Pillars of Eternity 2: Pupile (pety) - lista Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 lutego 2021
Pupile (pets) to unikalne przyjaźnie nastawione zwierzaki, które możesz odnajdywać lub kupować podczas przemierzania świata w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. W danym momencie z drużyną może podróżować jeden pupil i otrzymuje ona wtedy powiązane z nim premie do statystyk. Poniżej zamieściliśmy informacje na temat miejsc odnajdywania kolejnych pupilów.
Główne informacje o pupilach
Pupile to inaczej zwierzaki lub pety, które mogą podróżować z drużyną. Są one rozsiane w różnorodnych miejscach, więc jeśli nie chcesz ich przegapić musisz być bardzo uważny (warto używać przycisku "Tab", który włącza napisy z nazwami pobliskich przedmiotów, NPC, zwierzaków itp.) Pupile nie uczestniczą w walce, ale oferują premię do statystyk (premie są różne, w zależności od zwierzaka). Znaleziony zwierzak dodawany jest do inwentarza tak jak zwykłe przedmioty. Jeśli chcesz go "uaktywnić" to musisz przenieść go do zaznaczonego na powyższym obrazku slotu w inwentarzu głównego bohatera. Pupil pojawi się u nogi twojej postaci i będzie podążać za drużyną - jest nieśmiertelny, ale też nie zadaje żadnych obrażeń. W jednym momencie możesz "używać" tylko jednego pupila, ale pozostałe mogą pozostać w ekwipunku. Niechciane zwierzaki możesz oczywiście sprzedawać.
Uwaga - Dodatkowe informacje o pupilach możesz znaleźć na stronie Jak mieć własnego zwierzaka (peta) w grze? w rozdziale FAQ naszego poradnika.
Zestawienie pupilów (petów)
Uwaga - W drugiej kolumnie tabeli w nawiasach podajemy numer map z naszego poradnika. Przykładowo (M8) oznacza mapę numer 8 (Engwitańskie wykopaliska). Możesz odnaleźć tę mapę w naszym atlasie świata i uzyskać dzięki temu dokładniejsze informacje o lokalizacji danego pupila.
PUPIL | LOKALIZACJA | RODZAJ PREMII DO STATYSTYK |
Gosha | Wyspa Maje: Engwitańskie wykopaliska (M8) | +1 do Percepcji; wrogie ataki bronią mają mniejsze szanse na zadanie drużynie obrażeń krytycznych |
Xopn'aua | Wyspa Neketaka: Królewska Przystań (M11) | +2 do Wnikliwości, +1 do Metafizyki; dodatkowa premia dla drużyny do Woli |
Abraham | Wyspa Neketaka: Królewska Przystań (M11) | zmniejszenie kary do czasu odzyskiwania gotowości od pancerza; członkowie drużyny odzyskują nieco zdrowia, gdy zabiją przeciwnika |
Toby | Wyspa Neketaka: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej | +1 do Percepcji; drużyna otrzymuje premię do maksymalnego zdrowia |
Algol | Wyspa Neketaka: Zaplecze | -20% czasu trwania przypadłości związanych z Kondycją; członkowie drużyny odzyskują nieco zdrowia, gdy zabiją przeciwnika |
Ickis | Wyspa Neketaka: Gardziel (M12) | +3 do wszystkich rodzajów obrony przed atakami; dodatkowa obrona dla drużyny przed atakami wywołującymi chorobę i zatrucia |
Onyks (Onyx) | Wyspa Neketaka: Dziura w Gardzieli | +1 do Percepcji; poprawiona obrona dla drużyny przed atakami powodującymi chorobę |
Deus | Wyspa Neketaka: Dziura w Gardzieli | +1 do Kondycji; członkowie drużyny odzyskują nieco zdrowia, gdy zabiją przeciwnika |
Pozzi | Wyspa Neketaka: Święty Stopień (M14) | +1 do poziomu wszystkich sił ze słowem kluczowym Ogień; premia do refleksu dla drużyny |
Kot animacyjny (Animancy Cat) | Wyspa Neketaka: Święty Stopień (M14; handlarz) | +2 do Metafizyki, 1 do Wiedzy tajemnej; przywoływane przez drużynę istoty zyskują premię do mocy i penetracji |
Frau Nils | Wyspa Neketaka: Święty Stopień (M14) | +3 do celności ataków; dodatkowe zdrowie dla drużyny |
Jules | Wyspa Neketaka: Taras Periki (M15) | +1 do Percepcji; członkowie drużyny skuteczniej korzystają z czarów i mikstur leczniczych |
Rasper | Wyspa Neketaka: Taras Periki (M15) | zamiana 5% otrzymanych trafień na draśnięcia; członkowie drużyny skuteczniej korzystają z czarów i mikstur leczniczych |
Eviee | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16) | +2 do Stanowczości, odporność na przestraszenie; skrócony czas przypadłości, które dotkną drużynę |
Prissy | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16) | +15% do wykonywanego leczenia; członkowie drużyny odzyskują nieco zdrowia, gdy zabiją przeciwnika |
Bąbelek (Bubble the Cat) | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +25% do szybkości ruchu; członkowie drużyny skuteczniej korzystają z czarów i mikstur leczniczych |
Elmo | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +25% do szybkości ruchu; większe prawdopodobieństwo, że ataki przeciwników zakończą się draśnięciami |
Rudy Demon (Ginger Demon) | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Percepcji; premia do refleksu dla drużyny |
Kathrynn Vonn Kiliann | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Intelektu; dodatkowa premia dla drużyny do Woli |
Loki | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +15% do zasięgu ataków; członkowie drużyny szybciej poruszają się w trakcie walki |
