Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity 2: Oczekuje w ogniu - solucja, opis przejścia Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021

Na stronie znajduje się opis przejścia głównego zadania Oczekuje w ogniu gry Pillars of Eternity 2: Deadfire. Quest ten automatycznie ropoczyna się po zbadaniu latarni morskiej na wyspie Hasongo. Opisywana misja wymusza odwiedzenie Paszczy Popiołów, w której przybycia Widzącego oczekuje Eothas. Drużyna musi przejść przez kilka obszarów żeby dotrzeć w pobliże głowy Eothasa i odbyć z nim rozmowę.

Uwaga - Z racji na wyższy rekomendowany poziom doświadczenia drużyny warto zaczekać z podróżą aż członkowie drużyny awansują na co najmniej 12-13 poziom. Niektórych walk w tym queście możesz uniknąć, ale lepiej się zabezpieczyć na wypadek gdyby ważne spotkania z potencjalnymi przeciwnikami zakończyły się konfrontacjami. Dodatkowo wskazane jest zaopatrzenie się w mikstury i zwoje zwiększające odporność na żywioł ognia oraz pozwalające na atakowanie wrogów w oparciu o mróz. Ułatwi ci to znacząco wygrywanie potencjalnych potyczek.

Dotarcie do Paszczy Popiołów i przejście przez Mur strażniczy

Paszcza Popiołów (Ashen Maw) jest na północnym krańcu mapy świata i wokół wyspy mogą pływać statki z wrogo nastawionymi postaciami na pokładzie - pokonuj je w ramach bitew morskich lub uciekaj im - Pillars of Eternity 2: Oczekuje w ogniu - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Paszcza Popiołów (Ashen Maw) jest na północnym krańcu mapy świata i wokół wyspy mogą pływać statki z wrogo nastawionymi postaciami na pokładzie - pokonuj je w ramach bitew morskich lub uciekaj im. Po dopłynięciu do celu przeniesiony zostaniesz do przystani w pierwszym obszarze Paszczy (M40,1). Przejdź po moście. Po drodze natrafisz na umierającego Rathuńskiego zwiadowcę (Rathun Vanguard). Możesz pogadać z nim o Eothasie i zostawić go w spokoju, skorzystać ze specjalnych opcji dialogowych (Religia 5 + Historia 7 / Kapłan Eothasa) lub skrócić jego cierpienia (zwykła opcja zachowania lub skorzystanie z Alchemii 4).

Wejdź do Muru strażniczego (The Sentinel Wall) (M40,2). Musisz kierować się na wschód. Po dotarciu do zamkniętych drzwi (M40,3) użyj na nich Mechaniki 10 lub odwiedź północne pomieszczenie (M40,4) i przeszukaj zwłoki żeby zdobyć Popielny klucz (Ashen Key). Po wkroczeniu do wieży strażniczej drużyną zatrzymają nowi rathuni. Masz dwa warianty zachowania - rozpoczęcie walki z nimi lub wsparcie się specjalnymi opcjami dialogowymi. Możesz użyć Metafizyki 5 / Religii 5 / Wnikliwości 5 / opcji dialogowej kapłana Magrany po to żeby uniknąć starcia. W obu przypadkach skorzystaj po wszystkim z przejścia do Mostu Popiołów (M40,6)

Spotkanie ze smoczycą Jadaferlas Starożytną

Na moście czeka Cię spotkanie z młodymi drakami i ognistymi nietoperzami (M40,7) - Pillars of Eternity 2: Oczekuje w ogniu - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Na moście czeka Cię spotkanie z młodymi drakami i ognistymi nietoperzami (M40,7). Ciężko go uniknąć, zwłaszcza że musisz docelowo dotrzeć do zachodniego wejścia do Leża Starożytnej (M40,8). Tu na początek dotrzyj do miejsca, w którym znajduje się pierwsza dusza (M40,9) nadająca się do przeczytania. Po tym jak tego dokonasz zapisz dla pewności stan gry i dopiero wtedy wkrocz do jeziora magmy (M40,10). Zaowocuje to pojawieniem się smoczycy Jadaferlas Starożytnej i spotkanie z nią może przebiec na kilka sposobów.

Ze smoczycą niekoniecznie musisz walczyć, przy czym wymagane jest wtedy zaliczenie jednego lub kilku testów powiązanych z następującymi umiejętnościami: Stanowczość / Blef / Dyplomacja / Zastraszenie / Przetrwanie / Religia / Historia / Kapłan Magrany. W zależności od umiejętności oraz "stanu" rozmowy do zaliczenia danego testu może być wymagane od około 8-11 do 12-16 punktów konkretnej umiejętności.

Jeśli zawalisz testy lub dobrowolnie przystąpisz do pojedynku to spodziewaj się trudnej walki. Smoczyca jest bardzo wytrzymała i zadaje spore obrażenia (przede wszystkim w walce wręcz oraz od ognia). Trzymaj z dala od niej słabszych członków drużyny. Smoczyca jest odporna na przypadłości mocy, stanowczości i zręczności, oraz niewrażliwa na przypadłości intelektu. Może też "przyzwać na pomoc" Szlam magmowy. Ignoruj jednak te dodatkowe potwory o ile tylko nie zagrażają bezpośrednio Twoim magom, łotrzykom i innym słabszym podwładnym. Zabita smoczyca pozostawia po sobie różne wartościowe składniki do craftingu, m.in. kamień żółciowy smoka magmowego (Magma Dragon Gizzard Stone).

