Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia Pillars of Eternity 2 Deadfire poradnik, solucja

Neketaka to rozległy etap w Pillars of Eternity 2, w którym odnajdziecie mnóstwo ciekawych zadań. Poniższa strona prezentuje solucję do questów pobocznych w Neketace, takich jak Długa historia długu, Sztuka negocjacji, Zaplecze, Gorzkie lekarstwo czy Wszyscy na pokład.

Ostatnia aktualizacja: 2 marca 2021

Na stronie znajdują się opisy przejścia mniejszych opcjonalnych zadań gry Pillars of Eternity 2: Deadfire, które możesz dodać do dziennika głównego bohatera podczas pobytu na wyspie Neketaka (ważniejsze i większe poboczne zadania opisaliśmy na osobnych stronach w naszym opisie przejścia). Warto zająć się zaliczeniem wszystkich tych questów, bo możesz zdobyć dzięki temu sporo doświadczenia, różnorakie nagrody oraz poprawić swoje relacje z wybranymi postaciami lub frakcjami zamieszkującymi wyspę (informację o ewentualnym powiązaniu questu z jakąś frakcją zamieszczamy zawsze na samym początku jego opisu)..

Zadania z grupy Nagroda za głowę (Bounty)

W trakcie pobytu w mieście Neketaka możesz odbierać unikalne rodzaje zadań z kategorii Nagroda za głowę. Są to drobne poboczne misje, które cechują się koniecznością wyeliminowania pojedynczej osoby lub grupy osób. Za zamordowanie wskazanej postaci drużyna może zostać nagrodzona złotem lub w inny sposób.

Poniżej znajduje się zestawienie osób zlecających tego typu misje. Każdy zleceniodawca w danym momencie przydziela tylko jeden kontrakt. Po zaliczeniu zadania musisz powrócić do tej osoby. Oprócz otrzymania nagrody pojawia się szansa do odblokowania kolejnego zlecenia. Wszystkie zadania Nagroda za głowę pojawiają się w dzienniku bohatera i te zlecane przez członków frakcji mogą dodatkowo pomóc w poprawianiu relacji z nimi. Każda misja ma też znacznik informujący o jej poziomy trudności. Silniejszych przeciwników (zadania oznaczone czaszkami) zostawiaj sobie na później i wykonuj najpierw inne misje żeby dostatecznie rozwinąć drużynę.

  1. Aenia stoi przed Siedzibą Vailiańskiej Kompanii Handlowej w Królewskiej Przystani (M11,13)
  2. Kapitan Floty Vakoyo przebywa w Biurza kapitana floty w Mosiężnej Cytadeli (M13,4)
  3. Okauro stoi niedaleko straganów w Świętym Stopniu (M14,5)
  4. Nungata stoi niedaleko straganów w Wężowej Koronie (M16,5)
  5. Abocco przebywa w głównym pomieszczeniu Dzikiej Klaczy w Królewskiej Przystani (M19,1)

Barati przebywa w dużej sali pałacu Kahanga w Wężowej Koronie (M25,6)

Zadania z grupy Tworzenie map archipelagu

Jak odblokować: Rozmowa z Sanzą w Emporium map Sanzy w Królewskiej Przystani (M11,11).

To grupa mało skomplikowanych zadań, które możesz odbierać od kartografa Sanzy - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

To grupa mało skomplikowanych zadań, które możesz odbierać od kartografa Sanzy. Każdy quest zlecany przez tę postać dotyczy zbadania wybranego obszaru świata gry. Oznacza to nie tylko konieczność odsłonięcia fragmentu mapy świata. Musisz dodatkowo zejść na suchy ląd na wszystkich wyspach wchodzących w skład wyznaczonego obszaru oraz nazwać niezamieszkałe wyspy jeśli na takowe natrafisz.

Po całkowitym zbadaniu wskazanego obszaru powróć do Sanzy i odbierz od niego złoto. Możesz ukończyć w sumie pięć pobocznych questów.

Długa historia długu

Jak odblokować: Rozmowa z Zamarem w stoczni w dzielnicy Królewska Przystań (M11,2).

Od Zamara (M11,2) dowiesz się o tym, że kapitan Radora zalega z płatnością - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Od Zamara (M11,2) dowiesz się o tym, że kapitan Radora zalega z płatnością. Możesz zaoferować bezinteresowną pomoc w uregulowaniu długu lub w zamian za udzieloną pomoc poprosić Zamara o zaoferowanie lepszych cen w sklepie. Odnalezienie Kapitan Radory to jeden z możliwych sposób posunięcia questu do przodu. Jeśli chcesz się z nią spotkać to wyrusz do gospody Dzika Klacz (M11,19). Kapitan Radora przebywa w głównej sali na parterze (M19,1). Podaruj jej 12 złota na zakup grogu, dzięki czemu stanie się bardziej rozmowna. Dowiesz się, że została ograbiona przez piratów.

Inny sposób na przeprowadzenie "śledztwa" to dotarcie za dnia do zaułku w północnej części Królewskiej Przystani (M11,6). Możesz tam porozmawiać z Tielą. Informacje na temat lokalnych piratów i okradzenia Kapitan Radory możesz wydobyć dzięki podarowaniu Tieli żywności lub zastraszeniu jej.

Powróć do zaułku nocną porą (możesz w razie potrzeby użyć opcji odpoczynku lub czekania), a powinieneś natrafić na piratów dowodzonych przez Cottę (rozpoznasz ich po tym, że towarzyszy im oswojony wilk - pokazuje ich powyższy obrazek) - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Powróć do zaułku nocną porą (możesz w razie potrzeby użyć opcji odpoczynku lub czekania), a powinieneś natrafić na piratów dowodzonych przez Cottę (rozpoznasz ich po tym, że towarzyszy im oswojony wilk - pokazuje ich powyższy obrazek). Po zagadaniu do Cotty możesz zachować się na kilka sposobów:

