Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2025, 18:34

autor: Michał Harat

Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry

Josh Sawyer przerwał długi okres milczenia i opublikował kilka screenów z prac nad papierową wersją RPG Pillars of Eternity.

Źródło fot. Obsidian Entertainment
i

Fani klasycznych, papierowych RPG-ów mogą już zacierać ręce. Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity i Pillars of Eternity II: Deadfire, niespodziewanie podzielił się w mediach społecznościowych nowymi informacjami na temat potencjalnego reworku stołowej wersji „Pillarsów. Po długim okresie ciszy – przerwanej zaledwie jednym tweetem - udostępnił on zrzuty ekranu z dokumentu projektowego nowej edycji systemu.

Zapytany przez fana w serwisie Bluesky o status projektu „Pillars of Eternity TTRPG” (Tabletop RPG), Sawyer napisał: „Wciąż edytuję. Za dużo tekstu!!!”. Krótko po tym ni stąd, ni zowąd opublikował też – ku zaskoczeniu wielu internautów – kilka zrzutów ekranu prezentujących projekt, tym samym zdradzając część szczegółów na temat nadchodzących zmian.

Josh Sawyer zdradził garść szczegółów o nadchodzącym Pillars of Eternity TTRPGProfil Josha Sawyera na platformie Bluesky

Pillars of Eternity: Tabletop RPG

Udostępnione przez Sawyera materiały wskazują, że nowa wersja systemu TTRPG zostanie znacząco zmieniona w stosunku do tej z 2018 roku, która była dołączana do Explorer’s Packa do Pillars of Eternity II: Deadfire.

Jednym z bardziej interesujących elementów, jakie widnieją opisane na screenach, jest mechanika reputacji. Jak możemy z nich wyczytać: „kiedy gracz spotyka NPC po raz pierwszy, MG [mistrz gry] decyduje, jak bardzo prawdopodobne jest, że postać ta słyszała coś o bohaterze gracza”. Ważnym czynnikiem będą tu też wcześniejsze wypowiedzi pozostałych członków drużyny na temat naszej postaci (jeden z internautów zwrócił uwagę, że podobna mechanika występuje w grze Ringing The Bell).

Podręcznik papierowych "Pillarsów" możecie pobrać za darmo ze strony twórcówObsidian Entertainment

Warto przypomnieć, że na oficjalnej stronie Pillars of Eternity II: Deadfire dostępna jest wersja alfa podręcznika gracza. System RPG, który Sawyer opracował wraz z zespołem, można pobrać za darmo. Zainteresowanych odsyłam do pliku PDF.

Niestety, Josh Sawyer nie zdradził jeszcze, kiedy możemy spodziewać się premiery nowego systemu. Z jego słów wynika jednak, że prace nad projektem wciąż trwają (mimo że usunął on wcześniejsze informacje o grze opublikowane na X), a sam projektant próbuje przebić się przez ogrom tekstu. Jeśli jednak jesteście ciekawi kolejnych szczegółów, warto śledzić profil Sawyera na platformie Bluesky.

Michał Harat

Michał Harat

Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.

więcej