Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
Aktualizacja:
Powyższa mapa prezentuje Wiszące Grobowce (The Hanging Sepulchers). To jeden z opcjonalnych lochów możliwych do zbadania w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Grobowce znajdują się konkretnie pod dzielnicą Święty Stopień w mieście Neketaka. Odwiedzenie tego lochu jest częścią jest częścią jednego z pobocznych zadań gry i warto wcześniej awansować dostatecznie drużynę, bo grobowców pilnują silniejsze potwory.
- Ważne miejsca w Wiszących Grobowcach
- Questy kontynuowane w Wiszących Grobowcach
- Ważne postacie niezależne w Wiszących Grobowcach
- Rodzaje przeciwników i potworów w Wiszących Grobowcach
- Inne informacje związane z Wiszącymi Grobowcami
Ważne miejsca w Wiszących Grobowcach
1. Domyślne miejsce rozpoczęcia eksploracji lochu. Rozpoczniesz tu jeśli w Świętym Stopniu użyłeś Pętli węgorzy do otwarcia wejścia do grobowców (M14,2). Północna brama jest zamknięta - otwiera ją dźwignia na północ od niej (nie możesz jej dosięgnąć od południa, tak więc należy wyruszyć na wschód).
2. Alternatywne miejsce rozpoczęcia eksploracji lochu. Rozpoczniesz tu jeśli w Świętym Stopniu użyłeś linki z kotwiczką na drzewie (M14,2) i poprawnie zaliczyłeś scenę paragrafową z przejścia przez katakumby. Możesz też opuścić tędy loch, ale wymagania do użycia linki z kotwiczką wtedy rosną (tzn. łatwiej zawalić test umiejętności).
5. Grobowiec Pani Czuwania. Pilnują go nieumarli. Odnajdziesz tu Epitafium Yseyra - Czuwanie (przedmiot questowy z zadania Epitafium umarłego).
6. Zapomniane mauzoleum. Przed wejściem do mauzoleum drużynę nagle zaatakuje grupa szkieletów i Powstałych (uważaj w szczególności na magów).
Wewnątrz mauzoleum są liczne pułapki, tajna skrytka z unikalną lekką zbroją Skorupa Kukły oraz grobowiec z Epitafium Yseyra - Bramy (przedmiot questowy z zadania Epitafium umarłego). Zabranie epitafium doprowadza do pojawienia się grupy Powstałych.
7. Wejście do grobowca Yseyra. Do otwarcia go potrzebujesz dwóch epitafiów z (M31,5 i 6). Odblokują one nowe opcje zachowania po zbadaniu posągów po lewej i prawej stronie.
8. Grobowiec Yseyra. Z Yseyrem Berathianinem możesz stoczyć walkę (to silny potwór, który wskrzesi inne okoliczne kreatury) lub poprosić go o możliwość zabrania epitafium.
Zbadaj grobowec i zabierz Epitafium Yseyra - Miecz (przedmiot questowy z zadania Epitafium umarłego).
Questy kontynuowane w Wiszących Grobowcach
[Misje] Epitafium umarłego (Eulogy of the Dead) (M14) - Musisz odnaleźć w lochu trzy epitafia (M31,5)(M31,6)(M31,8).
Ważne postacie niezależne w Wiszących Grobowcach
Yseyr Berathianin (M31,8) - Możesz spotkać się z nim dopiero po odblokowaniu jego grobowca. Możesz pokonać tego silnego przeciwnika (przyzwie sobie na pomoc inne potwory) lub poprosić go o możliwość zabrania jednego z epitafiów.
Rodzaje przeciwników i potworów w Wiszących Grobowcach
Yseyr Berathianin (Yseyr the Berathian) - To najsilniejszy przeciwnik z tego lochu. Jeśli masz zamiar go pokonać to najlepiej przeprowadzić początkową część rozmowy w pokojowy sposób i po jej zakończeniu odpowiednio rozstawić swoich podwładnych. Yseyr jest silny, dysponuje wieloma potężnymi umiejętnościami i przede wszystkim przyzwie na pomoc inne potwory (w tym dwóch silniejszych strażników - Pani Czuwania i Władcę Heldengate, których badałeś gdy byli jeszcze nieruchomi podczas otwierania grobowca). Yseyr jest niewrażliwy na choroby, trucizny oraz na przypadłości intelektu, stanowczości i kondycji.