  1. Zaatakowanie piratów - Pokonanie ich nie jest bardzo trudne, choć musisz uważać na silniejszego Cottę oraz na pirata władającego magią. Po rozprawieniu się z piratami możesz opcjonalnie ograbić ich zwłoki. Powróć do Zamara, któremu możesz zwrócić złoto lub zachować je dla siebie w formie nagrody. W trakcie końcowego spotkania możesz poruszyć temat odkupienia od Zamara armat okrętowych po obniżonej cenie. Mężczyzna zażąda za nie 1000 złota (1500 jeśli podróżujesz z Maią). Jeśli dokonasz zakupu to otrzymasz 4 działa Żelazny Grom (Iron Thunderer).
  2. Zmuszenie piratów żeby pozostawili Zamara w spokoju - Wariant ten wymusza poprawne przeprowadzenie rozmowy z Cottą. Po zażądaniu zwrotu skradzionych pieniędzy wybierz opcję dialogową dla Zastraszenia 4. W następnej kolejności musisz wesprzeć się opcją dialogową dla Obrotności 6 lub opcją dialogową dla klasy Uliczny wojownik (Streetfighter). Jeśli próba będzie udana to załatwisz problem z piratami bez rozlewu krwi, ale znacząco pogorszą się Twoje relacje z frakcją Principi. Powróć do Zamara. W trakcie końcowego spotkania możesz poruszyć temat odkupienia od Zamara armat okrętowych po obniżonej cenie. Mężczyzna zażąda za nie 1000 złota (1500 jeśli podróżujesz z Maią). Jeśli dokonasz zakupu to otrzymasz 4 działa Żelazny Grom (Iron Thunderer).
  3. Zaoferowanie piratom wsparcia w dogadaniu się z Zamarem - Jeśli wybierzesz ten wariant zachowania to już na starcie otrzymasz od Cotty 200 złota. Powróć do Zamara. Możesz nakłonić go do współpracowania z piratami na parę sposobów - zastraszyć go, wspomóc się Obrotnością czy wybrać specjalną opcję dialogową dla Łotrzyka. Quest zostanie zakończony. Dodatkowe nagrody za wybranie tego wariantu to poprawienie relacji z frakcją Principi oraz uzyskanie zniżki na towary Zamara.

Sztuka negocjacji

Jak odblokować: Rozmowa z Tawenu przed wejściem do Siedziby Vailiańskiej Kompanii Handlowej w dzielnicy Królewska Przystań (M11,2).

Po dotarciu w pobliże drzwi wejściowych do Siedziby Vailiańskiej Kompanii Handlowej (M11,13) będziesz świadkiem rozmowy pomiędzy Tawenu i Luką - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Po dotarciu w pobliże drzwi wejściowych do Siedziby Vailiańskiej Kompanii Handlowej (M11,13) będziesz świadkiem rozmowy pomiędzy Tawenu i Luką. Możesz porozmawiać z Tawenu żeby uzyskać dodatkowe informacje i odblokować opisywany quest. Dodatkowo możesz użyć Blefowania 2 i poprosić o część zapłaty z góry - otrzymasz 250 złota.

Wejdź do budynku i dotrzyj do gabinetu Luki (M18,1). Zadanie to ma kilka możliwych rozwiązań. Pierwszy główny wariant to opowiedzenie się po stronie Luki i Vailiańskiej Kompanii Handlowej. Po tym jak obiecasz Luce załatwienie sprawy powróć do Tawenu i powiedz mu, że nie ma szans na renegocjację kontraktu. Spotkaj się raz jeszcze z Luką i odbierz nagrodę - 1700 złota. Wybór tego wariantu poprawi Twoje relacje z Vailiańską Kompanią Handlową, ale pogorszy jednocześnie z frakcją Huana.

Drugi główny wariant to poczynienie starań o anulowanie lub zamianę kontraktu, czyli na "sprzymierzenie się" z frakcją Huana. Możesz to osiągnąć na kilka sposobów. Pierwszy z nich to zastraszenie Luki w trakcie rozmowy z nim - musisz wybrać opcję dialogową dla Zastraszenia 5 lub Mocy 20. Przestraszony Luka obieca zniszczyć kontrakt. Dodatkowo jeszcze wcześniej możesz użyć Obrotności 4 i wyłudzić dzięki temu od Luki 1100 złota.

Następny sposób zakłada odzyskanie sfałszowanego kontraktu (Forged Contract). Jest on w skrzyni w biurze Luki, ale ma ona 8 poziom zabezpieczeń. Możesz włamać się do skrzyni z powyższego obrazka lub ukraść klucz Luce. Jeśli masz problemy z uniknięciem wykrycia podczas otwierania skrzyni to zaczekaj na nastanie nocy.

Kolejna metoda to pozyskanie prawdziwego kontraktu - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Kolejna metoda to pozyskanie prawdziwego kontraktu. Musisz w tym celu odwiedzić pomieszczenie archiwum (VTC Archives) (M18,3). Domyślnie przebywa tu urzędnik. Możesz zakraść się do interaktywnej gabloty lub ponownie zaczekać na nastanie nocy. Poprawna akcja doprowadzi do załączenia się sceny paragrafowej. Wybierz opcję odszukania kontraktu. Możesz teraz:

  1. Zniszczyć prawdziwy kontrakt - użyj Historii, Zwinnych dłoni lub wybierz zwykłą opcję dialogową.
  2. Podmienić prawdziwy kontrakt na sfałszowany - jest to możliwe tylko jeśli wykradłeś wcześniej fałszywy kontrakt z sejfu w biurze Luki.

W obu przypadkach powróć po wszystkim do Luki. Jego reakcja będzie różniła się w zależności od tego jak "subtelny" byłeś przy zniszczeniu lub podmianie kontraktu. Podpadnięcie Luce może doprowadzić do znaczącego pogorszenia relacji z Vailiańską Kompanią Handlową.

Jesli pomogłeś Tawenu to możesz na sam koniec do niego powrócić i odmówić przyjęcia nagrody lub odebrać klejnoty i perłę. Możesz też w ten sposób wyraźnie poprawić swoje relacje z frakcję Huana.

Zaplecze

Jak odblokować: Rozmowa z jedną z postaci w dzielnicy Gardziel (M12).

To drobny quest, który możesz odblokować w trakcie pierwszej wizyty w dzielnicy Gardziel - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

To drobny quest, który możesz odblokować w trakcie pierwszej wizyty w dzielnicy Gardziel. Dotyczy on odnalezienia tajnego przejścia prowadzącego do Zaplecza (M20) gdzie między innymi swoje siedziby mają czarnorynkowi handlarze. Do Zaplecza dociera się przechodząc przez Przesmyki (M12,1), przy czym nie znając drogi możesz łatwo zabłądzić.

O samym Zapleczu możesz dowiedzieć się m.in. od Pitli (M12,2) czy od Enoiego (M12,4). Najważniejszym krokiem jest jednak wybranie się do gospody Dziura (M12,7) i spotkanie się w niej z Fyrną (M22,1). W zależności od tego jaką masz reputację w Gardzieli Fyrna od razu udzieli ci wskazówek lub konieczne będzie zapłacenie jej lub zwiększenie reputacji w tej dzielnicy.

