Pillars of Eternity 2: Pieśń okaryny - solucja, opis przejścia Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Na stronie znajduje się opis przejścia pobocznego zadania Pieśń okaryny w grze Pillars of Eternity 2: Deadfire. To jedna z bardziej rozbudowanych opcjonalnych misji i możesz zainteresować się nią podczas pobytu na wyspie Neketaka. W ramach tego zadania główny bohater może wyświadczyć przysługę "przywódcy podziemia" w Neketace i jest to równoznaczne m.in. z koniecznością zbadania rozległych lochów.
- Odblokowanie questu i spotkanie się z Dereo
- Zdobycie Okaryny Fal
- Eksploracja Starego Miasta
- Uzyskanie dostępu do świątyni Ondry
- Zbadanie świątyni Ondry i zakończenie questu
Odblokowanie questu i spotkanie się z Dereo
Z przystąpieniem do tego zadania musisz zaczekać aż spędzisz dostatecznie dużo czasu w dzielnicy Gardziel, a konkretnie aż zwiększysz swoją reputację w tym regionie dzięki zaliczaniu innych opcjonalnych questów. Drużyna musi mianowicie zostać zatrzymana przez posłańca (Cloaked Messenger) (powyższy obrazek), który zaproponuje spotkanie (w naszym przypadku do spotkania z posłańcem doszło po ukończeniu zadania Gorzkie lekarstwo i wyjściu z sanktuarium Pitli, ale u Ciebie może być inaczej).
Od posłańca otrzymasz wskazówki jak dotrzeć do miejsca spotkania. Udaj się do Przesmyków (M12,1) i wejdź w interakcję z nimi żeby załączyć scenę paragrafową. Skręć w prawo, ponownie skręć w prawo i na koniec skręć w lewo. Po tym jak drużynę zatrzymają bandyci powiedz, że chcesz spotkać się z Dereo. Znajdziesz się w kwaterze Derea. Przejdź do głównego pomieszczenia i pogadaj z Dereo Chudym (Dereo the Lean). Możesz podjąć się pierwszego zlecenia, które dotyczy wykradzenia pewnego cennego artefaktu - Okaryny Fal.
Zdobycie Okaryny Fal
Opuść kryjówkę, a następnie Gardziel i załaduj mapę miasta. Musisz dotrzeć do dzielnicy Wężowa Korona. Po dotarciu na miejsce skieruj się do wschodniej posiadłości Takano (M16,1). Udaj się na tyły posiadłości i zainteresuj się skrzynią z powyższego obrazka. Możesz samemu ją otworzyć lub, jeśli nie masz dostatecznie rozwiniętej Mechaniki, zamordować/okraść Takano i zdobyć klucz do skrzyni. Z pojemnika wyjmij Okarynę Fal (Cornett of Waves).
Powróć z Okaryną do kwatery Derea. Otrzymasz 300 złota i Dereo będzie miał dla bohatera kolejne zadanie dotyczące zbadania ruin Starego Miasta. Uwaga - Zanim wyruszysz w podróż możesz użyć Intelektu 12 / Wnikliwości 6 żeby wypytać Derea o powody jego zainteresowania Starym Miastem.
Eksploracja Starego Miasta
Opuść kryjówkę Derea i powróć na Zaplecze. Dotrzyj do północnego korytarza w tej lokacji (M20,8), który pilnowany jest przez bandytów. Z racji tego, że działasz na zlecenie Derea bezproblemowo Cię przepuszczą. Możesz skorzystać z windy podróżujacej do Trzewi (M20,9). Tu z kolei musisz skierować się na wschód. Możesz obejść Trzewia od południa (podróż w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara) lub dotrzeć do rozwieszonej liny (M20,11) i po zaliczeniu próby z Atletyki szybciej dotrzeć na drugą stronę zbiornika. Dotrzyj do wejścia do Pradawnej świątyni Huana (M20,13) i skorzystaj z niego.
Znajdziesz się w komnacie fal w Ruinach Starego Miasta (M21,1). Porozmawiaj tu z pracującą dla Derea Gwenfyn. Po pokazaniu jej Okaryny Fal wejdź w interakcję z posągiem. Umieść okarynę w dłoni posągu, a odblokujesz przejście do dalszej części ruin. Ponownie pogadaj z Gwenfyn. Zanim wyruszysz dalej możesz wypytać ją na temat Starego Miasta i użyć Obrotności 6 żeby już teraz otrzymać część zapłaty - 500 złota.
