Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity 2: Tworzenie postaci - płeć, rasa, klasa, atrybuty, zawód Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Jaką postać powinienem stworzyć w Pillars of Eternity 2? Poradnik do nowej odsłony uwielbianego RPG przeprowadzi Cię przez proces kreacji najlepszej postaci - zdecydować się na jedną klasą czy postać wieloklasową?

Ostatnia aktualizacja: 1 marca 2021

Na poniższej stronie znajdziesz dokładny opis mechanizmu tworzenia postaci w Pillars of Eternity 2, który został rozbity na sześć etapów. Warto przy tym pamiętać, że w nowej odsłonie PoE2 tworzenie postaci uległo zmianie i zamiast enigmatyka czy wojownika możemy połączyć profesję i stworzyć postać wieloklasową, która połączy zalety obu klas postaci.

Opis klas postaci

Zaczynasz Pillars of Eternity 2 i nie wiesz kim zagrać? Chcesz dowiedzieć się, z jakimi umiejętnościami startuje każda postać i ułatwić sobie wybór? Zajrzyj do rozdziałów poświęconych każdej klasie w grze. Przygotowaliśmy wiele porad dotyczących każdej klasy postaci w tym postaci wieloklasowych.

Barbarzyńca

Pieśniarze

Enigmatyk

Druid

Wojownik

Mnich

Paladyn

Kapłan

Łowca

Łotrzyk

Mag

Krok 1 - Płeć i rasa

Na początek, musimy określić jakiej płci będzie nasza postać. Liczne postacie w grze będą inaczej reagować na nas. Po wyborze płci, czas na wybór, do jakiej rasy należy utworzona właśnie postać.

Rasy

W grze mamy sześć ras - Pillars of Eternity 2: Tworzenie postaci - płeć, rasa, klasa, atrybuty, zawód - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

W grze mamy sześć ras:

  1. Aumauanie (Aumaua) - dość powszechna rasa, która często zamieszkuje tereny blisko oceanów. Znana ze swojej wielkiej siły i upodobania do morskich wypraw. Bonus za wybór: + 2 Mocy (Might).
  2. Krasnolody (Dwarf) - rasa licznych kolonistów, których napotkać można w najróżniejszych miejscach na świecie. Krasnoludy znane są ze swojego nieugiętego charakteru i dużej siły. Bonus za wybór: +2 Mocy (Might), +1 Kondycji (Constribution), -1 Zręczności (Dexterity).
  3. Elfy (Elf) - zręczne i szybkie elfy uwielbiają naturę i raczej unikają bezpośrednich potyczek. Szczególnie dlatego, że często górują inteligencją nad przedstawicielami innych ras. Bonus za wybór: +1 Zręczności (Dexterity), +1 Percepcji (Perception).
  4. Boscy (Godlike) - tajemnicza rasa, której pochodzenie ma wiele wspólnego z dawnymi bóstwami. Przedstawiciele tej rasy nie mogą nosić hełmów, ze względu na to, że najczęściej posiadają rogi. Bonus za wybór: +1 Zręczności (Dexterity), +1 Intelektu (Intellect).
  5. Ludzie (Human) - najbardziej powszechna rasa w świecie gry. Znana ze swojej nieugiętości i sporej siły. Bonus za wybór: +1 Mocy (Might), +1 Stanowczości (Resolve).
  6. Orlanie (Orlan) - rasa mała wzrostem, jednak zdecydowanie przodująca w wykrywaniu zagrożeń i wręcz stworzona do działania w ukryciu. Bonus za wybór: -1 Mocy (Might), +2 Percepcji (Perception), +1 Stanowczości (Resolve).

Podrasa (Subrace)

Po wyborze rasy, możemy jeszcze wybrać, skąd dokładnie wywodzi się nasza postać. Wybór ma znaczenie głównie fabularne, gdyż wiele frakcji ze sobą nie przepada lub po prostu kieruje się zupełnie innymi wartościami. Dla przykładu, Boscy śmierci (Death Godlike) są postrzegani przez świat jako zwiastuni zagłady. Tymczasem obecność Boscy księżyca (Moon Godlike) często brana jest za dobrą monetę i przedstawiciele tej rasy są nazywani dziećmi szczęścia.