Po dotarciu do Przesmyków wybieraj następujące kierunki: w prawo, prosto, zbadaj stragan (konieczne może okazać zaliczenie testu umiejętności), przejdź przez stragan.

Zanim jeszcze finalnie dotrzesz do Zaplecza drużyna może zostać zatrzymana przez grupę bandytów (powyższy obrazek) - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Zanim jeszcze finalnie dotrzesz do Zaplecza drużyna może zostać zatrzymana przez grupę bandytów (powyższy obrazek). Zapłać im 50 złota, użyj specjalnych opcji dialogowych dla Dyplomacji 4 / Blefowania 3 lub przystąp do walki z nimi. W tym ostatnim przypadku po rozpoczęciu walk najpierw zajmij się wrogim uzdrawiaczem.

Quest dobiegnie końca w momencie dotarcia na Zaplecze (M20,1). Uwaga - Jeśli odkryłeś Zaplecze jeszcze przed otrzymaniem tej misji to nadal możesz ją dodać do dziennika. Dzięki znajomości drogi do Zaplecza jej ukończenie będzie czystą formalnością.

Gorzkie lekarstwo

Jak odblokować: Rozmowa z Pitli w sanktuarium w dzielnicy Gardziel (M12,2).

Pitli odnajduje się w sanktuarium w południowo-zachodniej części Gardzieli (M12,2) - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Pitli odnajduje się w sanktuarium w południowo-zachodniej części Gardzieli (M12,2). Od kobiety dowiesz się o chorobie, na którą cierpią niektórzy mieszkańcy tej dzielnicy. Możesz zaoferować swoją pomoc w odnalezieniu i dostarczeniu lekarstwa. Wybierz się w tej sprawie do Zaplecza (M20) (informacje o dotarciu tam są w opisie przejścia poprzedniego questu).

Zadanie możesz zaliczyć na kilka sposobów. Pierwszy wariant zachowania to ukradzenie lekarstwa. Jest ono składowane w sekretnym pomieszczeniu w północnej części mapy (M20,6). Najlepiej jest dotrzeć tam ze wschodu. W miejscu z powyższego obrazka drużyna może odnaleźć tajny przełącznik, ale stanie się tak tylko jeśli co najmniej jeden członek drużyny ma dostatecznie wysoko rozwiniętą Percepcję (w razie potrzeby zainteresuj się np. jakąś miksturą, która tymczasowo podnosi ten atrybut). Alternatywny sposób dotarcia do sekretnego pomieszczenia to otwarcie drzwi w sklepie Ernezza (M20,5), ale mają one zamek aż 8 poziomu i mógłbyś zostać łatwo wykryty (sklep jest słabiej pilnowany nocą). Przeszukaj tajne pomieszczenie - w jednym z pojemników będzie lekarstwo (Drowner's Lung Medicine).

Drugi wariant zachowania to poproszenie Ernezza o lekarstwo - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Drugi wariant zachowania to poproszenie Ernezza o lekarstwo. Udaj się w tej sprawie do pomieszczenia, w którym Ernezzo prowadzi sklep (M20,5). Postawi Cię on przed wyborem - możesz zakupić od niego lekarstwo za 800 sztuk złota lub wyświadczyć mu przysługę. Polega ona na zabiciu Przędarza (M20,7). To niestety mało korzystne rozwiązanie, gdyż Przędarz jest handlarzem i ponadto w pomieszczeniu z nim przebywają inne postacie (m.in. aż dwa ogry), które dołączyłyby do walk. Jeśli mimo wszystko pokonasz go to oprócz otrzymania lekarstwa (Drowner's Lung Medicine) zwiększysz też swoją reputację na Zapleczu.

Niezależnie od wybranego wariantu zachowania powróć do Pitli. Możesz:

  1. Od razu przekazać jej lekarstwo - otrzymasz 50 złota, magiczny pierścień Ciepło Cytadeli Halgota (Halgot's Warmth) (+3 do poziomu siły klasy kapłan, +3 do skuteczności pancerza vs. Ogień) i dużo dodatnich punktów reputacji.
  2. Zażądać najpierw zapłaty - otrzymasz 200 złota i magiczny pierścień Ciepło Cytadeli Halgota (Halgot's Warmth) (+3 do poziomu siły klasy kapłan, +3 do skuteczności pancerza vs. Ogień) i dość dużo dodatnich punktów reputacji (mniej dla Dzieci Gwiazd Porannych niż w wariancie 1).

Wszyscy na pokład

Jak odblokować: Automatycznie po zbliżeniu się do windy w dzielnicy Gardziel (M12,6).

W północno-wschodniej części Gardzieli (M12,6) jest winda, które podróżuje do Punktu widokowego Starego Miasta - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

W północno-wschodniej części Gardzieli (M12,6) jest winda, które podróżuje do Punktu widokowego Starego Miasta. Po dotarciu po raz pierwszy w to miejsce będziesz świadkiem zesłania na dół Botaro. Po tym jak quest dodany zostanie do dziennika zacznij od wstępnego porozmawiania z Hitengą. Dotrzyj następnie do domu Bihy w centralnej części mapy (M12,5) i pogadaj z Bihą.

Quest ten ma dwa główne cele. Pierwsze z nich to odnalezienie Bitaro. Powróć do windy i pogadaj raz jeszcze z Hitengą. Musisz nakłonić go do zezwolenia bohaterowi żeby dotarł on windą do Starego Miasta. Możesz tego dokonać podarowując Hitendze łapówkę (200 złota) lub używając specjalnej opcji dialogowej dla 3 punktów Historii lub 5 punktów Przetrwania. Po otrzymaniu zezwolenia dowiesz się, że winda będzie czekała na dole tylko przez pół dnia. Zjedź windą żeby znaleźć się w Punkcie widokowym Starego Miasta (M21,2). Zwłoki Botaro odnajdziesz w niewielkiej odległości na zachód od windy (M21,14) (powyższy obrazek). Zbadaj je i przeczytaj duszę zmarłego. Podczas wspomnienia rozmowy z Dereo wybierz drugą opcję dialogową. Dowiesz się gdzie Botaro schował złoto. Możesz już opuścić Stare Miasto.

