".
Zakątek Przyjemności. Irwena jest kurtyzaną i możesz ją opłacić - 50 złota. Chłopiec okrętowy jest kurtyzanem i możesz go opłacić - 200 złota. Jest tu zamknięta skrzynia Jacoba Harkera (zamek 12 poziomu), która skrywa ponad 1300 złota.
Trupa Drewnianej Nogi. Calandra poprosi o pomoc w znalezieniu aktorów do przedstawienia - poboczny quest "Artysta potrzebny od zaraz". Są oni w (02) i (03). Birna jest handlarką - sprzedaje zapasy, żywność, napoje i składniki alchemiczne.
Świetlisty Bar. Rosanella prowadzi bar - sprzedaje różne napoje. Możesz ją też poprosić o pomoc w uzdrowieniu Pietra (04). Yngfrith to poprzednia właścicielka gadającego miecza Modwyr odnalezionego w Ruinach Starego Miasta pod Neketaką (M21,5) - możesz zgodzić się na oddanie jej miecza, poprosić miecz Modwyr o pozostanie z bohaterem lub zabić kobietę (automatyczna utrata miecza). Dessiral zleca drużynie kilka zadań z grupy "Nagroda za głowę".
Kufer Skarbów. Dimesa prowadzi sklep - sprzedaje unikalne oraz wysokiej jakości bronie i elementy pancerza, a także mikstury i rzadkie materiały do craftingu. Zamknięta skrzynia z zamkiem 15 poziomu (zaczekaj aż strażnik odejdzie) - skrywa unikalny pancerz Opalizująca łuska.
Emporium Ramasa. Ramaso jest handlarzem - sprzedaje unikalny pancerz Blada Skóra, unikalny sztylet Żarliwe Ostrze, gadżety, wysokiej jakości bronie, tarcze i zbroje, mikstury i składniki alchemiczne. Co'el Marcellus jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Blefowanie i Obrotność. W okolicy są skrzynie z różnymi zapasami dla statku. Przebywa tu bezpański pies - pupil Hemp (+1 do Kondycji).
Consuaglo mes Casitas. Przebywa tu Kapitan Furrante - to ważny NPC powiązany z szeregiem questów.
Gabinet Furrante. Tajna skrytka z dużą ilością złota plus inne pojemniki z lootem.
Przejście do Wieży Stosu. Na szczycie wieży jest kilka pojemników z drobnym lootem.
Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M36 - Zęza
Ważne obszary na mapie
Wyjścia z lokacji
Zamknięte drzwi lub skrzynie
Pułapki
Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.)
Nowi potencjalni członkowie drużyny
Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.)
Powyższa mapa prezentuje lokację o nazwie Zęza (Dunnage). To jedna z większych miejscówek możliwych do odwiedzenia w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire i jest ona pirackim osiedlem. W miejscu tym drużyna może zająć się zaliczeniem kilku questów związanych z piratami, aczkolwiek wizyta w Zęzy ma również na celu m.in. spotkanie się z liczniej występującymi trenerami umiejętności. Dzięki opłaceniu u nich szkoleń szybko możesz podnieść niektóre umiejętności głównego bohatera.
- Ważne miejsca w Zęzie
- Questy do odblokowania w Zęzie
- Questy kontynuowane w Zęzie
- Trenerzy umiejętności w Zęzie
- Inne ważne postacie niezależne w Zęzie
- Inne informacje związane z Zęzą
Ważne miejsca w Zęzie
2. Centralna część Azylu. Przy górnym budynku jest świnka - pupil Chauncey (+1 do Zręczności).
Udita zleca zadania z grupy Nagroda za głowę.
Carlo Fortuni jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Zwinne dłonie i Dyplomacja. Kae Polzech jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Skradanie się i Metafizyka.
Barquamiego możesz zaprosić do udziału w przedstawieniu w ramach questu Artysta potrzebny od zaraz (M36,6).
3. Warownia. Jacob Harker jest właścicielem gospody - możesz zakupić zapasy, opłacić pokój (darmowy pobyt lub płatne: +10% do zdrowia i +1 do zaangażowania wrogów za 180 złota; +2 do Mocy i Kondycji za 360 złota; +3 do Percepcji i +1 do maksymalnego Wzmocnienia za 720 złota), a także wynająć podróżników i członków załogi statku.
Elias Zelen jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Materiały wybuchowe i Mechanika.
Możesz zaprosić Taernę do udziału w przedstawieniu w ramach questu Artysta potrzebny od zaraz (M36,6).
4. Oficerska żerdź. Pietro ma problem i poprosi o pomoc - możesz mu jej udzielić w ramach pobocznego zadania Żelazny Bebech.
6. Trupa Drewnianej Nogi. Calandra poprosi o pomoc w znalezieniu aktorów do przedstawienia - otrzymasz poboczny quest Artysta potrzebny od zaraz. Potencjalni kandydaci są w (M36,2 i 3).
Birna jest handlarką - sprzedaje zapasy, żywność, napoje i składniki alchemiczne.
7. Świetlisty Bar. Rosanella prowadzi bar - sprzedaje różne napoje. Możesz ją też poprosić o pomoc w uzdrowieniu Pietra (M36,4).
