Pillars of Eternity 2: Źródła siły klas Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 lutego 2021
W Pillars of Eternity 2 Deadfire nie ujrzysz ogólnych atrybutów jak mana czy wytrzymałość - każda klasa postaci posiada własne źródło siły (czy też pule siły), które jest wykorzystywane do używania zdolności oraz rzucania czarów. Wygląda to w następujący sposób:
- Druid - Czary natury
- Kapłan - Czary wiary
- Mag - Czary wiedzy tajemnej
- Wojownik - Dyscyplina
- Paladyn - Gorliwość
- Łotrzyk - Przebiegłość
- Mnich - Rany oraz Umartwienie
- Enigmatyk - Skupienie
- Pieśniarz - Strofy
- Łowca - Więź
- Barbarzyńca - Wściekłość
Każda klasa postaci rozpoczyna grę z trzema punktami puli siły. Jak wygląda jej powiększanie?
- Postać jednoklasowa otrzymuje jeden punkt do puli siły, co dwa poziomy postaci.
- Postać wieloklasowa otrzymuje po jednym punkcie do puli siły obu wybranych klas, co trzy poziomy postaci.
Źródło siły jest odnawiane po zakończeniu każdej potyczki, ale jego działanie jest inne w zależności od klasy postaci:
Warto jeszcze wspomnieć o innym sposobie odnowy źródła siły. Użycie umiejętności Wzmocnienie (Empower) uzupełnia połowę maksymalnej puli siły.
Druid, Kapłan, Mag
Druidzi, Kapłani oraz Magowie dysponują na każdy poziom czaru (czy inaczej poziom siły) określoną liczbą jego użyć w walce.
Przykładowo - jeśli jednoklasowy Mag jest na piątym poziomie postaci, to w czasie walki może użyć:
- Dwóch czarów pierwszego poziomu
- Dwóch czarów drugiego poziomu
- Jednego czaru trzeciego poziomu
A jeśli jednoklasowy Mag jest na siódmym poziomie postaci, to w czasie walki może użyć:
- Dwóch czarów pierwszego poziomu
- Dwóch czarów drugiego poziomu
- Dwóch czarów trzeciego poziomu
- Jednego czaru czwartego poziomu
Zdobywanie kolejnych poziomów czarów przedstawiają następujące tabele:
Dla postaci jednoklasowych:
Poziom postaci | Poziom siły |
1 | I |
3 | II |
5 | III |
7 | IV |
9 | V |
11 | VI |
13 | VII |
16 | VIII |
19 | IX |
Dla postaci wieloklasowych:
Poziom postaci | Poziom siły |
1 | I |
4 | II |
7 | III |
10 | IV |
13 | V |
16 | VI |
19 | VII |
Zdobycia poziomy siły oznacza odkrycie kolejnego zestawu umiejętności i zaklęć.
Wojownik, Paladyn, Łotrzyk, Mnich, Łowca, Barbarzyńca
Wymieniony klasy postaci posiadają najprostszy system źródła siły - każda zdolność zużywa określoną liczbę punktów źródła siły. Jeśli pula siły się skończy, nie możesz dalej używać umiejętności.
Uwaga - w przypadku Mnicha, powyższy opis dotyczy jego Umartwienia. Mnich posiada jeszcze jedno źródło siły. Są to Rany, które zdobywa się poprzez otrzymywanie obrażeń. Rany również są wykorzystywane do używania zdolności.
Enigmatyk
Enigmatyk rozpoczyna walkę z niepełną pulą źródła siły, czyli Skupienia. Każdy atak bronią napełnia Skupienie, które następnie jest zużywane przy rzucaniu zaklęć.
Pieśniarz
W przeciwieństwie do innych klas, Pieśniarz rozpoczyna walkę z zerowym poziomem źródła siły, czyli Strof. Aby je uzupełnić musi używać Pieśni - są to zdolności, które wykupujesz przy awansie postaci. Po każdym awansie postaci ujrzysz okno widoczne na powyższym obrazku - lewa zaznaczona strona wskazuje Inwokacje, a po prawej znajdują się Pieśni (ale nie tylko, bo znajdziesz tam też inne zdolności).
Spójrz na zaznaczone pole na powyższym obrazku. W ikonie po lewej stronie znajdują się Inwokacje, do których potrzebne są Strofy. Z kolei w ikonie po prawej stronie odnajdziesz Pieśni, które napełniają Strofy. Klikając na tę ikonę przejdziesz do menu tworzenie "gotowych utworów".
Ujrzysz powyższe okno. Aby korzystać z Pieśni, musisz ułożyć z nich "gotowe utwory" - to jest jedyna możliwość wywoływania Pieśni. Układając ikony tworzysz kolejność w jakiej będą wywoływane kolejne Pieśni. Każde rzucanie "gotowego utworu" uzupełnia poziom Strof i pozwala używać Inwokacji.