Powstały (Risen) - Są oni silniejszą odmianą nieumarłych i pojawiają się w kilku odmianach - jako żołnierz, łucznik (zbrojny), czempion, kapłan i mag. Priorytetowo zawsze zajmuj się Powstałymi władającymi magią, gdyż ich zaklęcia mogą ci poważnie zaszkodzić. Powstali są niewrażliwi na trucizny i odporni na przypadłości stanowczości.
Dargul strzelec wyborowy (Dargul Marksman)
Zgnilak rozpruwacz (Rotghast Ravager)
Cień (Shade)
Szkielet (Skeleton) - Uważaj na grupę szkieletów, które biorą udział w zasadzce w zachodniej części lochu.
Inne informacje związane z Wiszącymi Grobowcami
Nie powinieneś śpieszyć się z wkroczeniem do tej lokacji, gdyż zakłada ona napotykanie wielu wysokopoziomowych potworów i niektórych walk z nimi nie można w żaden sposób uniknąć. Zdecydowanie najtrudniejsza jest potyczka z Yseyrem. Sam w sobie jest on wystarczająco silny, a na dodatek będą mu towarzyszyły inne potwory. Na wkroczenie do lochu zdecyduj się nie wcześniej niż po awansowaniu drużyny na 12 poziom doświadczenia, wyposażeniu jej w dobry sprzęt i zagwarantowaniu jej solidnego odpoczynku.
W lochu jest sporo pułapek. Ich odnajdywanie nie jest trudne, aczkolwiek niektóre z nich sąsiadują z lokacjami z potworami i w konsekwencji członkowie drużyny mogą na nie niechcący wpadać. Najlepiej podróżować w trybie skradania się i z wyprzedzeniem je rozbrajać lub odciągać napotykane potwory od miejsc, w których występują.
- Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Królewska Przystań - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gardziel - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mosiężna Cytadela - mapa
- Pillars of Eternity 2: Święty Stopień - mapa
- Pillars of Eternity 2: Taras Periki - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wężowa Korona - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Bardatto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Siedziba Vailiańskiej Kompanii Handlowej - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dzika Klacz - mapa
- Pillars of Eternity 2: Zaplecze i Trzewia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Stare Miasto - mapa
- Pillars of Eternity 2: Dziura - mapa
- Pillars of Eternity 2: Sztab imperialny - mapa
- Pillars of Eternity 2: Lśniąca Łaźnia - mapa
- Pillars of Eternity 2: Pałac Kahanga - mapa
- Pillars of Eternity 2: Wiszące Grobowce - mapa
- Pillars of Eternity 2: Posiadłość Arkemyra - mapa
- Pillars of Eternity 2: Gildia Zaklinaczy Fal - mapa
- Pillars of Eternity 2: Mapy
- Pillars of Eternity 2: Wyspa Neketaka
- Pillars of Eternity 2: Opis przejścia
Komentarze czytelników
Od patcha 5.0 nie można kupić kadłuba. Musisz go sam stworzyć z pieciu kawałków drewna (Blackwood log), poniżej masz lokacje gdzie je znaleźć.
Mam problem związany z ostatnim questem , czyli tym kiedy udaję się na Ukaizo.
W poradniku jest że kadłub z czarnodrzewa mogę zakupić u kupca zamara . Nieprawda , nawet nie ma tych smoczych żagli . Na szczęscie gdzieś zdobyłem te smocze żagle , ale tego kadłuba nie .
Mam opcję w rzemiosle żeby taki kadłub zbudować . Potrzeba do niego 5 belek z tego drzewa , niestety posiadam 3.
Teraz pytanie kulminacyjne czyli gdzie do ***** nędzy kupię ten kadłub lub znajdę te ******** belki . Dodam że nie interesuje mnie inne zakończenie niż to w którym sam płynę na tą wyspę! .
Jak zabic tytana hel na wyspie dolny lewy rog mapy ? i pajaka na wyspie prawy gorny rog mapy ?
W podstawowej części gry idzie uniknąć walki z ostatnim bossem. W moim przypadku na pomoc przybył mi Scoyrielaphas i zajął bosa(jeszcze przed przybyciem na wyspę) bym ja mógł bez przeszkód na nią dotrzeć i udać się do Eothasa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale w przerywnikach przed dodarciem na wyspę zawsze wybierałem opcję by pomóc sojusznikom a smoka oczywiście wcześniej uwolniłem i w ten sposób spłacił swój dług wdzięczności :)
Ostatnia pielgrzymka Ehrys alternatywnie można ją przekonać aby nie została konstruktem potrzeba mieć wnikliwość na 10 i Religijność na 15
Ej dlaczego, gdy pobrałem poradnik to nie ma w nim opisu przejścia DLC??