Powróc do Gardzieli i w pierwszej kolejności zajmij się zlokalizowaniem skrytki ze złotem - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Powróc do Gardzieli i w pierwszej kolejności zajmij się zlokalizowaniem skrytki ze złotem. Jest ona w pokazanym na obrazku miejscu na południe od gospody Dziura (M12,7). Uwaga - Jeśli nie możesz znaleźć skrytki to użyj mikstur, czarów lub innych sposobów na podniesienie Percepcji u członka drużyny z najwyższą wartością tego atrybutu. W skrytce znajdziesz 600 złota.

Drugi główny cel opisywanego questu to zadbanie o miejsce na statku dla Bihy i jej dzieci. Wejdź do Dziury (M12,7) i odszukaj kapitan Seduzo w głównym pomieszczeniu (M22,1). W trakcie spotkania możesz użyć Obrotności 4 / Intuicji 3 / Historii 2 oraz zaszantażować Seduzo, ale w ten sposób maksymalnie zagwarantujesz tylko 3 miejsca n pokładzie statku. Jeśli chcesz pomóc całej rodzinie w odbyciu wspólnej podróży to udaj się dodatkowo na piętro gospody i porozmawiaj w pokoju dla gości z krasnoludem Orronem (M22,6). Możesz w pokojowy lub agresywny sposób nakłonić go do zwolnienia zarezerwowanego miejsca.

Po załatwieniu wszystkich opisanych powyżej spraw powróć do Bihy (M12,5). Poinformuj ją ile miejsc na okręcie udało ci się wynegocjować. Jeśli nie ma miejsca dla wszystkich to możesz sam zadecydować kto ma wyruszyć w podróż lub pozwolić żeby to Biha podjęła decyzję. Jeśli nadal masz 600 złota ze skrytki Botaro to możesz zaoferować przekazanie ich kobiecie, ale Biha odmówi. Za wykonanie questu otrzymasz dodatnie punkty reputacji dla Gardzieli.

Pokarm dla duszy (Food for Thought)

Jak odblokować: Rozmowa z Enoim w jego chatce w Gardzieli (M12,4).

Od Enoiego dowiesz się o problemach z niedoborem żywności dla najbiedniejszych mieszkańców Gardzieli i możesz obiecać pomoc w zapewnieniu ich dostaw - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Od Enoiego dowiesz się o problemach z niedoborem żywności dla najbiedniejszych mieszkańców Gardzieli i możesz obiecać pomoc w zapewnieniu ich dostaw. W tej sprawie możesz zgłosić się aż do trzech różnych osób w Tekenace:

Pierwszy wariant to zwrócenie się o pomoc do księcia Aruihiego. Aruihi przebywa w głównej sali Pałacu Kahanga w dzielnicy Wężowa Korona (M25,1). Po przedstawieniu sytuacji możesz wybrać standardową opcję dialogową i poprosić o interwencję królową, ale nic w ten sposób nie zdziałasz. Jedyny sposób to wybranie unikalnej opcji dialogowej dla Obrotności 4 / Zastraszenia 5. Zaszantażujesz w ten sposób księcia i zapewnisz dostawy żywności, ALE znacząco pogorszysz swoje relacje z frakcją Huana.

Drugi wariant to zwrócenie się o pomoc do Dzieci Gwiazd Porannych. W tym przypadku udaj się najpierw do Sanktuarium Pitli (M12,2) i spotkaj się z Pitli. Zostaniesz przez nią wysłany do Świątyni Gauna w dzielnicy Święty Stopień (M14,7). Spotkaj się tam z kapłanką Saewyn. Dowiesz się, że Dzieci Gwiazd Porannych mogą przystąpić do działalności charytatywnej na rzecz głodujących mieszkańców, ale potrzebują w tym celu pomocy ze strony królowej lub przemytników. Odwiedź w rezultacie księcia Aruihiego z wariantu 1 lub Kapitan Dziką Morenę z wariantu 3. Po dotarciu do którejś z tych osób wybierz dodatkowy wariant powiązany z Dziećmi Gwiazd Porannych.

Trzeci wariant to zwrócenie się o pomoc do Dzikiej Moreny. To najbardziej kłopotliwy wariant, bo musisz uzyskać dostęp do Trzewi znajdujących się pod Zapleczem w Gardzieli - po informacje jak tam dotrzeć przejdź do strony z mapą M20 w naszym atlasie lub do opisu przejścia pobocznego zadania Pieśń okaryny. Kapitan Dzika Morena przebywa w Forcie Przemytników we wschodniej części Trzewi (M20,14) (powyższy obrazek). Rozmówczyni w zamian za zaoferowanie pomocy będzie chciała 30000 złota (zignoruj kompletnie tę ofertę) lub wyświadczenia jej przysługi - musisz zaliczyć poboczny quest Towary i usługi dotyczący kradzieży lśniącej adry.

Powróć do Enoiego niezależnie jak rozwiążesz problem z zapewnieniem dostaw żywności. Nie otrzymasz żadnego wynagrodzenia, ale znacząco poprawi się Twoja reputacja w Gardzieli.

Przypieczętowany los (Sealed Fate)

Jak odblokować: Rozmowa z Degnosem przed budynkiem Lśniącej Łaźni w dzielnicy Taras Periki (M15,8).

Obok Lśniącej Łaźni możesz spotkać Degnosa, który poprosi bohatera o odzyskanie utraconej torby i jednocześnie zwróci się z prośbą o dostarczenie mu jej w nienaruszonym stanie - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Obok Lśniącej Łaźni możesz spotkać Degnosa, który poprosi bohatera o odzyskanie utraconej torby i jednocześnie zwróci się z prośbą o dostarczenie mu jej w nienaruszonym stanie. Możesz od razu wejść do Lśniącej Łaźni. Skieruj się na piętro. Torbę (Degnos' Satchel) odnajdziesz w szafie na piętrze (M24,3) - miejsce to pokazuje powyższy obrazek.

