Pillars of Eternity II: Tikawara - mapa Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021 7373 Następna Wyspa Tikawara Wąwóz Hohina Poprzednia Wyspa Hasongo Odległe światło Ważne obszary na mapieDok. Rozpoczynasz tu eksplorację Tikawary, możesz też powrócić na statek. Spotkasz tu Vektora - możesz porozmawiać z nim na temat questu "Burze Poko Kohary". Po rozmowie Vektor uda się do placówki handlowej (03). Vektor jest handlarzem - sprzedaje zapasy, gadżety, żywność, mikstury, elementy ubioru i pancerza, zwoje, bomby i grimuar. Zachodnia plaża. Odnajdziesz tu bezpańskiego kota - pupil Mirri (+1 do Intelektu). Jest tu też tajna skrytka z suszonym owocem koiki - powiązana z pobocznym questem "Owoce niezgody" (05). Klatka. Są w niej więzione młode lagufaty. Możesz je uwolnić (otwórz zamek 3 poziomu) na prośbę rozdzicielki z questu "Furia rodzicielki" (M28,5), ale jeśli zostaniesz przyłapany to znacznie pogorszysz reputację Huana. Pekeho powiązany jest z pobocznym questem "Owoce niezgody". Placówka handlowa. Himuihi zleca poboczne zadanie "Furia rodzicielki". Oprócz tego możesz zamówić u niej odpoczynek (darmowy lub za 400/800 złota z premiami do statystyk) i wynająć podróżników. Vektor pojawia się tu po pierwszej rozmowie w doku (01). Z pojemników możesz wykraść część przedmiotów sprzedawanych przez Vektora. Centralna część wioski. Spotkanie się z Mukumu oraz więzionym Tamau odblokowuje poboczny quest "Owoce niezgody". Harama to jedna z postaci powiązanych z osobistym questem Mai - "Zew kuriera". Możesz rozwiązać konflikt w pokojowy sposób lub zaatakować tubylców. W pobliżu jest stojak z broniami wysokiej jakości. Chatka kuaru. W chatce przebywa Rongi powiązany z pobocznym questem "Owoce niezgody" (05). Odnajdziesz tu też kilka pojemników (w jednym z nich jest dziennik Rongiego - przedmiot questowy) oraz tajną skrytkę. Kapliczka. Możesz porozmawiać z kapłanką Nairi w ramach questu "Burze Poko Kohary". Kilka pojemników m.in. z żywnością. Chatka wodza. Przed chatką stoi Teana - jest niemową, ale jeśli zagrasz z nią na bębnie otrzymasz dodatnią reputację dla Huana. Spotkaj się w wodzem Ranga Ruanu. Otrzymasz Miedziany klucz Muzuma potrzebny do zaliczenia zadania "Burze Poko Kohary". W chatce jest skrzynia z zamkiem 5 poziomu - włamanie się do niej traktowane jest jako przestępstwo, skrzynia zawiera m.in. toporek i kit złodziejski. Wyjścia z lokacjiWYSPA – Ścieżki prowadzą na główną mapę wyspy. Legenda Pillars of Eternity 2 Deadfire M27 - Tikawara Ważne obszary na mapie Wyjścia z lokacji Zamknięte drzwi lub skrzynie Pułapki Ważne postacie (zleceniodawcy zadań, handlarze itp.) Nowi potencjalni członkowie drużyny Niebezpieczni wrogowie (bossowie, elitarne potwory itp.) Powyższa mapa prezentuje Tikawarę. Jest to jedna z ważniejszych lokacji w grze Pillars of Eternity 2 Deadfire. Odwiedzenie wioski zamieszkiwanej przez tubylców z frakcji Huana jest wstępem do wyruszenia do ruin Poko Kohary. W trakcie pobytu w wiosce możesz odblokować nowe questy oraz kontynuować wcześniej rozpoczęte. Jest tu też okazja do tego żeby pohandlować, udać się na odpoczynek czy pozyskać loot. Ważne miejsca w TikawarzeQuesty do odblokowania w TikawarzeQuesty kontynowane w TikawarzeWażne postacie niezależne w TikawarzeEksploracja pozostałej części wyspyInne informacje związane z Tikawarą Ważne miejsca w Tikawarze1. Dok. Rozpoczynasz tu eksplorację Tikawary, możesz też powrócić na statek po załatwieniu wszystkich spraw na wyspie. Spotkasz tu Vektora - możesz porozmawiać z nim na temat questu Burze Poko Kohary. Po rozmowie Vektor przemieści się do placówki handlowej (M27,3) i to tam musisz docierać jeśli chcesz ponownie z nim pogadać. Vektor jest handlarzem - sprzedaje zapasy, gadżety, żywność, mikstury, elementy ubioru i pancerza, zwoje, bomby i grimuar. 