Krok 2 - Wybieramy klasę

Wybierając klasę dla naszej postaci, gra zapyta nas, czy chcemy grać postacią jednoklasową, czy może wieloklasową. Różnica jest elementarna:

Dla przykładu, postacie wieloklasowe zyskują na każdym poziomie dwie umiejętności, po jednej z dla każdej z wybranych klas - Pillars of Eternity 2: Tworzenie postaci - płeć, rasa, klasa, atrybuty, zawód - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
  1. Jednoklasowcy - skupiają się na rozwijaniu tylko swojej klasy, szybciej zdobywając wyższe poziomy i odblokowując silniejsze umiejętności klasowe. Z czasem zyskują dostęp do najsilniejszych umiejętności.
  2. Wieloklasowcy - to miszmasz dwóch klas, jednak okupione jest to wolniejszym rozwojem. Dodatkowo, postacie wieloklasowe nigdy nie odblokują najpotężniejszych umiejętności, które zazwyczaj są na ostatnich poziomach doświadczenia.

Dla przykładu, postacie wieloklasowe zyskują na każdym poziomie dwie umiejętności, po jednej z dla każdej z wybranych klas. Wiąże się to z tym, że taka postać będzie miała zawsze więcej umiejętności do użycia, niż pojedyncze klasy. Jest jedno ale - jeśli np. postać o klasie czarodzieja uczy się kuli ognia na 5 poziomie doświadczenia, tak postać wieloklasowa zyska dostęp do podobnej umiejętności dopiero na 7 poziomie.

Druga sprawa to podliczanie statystyk. Jeśli np. jedna z wybranych klas startuje z pulą 48 punktów życia, a druga z 30, to postać z obiema klasami rozpocznie grę z pulą 39 punktów życia. Podobnie podliczany jest przyrost innych współczynników co poziom.

Dodatkowo, każda klasa może wybrać określoną podklasę. Dla przykładu barbarzyńca może zostać berserkiem, łowcą magów, czy pochłaniaczem zwłok. Zawsze możesz również wybrać brak podklasy, co przełoży się na brak bonusów i określonych kar klasowych.

Czy warto grać postacią wieloklasową?

Będąc całkowicie "zielonym" i zaczynając powiedzmy pierwszy raz grę, raczej nie warto. Postacie wieloklasowe przez długi czas są dość słabe i wolniej zyskują dostęp do silniejszych umiejętności. Często jednak można zrobić bardzo interesujące hybrydy, które są uniwersalne i wszechstronne. Niestety, równie łatwo jest po prostu "zepsuć postać", tak by stała się smutnym cieniem tego, czego mogła osiągnąć grając pojedynczą klasą.

Krok 3 - Atrybuty

Zależnie od wybranej klasy, startujesz z pewną pulą atrybutów. Są to współczynniki, które określają bazową siłę fizyczną i mentalną kierowanej postaci. Poprzez rozdysponowanie atrybutów możesz stworzyć np. bardzo silną i wytrzymałą postać, która jednak będzie mało zwinna i pojęcie dyplomacji będzie dla niej obce.

Wysoki poziom atrybutów odblokowuje unikalne możliwości dialogowe i tworzy ciekawe scenariusze - Pillars of Eternity 2: Tworzenie postaci - płeć, rasa, klasa, atrybuty, zawód - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Wysoki poziom atrybutów odblokowuje unikalne możliwości dialogowe i tworzy ciekawe scenariusze. Dla przykładu, w pewnym momencie natkniesz się na zamknięte drzwi. Postać, która jest mocarna, z łatwością wyważy drzwi. Tymczasem postać o wysokim współczynniku percepcji dojrzy ukryty mechanizm otwierający itp.