Musisz powrócić do dzielnicy Królewska Przystań (M11), przy czym w drodze do niej drużyna automatycznie zatrzymana zostanie przez żeglarzy Principi dowodzonych przez Talfora. Spotkanie to może zakończyć się na dwa główne sposoby:

  1. Możesz potwierdzić, że masz w planach dostarczenie torby Degnosowi i pozwolić Talforowi i jego ludziom na "odeskortowanie" drużyny do dzielnicy Królewska Przystań.
  2. Możesz zaatakować Talfora i innych piratów. Może to być wymagająca potyczka dla niedostatecznie rozwiniętej drużyny. Jeśli doszło do walk to najpierw zajmij się wrogami władającymi magią. Zwróć też uwagę na wybuchowe beczki z okolicy, które możesz wysadzać. Po walkach możesz od razu kontynuować podróż lub najpierw przeszukać zwłoki żeglarzy (Talfor korzystał z dobrej broni, pancerza i butów).
Po znalezieniu się w dzielnicy Królewska Przystań dotrzyj do Kanału Domokrążcy (M11,19) w jej południowej części - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Po znalezieniu się w dzielnicy Królewska Przystań dotrzyj do Kanału Domokrążcy (M11,19) w jej południowej części. Quest ten ma cztery główne zakończenia:

  1. Przekazanie Degnosowi nieotwartej torby. Otrzymasz niewielką ilość złota.
  2. Otwarcie torby (znajdziesz pieczęć Avetty i podejrzany list - dowód planu sabotażu okrętu Avetty) i porozmawianie z Degnosem. Możesz wymusić na Degnosie żeby zrezygnował z planów sabotażu.
  3. Przekazanie Avetcie nieotwartej torby. Pani kapitan otworzy torbę, zaś Degnos ucieknie.
  4. Otwarcie torby (znajdziesz pieczęć Avetty i podejrzany list - dowód planu sabotażu okrętu Avetty) i porozmawianie z Avettą. Możesz przekazać Avetcie pieczęć i wyjawić prawdę lub skłamać na temat okoliczności odnalezienia torby.

Jeśli przeszkodziłeś w sabotażu zaplanowanym przez Degnosa to możesz ponownie porozmawiać z Avettą i otrzymać ponad 1000 złota w formie nagrody. Poprawią się Twoje relacje z Vailiańską Kompanią Handlową, ale mogą pogorszyć się relacje z frakcją Principi.

Ostatnie życzenie (Her Last Request)

Jak odblokować: Rozmowa z duchem Muhai w posiadłości Muhai w dzielnicy Wężowa Korona (M16,3).

Po wkroczeniu do posiadłości Muhai (M16,3) spotkasz Muhai, która jest duchem - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Po wkroczeniu do posiadłości Muhai (M16,3) spotkasz Muhai, która jest duchem. Skieruj się najpierw do sypialni i zabierz szczątki (Muhai's Remains) z łóżka. Ponownie pogadaj z Muhai, a otrzymasz prośbę o dokonanie kremacji szczątków.

Wyrusz do dzielnicy Święty Stopień i dotrzyj do Świątyni Magrany (M14,1). Możesz podjąć próbę wrzucenia szczątków do ognia (zostaniesz zatrzymany) lub od razu porozmawiać z kapłanem Hati. Dowiesz się, że z uwagi na wcześniejsze wydarzenia, przeprowadzenie rytuału spalenia szczątków jest zabronione. Dalsza część rozmowy może przebiec na kilka sposobów:

  1. Możesz pozwolić Hatiemu na pochowanie szczątków poza obrzeżami miasta i przekazać mu je. Otrzymasz dodatnią reputację dla frakcji Huana, ale duch Muhai będzie wściekły.
  2. Możesz zignorować zakaz Hatiego i siłą spalić szczątki Muhai. Otrzymasz negatywną reputację dla frakcji Huana, ale duch Muhai będzie zadowolony.
  3. Możesz nakłonić Hatiego do zmiany zdania. Swoje szanse na przekonanie mężczyzny może zwiększyć jeśli użyjesz jednej z unikalnych opcji dialogowych (Dyplomacja 5 / Stanowczość 15 / Wnikliwość 4), jeśli będziesz upierał się przy tym pomyśle przez całą rozmowę oraz jeśli masz dobre relacje z frakcją Huana.

Jeśli masz w planach doprowadzić do kremacji szczątków to jeszcze przed wrzuceniem ich do ognia możesz wydobyć od Muhai informację o skrytce z klejnotami. Użyj postaci z najwyższą Percepcją żeby ją odnaleźć.

Tajemnice handlowe (Trade Secrets)

Jak odblokować: Rozmowa z księciem Aruihi w sali tronowej w Pałacu Kahanga (M25,1).

Z księciem Aruihi możesz spotkać się po raz pierwszy po zakończonej audiencji u królowej - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Z księciem Aruihi możesz spotkać się po raz pierwszy po zakończonej audiencji u królowej. Możesz odebrać od niego zadanie przyjrzenia się działalności czarnego rynku na Tekenawie i ustalenia w jaki sposób jest on zaopatrywany. Otrzymasz też od księcia Symbol posłańca (Envoy's Badge). Przebieg tego questu znacząco pokrywa się z kilkoma innymi pobocznymi zadaniami z Tekenaki:

  1. Siedziba czarnego rynku na Tekenace to Zaplecze (M20) sąsiadujące z Gardzielą (M12) - możesz tam dotrzeć w ramach pobocznego questu Zaplecze.
  2. Podczas pobytu na Zapleczu możesz opcjonalnie spotkać się z Ernezzo (M20,5) i pokazać mu symbol posłańca. Możesz następnie zabić go żeby przypodobać się księciowi (spodziewaj się trudnej walki oraz znacznego spadku reputacji na Zapleczu) lub użyć jednej z unikalnych opcji dialogowych - Blefowania 5 / Dyplomacji 5 / Obrotności 5 / Zastraszenia 4. Możesz dzięki temu dowiedzieć się kim jest Dereo.
  3. Jedna z najważniejszych osób na Zapleczu to Dereo Chudy, który przebywa w Kwaterze Derea. Informacje o okolicznościach spotkania się z Dereo są w opisie przejścia zadania Pieśń okaryny. Po odnalzieniu Derea możesz równolegle rozpocząć z nim współpracę lub zdecydować się na zamordowanie go żeby przypodobać się księciowi. W tym drugim przypadku spodziewaj się trudnej walki z Dereo oraz innymi osobami z jego kryjówki.
  4. Kolejny krok to odnalezienie Trzewi pod Zapleczem (M20,9) - informacje jak dotrzeć do tej podziemnej lokacji znajdziesz w opisie przejścia questu Pieśń okaryny oraz w opisie mapy atlasowej M20. Dla przypomnienia musisz skorzystać z północnego korytarza na Zapleczu (M20,8) i zabić pilnujących go bandytów lub powołać się na Derea.
  5. Do księcia Aruihi możesz powrócić od razu po odkryciu Trzewi (liczy się sam fakt pojawienia na mapie Trzewi). Powiedz księciowi prawdę na temat przemycania towarów dzięki Trzewiom przez frakcję Principi lub skłam, że nic nie odkryłeś (pogorszenie reputacji dla frakcji Huana). Jeśli użyjesz w trakcie rozmowy Obrotności 6 to otrzymasz 1500 złota. Dodatkowo jeśli zbadałeś Stare Miasto np. w ramach pobocznej misji Pieśń okaryny to możesz też powiedzieć księciowi o odnalezionej mozaice.