W (M30,11) pod ścianą stoją beczki z prochem - jeśli zniszczy się je, doprowadzając do ich wybuchu (np. pistoletem), rozwalą ścianę skrywającą dodatkowe pomieszczenie, którego nie ma na mapie opisu i nie ma też o nim wzmianki. W skrzyni m.in. przypisywalny sztylet Marux Amanth dla palladyna, kapłana lub łotrzyka.
Co do zadania Pieśń Okaryny, to jest jeden i to najprostszy sposób zdobycia Okaryny Fal. Wystarczy grać postacią boskiego/boskiej księżyca, a Takano sam nam ją da, uznając nas za posłańca boginii.
Witam i zapraszam na serię starałem się robić wiele misji pobocznych itd. https://www.youtube.com/watch?v=AiNOPCOWeFg&list=PLI2HRQC_mAWSDLCOFqIFa3_VnTdCsIkGb
Zacząłem grać i widzę że gra wymaga dużo czasu i cierpliwości bo lokacji sporo na samej Neketace...Mój skład:
1. Ja - Wojownik/Kapłan
2. Najemnik z karczmy - Łowca/Łotrzyk (to moja druga metapostać w rpg, musi być)
3. Eder - czysty Wojownik
4. Xoti - czysty Mnich
5. Maia - Łowca
I teraz: rozwijał ktoś Xoti jako Mnicha a nie Kapłana? Fajna ta postać, ale jeśli ma mi nie umierać co chwila, muszę wiedzieć jak dobrze rozwijać Mnicha bo każdym cRPG olewałem tą klasę, ale tu chcę zrobić wyjątek i mieć Mnicha - tanka. No i Maia - kompletnie mi się nie sprawdza jako Łowca, ogólnie nie lubie w tej grze postaci z pistoletami i innymi muszkietami. Chyba wezmę zamiast niej Tekehu bo druid przyda mi się z ofensywnymi zaklęciami....
No i jak walczycie? Ustawiacie SI (wtedy ta walka mi sie taka chaotyczna wydaje) czy wszystkim sami sterujecie i np. pauzę maice uaktywnioną co chwila?
czesc wam mam problem, jak wyeczyc swoja ranna zaloge z dolegliwosci itd. mam z 2 morale zaraz mi wybuchnie byunt strach wyjsc na morze siedze w nekataka i nie wiem co robic i jeszcze jedno jak stworzyc mikstury lecznicze gdzie jest to okienko do alchemii ??? prosze o odpowiedz
W Pieśni Okaryny powinniście dodać też alternatywne rozwiązania - można przekonać Takano by oddał Okarynę Fal (po zajrzeniu w jego duszę dowiadujemy się potrzebnych informacji). Używają informacji z odczytania jego duszy, zapłaciłam mu za okarynę fal.
A ja mam takie pytanie do doswiadczonych graczy czy bedzie to mialo duzy wplyw na rozgrywke jesli stworze cala druzyne w tawernie? Mam na mysli to , ze nie bede korzystal z xoti, serafena itd tylko cala druzyne sam stworze i bede nia gral? Moja ulubiona druzyna wyglada nastepujaco: barbarzynca na dwie bronie, templariusz bron i tarcza, inkwizytor dwureczny morgensztern, skrytobojca dwie bronie sztylet i stilleto i 2 pistolety, mag laska dwureczna z ksiazka. Druzyna wymiatam bardzo mi odpowiada , ale czy to ma wiekszy wplyw na przebieg gry jesli gram swoja wlasna druzyna? A nie postaciami z gry?
Mam cały czas aktywny efekt Brzemię wspomnień -2 moc i -2 stanowczość, ktoś się z tym spotkał? Można to usunąć
Czerwia w starym mieście załatwiamy bez problemu bronią +12m nawet nie plunie (zasięg 8m + przeskakwianie na cele w pobliżu ver 1.20) można to zrobić nisko levelową postacią nawet ;) luki ,muszkiety 12m :D
W kajucie statku znalazłem fragmenty ostrza bezkresnych ścieżek. Co można z tym zrobić? Według opisu można go gdzieś przekuć. Pytanie gdzie?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