2. Zachodnia plaża. Odnajdziesz tu bezpańskiego kota - pupila Mirri (+1 do Intelektu). Jest tu też tajna skrytka z suszonym owocem koiki (musisz mieć w drużynie postać z wysoką Percepcją) - jest ona powiązana z pobocznym questem Owoce niezgody (M27,5) (suszony owoc możesz od razu zabrać lub zaczekać aż po odblokowaniu questu pojawi się tu powiązana z nim postać). 3. Klatka. Są w niej więzione młode lagufaty. Możesz je uwolnić (otwórz zamek 3 poziomu) na prośbę rozdzicielki z questu Furia rodzicielki (M28,5) (stworzenia nie zaatakują drużyny, tylko uciekną w stronę wody), ale jeśli zostaniesz przyłapany to znacznie pogorszy się Twoja reputacja w relacjach z frakcją Huana. Pekeho powiązany jest z pobocznym questem Owoce niezgody (możesz go przepytać na temat kradzieży). 4. Placówka handlowa. Himuihi zleca poboczne zadanie Furia rodzicielki. Oprócz tego możesz zamówić u niej odpoczynek (darmowy bez premii do statystyk, za 400 złota gwarantujący +2 do Stanowczości i skracający czas trwania wrogich ataków i za 800 złota gwarantujący +3 do Intelektu i przerywanie niektórych ataków) i wynająć podróżników. Vektor pojawia się tu po pierwszej rozmowie w doku (M28,1). Z pojemników możesz wykraść część przedmiotów sprzedawanych przez Vektora. 5. Centralna część wioski. Spotkanie się z Mukumu oraz więzionym Tamau odblokowuje poboczny quest Owoce niezgody. Harama to jedna z postaci powiązanych z osobistym questem członkini drużyny Mai - Zew kuriera. Możesz rozwiązać konflikt w pokojowy sposób lub zaatakować tubylców. W pobliżu jest stojak z broniami wysokiej jakości - łatwo jest je ukraść. 8. Chatka wodza. Przed chatką stoi Teana - jest niemową, ale jeśli zagrasz z nią na bębnie otrzymasz dodatnią reputację dla Huana. Spotkaj się w chatce z wodzem Ranga Ruanu. Otrzymasz Miedziany klucz Muzuma pomocny w zaliczeniu zadania Burze Poko Kohary. W chatce jest skrzynia z zamkiem 5 poziomu - już samo włamanie się do niej wyjątkowo traktowane jest jako przestępstwo, skrzynia zawiera m.in. toporek i kit złodziejski. Questy do odblokowania w Tikawarze[Misje] Furia rodzicielki (Broodmother's Fury) - Porozmawiaj z Himuihi (M27,4). [Zadania] Owoce niezgody (Plucked Fruit) - Porozmawiaj z Mukumu (M27,5). Questy kontynowane w Tikawarze[Misje] Burze Poko Kohary (The Storms of Poko Kohara) (quest można rozpocząć w kilku miejscach w Neketace) - Porozmawiaj przede wszystkim z Vektorem (M27,1) i z wodzem Ranga Ruanu (M27,8). [Misje] Zew kuriera (The Courier's Calling) (osobisty quest Mai) - Dotrzyj do miejsca, w którym przebywa Harama (M27,5), załączy się tam cut-scenka. Ważne postacie niezależne w TikawarzeVektor (M27,1 i następnie 4) - Możesz pogadać z nim na temat questu Burze Poko Kohary i pohandlować - sprzedaje zapasy, gadżety, żywność, mikstury, elementy ubioru i pancerza, zwoje, bomby i grimuar. Himuihi (M27,4) - Zleca poboczne zadanie Furia rodzicielki. Oprócz tego możesz zamówić u niej odpoczynek i wynająć podróżników. Mukumu (M27,5) - Spotkanie się z nim oraz z więzionym Tamau odblokowuje poboczny quest Owoce niezgody. Harama (M27,5) - Możesz go uratować przed tubylcami, jest powiązany z questem Mai Zew kuriera. Rangu Ruanu (M27,8) - Spotkanie