Jeśli pomogłeś księciowi w "śledztwie" to znacząco poprawi się Twoja reputacja w relacjach z frakcją Huana i Aruihi zleci ci nową misję Ostatnie sanktuarium (The Last Sanctuary).

Towary i usługi (Goods and Services)

Jak odblokować: Rozmowa z Kapitan Dziką Moreną w Forcie Przemytników w Trzewiach (M20,14).

Quest ten możesz rozpocząć dopiero po dotarciu do Trzewi zlokalizowanych pod Zapleczem (sąsiaduje ono z dzielnicą Gardziel) - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Quest ten możesz rozpocząć dopiero po dotarciu do Trzewi zlokalizowanych pod Zapleczem (sąsiaduje ono z dzielnicą Gardziel). Informacje jak tam dotrzeć znajdziesz na stronie z opisem mapy M20 oraz w opisie przejścia pobocznego zadania Pieśń okaryny. Dotrzyj do Fortu Przemytników (M20,14). Jeśli nie masz wysokiej reputacji dla frakcji Principi to kapitan Dzika Morena będzie początkowo nieufna - użyj Obrotności 6 lub podaruj jej 500 złota.

Opisywany quest możesz rozpocząć z własnej inicjatywy lub na potrzeby innego pobocznego zadania Pokarm dla duszy (M12,4). Dzika Morena chce żeby wykraść dla niej lśniącą adrę. Musisz w tym celu powrócić do dzielnicy Królewska Przystań i udać się do Lśniącego Młyna (M11,12). W głównym pomieszczeniu młyna jest wiele interaktywnych pojemników ze skrzyniami z nieoczyszczoną lśniącą adrą (Crate of Crude Luminous Adra) - przykładowy pokazuje dołączony obrazek. Zabieranie skrzyń jest oczywiście kradzieżą, tak więc jeśli chcesz uniknąć walki to do zadania "oddeleguj" członka drużyny z najlepiej rozwinięta umiejętnością Skradanie się i dodatkowo odczekuj aż pracownicy młyna przemieszczą się w inne miejsce.

Docelowo musisz ukraść 6 skrzyń z adrą. Powróć z nimi do Kapitan Dzikiej Moreny. W nagrodę otrzymasz unikalną szablę Wytchnienie Tarna (Tarn's Respite) (znakomita jakość, obrażenia 21-31, penetracja 10, +10% do obrażeń gdy używane są ataki, +30% do obrazeń, +8 do celności, +3 do penetracji, +20% do obrażeń jako zimno). Możesz też poprosić o wznowienie transportów żywności na potrzeby questu Pokarm dla duszy. Dodatkowo zaliczenie opisywanego questu oznacza zwiększenie reputacji w Zapleczu oraz dla frakcji Principi.

Mosiężne Imperium (The Brass Empire)

Jak odblokować: Automatycznie po audiencji u Królowej Onekazy II w pałacu Kahanga (M25,1).

To bardzo krótki i prosty quest - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

To bardzo krótki i prosty quest. Hazanui Karu reprezentuje frakcję Królewska Kompania Martwego Ognia i po raz pierwszy spotkasz ją podczas audiencji u Królowej Onekazy II w ramach zaliczania głównej misji Żyły Eory. Po zakończonej audiencji przenieś się do dzielnicy Mosiężna Cytadela i udaj się do budynku Sztabu imperialnego (M13,6). Hazanui Karu odnajdziesz w jej biurze (M23,1) (wcześniej nie wpuszczali Cię tam strażnicy). Z rozmowy dowiesz się o możliwości współpracowania z Kompanią Martwego Ognia oraz odblokowania pobocznych questów Burze Poko Kohary i Nikłe perspektywy dzięki spotkaniu się z Atsurą (M23,6) (mogłeś już wcześniej dodać te questy do dziennika bohatera).

Aksamitne rękawiczki, mosiężne pięści (Velvet Glove, Brass Fist)

Jak odblokować: Rozmowa z Fassiną w Posępnym Kredensie w dzielnicy Taras Periki (M15,4).

Fassina, właścicielka sklepu Posępny Kredens, zleci ci zadanie odzyskania tytułowych rękawiczek - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Fassina, właścicielka sklepu Posępny Kredens, zleci ci zadanie odzyskania tytułowych rękawiczek. Jeszcze przed wyruszeniem na poszukiwania rękawiczek możesz poprosić o dodatkową nagrodę za zwrócenie rękawiczek - zniżkę na towary oferowane przez Fassinę lub klucz do posiadłości Arkemyra z pobocznego zadania Skarb arcymaga (M15,3).

Przenieś się do dzielnicy Mosiężna Cytadela. Poszukiwana osoba to Bertenno (powyższy obrazek) i odnajdziesz go w pobliżu doków (M13,7). Jeśli masz dobrze rozwinięte Zwinne dłonie to możesz zakraść się do mężczyzny i od razu ukraść palce Rokowy (Rokowa's Fingers). W przeciwnym razie zagadaj do Bertenno. Niezależnie w jaki sposób poruszysz temat rękawiczek rozmowa zostanie przerwana w momencie pojawienia się Hamuto. Możesz:

  1. Zaatakować Hamuto i jego ludzi - To zdecydowanie najgorszy wariant, bo do walk dołączą wszystkie osoby z okolicy i dodatkowo znacząco pogorszysz swoje relacje z Królewską Kompanią Martwego Ognia. Jeśli chcesz mimo wszystko rozegrać bitwę to możesz użyć Zastraszenia 3 i przegonić przed walką część podwładnych Hamuto.
  2. Pozwolić Hamuto zabrać Bertenno - To również zły wariant, bo nie odzyskasz rękawic. Opcjonalnie mógłbyś odwiedzić Berteeno w więzieniu (M23,7) i tam podjąć kolejną próbę zdobycia rękawic.
  3. Upomniec się o rękawice zanim Bertenno zostanie zabrany do więzienia - Możesz łatwo je zdobyć - zapłać Hamuto 100 złota lub użyj Obrotności 1 / Wiedzy tajemnej 1 / Wnikliwości 1 / klasy Łotrzyk żeby poinformować go, że rękawice są własnością Arkemyra.
  4. Uregulować dług Bernetto - Musisz zapłacić Hamuto 400 złota. Bertenno nie trafi do więzienia i odda rękawice.

