Pillars of Eternity 2: Zapis (save) z Pillars of Eternity 1 - jak importować? Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 lutego 2021
Pillars of Eternity 2 Deadfire pozwala przenieść stan zapisu (save) z pierwszej części gry oraz dodatków White March i tym samym uwzględnić podjęte wybory. Ma to wpływ na wydarzenia, napotkane postacie czy dostępne dialogi - wszystkie opcje z tym związane są oznaczone w grze ikoną z rzymską cyfrą I na błękitnym tle.
Twórcy gry wprowadzili trzy sposoby na uwzględnienie wydarzeń z poprzedniej części. Każdy z nich jest możliwy do wyboru niedługo po rozpoczęciu rozgrywki (ujrzysz okno widoczne na powyższym obrazku).
Import stanu gry z pierwszej części serii
Jest to najlepszy wybór, jeśli posiadasz na komputerze pliki zapisów pochodzące z pierwszej części oraz dodatków White March. Dzięki temu wszystkie twoje wybory zostaną uwzględnione w rozgrywce.
Uwaga - savy z pierwszej części muszą znajdować się w domyślnym folderze z zapisami, czyli w: "C:\Users\[nazwa użytkownika]\Saved Games\Pillars of Eternity".
Stworzenie własnej historii
Jeśli nie zachowałeś plików zapisu z pierwszej części gry, to jeszcze nic straconego. W tym przypadku skorzystaj z opcji stworzenia własnej historii - rozbudowany kreator pozwoli ci jeszcze raz podjąć wszystkie ważne wybory. Aby go uruchomić, w menu głównym gry wybierz przycisk "Opcje", a następnie "Wydarzenia z PoE I". Po stworzeniu i nazwaniu historii, pojawi się ona w menu widocznym na pierwszym obrazku.
Wybór gotowej historii
Dla osób nie grających w pierwszą odsłonę czy też graczy chcących jak najszybciej rozpocząć rozgrywkę, twórcy przygotowali sześć różnorodnych historii. Wybory zawarte w gotowych historiach zaczynają się od dobrych czy neutralnych wariantów, a kończą na najgorszych wydarzeniach mających tragiczne skutki, np. śmierć towarzyszy. Najrozsądniej jest wybrać historie od numeru jeden do pięć - historia numer sześć zakłada, że wszystkie podjęte wybory były złe i nie jest to opcja polecana nowym graczom.
Lista historii stworzonych przez twórców gry wygląda następująco:
Nazwa | Opis z gry |
Dobrotliwa dusza (Benevolent soul) | W grze Pillars of Eternity przywrócono dusze próżnozrodzonych jelenioborskim dzieciom zgodnie z obietnicą daną Hylei. Wobec napotkanych osób wykazywana dobrotliwość i litościwość, a także współczucie i hojność tym, którzy potrzebowali pomocy. |
Uczciwość i zrównoważenie (Fair and Balanced) | W grze Pillars of Eternity przywrócono dusze próżnozrodzonych do Cyklu zgodnie z obietnicą daną Berathowi. Większość pozostałych decyzji była sprawiedliwa i zrównoważona, oparta o racjonalizm oraz sprawiedliwość raczej niż osobiste sympatie czy emocje. |
Przetrwanie najsilniejszych (Survival of the Fittest) | W grze Pillars of Eternity użyto dusz próżnozrodzonych, by wzmocnić Jelenioborze, zgodnie z obietnicą daną Galawinowi. Przy większości pozostałych decyzji dążono do wzmocnienia siebie i sprzymierzeńców oraz osłabienia wrogów. |
Mroczne czasy (Dark Times) | W grze Pillars of Eternity odesłano dusze próżnozrodzonych w pustkę zgodnie z obietnicą daną Rymrgandowi. Na swojej drodze zostawione fizyczne zniszczenie i duchową anihilację, pragnąc położyć ostateczny kres wszystkiemu. |
Strażnik tajemnic (Keeper of Secrets) | W grze Pillars of Eternity przysięgnięto posłać duszę w pustkę zgodnie z życzeniem Rymrganda, lecz ostatecznie przekazano je Woedice. Poparto zachowanie zarówno tajemnic boskich, jak i własnych. |
Wszystko, co złe (Everything Bad) | Wszystkie podjęte decyzje były złe. Złożono obietnicę każdemu z bogów, po czym posłano dusze próżnozrodzonych w losowe miejsce. Wszyscy towarzysze zginęli. Każda misja zakończyła się w najgorszy możliwy sposób. Popełniono każdy możliwy błąd, jaki dało się popełnić podczas rozwiązywania kryzysu próżnozrodzonych. Opcji tej nie zalaca się nowym graczom. |