z wodzem to ważny krok na drodze do zaliczenia zadania Burze Poko Kohary. Otrzymuje się od niego klucz pomocny w odblokowaniu dostępu do ruin Poko Kohary. Eksploracja pozostałej części wyspyOprócz odwiedzenia wioski Tikawara możesz też zbadać resztę wyspy. Ma to na celu docieranie do mniejszych lokacji, których eksploracja wiąże się z odnajdywaniem drobnych skarbów (często losowych) lub załączaniem się scen paragrafowych (np. spotkanie z potencjalnym wrogiem). Poniżej zestawiliśmy te miejscówki i zawarliśmy informacje jakie atrakcje lub zagrożenia czekają na drużynę w każdej z nich. 1. Plaża Sunepu (Sunepu Beach) na zachód od Tikawary - Upewnij się, że przy nazwie tej lokacji nie ma czaszek oznaczających wysoki poziom trudności. Możesz zbadać wstępnie plażę wspierając się Atletyką, Przetrwaniem, Percepcją i klasą Enigmatyk. Na plaży przebywa silny potwór Przyczajona Groza (Skulking-Terror), który jest odporny na przypadłości mocy, niewrażliwy na przypadłości kondycji i wrażliwy na przypadłości percepcji. Możesz zaatakować tę kreaturę (bez przygotowania lub z zaskoczenia jeśli wykonałeś poprawny rekonesans), użyć na niej umiejętności porażenia prądem lub skorzystać ze Skradania i przekraść się obok plaży unikając całkowicie spotkania. 2. Stare pole bitwy (Old Battleground) na zachód od Tikawary - Możesz kilka razy je przeszukać, odnajdziesz losowe skarby. 3. Ścieżka Toaku Bihwa (Toaku Bihwa Trail) na północ od Tikawary. Możesz od razu wkroczyć na ten teren lub użyć Skradania. Drużyna wpadnie na delemganę. Możesz ją zaatakować (otwarcie lub z zaskoczenia) lub przekraść się obok tej lokacji. Jeśli doszło do walk to do pokonania są też mniejsze i większe zarodnikowce, zguba ziemi oraz mokry zarodnik. Delemgana pozostawia po sobie m.in. cenny Grymuar pokryty zarodnikami (Spore-coated Grimoire). 4. Miejsce pochówku (Burial Site) na północ od Tikawary - Możesz kilka razy je przeszukać, odnajdziesz losowe skarby. 5. Sad na północ od Tikawary - Odnajdziesz świeże owoce. 6. Przełęcz Boa Hika (Boa Hika Pass) na północny-zachód od Tikawary. Początkowo napotkasz dzika. Możesz użyć Skradania i po pomyślnym zakradnięciu się zamordować dziki, wyleczyć je (wymagane użycie dowolnej umiejętności leczniczej) oraz zabrać ze sobą małego dzika. W tym ostatnim przypadku zdobędziesz nowego pupila Warchlak (ataki powodują przerwanie, gdy używane są bronie). Drużyna napotka też w tej lokacji lagufaty. Możesz dobrowolnie je zaatakować lub zostać zmuszonym do konfrontacji z nimi. Najsilniejszy jest Wódz Echo Ciosu (Chief Echoing-Strike), ale uważaj też m.in. na potwory władające magią. 7. Obozowisko na północny-zachód od Tikawary. Znajdziesz tam trochę zapasów. 8. Wąwóz Hohina (Hohina Ravine) na północny-zachód od Tikawary - to większa i ważniejsza lokacja. Jej opis znajduje się na stronie z mapą M28. Inne informacje związane z TikawarąZanim wyruszysz do ruin Poko Kohary (M29) w celu zaliczenia pobocznego zadania Burze Poko Kohary warto zamówić odpoczynek u Himuihi oraz uzupełnić zapasy. Za tym działaniem przemawia to, że w Poko Koharze drużynę czekają liczne walki z potworami, między innymi ze stanowiącym spore wyzwanie tytanem. Tubylcy po zapadnięciu zmroku udają się na odpoczynek. Jeśli grasz złodziejem z odpowiednio rozwiniętymi umiejętnościami to warto wykorzystać to żeby wykraść skarby z tych skrzyń i pojemników, które za dnia są pilnowane przez tubylców. Następna Wyspa Tikawara Wąwóz Hohina Poprzednia Wyspa Hasongo Odległe światło