Pillars of Eternity 2: Ostatni dzwonek, zadanie Pellaginy - solucja Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Niniejsza strona opisuje zadanie Ostatni dzwonek (The Man of Chimes) w Pillars of Eternity 2 Deadfire. Jest to osobista misja Palleginy, czyli jednego z towarzyszy dostępnego w grze. Pomyślne ukończenie zadania pozwoli ci zdobyć unikalny amulet, a także poprawić relacje z Palleginą.
- Rozpoczęcie zadania i ustalenie miejsca pobytu Giacola
- Jak dostać się do lokacji Zaplecze?
- Trop Giacola w Zapleczu
- Spotkanie z Tatzatlem
Rozpoczęcie zadania i ustalenie miejsca pobytu Giacola
Aby rozpocząć zadanie, musisz mieć w swojej drużynie Pallegine oraz udać się do Świętego Stopnia (M14) w Neketace - a dokładnie w okolice Iglicy Profetów Dusz (spójrz na powyższy obrazek). W tym miejscu Pallegina automatycznie rozpocznie z tobą dialog i poprosi o pomoc w odnalezieniu Giacola. Pierwszym miejscem do odwiedzenia jest właśnie Iglica Profetów Dusz.
Wejdź na dach Iglicy Profetów Dusz i odnajdź tam postać Flaune Elette. Porozmawiaj z nią na temat Giacola - dowiesz się, że może on przebywać w karczmie Dziura (M22) w Gardzieli (M12).
W karczmie Dziura (M22) udaj się na drugie piętro - tam odwiedź zdemolowany pokój. Po wejściu automatycznie rozpocznie się dialog z Palleginą. Wróć na pierwsze piętro i porozmawiaj z barmanką Fyrną - od niej dowiesz się, że Giacola prawdopodobnie przebywa w lokacji Zaplecze (M20).
Jak dostać się do lokacji Zaplecze?
Do Zaplecza (M20) najłatwiej dostać się przez Przesmyki znajdujące się w Gardzieli (M12) - zostały one zaznaczone na powyższej mapie. Wchodząc do Przesmyków ujrzysz scenę paragrafową, w której możesz decydować w jakim kierunku się poruszasz. Aby dostać się do Zaplecza wybierz następujące opcje: w prawo, prosto, zbadaj stragan, przejdź przez stragan.
Następnie spotkasz grupę bandytów. Możesz ich zaatakować, dać łapówkę w postaci 50 monet albo użyć specjalnych opcji dialogowych dla Dyplomacji 4 / Blefowania 3. Niezależnie od wyboru dostaniesz się do Zaplecza - znajdziesz tutaj między innymi czarnorynkowych handlarzy, oferujących unikalne przedmioty.
Uwaga - opcja zbadaj stragan w scenie paragrafowej wiąże się z testem umiejętności twojego głównego bohatera. Jeśli próba będzie niepomyślna, to do Zaplecza możesz udać się w inny, dużo bardziej niebezpieczny sposób. Musisz udać się do Starego Miasta (M21) (korzystając z windy w Gardzieli) i tam odnaleźć drugie wejście do Zaplecza. Zajrzyj na stronę Stare Miasto (M21), aby sprawdzić dokładną mapę lokacji.
Trop Giacola w Zapleczu
W Zapleczu (M20) udaj się w okolice sklepu Imuani. Tam odnajdziesz, widoczną na powyższym obrazku, duszę - aktywuj ją, co pozwoli ci uzyskać informacje o miejscu pobytu Giacola. Okaże się, że został on porwany przez Tatzatla na wyspę Zęzy. Wyspa znajduje się daleko od Neketaki, więc musisz skorzystać ze statku. Zęzy zostaną dodane do zakładki "Znane miejsca" i zostaną odkryte na mapie świata, więc bez problemu do nich trafisz.
Spotkanie z Tatzatlem
Po przybyciu na wyspę Zęzy (Dunnage) znajdziesz się w dzielnicy Azyl Szalbierza (Lifter's Refuge) - jest tam tylko jeden dom dostępny do zwiedzania. Znajduje się on naprzeciwko miejsca, w którym rozpoczynasz rozgrywkę w tej lokacji. Wejście do domu z początku jest zablokowane - musisz porozmawiać z postacią o imieniu Mały Woody (Li'l Woody). Stoi on tuż przed drzwiami i po krótkiej rozmowie wpuści twoją drużynę do środka.
Tam rozpocznie się rozmowa z Tatzatlem. Możesz przystąpić do walki i tym sposobem spróbować uwolnić Giacola, ale jest to bardzo trudne, gdyż grupa Tatzatla od razu zaatakuje Giacola, co daje małe szanse na uratowanie go. Lepiej jest rozwiązać konflikt bez rozlewu krwi. W tym celu musisz prawidłowo odpowiadać na pytania Tatzatla:
- Na początek otrzymasz pytanie czy kobieta skracająca męki swojego dziecka postępuje dobrze czy źle - poprawną odpowiedzią jest "Dobrze".
- Następnie musisz powiedzieć, co zrobiłbyś z potężną technologią - poprawną odpowiedzią jest "Uczynię ją powszechnie i swobodnie dostępną".
- Dalej musisz zdecydować, jak zareagowałbyś, gdyby twój wróg był prześladowany - poprawną odpowiedzią jest "Pozwalam, by prześladowania trwały dalej".
- Na koniec zostaniesz zapytany czy zabiłbyś osobę, która czyniąc dobro, może też wyrządzić wiele zła - poprawną odpowiedzią jest "Nie zabijam".
Wybory podjęte w rozmowie wpływają na decyzję Tatzatla - wybierając powyższe opcje sprawisz, że Giacola zostanie uwolniony razem ze swoimi badaniami. Wybierając inne opcje możesz doprowadzić do zniszczenia badań Giacola ("Nie będę ryzykować. Zniszczę ją" w pytaniu nr 2) albo nawet jego śmierci ("Tak" w pytaniu nr 4). Jeśli wybrałeś opcje z zniszczeniem badań, to możesz jeszcze przekonać Tatzatla, aby tego nie robił za pomocą specjalnych opcji dialogowych wymagających: Blef 8 + Metafizyka 5 albo Dyplomacja 8 + Intelekt 14.
Jeżeli rozwiązałeś konflikt bez rozlewu krwi, to po zakończeniu rozmowy, automatycznie przeniesiesz się razem z Giacolem na zewnątrz. Po krótkiej rozmowie otrzymasz nagrodę - unikalny Amulet z dzwonkiem serca.