Powróć z rękawicami do Fassiny. Możesz skłamać na temat tego co stało się z Bertenno lub powiedzieć prawdę. Standardowa zapłata to 500 złota, ale możesz użyć Obrotności 4 i poprosić o więcej - 600 złota. Jeśli na początku zadania wynegocjowałeś dodatkową nagrodę to również ją otrzymasz - zniżkę na towary Fassiny lub klucz do posiadłości Arkemyra.

Zdobyte w tej misji palce Rokowy pojawią się teraz w ofercie Fassiny i powinny kosztować około 1700 złota. To dobry element wyposażenia dla złodzieja - zwiększają o 1 punkt umiejętność Zwinne dłonie i atrybut Zręczność oraz odblokowują umiejętność Petardy iskrowe.

Poza światem (A Glimpse Beyond)

Jak odblokować: Rozmowa z Flaune Elette na szczycie Iglicy Profetów Dusz w dzielnicy Święty Stopień (M14,4).

Flaune Elette możesz odnaleźć na dachu budynku Iglica Profetów Dusz (Spire of the Soul-Seers) (M14,4) - po wejściu do budynku odszukaj schody prowadzące na szczyt - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Flaune Elette możesz odnaleźć na dachu budynku Iglica Profetów Dusz (Spire of the Soul-Seers) (M14,4) - po wejściu do budynku odszukaj schody prowadzące na szczyt. Flaune możesz pomóc w przeprowadzeniu eksperymentu animacyjnego polegającego na otwarciu wrót do Międzyświata.

Ważna uwaga - W trakcie rozmowy poproszony zostaniesz o wyrażenie gotowości do działania (moment ten pokazuje dołączony obrazek). Jeśli ją potwierdzisz to OD RAZU przeniesiony zostaniesz do innego świata i nie będziesz mógł z niego powrócić dopóki go w całości nie zbadasz. Nowa "kraina" nie jest na szczęście rozbudowana ani nie wymusza walk z bardzo silnymi potworami. Mimo wszystko warto wysłać wcześniej drużynę na odpoczynek oraz dla pewności utworzyć osobny zapis stanu gry.

Niedługo po tym jak rozpocznie się eksperyment drużyna przeniesiona zostanie do Krainy Zimowej Bestii (Realm of the Beast of Winter) - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Niedługo po tym jak rozpocznie się eksperyment drużyna przeniesiona zostanie do Krainy Zimowej Bestii (Realm of the Beast of Winter). Rozpocznij jej eksplorację. W trakcie podróżowania po krainie będziesz regularnie atakowany przez niszczycielskie zguby (Scourging Blight), ale nie stanowią one dużego wyzwania (są one jedynie odporne na przypadłości zręczności). Po drodze rozglądaj się za miejscami pozyskiwania pozostałości ducha (Spirit Residue) (pozostałości po zgubach i interaktywne pojemniki - niektóre z nich są ukryte i wymagają postaci z wysoką Percepcją) - to cenne składniki alchemiczne.

Droga do celu jest liniowa i prowadzi ona do obszaru z powyższego obrazka. Drużynę zaatakują tu kolejne niszczycielskie zguby, jak również wyraźnie silniejszy zbieracz dusz (Soul Collector). Najpierw odpędź się od zgub i dopiero wtedy rozpocznij atakowanie "głównego" potwora. Trzymaj słabszych członków drużyny z dala od zbieracza dusz. Po wygranej bitwie przeszukaj pozostałości po zbieraczu dusz (rzadkie składniki - Pierwotny Ogień i Pierwotny Wiatr) i przejdź kawałek na wschód. Załączy się rozmowa z Rymrgandem. Na przebieg jej nie masz dużego wpływu.

Po rozmowie otworzy się portal, dzięki któremu możesz powrócić do "swojego" świata. Zdaj Flaune Elette i innym animantom relację z pobytu w domenie Rymrganda. Otrzymasz 400 złota i w dzienniku pojawi się nowy quest Na skróty (Skipping Ahead) (prawdopodobnie musisz długo zaczekać aż możliwe będzie zajęcie się nim).

Pranie brudów

Jak odblokować: Rozmowa z dyrektorem Castolem w Siedzibie Vailańskiej Kompanii Handlowej (M18,7).

To jedno z serii zadań zlecanych przez Vailiańską Kompanię Handlową - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

To jedno z serii zadań zlecanych przez Vailiańską Kompanię Handlową. Otrzymasz je po ukończeniu większego pobocznego zadania Burze Poko Kohary oraz mniejszego zadania Vailańskiej Kompanii Zasady handlu. Dyrektor chce żeby zinfiltrować spotkanie reprezentantów konkurencyjnych frakcji. W tym celu dotrzyj do Lśniącej Łaźni w Tarasie Periki (M15,8).

Udaj się na piętro łaźni i porozmawiaj tam z Brizze. Otrzymasz od niej wino (Rice Wine) i po potwierdzeniu gotowości członkowie drużyny rozbiorą się podając się od tej pory za pracowników łaźni. Nie utraciłeś żadnych przedmiotów! Możesz je w każdej chwili założyć podczas pobytu w łaźni (tracąc jednak w ten sposób "kamuflaż) lub automatycznie po wyjściu z niej. Dodatkowo w szafie na parterze (powyższy obrazek) składowane są zapasowe bronie. Możesz z nich skorzystać jeśli informacje chcesz wydobyć siłą (jest to niewskazany wariant zachowania).

Osoby, które możesz przepytać, przebywają na parterze łaźni - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Osoby, które możesz przepytać, przebywają na parterze łaźni:

  1. Trudniej jest przepytać Quarno (Królewska Kompania Martwego Ognia). Musisz skorzystać z Dyplomacji 8 / Blefowania 10 / Zastraszenia 12.
  2. Łatwiej jest "przesłuchać" Tolę (Principi). Podaruj jej wino, a stanie się bardziej rozmowna - możesz użyć Dyplomacji 8 / Blefowania 7 lub ponownie nalać jej wina.

Z łaźni możesz wyjść po zdobyciu części lub kompletu informacji na temat planów konkurencyjnych frakcji odnośnie ataku na vailiański konwój z lśniącą adrą. Powróć do dyrektora Castola i zdaj mu raport. Wysokość nagrody pieniężnej uzależniona jest od tego jak dobrze poszło ci śledztwo. Odblokujesz nowy quest Podobieństwo umysłów (Of Like Minds).