Zdobycie Opończy Bithatkenu i dotarcie do Jeżastej Warowni

Niezależnie jak się zachowałeś w trakcie spotkania z Jadaferlas dotrzyj do pokazanej na obrazku drugiej duszy (M40,11) i koniecznie przeczytaj ją - Pillars of Eternity 2: Oczekuje w ogniu - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Niezależnie jak się zachowałeś w trakcie spotkania z Jadaferlas dotrzyj do pokazanej na obrazku drugiej duszy (M40,11) i koniecznie przeczytaj ją. Pozwoli ci to pozyskać bardzo ważny przedmiot questowy - Obręcz Bithatkenu (Torc of Bithakten). Możesz też opcjonalnie pozbierać cenne artefakty z pojemników w legowisku smoczycy, m.in. szablę Aldrisowa Klinga Kapitana Czarnowrona (Aldris Blade of Captain Crow) i Opończę skradania Ajamuuta (Ajamuut's Stalking Cloak) (+1 do Percepcji, +2 do Skradania się, premie do ataków z ukrycia).

Powróć do Mostu Popiołów i tym razem udaj się na północny-wschód żeby przenieść się do Jeżastej Warowni (M40,12). Zostaniesz tu zatrzymany przez Rathuńskiego najeźdźcę (Rathun Raider) po wkroczeniu do pierwszej większej sali (M40,13). W trakcie spotkania najlepiej jest poruszyć temat zabranej z legowiska obręczy. Pozwoli ci to przejść przez warownię bez wszczynania nowych walk. Jeśli doprowadzisz do pojedynku to przeciw drużynie zwrócą się wszyscy rathuńscy wojownicy z warowni.

Przejście przez Jeżastą Warownię i spotkanie się z Bathorem Erkonem

Docelowo musisz dotrzeć do północno-wschodniej kapliczki Magrany (M40,18) i najłatwiej jest tego dokonać przechodząc po prostu przez zbrojownię (M40,16) i kuźnię (M40,17) - Pillars of Eternity 2: Oczekuje w ogniu - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Docelowo musisz dotrzeć do północno-wschodniej kapliczki Magrany (M40,18) i najłatwiej jest tego dokonać przechodząc po prostu przez zbrojownię (M40,16) i kuźnię (M40,17). Jeśli z jakieś powodu nie możesz tego zrobić (bo np. rathuni polują na drużynę i musisz się skradać) to możesz też wybrać przemarsz przez boczne korytarze (M40,15). W pomieszczeniu z kapliczką drużynę zatrzyma Bathor Erkon. To kolejne ważne spotkanie i jeszcze przed nim dobrze jest zapisać stan gry. Spotkanie to może mieć dwa główne zakończenia:

  1. Rozpoczęcie walki - Możesz ją sam sprowokować lub dojdzie do niej jeśli nie przekonasz Bathora do udzielenia dostępu do kapliczki. Do pokonania są wszyscy rathuńscy wojownicy z pomieszczenia. Najlepiej zacząć od zamordowania słabszych przeciwników i Bathora zostawić sobie na koniec. Uważaj na silne ataki ogniowe w wykonaniu wrogów. Warto zresztą rozstawić drużynę po całym pomieszczeniu, bo przeciwnicy mogą korzystać z ataków o charakterze obszarowym.
  2. Pokojowe rozwiązanie - Jeśli chcesz uniknąć (potencjalnie trudnej) walki to musisz wspomóc się Dyplomacją 5 lub Intuicją 15. Dodatkowo możesz zwiększyć swoje szanse porozumienia się z Bathorem jeśli wspomnisz o dwóch duszach z legowiska smoczycy, tj. duszy napotkanej na samym początku (M40,9) i tej, która miała przy sobie Obręcz Bithatkenu (M40,11).

Umieszczenie Opończy Bithatkenu na ołtarzu i spotkanie z Eothasem

Niezależnie od rozwoju wydarzeń wejdź w interakcję z kapliczką, a załączy się rozmowa z Magraną - Pillars of Eternity 2: Oczekuje w ogniu - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Niezależnie od rozwoju wydarzeń wejdź w interakcję z kapliczką, a załączy się rozmowa z Magraną. Ma ona dość liniowy przebieg (kilka unikalnych opcji dialogowych m.in. dla Kapłana Magrany). Po jej zakończeniu umieść Obręcz Bithatkenu (tę z (M40,11)) w ołtarzu. Sprawi to, że drużyna przetransportowana zostanie do Fundamentów Paszczy Popiołów (M40,19). Tu musisz podejść do Eothasa (M40,20) żeby porozmawiać z nim. Podobnie jak w przypadku "rozmowy" z poprzedniego głównego questu wybierane opcje dialogowe wpływają bardziej na kształtowanie charakteru bohatera. Żadna z dostępnych opcji dialogowych nie zmieni drastycznie dalszego przebiegu questu.

Po zakończonym spotkaniu załączy się od razu nowa scena paragrafowa. Także i ona ma stosunkowo liniowy przebieg. Drużyna na sam koniec automatycznie przeniesiona zostanie do Pałacu Kahanga w Neketace (M25,1). Załaczy się tam rozmowa z Królową Onekazą II oraz przedstawicielami głównych frakcji świata gry. Otrzymasz nowy główny quest Nadciągająca burza (The Coming Storm) dotyczący podróży do Ukaizo przez Moździerz Ondry (Ondra's Mortar) i ewentualnego sprzymierzenia się z jedną z czołowych frakcji Archipelagu Martwego Ognia.