Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021 7373 Następna Wyspa Neketaka Zadania Konflikt rodzin Valera i Bardatto Poprzednia Wyspa Neketaka Mapy Posiadłość Arkemyra Wyjścia z lokacjiM15 – Wyjście do: Taras Periki. Ważne obszary na mapieGłówna sala. W trakcie pierwszej wizyty możesz porozmawiać z Mistrzynią gildii Mairu oraz z Tekehu - jest on jednym z głównych towarzyszy możliwych do przyłączenia do drużyny (Tekehu może być druidem, enigmatykiem lub dwuklasową postacią). Sala treningowa. Możesz tu porozmawiać z Waruą (specjalna opcja dialogowa dla Enigmatyka). Książnica. Jest tu dużo interaktywnych pojemników z książkami, zwojami i innym lootem. Schody łączące parter budynku gildii i ruiny gildii. Kamienne drzwi. Są one domyślnie zamknięte i nie możesz ich w żaden sposób otworzyć. Musisz rozpocząć poboczny quest "Cienie Neketaki" otrzymany od królowej (M25,8), zdobyć Kij Łowcy Głębin i rozwiązać zagadkę (jej rozwiązanie jest w opisie pod mapą). Przejście prowadzi do Więzienia Scoyrielaphasa (09). Grobowiec Periki. W trakcie pierwszej wizyty spotkasz tu Ekenu i można mu zadać kilka pytań. Sarkofag ma zamontowaną pułapkę - skrywa m.in. zbroję wysokiej jakości. Możesz obejrzeć statuę i przeczytać duszę. Podczas zaliczania zadania "Cienie Neketaki" spotkasz tu Mistrzynię gildii Mairu (możesz też porozmawiać z jej duszą). Zarośnięta książnica. Pojemniki z miksturami i antidotami. W pobliżu jest też tajna skrytka. Grota. Grota jest początkowo pusta. Koralowi naga pojawiają się tu w trakcie zaliczania zadania "Cienie Neketaki". Musisz wtedy zabić nagę Zihaa i przeszukać zwłoki potwora żeby pozyskać Kij Łowcy Głębin (do użycia w 05). Więzienie Scoyrielaphasa. Dotrzesz tu po otwarciu kamiennych drzwi w (05). Spotkanie ze smokiem to ważna część zadania "Cienie Neketaki" (M25,8). Możesz zamordować smoka (przygotuj się na ciężką walkę - to boss), zadbać o to żeby się nie wydostał lub go uwolnić. Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M33 - Neketaka: Gildia Zaklinaczy Fal Ważne obszary na mapie Wyjścia z lokacji Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.) Nowi potencjalni członkowie drużyny Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.) Powyższa mapa prezentuje Gildię Zaklinaczy Fal (Watershapers Guild). To jedna z ważniejszych lokacji odwiedzanych podczas pobytu w mieście Neketaka w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Budynek znajduje się w dzielnicy Taras Periki i możesz zbadać zarówno główne piętro jak i usytuowane pod siedzibą gildii ruiny (ich pełna eksploracja możliwa jest dopiero w dalszej części gry). Ważne miejsca w Gildii Zaklinaczy FalQuesty kontynuowane w Gildii Zaklinaczy FalWażne postacie niezależne w Gildii Zaklinaczy FalRodzaje przeciwników i potworów w Gildii Zaklinaczy FalInne informacje związane z Gildią Zaklinaczy Fal Ważne miejsca w Gildii Zaklinaczy Fal1. Główna sala. W trakcie pierwszej wizyty możesz porozmawiać z Mistrzynią gildii Mairu oraz z Tekehu - jest on jednym z głównych towarzyszy możliwych do przyłączenia do drużyny. Tekehu może być druidem, enigmatykiem lub dwuklasową postacią. 5. Kamienne drzwi. Są one domyślnie zamknięte i nie możesz ich w żaden sposób otworzyć. Musisz rozpocząć poboczny quest Cienie Neketaki otrzymany od królowej (M25,8), zdobyć Kij Łowcy Głębin i rozwiązać z jego pomocą zagadkę. Jej rozwiązanie zamieściliśmy poniżej. Po załączeniu się sceny paragrafowej na tarczy ujrzysz cztery symbole: [1] - Księżyc [2] - Ngati [3] - Ręce [4] - Deszcz Za pomocą opcji tekstowych możesz obracać tarczę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub w przeciwną stronę) oraz naciskać symbole. Po wybraniu opcji naciśnięcia (Press the dial) gra bierze pod uwagę ten symbol, który aktualnie znajduje się na górze ekranu (na dołączonym obrazku jest to obrazek 1 - Księżyc). Aby otworzyć drzwi należy wciskać symbole w następującej kolejności: Ngati, Księżyc, Deszcz, Księżyc, Ręce. Dzięki temu przejście zostanie odblokowane. Prowadzi ono do Więzienia Scoyrielaphasa (M33,9). 