Każda postać opisana jest sześcioma parametrami:

  1. Moc (Might) - ma wpływ zarówno na siłę fizyczną jak i siłę zaklęć. Ma wpływ również na współczynnik Hart (Fortitude). Jeden punkt Mocy daje: +3% do Obrażeń (Damage) i Leczenia (Healing), +2 Hartu.
  2. Kondycja (Constitution) - określa ogólną wytrzymałość postaci. Jeden punkt Zręczności daje +5% do Zdrowia (Health) i +2 do Hartu (Fortitude).
  3. Zręczność (Dexterity) - określa szybkość i refleks naszej postaci. Jedne punkt dodaje +3% do Szybkości działania (Action Speed) i +2 do Refleksu (Reflex).
  4. Percepcja (Perception) - ma wpływ na celność i refleks kierowanej postaci. Każdy punkt dodaje +2 do Celności (Accuracy) i +4 do Refleksu (Reflex).
  5. Intelekt (Intellect) - wpływa na czas oraz obszar działania wszystkich umiejętności. Jeden punkt dodaje +6% do Obszaru działania (Area of Effect), +5% do czasu trwania zdolności (Duration) i +2 do Woli (Will).
  6. Stanowczość (Resolve) - ma wpływ na determinacje i odporności naszej postaci. Jeden punkt dodaje -3% do czasu trwania wrogich efektów, +1 do Odbicia i +2 do Woli.

Warto dodać, że liczne przedmioty, umiejętności itp. będą miały wpływ na zwiększenie/zmniejszenie wybranych parametrów. Gra ułatwia również rozdysponowanie atrybutów - zależnie od wybranej klasy, znajdziesz gwiazdkę (złotą lub srebną) przy kilku współczynnikach. To jasny komunikat, że niektórej klasie bardzie przyda się np. Intelekt, niż Percepcja. Miej to uwadze, gdy będziesz tworzył swoją wymarzoną postać.

Krok 4 - Pochodzenie i zawód postaci

Oprócz wymiaru fabularnego, pochodzenie oferuje unikalne bonusy. Poniżej znajdziesz zestawienie bonusów za wybór poszczególnych opcji:

Pochodzenie - Pillars of Eternity 2: Tworzenie postaci - płeć, rasa, klasa, atrybuty, zawód - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pochodzenie

Bonus

Aedyr

+1 Stanowczość (Resolve)

Archipelag Martwego Ognia (Deadfire Archipelago)

+1 Zręczność (Dexterity)

Równiny Ixamitlu (Ixamitl Plains)

+1 Stanowczość (Resolve)

Stara Vailia (Old Vailia)

+1 Intelekt (Intellect)

Rauatai

+1 Kondycja (Constituation)

Żyjące Ziemie (The Living Lands)

+1 Moc (Might)

Wędrująca Biel (The White that Wends)

+1 Percepcja (Perception)

Gdy wybierzesz pochodzenie, możesz również wybrać przeszłość swojej postaci i zdecydować czym zajmowała się do tej pory. Zaowocuje to kolejnymi bonusami:

Wykonywana praca

Bonus

Arystokrata (Aristocrat)

+1 Dyplomacja, +1 Blef, +1 Zastraszanie

Osadnik (Drifter)

+1 Przetrwanie, +1 Atletyka, +1 Alchemia

Odszczepieniec

+1 Historia, +1 Zastraszanie, +1 Skradanie się

Wagabunda

+1 Zwinne dłonie, +1 Blef, +1 Obrotność

Myśliwy

+1 Przetrwanie, +1 Mechanika, +1 Alchemia

Rzemieślnik

+2 Atletyka

Najemnik

+1 Obrotność, +1 Atletyka, +1 Zastraszanie

Kupiec

+1 Obrotność, +1 Dyplomacja, +1 Blef

Duchowny

+2 Religia

Niewolnik

+1 Przetrwanie, +1 Atletyka, +1 Obrotność

Poza bonusami, wybór będzie miał znaczenie przy niektórych ścieżkach dialogowych. Niektóre postacie mogą mieć np. takie samo pochodzenie jak ty, a inne z kolei będą cię potępiać, bo twój lud miał wpływ na wzrost niewolnictwa itp.

Dobrym pomysłem jest jednak połączyć pochodzenie postaci z wybraną wcześniej klasą i ogólnym pomysłem na build!

 

Krok 5 - Przegląd dostępnych specjalizacji

Zależnie od klasy, możesz wybrać kilka specjalizacji w posługiwaniu się bronią. Dzięki temu, twoja postać będzie wyraźnie lepiej sobie z nią radziła. Specjalizacja odblokuje specjalne umiejętności, które przełożą się to na zadawanie większych obrażeń, lepszą skuteczność, czy częstsze ataki krytyczne. Poniżej znajdziesz zestawienie wszystkich dostępnych specjalizacji:

Specjalizacja - Pillars of Eternity 2: Tworzenie postaci - płeć, rasa, klasa, atrybuty, zawód - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Łuki (Bows)

Specjalizacja

Odblokowana umiejętność

Opis umiejętności

Arbalet (Arbalest)

Potężny strzał (Interrupting Shot)

Udany strzał powala wroga na ziemię.

