Pillars of Eternity 2: Cienie Neketaki - solucja, opis przejścia Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Na stronie znajduje się opis przejścia pobocznego zadania Cienie Neketaki w grze Pillars of Eternity 2: Deadfire. To jedna z bardziej rozbudowanych opcjonalnych misji frakcji Huana i możesz ją odblokować dopiero po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym. W ramach tego questu odwiedza się Gildię Zaklinaczy Fal w mieście Neketaka. Jest to równoznaczne z koniecznością pokonania potworów, rozwiązania jednej większej zagadki oraz spotkania się ze smokiem, z którym można zawalczyć lub się pokojowo dogadać.
Odblokowanie questu i dotarcie do Gildii Zaklinaczy Fal
Zadanie to poprzedza inny mały quest Spod gruzów (From the Wreckage), który dotyczy złożenia królowej Onekazie II raportu z wizyty na wyspie Hasongo (główna misja Odległe światło). Królowa przebywa na dachu pałacu Kahanga w Neketace (M25,8) i otrzymasz od niej zadanie sprawdzenie powodu braku kontaktu ze strony Gildii Zaklinaczy Fal.
Siedziba Gildii Zaklinaczy Fal znajduje się w dzielnicy Taras Periki (M15,1). Po dotarciu na miejsce odkryjesz wiele ciał zaklinaczy i koralowych naga, które zaatakowały to miejsce. Musisz dotrzeć do schodów prowadzących do ruin gildii (M33,4). Przebywa tam Ekenu, z którym można pogadać przed zejściem do ruin.
Zbadanie Gildii Zaklinaczy Fal
Możesz już teraz zbadać kamienne drzwi (M33,5), ale nawet jeśli pomożesz sobie Percepcją 15 ustalisz, że samodzielnie ich nie otworzysz. Wyrusz w stronę grobowca Periki (M33,6) i rozpraw się po drodze z pierwszymi koralowymi naga (pamiętaj też żeby szybko niszczyć totemy, bo mogą one przyzywać dodatkowe kreatury). W sali z grobowcem porozmawiaj z ciężko ranną mistrzynią gildii Mairu. Po tym jak kobieta umrze zagadaj dodatkowo do jej duszy, która pojawi się w pomieszczeniu. Poznasz w ten sposób słowa "Oddania Periki" (Periki's Devotion), z którymi będzie za niedługo związana zagadka.
Dotrzyj do groty (M33,8) gdzie ponownie należy rozprawić się z przeciwnikami. Najważniejsze jest to żeby zginął naga Zihaa. Po walkach przeszukaj zwłoki tego węża, a zdobędziesz Kij Łowcy Głębin (Rod of the Deep Hunter).
Rozwiązanie zagadki w ruinach gildii
Możesz już powrócić do kamiennych drzwi (M33,5). Zapisz tu najpierw stan gry, bo wkrótce czeka Cię ważna decyzja. Po załączeniu się sceny paragrafowej należy zająć się rozwiązaniem zagadki wykorzystując zdobyty kij oraz podpowiedź ze słów "Oddania Periki". Na tarczy po prawej stronie widoczne są cztery symbole:
[1] - Księżyc
[2] - Ngati
[3] - Ręce
[4] - Deszcz
Za pomocą opcji tekstowych możesz obracać tarczę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub w przeciwną stronę) oraz naciskać symbole. Po wybraniu opcji naciśnięcia (Press the dial) gra bierze pod uwagę ten symbol, który aktualnie znajduje się na górze ekranu (na dołączonym obrazku jest to symbol 1 - Księżyc).
Aby otworzyć drzwi należy wciskać symbole w następującej kolejności: Ngati, Księżyc, Deszcz, Księżyc, Ręce. Dzięki temu przejście zostanie odblokowane. Prowadzi ono do Więzienia Scoyrielaphasa (M33,9).