6. Grobowiec Periki. W trakcie pierwszej wizyty spotkasz tu Ekenu i można mu zadać kilka pytań. Sarkofag ma zamontowaną pułapkę - skrywa m.in. zbroję wysokiej jakości. Możesz obejrzeć statuę i przeczytać duszę. Podczas zaliczania zadania Cienie Neketaki spotkasz tu ponownie Mistrzynię gildii Mairu (możesz też porozmawiać z jej duszą). 8. Grota. Grota jest początkowo pusta. Koralowi naga pojawiają się tu w trakcie zaliczania zadania Cienie Neketaki. Musisz wtedy zabić nagę Zihaa i przeszukać zwłoki potwora żeby pozyskać Kij Łowcy Głębin (potrzebny do zaliczenia zagadki w (M33,5)). 9. Więzienie smoka Scoyrielaphasa. Dotrzesz tu po zaliczeniu zagadki i otwarciu kamiennych drzwi w (M33,5). Spotkanie ze smokiem to ważna część zadania Cienie Neketaki (M25,8). Możesz zamordować smoka (przygotuj się na ciężką walkę - to boss), zadbać o to żeby się nie wydostał lub go uwolnić. Questy kontynuowane w Gildii Zaklinaczy Fal[Huana] Cienie Neketaki (The Shadows of Neketaka) (M25) - Musisz zbadać siedzibę gildii po tym jak zostanie zaatakowana przez koralowych naga (do ataku dojdzie automatycznie w momencie rozpoczęcia tego questu). Ważne postacie niezależne w Gildii Zaklinaczy FalTekehu (M33,1) - Możesz zrekrutować go do drużyny (Tekehu może być druidem, enigmatykiem lub dwuklasową postacią). Scoyrielaphas (M33,9) - Ze smokiem możesz spotkać się dopiero po rozpoczęciu zadania Cienie Neketaki. Gra pozwoli ci zabić go, ponownie uwięzić lub uwolnić. Rodzaje przeciwników i potworów w Gildii Zaklinaczy FalKoralowy naga (Coral Naga) - Z koralowymi naga miałeś już wcześniej do czynienia na wyspie Hasongo. Dla przypomnienia to wężopodobne kreatury, które są jednak rozumnymi istotami. Dzielą się oni głównie na wojowników oraz łuczników i mogą dodatkowo zatruwać swoim jadem. Są też odporni na przypadłości zręczności. Najsilniejszy naga do pokonania w ruinach Gildii Zaklinaczy Fal to Zihaa. Warto po dotarciu do niego na nim skupić swoje ataki. Totem - Same totemy nie atakują drużyny, ale mogą być używane do przyzywania zgub i innych niematerialnych istot. Jeśli tylko odnotujesz taki obiekt to zniszcz go już na samym początku bitwy. Scoyrielaphas - Do pojedynku ze smokiem dojdzie tylko jeśli dobrowolnie do niego doprowadzisz, tj. jeśli postanowić zabić smoka lub go na dobre uwięzić. To oczywiście bardzo silny potwór, którego można określić mianem bossa. Postaraj się awansować drużynę na co najmniej 12-13 poziom zanim przystąpisz do potyczki. Scoyrielaphas jak na smoka przystało potrafi zionąć ogniem i z pomocą przychodzą tu niewielkie magiczne kopuły wewnątrz sali. Zabezpieczają one przed tego typu atakami. Najlepiej utrzymywać wewnątrz nich słabszych członków drużyny i atakować smoka silniejszymi postaciami. Scoyrielaphas jest niewrażliwy na działanie wody i przypadłości zręczności, intelektu i stanowczości, oraz odporny na przypadłości mocy i percepcji. Dodatkowo w trakcie bitwy w sali mogą pojawić się bicze wodne (Water Whip). Również przed nimi skrywaj się wewnątrz małych kopuł (+20 do obrony przed atakami wodnymi) i staraj się skupiać jednak na dalszym atakowaniu smoka. Inne informacje związane z Gildią Zaklinaczy FalDo gildii warto zajrzeć już w trakcie pierwszej wizyty w Tekenace po to żeby zrekrutować Tekehu. Jest to szczególnie wskazane jeśli Twoja drużyna cierpi aktualnie na "niedobór" postaci mogących korzystać z magii. Gildia to dosyć nietypowa lokacja, bo nie pozostaje ona w niezmienionym stanie przez całą grę. Dojdzie mianowicie do ataku na nią po tym jak powrócisz z wyspy Hasongo odwiedzanej w ramach głównej fabuły i spotkasz się w Tekenace z królową. Nie musisz na szczęście śpieszyć się z dokończeniem questu Cienie Neketaki po tym jak go już otrzymasz. Wskazane jest zresztą wcześniejsze rozwinięcie drużyny na wypadek gdyby doszło do walki ze smokiem przebywającym w ruinach gildii. Następna Wyspa Neketaka Zadania Konflikt rodzin Valera i Bardatto Poprzednia Wyspa Neketaka Mapy Posiadłość Arkemyra