Pillars of Eternity 2: Mnich - klasa postaci Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 marca 2021
Niniejsza strona opisuje klasę postaci Mnich w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Znajdziesz tutaj podstawowe informacje o klasie, opis podklas z premiami oraz karami, wyniki połączeń w wieloklasowości, a także zbiór porad i wskazówek ułatwiających rozgrywkę.
Podstawowe informacje
Mnisi w Pillars of Eternity 2 wytrenowali swoje ciała do poziomu nieosiągalnego dla zwykłych ludzi. W walce prezentują zdumiewające techniki sztuki walki i niebywałą szybkość ataków. Są w stanie również znacząco uodpornić się na ból i całkowicie podporządkować sobie swój umysł.
Główna rola: Agresor (Striker)
Poboczna rola: Obrońca (Defender)
Źródło mocy: rany
Podklasy
Wędrowiec Hel (Helwalker) - w czasie szkolenia często ocierali się o pewną śmierć, a każda rana na ich ciele dodaje im dodatkowej siły.
Premia:
- Postać rozpoczyna walkę z dodatkowymi ranami.
- Wędrowiec Hel zdobywa moc za każdą posiadaną ranę.
Kara: Mnisi będący Wędrowcami Hel otrzymują większe obrażenia za każdą posiadaną ranę.
Nalpazca - przez lata eksperymentowali z różnymi substancjami i medytacjami, co pozwoliło im zyskać dostęp do zupełnie unikalnych umiejętności, jednak za cenę racjonalności...
Premia:
- Efekty wszystkich narkotyków utrzymują się dłużej.
- W czasie aktywności premii od narkotyków generowane są rany.
Kara:
- Kary odstawieniowe sprawiają, że Mnich nie może być leczony.
- Degeneracja ran, gdy postać nie korzysta z narkotyków.
Strzaskana kolumna (Shattered Pillar) - wyznają zasadę rozwoju poprzez sprawienie bólu i cierpienia innym dookoła.
Premia: Podczas zadawania obrażeń bronią do walki w zwarciu postać zyskuje rany.
Kara:
- Rany nie mogą zostać wywołane przez otrzymywane obrażenia.
- Próg wymagany do uzyskania ran ulega podwyższeniu.
- Zmniejszona maksymalna liczba ran.
Umiejętności na start
Niezależnie od klasy, możesz wybrać jedną z trzech umiejętności:
Ikona | Nazwa | Efekt |
Szybkie ciosy (Swift Strikes) | Efekt dla rzucającego: +20% Szybkości działania (Action Speed) na 10 sekund, status Szybkość (Quick) przez 10 sekund. | |
Siła cierpienia (Forces of Anguish) | Odrzuca i powala cel ataku. | |
Umartwienie duszy (Mortification of the Soul) | Mnich zadaje sobie obrażenia bazowe i zdobywa rany. |
Wieloklasowość
Łącząc Mnicha z innymi klasami postaci otrzymuje się następujące nazwy:
- Mnich + Barbarzyńca = Rozpruwacz
- Mnich + Pieśniarz = Piewca
- Mnich + Enigmatyk = Oświecony
- Mnich + Druid = Ascetyk
- Mnich + Wojownik = Awanturnik
- Mnich + Paladyn = Czciciel
- Mnich + Kapłan = Kontemplator
- Mnich + Łowca = Obieżyświat
- Mnich + Łotrzyk = Tancerz cienia
- Mnich + Mag = Mędrzec
Porady i wskazówki
- Mnich posiada dwa źródła siły - Umartwienie oraz Rany. Umartwienie to standardowa pula, jak u Wojownika czy Barbarzyńcy, która jest zużywana przy używaniu zdolności i regenerowana po każdej potyczce. Z kolei Rany zdobywa się podczas otrzymywania obrażeń, a następnie zużywa na korzystanie ze zdolności (ale innych niż w przypadku Umartwienia).
- Szybkość ataku to podstawa - nie ma sensu używać ciężkich pancerzy i zmniejszać swoją mobilność oraz szybkość. Używaj co najwyżej lekkich pancerzy, a nawet wypróbuj rozgrywkę z szatami czy zwykłymi ubraniami. Korzystaj z zdolności typu Szybkie ciosy, by zasypać wrogów gradem ciosów. Przy okazji pamiętaj o wsparciu postaci walczących na dystans i odpychaj od nich wrogów za pomocą zdolności Siła cierpienia.
- Powyższy punkt dotyczy "standardowego" Mnicha, skupionego na zadawaniu obrażeń, ale Mnich radzi sobie również jako "tank". Zdolność Jasność udręki skraca czas trwania negatywnych efektów, a Odbicie ostrzy pozwala odbijać obrażenia wrogów. Oprócz tego, cały szereg zdolności odpychających czy powalających przeciwników pozwala na ochronę pozostałych członków drużyny.
- Najważniejsze atrybuty Mnicha to Moc, Kondycja oraz Zręczność. Jeśli idziesz w stronę zadawania obrażeń, najbardziej skup się na Mocy i wybierz rasę Aumaun. A jeśli w stronę "tanka", to na Kondycji i wybierz rasę Krasnolud.