Dodatkowa uwaga - Kij Łowcy Głębin to ciekawa broń dla maga, więc nie zapomnij, że po otwarciu drzwi przedmiot trafi do twojego ekwipunku. Dwuręczna laska zadaje 22-36 obrażeń oraz posiada efekty dodatkowe: +30% do obrażeń, +8 do celności, +2 do penetracji, -1 do odbicia i +5% czasu odzyskiwania gotowości na 45 sekund przy trafieniu.
Spotkanie ze smokiem i wybór zakończenia questu
Tuż po wkroczeniu do więzienia załączy się rozmowa ze smokiem Scoyrielaphasem. Możesz ją przeprowadzić na różne sposoby i odblokować jedno z trzech zakończeń tego questu.
Pierwsze zakończenie dotyczy zamordowania smoka Scoyrielaphasa. To oczywiście bardzo silny potwór, którego można określić mianem bossa. Postaraj się awansować drużynę na co najmniej 12-13 poziom zanim przystąpisz do potyczki. Scoyrielaphas jak na smoka przystało potrafi zionąć ogniem i z pomocą przychodzą tu niewielkie magiczne kopuły wewnątrz sali. Zabezpieczają one przed tego typu atakami. Najlepiej utrzymywać wewnątrz nich słabszych członków drużyny i atakować smoka silniejszymi postaciami.
Scoyrielaphas jest niewrażliwy na działanie wody i przypadłości zręczności, intelektu i stanowczości, oraz odporny na przypadłości mocy i percepcji. Dodatkowo w trakcie bitwy w sali mogą pojawić się bicze wodne (Water Whip). Również przed nimi skrywaj się wewnątrz małych kopuł (+20 do obrony przed atakami wodnymi) i staraj się skupiać mimo wszystko na dalszym atakowaniu smoka.
Mocno osłabiony smok podda się, ale możesz kontynuować walkę żeby go ostatecznie zabić. Po wygranej bitwie możesz przeszukać zwłoki smoka (rzadkie składniki do craftingu). Powróć do królowej Onekazy II. Będzie ona wściekła, że smok nie żyje (opcjonalnie możesz spróbować skłamać). Znacznie pogorszą się Twoje relacje z frakcją Huana, ale mimo wszystko powinieneś otrzymać nowy quest Owocny sojusz (Fruitful Alliance).
Drugie zakończenie dotyczy ponownego uwięzienia Scoyrielaphasa. Możesz w trakcie spotkania oszukać smoka, że chcesz go oswobodzić i następnie zacząć badać urządzenia podtrzymujące magiczne kopuły. Musisz wybierać warianty wzmacniania zabezpieczeń. Po jednej lub dwóch tego typu akcjach smok zaatakuje drużynę. Musisz go osłabić na tyle żeby poddał się. Możesz wtedy dokończyć wzmacnianie zabezpieczeń przy pozostałych urządzeniach. Uwięzisz w ten sposób na stałe smoka.
Powróć do królowej Onekazy II. Będzie ona bardzo zadowolona z takiego przebiegu wydarzeń i uzyskasz dużo dodatnich punktów reputacji dla frakcji Huany. Ponadto odblokujesz quest Owocny sojusz (Fruitful Alliance).
Trzecie zakończenie dotyczy wypuszczenia Scoyrielaphasa na wolność. Musisz w trakcie spotkania zapewnić smoka o swoich pokojowych zamiarach i obiecać oswobodzenie go (możesz też opcjonalnie przeczytać jego duszę). Następnie należy podchodzić do kolejnych urządzeń podtrzymujących magiczne kopuły. W każdym przypadku należy wybrać opcję użycia Kija Łowcy Głębin do pozbycia się zaklęć odpowiedzialnych za przetrzymywanie Scoyrielaphasa w niewoli. Sabotowanie wszystkich czterech urządzeń pozwoli smokowi uwolnić się i odlecieć.
Powróć do królowej Onekazy II. Będzie ona wściekła, że smok jest na wolności. Znacznie pogorszą się Twoje relacje z frakcją Huana, ale mimo wszystko powinieneś otrzymać nowy quest Owocny sojusz (Fruitful Alliance).