Pillars of Eternity 2: Współpraca z Vailiańską Kompanią Handlową - solucja Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021
Nawiązanie współpracy z Vailiańską Kompanią Handlową to jeden ze sposobów na dotarcie do Ukaizo w ramach questu Nadciągająca burza gry Pillars of Eternity 2 Deadfire. Wybranie tej frakcji sprawia, że nie będziesz mógł zająć się ostatnimi questami dla żadnego spośród trzech pozostałych ugrupowań. Co więcej Widzący może stać się wrogiem dla innych frakcji i możliwa jest utrata Mai, który może na stałe opuścić drużynę.
Początkowe questy Vailiańskiej Kompanii Handlowej
Zanim będziesz mógł odblokować ostatnie dwa questy Vailiańskiej Kompanii Handlowej i na stałe "związać się" z tą frakcją konieczne jest uprzednie zajęcie się zadaniami powiązanymi z tym ugrupowaniem. Mowa tu o następujących questach:
- Zasady handlu (Terms of Trade) - Jest on powiązany z większym questem Burze Poko Kohary. Zajrzyj na stronę Burze Poko Kohary (The Storms of Poko Kohara) - poboczne zadanie w naszym poradniku.
- Pranie brudów (Dirty Laundry) - Jego opis przejścia jest na stronie Pozostałe poboczne zadania na wyspie Neketaka w naszym poradniku.
- Podobieństwo umysłów (Of Like Minds) - Jego opis przejścia jest na stronie Pozostałe poboczne zadania na wyspie Neketaka w naszym poradniku.
- Poza światem (A Glimpse Beyond) - Jego opis przejścia jest na stronie Pozostałe poboczne zadania na wyspie Neketaka w naszym poradniku.
- Na skróty (Skipping Ahead) - Jego opis przejścia jest na stronie Na skróty (Skipping Ahead) - poboczne zadanie w naszym poradniku.
Uwaga - Na potrzeby odblokowania finałowych zadań Vailiańskiej Kompanii Handlowej nie musisz w ogóle zajmować się questami tej frakcji z grupy Nagroda za głowę (Bounty). Są one w pełni opcjonalne.
Finałowy quest 1 - Niezbyt salomonowy osąd (A Vote of No Confidence)
Po zakończeniu questu Na skróty oraz pozostałych z powyższej listy spotkaj się z Luevą Alvari w Siedzibie Vailiańskiej Kompanii Handlowej w dzielnicy Królewska Przystań w Neketace (M18,4). Z rozmowy dowiesz się, że chce pozbawić ona dyrektora Castola stanowiska. Musisz wziąć udział w przesłuchaniu przez udziałców, które odbędzie się w biurze dyrektora (M18,7). Możesz od razu się tam przenieść lub dotrzeć tam dopiero gdy będziesz gotowy. Przesłuchanie może mieć dwa główne zakończenia:
- Lueva Alvari zostanie oskarżona o działanie na niekorzyść kompanii - Po początkowych powitaniach wybieraj w trakcie przesłuchania te opcje dialogowe, które sprzyjają dyrektorowi: wyprawa do Poko Kohary była sukcesem lub skłam jeśli zakończyła się ona porażką; eksperymenty animacyjne są obiecujące - możesz pomóc sobie opcją dialogową dla Blefowania 6 / Wnikliwości 6 / Historii 6; rozkazy odnośnie przejmowania żył adry zostały wykonane; skłam, że Castol nie brał udziału w handlu niewolnikami - pomóż sobie próbą Stanowczości; dyrektor Castol dobrze wykonuje swoje zadania. Dyrektor Castol pozostanie na stanowisku, zaś Lueva Alvari zostanie wydalona z Vailiańskiej Kompanii Handlowej.
- Dyrektor Castol zostanie usunięty ze stanowiska - Po początkowych powitaniach wybieraj w trakcie przesłuchania te opcje dialogowe, które stawiają dyrektora w złym świetle: wyprawa do Poko Kohary była porażką lub skłam jeśli zakończyła się ona sukcesem; eksperymenty animacyjne są niebezpieczne; rozkazy odnośnie przejmowania żył adry nie zostały wykonane; Castol bierze udział w nielegalnym handlu niewolnikami; dyrektor Castol powinien zostać zwolniony. Lueva Alvari zostanie nowym dyrektorem, zaś Castol zostanie wydalony z Vailiańskiej Kompanii Handlowej. W ramach podziękowania otrzymasz od Luevy 2000 złota.
W obu przypadkach odblokujesz nowy finałowy quest Sabotaż w Mosiężnej Cytadeli.
Jeśli Maia podrózuje z drużyną to niezależnie od wybranego wariantu podejmie decyzję o odejściu z drużyny, gdyż zawiązanie bliskiej współpracy z Kompanią Handlową będzie sprzeczne z jej światopoglądem. Nie możesz cofnąć jej decyzji, ale możesz pożegnać się z nią na jeden z kilku sposobów.
Finałowy quest 2 - Sabotaż w Mosiężnej Cytadeli (Sabotage at the Brass Citadel)
Quest ten otrzymasz od dyrektora Castola lub od Luevy Alvari (jeśli to ona została nowym dyrektorem). Plan zakłada infiltrację prochowni Królewskiej Kompanii Martwego Ognia i umieszczenie w niej ładunku wybuchowego. Powróć do dzielnicy Święty Stopień i wejdź do budynku Iglicy Profetów Dusz (M14,4). Przejdź na dach i spotkaj się tam ponownie z Flaune Elette. Otrzymasz od niej ładunek z opóźnionym zapłonem (Timed Explosive). Wyraź gotowość do wzięcia udziału w kolejnym eksperymencie. Drużyna zostanie przeniesiona do wnętrza prochowni w Mosiężnej Cytadeli (M13,5).
