Pillars of Eternity 2: Ścigając boga - solucja, opis przejścia Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Ścigając boga w grze Pillars of Eternity 2: Deadfire. Zadanie to automatycznie ropoczyna się po zaliczeniu prologu gry, tj. po tym jak rozbije się statek z głównym bohaterem na pokładzie. Motywem przewodnim tego zadania jest odnalezienie śladów obecności Eothasa na wyspie Port Maje. Równolegle otrzymasz inny główny quest Los rozbitka. Zadania te w dużym stopniu pokrywają się.
Po odzyskaniu przytomności na plaży w Zaciszu Vilariego (M1,1) porozmawiasz z Ederem i Zarządczynią. Edera zdecydowanie warto przyłączyć do drużyny. Możesz też od razu wybrać dla niego klasę.
Musisz wyjść z tej mapy, dzięki czemu załaduje się mapa całej wyspy. Należy kierować się na północ, a konkretnie w stronę miasta Port Maje (M3). Po drodze natrafisz na Rozstaje Iloneta (Ilonet's Fork) i załączy się tu scena paragrafowa (powyższy obrazek).
- Możesz od razu zbliżyć się lub użyć Skradania się żeby wykonać zwiad (podejdź do pielgrzymów, przygotuj atak z zaskoczenia lub oddal się od rozwidlenia dróg).
- W dowolny sposób przywitaj się z pielgrzymami.
- Możesz obejrzeć wóz (skorzystaj ze Zwinnych dłoni żeby wykorzystać okazję i coś ukraść lub z Mocy żeby podnieść wóz - otrzymasz złoto i dodatnie punkty reputacji dla Dzieci Gwiazd Porannych) lub użyć Zastraszenia na pielgrzymach (otrzymasz złoto i składniki alchemiczne; możesz następnie odejść lub zaatakować i zabić pielgrzymów żeby całkowicie ich okraść) lub odejść bez sprawdzania wozu (ujemne punkty reputacji dla Dzieci Gwiazd Porannych).
- W trakcie spotkania z pielgrzymami dodatkowa opcja dialogowa zarezerwowana jest dla Kapłana Eothasa.
Kontynuuj podróż aż dotrzesz do miasta i znajdziesz się w Przystani w Port Maje (M3). Dwukrotnie spotkaj się w mieście z gubernatorem Clario, najpierw przy mównicy (M3,1) i następnie w jego posiadłości (M5). Możesz wyjawić, że podążać za Eothasem lub zataić te informację. Otrzymasz nowy trop związany ze zbadaniem wykopalisk znajdujących się na wyspie.
Opuść Port Maje i wyrusz na południowy-wschód od miasta. Musisz dotrzeć do Przełęczy Whakura (Whakura Pass). Załączy się tu nowa scena paragrafowa (powyższy obrazek).
- Możesz przeszukać teren w oparciu o Percepcję i Przetrwanie, dzięki czemu odkryjesz pułapkę. Do rozbrojenia jej należy użyć Mechaniki. Alternatywnie możesz od razu rozpocząć przeprawę przez przełęcz, ale wiąże się to z ryzykiem uaktywnienia pułapki.
- Po natrafieniu na xauripy możesz zaatakować je (od razu lub z zaskoczenia) lub skorzystać z unikalnej opcji zachowania dla Łowcy lub Enigmatyka. Jeśli doszło do walk to do pokonania jest mała grupa xauripów, którymi dowodzi Kamienny Ząb (Stone-Tooth). Xauripy pozostawiają po sobie m.in. materiały do craftingu, włócznie, tarcze i trofea.
Po minięciu przełęczy dokończ podróż do Engwitańskich wykopalisk (M8). Na terenie wykopalisk znajduje się kilka ogromnych odcisków stopy Eothasa, ale nie musisz ich badać, bo nic w ten sposób nie zyskasz. Możesz od razu skierować się do wejścia do Podpoziomu areny (M9). Jest to najważniejsze loch do zbadania w tej części wyspy.
Zbadanie całego lochu jest opcjonalne. Kieruj się na zachód i przejdź przez menażerię (M9,6) gdzie do pokonania (lub ominięcia w oparciu o skradanie się) są ogniki i zarodnikowce. Nieco dalej możesz też wpaść na esencje anomalii. Ostateczny cel podróży to północna sala z kolumną lśniącej adry (M9,9). Odnajdziesz tam spopielonego Oderisiego i zdobędziesz jego notatki (Oderisi's Notes).
Wkrótce załączy się scena paragrafowa (powyższy obrazek). Na jej przebieg nie masz niestety dużego wpływu (w dowolny sposób zachowaj się w stosunku do dusz). Po zakończeniu tej sceny zaliczone też zostanie całe zadanie, ale przy okazji odblokujesz nowy główny quest Żyły Eory dotyczący odnajdywania w świecie gry innych kolumn lśniącej adry. Możesz dodatkowo powiedzieć towarzyszom prawdę lub skłamać czego doświadczyłeś.