Pillars of Eternity 2: Prolog - solucja, opis przejścia Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Na stronie znajduje się opis przejścia prologu do Pillars of Eternity 2 Deadfire. Pierwszy główny quest tej gry jest bardzo prosty i skupia się na wybraniu elementów wyglądu i umiejętności głównego bohatera oraz szczegółowemu ustaleniu wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości (pierwsza część Pillars of Eternity i jej dodatki The White March).
Uwaga - Prolog rozgrywa się w dużej mierze w Próżni (In-Between) oraz na pokładzie statku Buntownik. Dopiero pod sam koniec trafisz na wyspę Port Maje, na której do zaliczenia jest też kilka kolejnych questów.
- Wybór historii i utworzenie nowego bohatera
- Alternatywny wariant zachowania - ukryte zakończenie gry
- Bitwa na statku
- Pierwsza scena paragrafowa
Wybór historii i utworzenie nowego bohatera
Podążaj fioletową ścieżką do miejsca spotkania z podstarzałym krasnoludem. Po otwarciu drzwi dotrzyj do lokacji z Bladym Rycerzem (The Pallid Knight). Kliknij na krześle. Musisz tu podjąć decyzję odnośnie wydarzeń z pierwszej części serii - możesz zaimportować sejwy z "jedynki" lub wybrać jedną z sześciu gotowych historii (opcjonalnie możesz też dokładnie ustawić wszystkie wybory po swojemu). Więcej na ten temat znajdziesz na stronie Jak zaimportować zapis (save) z pierwszej części Pillars of Eternity? w rozdziale FAQ naszego poradnika.
Uwaga - Nie wybieraj szóstej historii z listy, bo uwzględnia ona same najgorsze wybory. Najlepiej ewentualnie zainteresować się nią dopiero podczas powtórnego przechodzenia gry.
Kontynuuj rozmowę i wybierz jedną z opcji dialogowych związanych z wyruszeniem na poszukiwania Eothasa. Wkrótce załaduje się okno tworzenia nowej postaci. Musisz wybrać m.in. rasę, klasę, umiejętności, imię i wygląd bohatera. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Tworzenie postaci w naszym poradniku. Po tym jak utworzysz własną postać rozpocznij ostatnią podróż po Pustce, która doprowadzi Cię do lokacji z wnętrzem statku. Kliknij tu na leżącym na łóżku bohaterze żeby powrócić do świata żywych.
Alternatywny wariant zachowania - ukryte zakończenie gry
Cenną informacją jest to, że początkowa rozmowa z Bladym Rycerzem może wcale nie mieć "pozytywnego" zakończenia. W trakcie tego spotkania możesz nie zgodzić się na ofertę boga, z którym "związałeś się". Staje się to możliwe po załadowaniu sejwów lub wybraniu jednej z gotowych historii. W każdym możliwym etapie rozmowy nie zgódź się na wzięcie udziału w poszukiwaniach Eothasa - w ten sposób ujrzysz ukryte zakończenie, a następnie napisy końcowe. Oczywiście jest to tylko forma ciekawostki, bo w ten sposób ominiesz całą zawartość produkcji, ale osoby chcące ujrzeć wszystkie dostępne zakończenia na pewno będą zadowolone.
Bitwa na statku
Porozmawiaj w kajucie kapitańskiej (Captain's Cabin) z Ederem i z Zarządczynią (Steward). Wyjmij następnie z szafy podstawowe elementy ekwipunku (zestaw przedmiotów różni się w zależności od podjętych wcześniej decyzji) i poumieszczaj je w slotach po otwarciu inwentarza głównego bohatera.
Wyjdź na główny pokład. Załączy się tu scenka ze spotkania z kapitanem Benwethem. Możesz wybrać różne opcje dialogowe, ale niezależnie jak się zachowasz czeka Cię bitwa z piratami. Wrogów atakuj w dowolnej kolejności, ale zawsze staraj się skupiać na pojedynczym przeciwniku. Szukaj okazji do ataków od flanki na tych piratach, którzy walczą z sojusznikami. Zużyj zabraną wcześniej miksturę leczniczą jeśli bohater został mimo wszystko poważnie zraniony.
Pierwsza scena paragrafowa
Scena paragrafowa załączy się tuż po zakończonej bitwie z piratami. Ma ona jeden ważny wybór, który pokazuje dołączony obrazek:
- Jeśli podejmiesz decyzję o uratowaniu Chitupeca to Chitupec nie zginie (spotkasz go za niedługo na plaży), ale przepadnie duża część zapasów.
- Jeśli podejmiesz decyzję o ocaleniu skrzyni z zapasami to Chitupec zginie, ale już po katastrofie znajdziesz dodatkowe zapasy.
W obu przypadkach statek rozbije się i odzyskasz przytomność w Zaciszu Vilariego (Vilario's Rest) (M1,1) na wyspie Port Maje. Rozpoczną się tam nowe główne questy Los rozbitka i Ścigając boga oraz poboczny quest Pomocne dłonie.