W trakcie infiltracji prochowni możesz, lecz nie musisz, skradać się. W przypadku wykrycia zmuszony zostaniesz do rozegrania serii walk. Jeśli mimo wszystko pragniesz unikać wykrycia to powoli przemieszczaj się po piwnicy budynku, obserwuj trasy przemarszu strażników i mijaj ich gdy będzie bezpiecznie. Celem podróży jest pokazany na obrazku magazyn prochu (Powder Stockpile) na zachód od miejsca startu. Możesz wejść w interakcję z pojemnikiem i umieścić w nim ładunek od Elette.
WAŻNA UWAGA - Po umieszczeniu bomby w pojemniku wystartuje "niewidoczny" licznik upływu czasu. Musisz uciec z budynku zanim prochownia eksploduje, bo w przeciwnym razie cała drużyna automatycznie zginie.
Powróć z powrotem w okolice miejsca startu. Powinien pojawić się tu patrol strażników i jeśli wymordowałeś osoby z piwnicy to wszczęty zostanie alarm. Możesz podjąć walki (nie ociągaj się w nich, bo ponagla Cię licznik bomby) lub od razu dotrzeć do północnych schodów prowadzących na wyższy poziom prochowni.
Na głównym poziomie prochowni możesz zostać zatrzymany przez strażników i opuścić budynek (walki rozpoczą się na zewnątrz) lub zaatakować ich. Nie warto korzystać z głównego wyjścia z budynku. Zamiast tego dotrzyj do schodów prowadzących na wyższy poziom. Przejdź tam przez małe pomieszczenie i wyjdź z prochowni. Cut-scenka ukaże jej eksplozję. Po zniszczeniu budynku drużyna znajdzie się w losowej uliczce w mieście.
Powróć do Siedziby Vailiańskiej Kompanii Handlowej. Po wejściu do środka zatryzma Cię Olesca Sarasco i dowiesz się o konieczności spotkania z królową. Dotrzyj w rezultacie do Pałacu Kahanga. Spotkanie z Królową Onekazą II i innymi zebranymi w sali postaciami (będzie wśród nich m.in. Hazanui Karu) może przebiec na kilka sposobów:
- Przedstawienie wersji wydarzeń po myśli Vailiańskiej Kompanii Handlowej - Na potrzeby tego wariantu skłam na początku rozmowy, że nie byłeś świadkiem eksplozji w prochowni. Królowa zmuszona zostanie przyjąć do wiadomości to stanowisko, ale potajemnie nie będzie ci wierzyła. Najważniejsze jest to, że możesz kontynuować opisywaną misję.
- Doprowadzenie do konfrontacji w pałacu - Do walk dojdzie jeśli w jakimś momencie rozmowy przyznasz się do uczestnictwa w ataku na zbrojownię. Konieczne będzie rozprawienie się z przedstawicielami frakcji Królewska Kompania Martwego Ognia i Huana (królowa opuści salę tronową przed rozpoczęciem walk). Po walkach i ucieczce z pałacu nadal możesz spotkać się z dyrektorem Castolem / Luevą Alvari.
- Oskarżenie Vailiańskiej Kompanii Handlowej o atak na prochownię - To nietypowe rozwiązanie, bo możesz przypodobać się dla odmiany frakcji Huana, której zniszczenie prochowni również jest po myśli. Musisz skłamać i oskarżyć Andacio z Vailiańskiej Kompanii Handlowej o przeprowadzenie sabotażu w prochowni. Wariant ten blokuje możliwość współpracy z Vailiańską Kompanią Handlową, ALE automatycznie staniesz się sojusznikiem frakcji Huana i zaliczysz finałowy quest Huana Mieszanka wybuchowa. Możesz spotkać się z królową i wyruszyć do Ukaizo wraz z jej frakcją (szczegóły na stronie z opisem wariantu 5).
Jeśli wizyta w pałacu zakończyła się po myśli Vailiańskiej Kompanii Handlowej to powróć do dyrektora Castola lub Luevy Alvari. Otrzymasz 5000 złota i możesz omówić szczegóły podróży do Ukaizo.
Dotarcie do Ukaizo
Gra dodaje lokalizację Ukaizo do mapy świata. Lokacja ta jest w północno-wschodnim narożniku mapy świata, na wschód od Paszczy Popiołów - pokazuje ją dołączony obrazek.
W drodze do Ukaizo może załączyć się kilka scen paragrafowych dotyczących spotkania się z flotą Vailiańskiej Kompanii Handlowej oraz przepłynięcia przez sztorm:
- Możesz pomóc statkom Vailiańskiej Kompanii Handlowej w pokonaniu wrogich okrętów (możliwość rozegrania bitew morskich i bezpośrednich walk na pokładzie) lub pozostawić sojuszników na pastwę losu i płynąć dalej.
- Możesz napotkać ogromne podwodne stworzenie i zignorować je lub ostrzelać z dział łodzi powodnej. Atak zakończy się sukcesem jeśli masz dostatecznie dobrego działonowego.
- Sam sztorm nie będzie stanowił problemu dzięki pomocy ze strony animantów, którzy otworzą portal i zagwarantują statku Widzącego bezpieczną przeprawę.
Po dopłynięciu do Ukaizo możesz na dobre zająć się questem Miasto zaginione w czasie (The City Lost in Time).