Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 stycznia 2025, 18:34

autor: Michał Harat

Nowa wersja Pillars of Eternity TTRPG ma „za dużo tekstu”. Josh Sawyer niespodziewanie pokazał nieco gry

Josh Sawyer przerwał długi okres milczenia i opublikował kilka screenów z prac nad papierową wersją RPG Pillars of Eternity.

Źródło fot. Obsidian Entertainment
i

Fani klasycznych, papierowych RPG-ów mogą już zacierać ręce. Josh Sawyer, główny projektant Pillars of Eternity i Pillars of Eternity II: Deadfire, niespodziewanie podzielił się w mediach społecznościowych nowymi informacjami na temat potencjalnego reworku stołowej wersji „Pillarsów. Po długim okresie ciszy – przerwanej zaledwie jednym tweetem - udostępnił on zrzuty ekranu z dokumentu projektowego nowej edycji systemu.

Zapytany przez fana w serwisie Bluesky o status projektu „Pillars of Eternity TTRPG” (Tabletop RPG), Sawyer napisał: „Wciąż edytuję. Za dużo tekstu!!!”. Krótko po tym ni stąd, ni zowąd opublikował też – ku zaskoczeniu wielu internautów – kilka zrzutów ekranu prezentujących projekt, tym samym zdradzając część szczegółów na temat nadchodzących zmian.

Josh Sawyer zdradził garść szczegółów o nadchodzącym Pillars of Eternity TTRPGProfil Josha Sawyera na platformie Bluesky

Pillars of Eternity: Tabletop RPG

Udostępnione przez Sawyera materiały wskazują, że nowa wersja systemu TTRPG zostanie znacząco zmieniona w stosunku do tej z 2018 roku, która była dołączana do Explorer’s Packa do Pillars of Eternity II: Deadfire.

Jednym z bardziej interesujących elementów, jakie widnieją opisane na screenach, jest mechanika reputacji. Jak możemy z nich wyczytać: „kiedy gracz spotyka NPC po raz pierwszy, MG [mistrz gry] decyduje, jak bardzo prawdopodobne jest, że postać ta słyszała coś o bohaterze gracza”. Ważnym czynnikiem będą tu też wcześniejsze wypowiedzi pozostałych członków drużyny na temat naszej postaci (jeden z internautów zwrócił uwagę, że podobna mechanika występuje w grze Ringing The Bell).

Podręcznik papierowych "Pillarsów" możecie pobrać za darmo ze strony twórcówObsidian Entertainment

Warto przypomnieć, że na oficjalnej stronie Pillars of Eternity II: Deadfire dostępna jest wersja alfa podręcznika gracza. System RPG, który Sawyer opracował wraz z zespołem, można pobrać za darmo. Zainteresowanych odsyłam do pliku PDF.

Niestety, Josh Sawyer nie zdradził jeszcze, kiedy możemy spodziewać się premiery nowego systemu. Z jego słów wynika jednak, że prace nad projektem wciąż trwają (mimo że usunął on wcześniejsze informacje o grze opublikowane na X), a sam projektant próbuje przebić się przez ogrom tekstu. Jeśli jednak jesteście ciekawi kolejnych szczegółów, warto śledzić profil Sawyera na platformie Bluesky.