Przed Tobą największy loch w Tekenace, przy czym zbadanie go w 100 procentach nie jest obowiązkowe. Zanim wyruszysz na jego eksplorację warto awansować drużynę na co najmniej 10-11 poziom (pozwoli ci to wygrać wszystkie walki z potworami) oraz zapewnić drużynie odpoczynek i odpowiednią ilość zapasów (mikstury, zwoje, pułapki itp.).
Rozpoczynasz w komnacie fal w Ruinach Starego Miasta (M21,1). Możesz:
- Skierować się na północny-wschód i od razu dotrzeć do przejścia prowadzącego do głównej części Starego Miasta (M21,7).
- Wybrać się najpierw na wschód i dotrzeć do przejścia do Punktu widokowego Starego Miasta (M21,6). Po znalezieniu się na mapie z punktem widokowym dotrzyj do jej centralnej części gdzie znajdują się ruiny świątyni (M21,12) (powyższy obrazek). Zbadaj je żeby załączyć scenę paragrafową. Możesz zanurkować i zaliczyć dwie próby Kondycji (wybierz bohatera z najwyższym atrybutem). Powinny one zakończyć się sukcesem jeśli wybrana postać ma 16 punktów Kondycji. Zdobędziesz dzięki temu opcjonalny artefakt - Okarynę Głębin (Cornett of Depths). Uwaga - Tuż po zakończeniu sceny paragrafowej w okolicy pojawi się duża grupa szkieletów. Najpierw zabij te potwory, które władają magią lub są silniejsze.
Niezależnie od tego czy pozyskałeś Okarynę Głębin czy też nie dotrzyj do głównego obszaru Starego Miasta (M21,7 lub M21,8).
Uzyskanie dostępu do świątyni Ondry
W Starym Mieście musisz bardziej się pilnowac, bo drużyna może wpadać tu na znacznie silniejsze potwory niż w poprzednich lokacjach, m.in. na cienie, wściekłych trupożerców czy szalonego żniwiarza. Wszystkich walk w drodze do celu podróży można uniknąć obchodząc potwory z bezpiecznej odległości lub wspomagając się skradaniem.
Celem podróży jest komnata pływów w północno-zachodniej części mapy (M21,17). Tak samo jak wcześniej wejdź w interakcję z posągiem i umieść okarynę w jego dłoni. Jeśli posiadasz obie okaryny to nic to nie zmieni, gdyż do odblokowania przejścia potrzebna jest tylko jedna z nich. Otworzy się komnata do starej świątyni Ondry (M21,18). Koniecznie zapisz tu stan gry!
Zbadanie świątyni Ondry i zakończenie questu
Po wkroczeniu do świątyni Ondry pojawi się olbrzymi jaskiniowy czerw. Ten gigantyczny potwór może zostać określony mianem bossa. Jeśli masz zamiar z nim walczyć to przygotuj się na trudną bitwę. Potwór ten jest nieruchomy, ale mimo wszystko ma duży zasięg ataków i może pluć na odległość. Czerw może też przewracać lub chwytać członków drużyny i zadawać im ogromne obrażenia. Do walk dołączać będą mniejsze czerwy przyzywane przez bossa - zajmuj się nimi tylko gdy wyraźnie przeszkadzają w głównych atakach. Ogromny czerw jest odporny na przypadłości mocy, zręczności, stanowczości i intelektu. Stoczenie pojedynku z czerwiem nie jest obowiązkowe, gdyż opisywany quest zostanie zaktualizowany po znalezieniu się w pomieszczeniu świątyni i dostatecznym zbliżeniu się do mozaiki. Możesz od razu uciec po otrzymaniu aktualizacji lub zakraść się na chwilę do sali i podróżować po jej obrzeżac.
Opcjonalne jest również zbadanie prawej sekretnej komnaty (M21,19). Prowadzące do niej drzwi posiadają dwa sloty i oznacza to, że chcąc je otworzyć musisz dysponować dwoma okarynami - tą z samego początku questu i ta z ruin świątyni. W tajnym pomieszczeniu można odnaleźć m.in. unikalną tarczę Cadhu Scalth i unikalną halabardę Wahai Poraga (uwaga - jeden z grobowców ma pułapkę wysokiego poziomu!).
W celu zakończenia questu powróć najpierw do Gwenfin (M21,1) żeby zdać jej raport. Wyrusz następnie z powrotem do Kwatery Derea. Powiedz mu o odnalezionej świątyni i mozaice. Ponownie możesz postarać się wydobyć informacje od Derea na temat jego dążeń (Wnikliwość 4 / Blefowanie 6 / Historia 7). Od Derea otrzymasz w nagrodę garłacz Piecyk kuchenny (Kitchen Stove). Możesz też użyć Obrotności 4 lub Dyplomacji 4 i poprosic o dodatkową zapłatę - 200 złota.