Kusza (Crossbow)

Przerywający strzał (Overbearing Shot)

Udany strzał przerywa obecne działanie przeciwnika.

Łuk myśliwski (Hunting Bow)

Szybki strzał (Rapid Shot)

Powoduje szybkie wystrzeliwanie kolejnych strzał, za cenę obniżonej celności.

Łuk bojowy (War Bow)

Przeciągnięcie (Overdraw)

Postać powoli nakłada strzałę i dokładnie mierzy, będąc w stanie przebić się przez każdy pancerz.

Broń palna (Firearms)

Specjalizacja

Odblokowana umiejętność

Opis umiejętności

Arkebuz (Arquebus)

Mierzony strzał (Aimed Shot)

Strzelec wolniej oddaje strzał, jednak jest on o wiele celniejszy.

Garłacz (Blunderbuss)

 

Parzący proch (Powder Burns)

Strzał zapalający.

Pistolet (Pistol)

Szybki strzał (Rapid Shot)

Szybkie strzelanie i przeładowywanie, za cenę obniżonej celności.

Przyrządy magiczne (Magical Implements)

Specjalizacja

Odblokowana umiejętność

Opis umiejętności

Berło (Sceptre)

Niszczycielskie nakierowanie (Destructive Channeling)

Dodatkowa energia rani właściciela broni co atak, jednak ataki zadają więcej obrażeń.

Laska (Rod)

 

Szeroki zamach (Blast)

Ataki różdżki zadają obrażenia obszarowe, za cenę zwiększonego czasu odzyskiwania gotowości (Recovery).

Różdżka (Wand)

Przerywający grad ciosów (Interfering Barrage)

Ataki zakłócają umiejętności wrogów, za cenę obniżonych obrażeń.

Jednoręczne (One Handed)

Specjalizacja

Odblokowana umiejętność

Opis umiejętności

Sztylet (Dagger)

Odbijające ostrze (Parrying Blade)

Postać skupia się na odbijaniu ataków, za cenę zadawanych obrażeń.

Topór bojowy (Battle Axe)

Krwawiące rozcięcie (Bleeding Cut)

Ataki stają się wolniejsze, jednak trafiony cel zaczyna krwawić.

Maczuga (Club)

Oszałamiające ciosy (Bewildering Blows)

Obniża współczynnik Woli (Will) u trafionego, za cenę obniżonych obrażeń.

Kiścień (Flail)

Ciosy wytrącające z równowagi (Unbalancing Strikes)

Ataki obniżają Refleks (Reflex) u trafionych, jednak zadają obniżone obrażenia.

Siekiera (Hatchet)

Przerywające ciosy (Interfering Strikes)

Ataki zakłócają umiejętności wrogów, za cenę obniżonych obrażeń.

Buława (Mace)

Cios rozrywający (Rending Smash)

Ataki niszczące pancerz u wrogów, za cenę zwiększonego czasu odzyskiwania gotowości (Recovery).

Rapier

Chirurgiczny cios (Vulnerable Thrust)

Ataki zyskują wyższy współczynnik Penetracji (Penetration) za cenę obniżonego parametru Odbicia (Deflection).

Szabla (Sabre)

Młyńskie cięcie (Windmill Slash)

Ataki zyskują zwiększoną penetracje, za cenę zwiększonego czasu odzyskiwania gotowości (Recovery).

Włócznia (Spear)

Angażujące pchnięcie (Engaging Thrust)

Użytkownik skupia się na walce defensywnej - może walczyć z dodatkowym wrogiem, za cenę szybkości ruchu (Stride).

Stiletto

Przebijające pchnięcie (Piercing Thrust)

Ataki zyskują zwiększoną penetracje, za cenę zwiększonego czasu odzyskiwania gotowości (Recovery).