Podobieństwo umysłów

Jak odblokować: Rozmowa z dyrektorem Castolem po ukończeniu zadania Pranie brudów.

Dyrektor Castol tym razem wyśle drużynę na spotkanie z Kapitanem Furrante - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Dyrektor Castol tym razem wyśle drużynę na spotkanie z Kapitanem Furrante. Musisz w związku z tym odwiedzić pirackie osiedle Zęza (Dunnage) i porozmawiać z Furrante w dużej sali w Latarni Stosu (Balefire Beacon) (M36,10).

Po dotarciu do Furrante powiedz, że przysłał Cię dyrektor. Od Kapitana Furrante otrzymasz poboczne zadanie Chytra propozycja (opis przejścia w rozdziale o Zęzie w naszym poradniku). Możesz zaliczyć je w dowolny sposób, tj. pomóc kapitanowi Furrante poprzez zjednanie sobie handlarzy niewolników lub wysłuchać dla odmiany propozycji kapitan Aeldys i pokrzyżować jego plany.

Do dyrektora Castola należy powrócić niezależnie jakie wybrałeś zakończenie questu Chytra propozycja. Otrzymasz niewiele lub dużo punktów dodatniej reputacji dla Vailiańskiej Kompanii Handlowej. Jeśli współpracowałeś z Aeldys i pomogłeś niewolnikom w ucieczce to możesz dodatkowo zaszantażować Castola posiadaniem wiedzy na temat jego współpracy z Principi (powyższy obrazek) - otrzymasz 3000 złota w formie łapówki.

Owocny sojusz

Jak odblokować: Rozmowa z królową Onekazą II po ukończeniu zadania Cienie Neketaki.

Królowa Onekaza II z Pałacu Kahanga (M25,8) będzie miała dla drużyny nowe zadanie po tym jak ukończysz quest Cienie Neketaki z wizyty w Gildii Zaklinaczy Fal (otrzymasz go niezależnie od tego jak zachowałeś się w sprawie smoka) - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Królowa Onekaza II z Pałacu Kahanga (M25,8) będzie miała dla drużyny nowe zadanie po tym jak ukończysz quest Cienie Neketaki z wizyty w Gildii Zaklinaczy Fal (otrzymasz go niezależnie od tego jak zachowałeś się w sprawie smoka). Nowy quest dotyczy dotarcia do wyspy Ori o Koiki celem zyskania nowego sojusznika w postaci plemienia Wahaki. Dopłyń do tej wyspy i przejdź po suchym lądzie żeby dotrzeć do wioski (M38,1).

Celem podróży jest sanktuarium w wiosce Wahaki. Po dotarciu do windy (M38,2) automatycznie załączy się rozmowa z Kipehą. Kobietę możesz na różne sposoby przekonać do wpuszczenia drużyny do wioski, ale najlepszym rozwiązaniem jest po prostu powołać się na królową. Musisz w tym przypadku wypowiedzieć tajne hasło: "Za kruszące się góry, za nękane zarazą morza" ("Over crumbling mountains, across blighted seas" (powyższy obrazek). Uwaga - Podanie złego hasła może doprowadzić do walki!

Przekonanie Kipehy doprowadzi do odblokowania windy - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

Przekonanie Kipehy doprowadzi do odblokowania windy. Dotrzyj do głównego wejścia do sanktuarium (M38,7) i po rozmowie z Aparo skieruj się do środka. Dotrzyj do sali tronowej żeby spotkać się z przywódczynią Ruasare. Możesz:

  1. Odebrać od Ruasare poboczne zadanie Barbarzyński biznes (Cruel Cargo) dotyczące rozprawienia się z łowcami niewolników i oswobodzenia więźniów z wyspy Picera.
  2. Zamordować Ruasare na prośbę łowców niewolników - jest to częścią pobocznego questu Na ostrzu włóczni otrzymanego od Mistrza Kuy na wyspie Picera (M37,13).

Do Królowej Onekazy II powróć po tym jak doprowadzisz do końca jeden z powyższych wariantów. Królowa będzie oczywiście zadowolona tylko jeśli zdołałeś zdobyć przychylność plemienia Wahaki i otrzymasz mnóstwo dodatniej reputacji dla frakcji Huana oraz 2500 złota.

Kariera importera

Jak odblokować: Rozmowa z Atsurą oraz z Hazanui Karu w Sztabie imperialnym (M13,6) po ukończeniu misji Burze Poko Kohary.

To quest Królewskiej Kompanii Martwego Ognia i możesz go odblokować niezależnie jaką decyzję w sprawie spaczonej kolumny adry podjąłeś w zadaniu Burze Poko Kohary - Pillars of Eternity 2: Pozostałe zadania poboczne - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity 2 Deadfire - poradnik do gry

To quest Królewskiej Kompanii Martwego Ognia i możesz go odblokować niezależnie jaką decyzję w sprawie spaczonej kolumny adry podjąłeś w zadaniu Burze Poko Kohary. Otrzymasz 1000 złota i zostaniesz wysłany przez Kompanię na spotkanie z przemytnikami. Opuść Neketakę i odszukaj statek Widli pływający po wodach na zachód od Neketaki - pokazuje go powyższy obrazek. Podpłyń do niego żeby załączyć scenę ze spotkania. Możesz rozegrać je na trzy główne sposoby:

  1. Przekaż przemytnikom 1000 złota i odbierz w zamian ładunek.
  2. Zaatakuj i zabij wszystkich przemytników. Po walkach sprawdź ładunek.
  3. Użyj Zastraszenia 8. Część przemytników ucieknie pod pokład i pokonanie Widli i jej najbliższych podwładnych będzie prostsze. Po walkach sprawdź ładunek.

Niezależnie jak się zachowałeś wyrusz w stronę wyspy Sayuka (M35). Po drodze załączy się scena z rozmowy z Iverrą, który ukrywała się w transportowanym ładunku (spotkanie ma liniowy przebieg, ale możesz użyć Intelektu 13 i dowiedzieć się więcej). Po dotarciu do Sayuki udaj się do biura kapitana floty i pogadaj z Okayą. Zaliczysz to zadanie, otrzymasz 350 złota i odblokujesz nowy quest Przerost (Overgrowth) (jego opis przejścia jest w rozdziale o wyspie Sayuka).