Pillars of Eternity 2: Druid - klasa postaci Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 marca 2021
Niniejsza strona opisuje klasę postaci Druid w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje o klasie, opis podklas z premiami oraz karami, wyniki połączeń w wieloklasowości, a także zbiór porad i wskazówek ułatwiających rozgrywkę.
Podstawowe informacje
Druidzi w Pillars of Eternity 2 to klasa niebywale elastyczna i bardzo niebezpieczna. Przedstawiciele tej grupy zazwyczaj kochają naturę i dążą do harmonii z naturą. Druidzi są w stanie korzystać z pradawnej magii, którą tylko oni są w stanie zrozumieć i okiełznać.
Główna rola: Kontrola przeciwnika (Crowd Control)
Poboczna rola: Wsparcie (Support), Agresor (Striker)
Źródło mocy: czary natury
Podklasy
Furia (Fury) - opanowali sztukę zaklinania błyskawic, które wykorzystują na wiele różnych sposobów.
Premia:
- Furie nie przemieniają się w zwierzęta, lecz w zgubę dusz.
- Zasięg i penetracja czarów żywiołów druida ulegają zwiększeniu.
- Zabójstwo w przemienionej formie wydłuża czas jej trwania.
- Postać automatycznie uczy się na kolejnych poziomach siły nowych czarów.
Kara:Brak możliwości korzystania z czarów odnowienia.
Dawca życia (Lifegiver) - choć nie potrafią przyzywać sojuszniczych istot, ta klasa stawia na leczenie i rzucanie zaklęć wspomagających.
Premia:
- Druid rzuca czary odnowienia z podwyższonym poziomem siły. Premia do tego poziomu ulega znacznemu zwiększeniu, gdy postać jest w przemienionej formie.
- Postać automatycznie uczy się na kolejnych poziomach siły nowych czarów.
Kara:
- Brak możliwości korzystania z czarów przywołujących istoty.
- Po przemianie druid otrzymuje do chwili zakończenia walki znaczącą karę do poziomu siły swoich czarów odnowienia.
Zmiennokształty (Shifter) - mistrzowie przemian, którzy w walce potrafią przybierać najróżniejsze kształty.
Premia:
- Podczas każdego starcia druid raz może przemienić się w formę dowolnego zwierzęcia, a gdy przemiana dobiegnie końca druid odzyskuje część zdrowia.
- Postać automatycznie uczy się na kolejnych poziomach siły nowych czarów.
Kara: Brak możliwości korzystania z czarów w formie zwierzęcej.
Umiejętności na start
Zależnie od wybranej podklasy, możesz wybrać któreś z poniższych umiejętności:
Ikona | Nazwa | Efekt |
Zauroczenie bestii (Charm Beast) | Nadaje status Zauroczenie (Charmed) na bestie w obszarze działania przez 15 sekund. | |
Krzepa natury (Nature's Vigor) | Przyjazne cele w obszarze działania zyskują status Sprawność (Fit) przez 20 sekund. | |
Tańczące pioruny (Dancing Bolts) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują 12-20 obrażeń od elektryczności. | |
Promień słońca (Sunbeam) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują 11-22 obrażeń od ognia i dodatkowo zostają oślepieni. | |
Uchwyt szponów (Talon's Reach) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują 23-37 obrażeń tnących. | |
Oplątanie (Tanglefoot) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują status Okulawienie (Hobbled) przez 6 sekund. | |
Dotyk rozkładu (Touch of Rot) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują 14-20 obrażeń od kwasu. Następnie otrzymują 9 obrażeń od kwasu co 3 sekundy przez 20 sekund. |
Plugawe ciernie (Vile Thorns) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują 10-17 obrażeń przeszywających. Jeśli atak się powiedzie, cele zyskują status Mdłości (Sickened). | |
Zimowy wiatr (Winter Wind) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują 17-25 obrażeń od mrozu. Dodatkowo, wrogowie są odepchnięci na 2m. | |
Piętno natury (Nature's Mark) | Wrogowie w obszarze działania otrzymują negatywny status: -10 do Odbicia (Deflectoin), -10 do Refleksu (Reflex) przez 30 sekund. | |
Przemiana - niedźwiedź (Spiritshift Bear) | +20 punktów przywracanego zdrowia, Blokowanie rzucania czarów, Forma zmieniona przez 22 sekundy. | |
Przemiana - dzik (Spiritshift Boar) | +20 punktów przywracanego zdrowia, Blokowanie rzucania czarów, +4 punkty przywracanego zdrowia co 3 sekundy, Forma zmieniona przez 22 sekundy. | |
Przemiana - wilk (Spiritshift Wolf) | +20 punktów przywracanego zdrowia, Blokowanie rzucania czarów, +25% do szybkości ruchu, Forma zmieniona przez 22 sekundy. | |
Przemiana - kot (Spiritshift Cat) | +20 punktów przywracanego zdrowia, Blokowanie rzucania czarów, Forma zmieniona przez 22 sekundy. | |
Przemiana - jeleń (Spiritshift Stag) | +20 punktów przywracanego zdrowia, Blokowanie rzucania czarów, +7 do wszystkich rodzajów obrony, Forma zmieniona przez 22 sekundy. |
Wieloklasowość
Łącząc Druida z innymi klasami postaci otrzymuje się następujące nazwy:
- Druid + Barbarzyńca = Orkan
- Druid + Pieśniarz = Teurg
- Druid + Enigmatyk = Wieszcz
- Druid + Wojownik = Strażnik
- Druid + Mnich = Ascetyk
- Druid + Paladyn = Wyzwoliciel
- Druid + Kapłan = Uniwersalista
- Druid + Łowca = Treser
- Druid + Łotrzyk = Pionier
- Druid + Mag = Czarnoksiężnik
Porady i wskazówki
- Przy tworzeniu postaci możesz wybrać jedną zwierzęcą przemianę. Decyzji nie da się potem cofnąć, a w trakcie gry nie uzyskasz dostępu do kolejnej przemiany, więc zastanów się nad właściwym wyborem. Dla początkujących graczy dobrym wyborem jest Przemiana - jeleń, oferująca dodatkowe zdrowie i premię do wszystkich rodzajów obrony.
- Druid to postać bardzo często korzystająca z zaklęć, więc nie powinna nosić pancerzy zwiększających czas odzyskiwania gotowości. Najlepszym wyborem będą szaty (zero kary do czasu odzyskiwania gotowości), ewentualnie lekkie pancerze, jeśli często zmieniasz formę i grasz jako zwierzę.
- Najważniejszym atrybutem jest Intelekt - Druid posiada mnóstwo zdolności zadających obrażenie obszarowe, a Intelekt zwiększa obszar działania. Oprócz tego warto inwestować w Moc, aby zwiększyć obrażenia. Dobrym wyborem na rasę jest Elf.
- W trakcie jednej potyczki, Druid może użyć ograniczoną liczbę zaklęć. Liczba ta rośnie wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów siły. Zapraszamy na stronę "Źródła siły", aby uzyskać więcej informacji na ten temat.