Miecz (Sword)

Półmiecz (Half-Sword)

Ataki zyskują zwiększoną penetracje, za cenę obniżonego parametru Odbicia (Deflection).

Młot bojowy (War Hammer)

Przebijające ciosy (Piercing Bows)

Ataki zyskują zwiększoną penetracje, za cenę zwiększonego czasu odzyskiwania gotowości (Recovery).

Tarcze (Shields)

Specjalizacja

Odblokowana umiejętność

Opis umiejętności

Mała tarcza (Small Shield)

Pętający blok (Binding Block)

Lepsze parowanie i kontrowanie ataków za wydłużony czas odzyskiwania gotowości (Recovery). Jeśli użytkownik uniknie ataku, jego następny atak będzie celniejszy.

Średnia tarcza (Medium Shield)

Blok (Block)

Próba całkowitego zablokowania nadchodzących ciosów, za cenę wydłużonego czasu odzyskiwania gotowości (Recovery)..

Duża tarcza (Large Shield)

Mur (The wall)

Postać nie może się ruszać - skrywa się za swoją tarczą, co znacząco redukuje nadchodzące ataki.

Dwuręczne (Two-Handed)

Specjalizacja

Odblokowana umiejętność

Opis umiejętności

Estok (Estoc)

Pchnięcie z odsłonięciem (Vulnerable Thrust)

Postać zyskuje zwiększony współczynnik Penetracji (Penetration) za cenę obniżonej wartości Odbicia (Deflection).

Miecz dwuręczny (Great Sword)

Cios rozrywający (Rending Smash)

Zwiększa siłę ataków za cenę obniżonej celności.

Morgensztern (Morning Star)

Ciosy w korpus (Body Blows)

Zadaje mniej obrażeń, jednak obniża wartość Hartu (Fortitude) u celu ataku.

Pika (Pike)

Ciosy odsłaniające (Exposing Strikes)

Ujawnia słabe punkty celu (większe obrażenia zadawane przez sojuszników), za cenę zredukowanych obrażeń.

Halabarda (Pollaxe)

Angażujące zagrożenie (Engaging Threat)

Zmniejsza zadawane obrażenia, lecz umożliwia nawiązanie walki z większą ilością wrogów.

Kostur bojowy (Quarterstaff)

Cios obronny (Defensive Strike)

Zwiększa współczynnik Odbicia (Deflection) za cenę wydłużonego czasu odzyskiwania gotowości (Recovery).

Krok 6 - Wygląd i cechy dodatkowe

Ostatni krok jest prosty. Twoim zadaniem jest wybór wyglądu postaci i kilku dodatkowych czynników:

Finalnie, gra poprosi cię o wpisanie imienia dla twojej postaci - Pillars of Eternity 2: Tworzenie postaci - płeć, rasa, klasa, atrybuty, zawód - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
  1. Portret. Wybierz portret, który będzie odpowiadał twojej postaci. Rasa, klasa itp. nie ma znaczenia - możesz wybrać dowolny portret.
  2. Kolory. Czas na trochę estetyki. Możesz zmienić kolor noszonych szat, zmienić kolor skóry, owłosienia itp. Masz spore pole do popisu!
  3. Twarz. Kolejna estetyka i detale. Możesz zmienić kształt twarzy, zmienić fryzurę, czy dodać brodę swojej postaci. Zależnie od rasy, wybór będzie się delikatnie różnił.
  4. Głos. Twoja postać często będzie wypowiadała kwestię w czasie gry i masz teraz wybór, jakim głosem będzie to robiła. Nic nie stoi na przeszkodzie, by twój barbarzyńca zyskał piskliwy głos!
  5. Poza. Możesz wybrać jaką pozę twoja postać będzie przybierała w czasie rozmów, postojów, w podglądzie w ekwipunku itp. Mała rzecz, a jak cieszy!

Finalnie, gra poprosi cię o wpisanie imienia dla twojej postaci. Gdy je wpiszesz, zostanie wygenerowana karta twojej postaci. Znajdziesz tam informacje na temat wszystkich wybranych wcześniej rzeczy. To ostatni moment, na potencjalne zmiany - możesz cofnąć się jeszcze do niektórych kroków i zmienić to i owo.

Gdy będziesz gotowy zaakceptuj swój wybór i rusz do właściwej rozgrywki!