Yngfrith to poprzednia właścicielka gadającego miecza Modwyr odnalezionego w Ruinach Starego Miasta pod Neketaką (M21,5) - możesz zgodzić się na oddanie jej miecza, poprosić miecz Modwyr o pozostanie z bohaterem lub zabić kobietę (automatyczna utrata miecza).
Dessiral zleca drużynie kilka zadań z grupy Nagroda za głowę (otrzymasz od razu cały ich zestaw, nie są tak jak zwykle odblokowywane po kolei).
9. Emporium Ramasa. Ramaso jest handlarzem - sprzedaje unikalny pancerz Blada Skóra, unikalny sztylet Żarliwe Ostrze, gadżety, wysokiej jakości bronie, tarcze i zbroje, mikstury i składniki alchemiczne.
Co'el Marcellus jest trenerem umiejętności - za 3000 złota może podnieść o 1 punkt umiejętności bohatera Blefowanie i Obrotność.
W okolicy są skrzynie z różnymi zapasami dla statku. Przebywa tu bezpański pies - pupil Hemp (+1 do Kondycji).
10. Consuaglo mes Casitas. Przebywa tu Kapitan Furrante - to ważna postać niezależna powiązana z szeregiem questów.
Questy do odblokowania w Zęzie
[Principi] Nagroda za głowę (Bounty) - Porozmawiaj z Uditą (M36,1). Zleca ona kilka zadań z tej kategorii. Pierwsze z nich dotyczy wytropienia i zamordowania Chornu.
[Zadania] Żelazny Bebech (Iron Gut) - Porozmawiaj z Pietrem (M36,4).
[Zadania] Artysta potrzebny od zaraz (A Tidy Performance) - Porozmawiaj z Calandrą (M36,6).
[Zadania] Nagroda za głowę (Bounty) - Porozmawiaj z Dessiral (M36,7). Zleca ona od razu kilka zadań z tej kategorii i wszystkie dotyczą wytropienia i zamordowania członków załogi Podżegacza (Firebrand).
[Principi] Chytra propozycja (A Shrewd Proposition) - Musisz spotkać się z kapitanem Furrante (M36,10).
Questy kontynuowane w Zęzie
[Vailiańska Kompania Handlowa] Podobieństwo umysłów (Of Like Minds) (M18) - Musisz spotkać się z kapitanem Furrante (M36,10).
[Principi] Symbole śmierci (Symbols of Death) - Musisz spotkać się z kapitanem Furrante (M36,10).
Trenerzy umiejętności w Zęzie
Carlo Fortuni (M36,2) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Zwinne dłonie i Dyplomacja.
Kae Polzech (M36,2) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Skradanie się i Metafizyka.
Elias Zelen (M36,3) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Materiały wybuchowe i Mechanika.
Co'el Marcellus (M36,9) - Za 3000 złota możesz podnieść o 1 umiejętności bohatera Blefowanie i Obrotność.
Inne ważne postacie niezależne w Zęzie
Udita (M36,1) - zleca zadania z grupy Nagroda za głowę.
Jacob Harker (M36,3) - jest właścicielem gospody - możesz zakupić zapasy, opłacić pokój, a także wynająć podróżników i członków załogi statku.
Pietro (M36,4) - zleca poboczne zadanie Żelazny Bebech.
Calandra (M36,6) - zleca poboczne zadanie Artysta potrzebny od zaraz.
Birna (M36,6) - jest handlarką - sprzedaje zapasy, żywność, napoje i składniki alchemiczne.
Rosanelle (M36,7) - prowadzi bar - sprzedaje różne napoje.
Yngfrith (M36,7) - jest powiązana z gadającym mieczem Modwyrem z Neketaki.
Dessiral (M36,7) - zleca zadania z grupy Nagroda za głowę.
Dimesa (M36,8) - prowadzi sklep - sprzedaje unikalne oraz wysokiej jakości bronie i elementy pancerza, a także mikstury i rzadkie materiały do craftingu.
Ramaso (M36,9) - jest handlarzem - sprzedaje unikalne artefakty, gadżety, wysokiej jakości bronie, tarcze i zbroje, mikstury i składniki alchemiczne.
Kapitan Furrante (M36,10) - to ważna postać niezależna powiązana z szeregiem questów.
Inne informacje związane z Zęzą
Odwiedzenie pirackiego osiedla jest bardzo wskazane jeśli masz trochę złota w zapasie i zależy ci na rozwinięciu umiejętności głównego bohatera. Na wyspie przebywa aż czterech trenerów umiejętności, przy czym chcąc opłacić wszystkie możliwe szkolenia musisz liczyć się z koniecznością wydania w sumie 12000 sztuk złota.
Zęza składa się z czterech stosunkowo niewielkich lokacji i możesz swobodnie pomiędzy nimi podróżować - przedstawiliśmy je na jednej wspólnej mapie w naszym poradniku. Uwaga - Podczas jednej z podróży już po odblokowaniu questu Artysta potrzebny od zaraz drużyna może zostać zatrzymana przez grupę wrogo nastawionych piratów dowodzonych przez Eadmunda. Są oni na szczęście łatwi do pokonania i są jedynym zagrożeniem jakie można napotkać na tej wyspie.