Milx | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Intelektu; zwiększone szanse trafień krytycznych w trakcie używania czarów i umiejętności |
Gwiezdny Otto (Otto Starcat) | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do poziomu wszystkich sił ze słowem kluczowym Ogień; premia do zasięgu ataków drużyny |
Atlas | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Percepcji; premia do celności ataków dystansowych drużyny |
Chilli | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Stanowczości; dodatkowa premia dla drużyny do Woli |
Harley | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +10% do obrażeń ataków dystansowych; drużyna otrzymuje premię do celności ataków dystansowych |
Naleśnik (Pancake) | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Mocy; zwiększona odporność drużyny na poparzenia |
Roxy | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Stanowczości; poprawiona obrona dla drużyny przed atakami powodującymi chorobę |
Freya | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Intelektu; członkowie drużyny odzyskują nieco zdrowia, gdy zabiją przeciwnika |
Mercedes | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +15 do maksymalnego zdrowia; premia do obrażeń zadawanych przez drużynę bronią białą |
Sokrates (Socrates) | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +20 do zdrowia po zabiciu przeciwnika; zwiększone szanse odbijania ataków przez drużynę |
Gizmo | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +25% do szybkości ruchu; premia do refleksu dla drużyny |
Bark String | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | -20% czasu trwania przypadłości związanych ze Zręcznością; członkowie drużyny szybciej poruszają się w trakcie walki |
Ginger L. Esry "Dyniożer" ("Pumpkin Eater") | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | +1 do Intelektu; zmniejszone szanse trafień krytycznych w wykonaniu przeciwników |
Rare Dan | Wyspa Neketaka: Wężowa Korona (M16; handlarz) | zamiana 5% otrzymanych trafień na draśnięcia; premia do pomyślności |
Peter | Sanktuarium Wiążącej Przysięgi (wyspa z questu Na tacę albo na tacy) | +15% do obrażeń ataków obszarowych; członkowie drużyny otrzymują premię do zasięgu ataków obszarowych |
Corlagon | Wyspa Hasongo: Latarnia morska (M26) | +5% do obrażeń ataków obszarowych; większa skuteczność mikstur i zdolności leczniczych drużyny |
Mirri | Wyspa Tikawara: Wioska (M27) | +1 do Intelektu; wrogie ataki rzadziej zadają drużynie obrażenia krytyczne |
Warchlak (Baby Boar) | Wyspa Tikawara: Przełęcz Boa Hika | ataki powodują przerwanie, gdy używane są bronie do walki wręcz; drużyna zadaje dodatkowe obrażenia cięte |
Młode pustynnego żmija (Desert Wurm Hatchling) | Wyspa Poko Kohara: Ruiny Poko Kohary (M29) | +5 do wszystkich rodzajów obrony przed atakami naziemnymi; niektóre nieudane ataki broniami dystansowymi drużyny stają się draśnięciami |
Bernhard | Wyspa Sayuka (M35) | +1 do Intelektu; drużyna zadaje większe obrażenia bronią dystansową |
Twix | Wyspa Sayuka: Bagna Wygiętego Konara (M35) | +15 do maksymalnego zdrowia; członkowie drużyny odzyskują nieco zdrowia, gdy zabiją przeciwnika |
Młode niedźwiedzia (Bear Cub) | Wyspa Sayuka: Bagna Wygiętego Konara (M35) | +8 do hartu; drużyna zadaje większe obrażenia w zwarciu |
Chauncey | Zęza: Azyl Szalbierza (M36) | +1 do Zręczności; wymierzone w drużynę ataki bronią częściej są draśnięciami zamiast trafień |
Hemp | Zęza: Świetlisty Dwór (M36) | +1 do Kondycji; premia dla drużyny do hartu |
Grog | Paszcza Popiołów (M40) | +1 do Stanowczości; drużyna nie może nawiązywać walki i sama jest niewrażliwa na nawiązania; każdy członek drużyny ginie, gdy traci przytomność |
Czaszka Concelhauta | Obserwatorium Bekarny: Planetarium (M42) | +5% do obrażeń od Kwasu; +2 do wszystkich poziomów siły czaru Czar Concelhauta; możliwość przywołania oblicza Concelhauta zadającego obrażenia wrogom |
Mały Babs (Lil' Babs) | Motare o Kozi (M41) | +1 do Zręczności; drużyna zdobywa dodatkowe odbicie przeciw atakom bronią białą |
Nikki | Strzaskana Rafa: Hangar na łodzie (M44) | zamienia 5% trafień na draśnięcie przeciwnika oraz sprawia, że wrogie ataki częściej stają się draśnięciami, a twoja drużyna otrzymuje premię do celności broni w walce w zwarciu |
Bonnie | Strzaskana Rafa: Marynowany Węgorz (M44) | zamienia 5% trafień na draśnięcie przeciwnika oraz sprawia, że niektóre wrogie ataki będą draśnięciem zamiast trafieniem, a niektóre ataki krytyczne zostaną zamienione na normalne |
Szczenię grobowego ogara (Grave Hound Pup) | Strzaskana Rafa: Marynowany Węgorz (M44) | +10% do obrażeń w zwarciu przeciw Nośnikom dusz oraz mniejsze obrażenia otrzymywane od kwasu |
Nemnok | Zalane Kurhany - sanktuarium (lokacja z misji Nemnok Pożeracz) | +1 do maksymalnej liczby punktów wzmocnienia oraz jedno dodatkowe rzucenie czaru poziomu pierwszego dla druidów, kapłanów i magów |