Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCXONEPS4Switch
Okładka Pillars of Eternity II: Deadfire (PC)
OkładkaPillars of Eternity II: Deadfire (PC)

Pillars of Eternity II: Deadfire

Kontynuacja klasycznej, izometrycznej gry RPG opracowanej przez zespół Obsidian Entertainment w 2015 roku.

RPG | fantasy | turowe | widok izometryczny | crowdfunding | statki | indie | klasyczne RPG | Game Pass | romanse | singleplayer

Pillars of Eternity II: Deadfire Premiera

anulowana

Switch

8maj2018

PC

28sty2020

PS4 XONE

Gry podobne do Pillars of Eternity II: Deadfire

Pathfinder: Wrath of the Righteous

Divinity: Original Sin II

Pillars of Eternity

Pillars of Eternity II: Deadfire na PC, PS4 itd. to kontynuacja udanej gry RPG Pillars of Eternity z 2015 roku. Za produkcję odpowiedzialne jest studio Obsidian Entertainment – jeden z najbardziej znanych specjalistów od gier fabularnych. Założona w 2003 roku firma, zatrudniająca na początku działalności przede wszystkim byłych pracowników Black Isle Studios, ma na koncie takie tytuły jak Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas czy też South Park: Kijek Prawdy. Firma współtworzyła także m.in. Armored Warfare, będące konkurencją dla popularnej gry free-to-play World of Tanks.

Fabuła

Akcja toczy się kilka lat po wydarzeniach z „jedynki” i bezpośrednio je kontynuuje. Uznany za martwego Eothas, bóg światła i odrodzenia, powraca do życia i wciela się w gigantyczny posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty – zwanego Widzącym – warownią Caed Nua. Niszczy to twierdzę, ale dzięki interwencji innych bóstw bohaterowi udaje się ujść z życiem. By spłacić dług i ocalić swą duszę, Widzący musi poszukać odpowiedzi na pytania, które mogą zaburzyć dotychczasową równowagę między światami bogów i śmiertelników. Oczywiście droga do tego celu wiedzie poprzez konfrontację z Eothasem, a pościg za nim wiedzie bohatera i jego towarzyszy aż na kraniec świata…

Co istotne, wybory dokonane w pierwszej części gry mają znaczenie w Pillars of Eternity II: Deadfire, gdyż można przenieść z niej zapisany stan gry. Ponadto w przygodzie biorą udział zarówno starzy znajomi (Edér, Aloth, Pallegina), jak i zupełnie nowi, nieznani dotąd towarzysze.

Mechanika

Pillars of Eternity II: Deadfire to klasyczna gra RPG w rzucie izometrycznym, z drużynową walką toczoną w czasie rzeczywistym. Akcja „dwójki” rozgrywa się na leżącym daleko na wschodzie tytułowym Archipelagu Martwego Ognia. Składający się z wielu niewielkich wysp rejon zmusza gracza do przemieszczania się szlakami nie tylko lądowymi, ale też wodnymi. Obecność tych drugich sprawia, że Widzący dysponuje własnym statkiem, którego ulepszanie i zarządzanie stanowi istotny składnik rozgrywki (to swoiste zastępstwo dla twierdzy z pierwszego Pillars of Eternity).

Świat jest duży i otwarty na eksplorację, a poszczególne lokacje kryją wiele tajemnic i problemów. Oprócz poszukiwania Eothasa możemy między innymi ingerować w relacje między frakcjami, które walczą o wpływy na Archipelagu (lokalne plemiona, kompanie handlowe, piraci). Dostępna jest też opcja badania nieznanych wysp, zdobywania skarbów tudzież polowania na piratów (można toczyć bitwy morskie, zrealizowane w formie turowej paragrafówki).

W ogólnym zarysie mechanika rozgrywki jest bardzo zbliżona do tej z „jedynki”, ale nie zabrakło w niej dużych zmian i usprawnień. Drużyna skurczyła się z sześciu postaci do pięciu, a system rozwoju bohaterów rozszerzono o dwuklasowość, podklasy i nowe umiejętności niebojowe – takie jak obrotność, wnikliwość czy znajomość historii – które często znajdują zastosowanie podczas konwersacji. Ponadto znacznie więcej zadań i lokacji zaprojektowano w taki sposób, by każdy problem dało się rozwiązać na wiele sposobów (np. przekraść się obok przeciwników albo zażegnać konflikt na drodze dyplomacji).

Kwestie techniczne

Pillars of Eternity II: Deadfire na PC, PS4 itd. doczekało się pewnych zmian technicznych, których skutkiem jest grafika zauważalnie ładniejsza niż w pierwszej części. Deweloperzy ze studia Obsidian Entertainment wprowadzili np. system dynamicznie zmieniającej się pogody, udoskonalono także oświetlenie, upiększono efekty postprocesowe i wsączono więcej życia w wirtualny świat (więcej animacji, ruchomych elementów otoczenia etc.). Podobnie rzecz ma się z warstwą dźwiękową. Wszystkie kwestie dialogowe zostały nagrane z udziałem aktorów, a ścieżka dźwiękowa jest bogatsza i bardziej urozmaicona niż w „jedynce”.

Inne

Pillars of Eternity II: Deadfire zostało sfinansowane podczas zbiórki pieniędzy w serwisie Fig.co. Deweloperzy poprosili fanów o 1,1 miliona dolarów. Cel ten udało się osiągnąć w niecałą dobę od rozpoczęcia akcji, a licznik pieniędzy ostatecznie zatrzymał się na 4,4 mln dolarów.

Ostatnia modyfikacja 8 maja 2024

Tryb gry: single player  

Ocena użytkowników: 8,6 / 10 na podstawie 748 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,3 / 10 na podstawie 584 głosów czytelników.

Pillars of Eternity II: Deadfire cena w dniu premiery: 179,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Pillars of Eternity II: Deadfire

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Pillars of Eternity II: Deadfire Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core i3-2100T 2.5 GHz / AMD Phenom II X3 B73 2.8 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta grafiki 1 GB GeForce 9600 GT / Radeon HD 4850 lub lepsza
  • 45 GB HDD
  • Windows Vista 64-bit
  • Zalecane:
  • Intel Core i5-2400 3.1 GHz / AMD Phenom II X6 1100T 3.3 GHz
  • 8 GB RAM
  • karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza
  • 45 GB HDD
  • Windows 10 64-bit
PC
PS4
XONE
Switch